G: unelma-ammattisi?
Jos sinun ei tarvitsisi miettiä palkka- tai taitoasioita, niin mikä susta tulis isona? Voisit siis vapaasti valita.
Kommentit (23)
ja tutkisin asioita..
Lisäksi voisin olla psykologian asiantuntija ja pohtia teoreettisesti asioita, ihmisten parissa työskentely potiulassuhteessa ei kiinnosta ainakaan tällä hetkellä.
Voisin myös olla jonkin suuren salapoliisin avustaja: tietäisin kaiken, saisin pikkuhommia, jännittäviä, mutta ei vastuuta tai hengenvaaraa.
Olisi perheetön, ja lentäisin aina pienen matkalaukkuni ja ison kamerani kanssa sinne, missä tapahtuu.
Toimittaisin huikeita juttuja maailman kriisipesäkkeistä eri viestimiin.
Huoks... menenkin nyt antamaan lapsilleni välipalaa. Lainaan tässä entisen työkaverini sanoja: tämä elämä meni nyt näin, mutta seuraavassa elämässä teen jotain muuta!
Ja olen kyllä mielettömän onnellinen ihanasta perheestäni ja lapsistani...joskus vain vähän kyllästynyt tavalliseen elämääni.
historia on kiehtovaa. Mutta ammatinvalinta testien perusteella sovin taiteelliselle allalle artesaniksi, suunnittelijaksi, arkkitehdiksi jne.
keraamikko tai teollinen muotoilija.
Aiheita olisi mutta ei verbaalista lahjakkuuta.
Siinä vois olla pieni kahvila samassa, mukavat nojatuolit joissa istua ja selailla kirjoja samalla kun juo kupin kahvia ja syö herkullista piirasta :-)
No mutta minähän olen jo unelma-ammatissani :) Lasten kanssa ei tule ikinä tylsää.
Siinä ammatissa kyllä jo olenkin.
Lyhyet päivät ja säännölliset lomat ja piiiitkä kesäloma :)
mutta ei mitaan lapsikuvauksia vaan taidevalokuvaa ja matkoja jne.
tai oma b&b-yritys kivalla paikalla...
Tai sitten jonkun pienen sisustuspuodin+kahvilan pitäjä...
tai muuten vaan pienten vauvojen hoitaja sairaalassa tai sitten päiväkodissa pientenryhmän hoitaja, jos olisi myös ihanne päiväkoti
... ja opiskelenkin unelma-ammattiini:)
10 vuotta IT-alalla ja vaihtaisin unelma-ammattiini heti, kun sen vaan keksisin.
Olisi kiva tehdä töitä osa vuodesta ja osa lojua tropiikissa viettämässä 7-8kk:n työsession päätteeksi pitkää lomaa. Tämä tietysti toteutuisi vain lapsettomana...
Luokanope reaalimaailmaan sopivammista.
tai kirjailija.
Koulutusta ei ole kumpaankaan, mutta yksi kirja kohta lähdössä kustantajalle (huu, jännittää!) jos vaikka ottaisivat ja teen itse vaatteita kaavoista lähtien (ja ovat tosi kauniiksi kehuttuja, siis ilman että porukka tietää minun tehneen ne itse).