Käsi sydämelle: jos isovanhemmilla on suosikkilapsenlapsi ja tämä lellikki ei ole sinun lapsesi,
vaikuttaako se suhtautumiseesi tähän suosikkilapseen? Uskaltaako joku tunnustaa kirkkain silmin, että sukulaislapsista kaikkein vähiten tärkeä on juuri se anopin kultamussukka?
Kommentit (27)
Anopilla ei ole kuin yksi lapsenlapsi, meidän tyttö meinaan. Äidilläni on niitä neljä, eikä ketään ole mitenkään suosikin asemassa. Taitaa siis meidän muori olla harvinaisen viksu naisihminen.
Jos tilanne olisi toisin, niin voisin tehdää sitten niin, että ne jotka eivät ole suosikkeja, saisi minulta huomiota enemmän kyläilytilanteessa.
tavattomasti aikuisten sukulaisten minuun kohdistamasta " vihasta" .
Itse syyttömänä lapsena en voinut tajuta tilannetta ja mitä pahaa olin muka kellekin tehnyt. Menkää joskus aikuiset ihmiset itseenne ennekuin aiheutatte lapselle pahempaa mielipahaa ja ahdistusta.
En todellakaan näytä suosikille etten erityisemmin pidä hänestä.
eikä tullut mieleenkään mitään erityistä sen nojalla vaatia.
En tiedä itse mistä kaikki saivat päähänsä, että olen lellikki ja kärsin tavattomasti aikuisten kaunasta sukulaistapaamisissa.
Äläkä syytä lasta, jos aikuinen (isovanhempi) ei osaa olla tasapuolinen;
ei se ole lapsen " vika" , vaikka siltä se näyttää monista tuntuvan.
5
Mutta sekin on väärin, että ne epäsuositut joutuu sietämään eriarvoista kohtelua, siksi ei mielellään kyläillä yhtäaikaa suosikin kanssa. Mummo ei millään huomaa edes että väärin toimii, vaikka lapset itse sen huomaa... Ihmettelevät ääneen miksi x saa mummolla tehdä noin ja mummo ei koskaan kiellä ja meille huutaa.
Siksipä mei ei vierailla anopilla enää ollenkaan!!!!
1. anoppi
2. kultamussukan vanhemmat
3. lapsi
eli ei kai se tosiaankaan sen lapsen vika ole, että sillä on ärsyttävät vanhemmat ja mummo
Koska kohtelen häntä kuitenkin aivan yhtä asiallisesti kuin muitakin. En lirkuttele, mutten lirkuttele muillekaan.
seuraa sinua aikuisikään asti; en vieläkään osaa suhtautua eräisiin täteihin ja setiin luonnollisesti ja tuntea itseäni oikeasti rakastetuksi tai vaikka edes pidetyksi heidän taholtaan.
Lapsi on todella älykäs ja vaistoaa jo pienestä ihmisten suhtautumisen; myös kaikki pienenpienet naljailutkin satuttavat.
Kauaskantoisia seuraamuksia teidän vihanpidollanne.
5
Lapsi ei ärsytä, en sorsi häntä, eipä se lapsen syy ole. Vanhempani minua ärsyttävät. Yritetään vierailla eri aikaan mummolassa kuin veljen perhe. Mutta aika hankalaa, sillä veljeni perhe käytännössä asuu siellä joka viikonloppu.
mitä ihmettä ne vanhemmat on väärin tehneet??
Susta saa kyllä tosi omituisen ja nolon kuvan.
Ex-anoppi ei ole halunnut nähdä eikä kuulla pojanpojistaan eron jälkeen (kuten ei lasten isäkään). Kyllä mua ainakin ärsyttää kun muut lapsenlapset ovat sinne aina olleet tervetulleita... Näistä lapsista ei tosin ollut alkujaankaan kiinnostunut. Erosta nyt 5,5vuotta. Joskus kun kadulla tulee vastaan näitä ex-anopin kultamussukoita niin en ole näkevinänikään vaikka eipä ne mua taida edes tunnistaa enää...
Totta kai minäkin tajuan, mistä pitämättömyyteni johtuu ja sen takia yritänkin parhaani vaientaakseni tuollaiset tunteet ja pitääkseni kanssakäymisen positiivisena. Tämä ei todellakaan vaikuta yhtään suhtautumiseeni ko. lapseen, koska aikuisena ihmisenä ymmärrän, että ongelma on minun eikä lapsen.
Teet nyt vähän turhan oikoisia johtopäätelmiä minusta.
Eipä ole juu. Mutta mun lapseni ei ole yhtään sen huonompia kuin muutkaan... Aivan ihania rakastettavia olentoja nuokin on! Mutta silti eivät ex-anopille kelpaa eikä halua heistä edes kuulla joten olen sen verran katkera lasteni kohtelusta ettei mua kiinnosta edes ohimennen nähdä näitä parempia lapsia.
ei voi olla vaikuttamatta suhtautumiseen lapseen. Kyllä lapset erottavat teeskentelyn.
Sivistynyt ihminen osaa kyllä tehdä eron näiden välillä ja vaientaa tarvittaessa jälkimmäiset kyetäkseen fiksuun kanssakäymiseen.
Aikuisuuden ja fiksun kanssakäymisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Saatika tällaisella asenteella että vitut minä siitä, eläkööt sitten sen tosiasian kanssa että ei ole kaikkien lellikki.
Ei se lapsi voi ymmärtää mitä pahaa hän on sinulle tehnyt että sinä inhoat häntä.
Puolisen vuotta vanhempi kuin minun lapsi.
Minua kukaan ei edes onnitellut kun sain tietää odottavni, veljen lapsesta hehkutettiin vaikka kuinka kauan, onnitteluja tuli jos jostain nurkankin takaa. Tästä syystä oon huomannut boikotoivani veljen lasta. Esim, en ole kertaakaan käynyt häntä katsomassa.
ja toitotat seinätaulumaiseen tapaan noita prinsessatee-aforismejasi ainoana totuutena.
Oikein kylmää sen lapsen läsnäollessa.