Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden yritys e-pillereiden lopetuksen jälkeen

14.02.2008 |

Hei!

Lopetin e-pillereiden syönnin viime kuussa perheenlisäyksen toivossa. Tällä hetkellä on menossa kierron 25 pvä, mutta kierron pituudesta ei siis ole tietoa, koska tämä on vasta eka kierto pillereiden jälkeen.

Tunsin valtavia kipuja kierron 17 pvä; olimme lenkillä ja yhtäkkiä alavatsaan sattui niin paljon, että jouduin menemään ihan kyyryyn. Samalla tuli huono olo ja meinasi taju lähteä. No taksilla sitten mentiin takaisin kotiin, kun en pystynyt edes kunnolla kävelemään. Olo kuitenkin helpottui aika nopeasti tuosta pahimmasta vaiheesta, joka kesti alle 5 minuuttia. Tuon koko päivän olin kyllä tuntenut pieniä nipistyksiä alavatsassa vasemmalla puolella, mutta olo oli kuitenkin melko hyvä.

Tuon päivän jälkeen vatsa on vaivannut lähes joka päivä, tosin ei kovin voimmakkaasti ja sen lisäksi on vaivannut vilu, aamuisin nenä on ollu tukossa ja rinnat ovat olleet vaihtelevasti tosi arat/arat. Myös 23 päivän kohdalla alkoi mielialavaihelut. Lisäksi väsymys vaivaa, mutta ketäpä ei näin talvella..

Raskaustestiä en ole tehnyt, koska pelkään, että se tuottaa pettymyksen. Nuo oireet (tosin ehkei kuitenkaan se vatsakramppi) kuitenkin voivat johtua myös alkavasta flunssasta tms .

Mitenhän kauan tässä kannattaa odotella, ennen kuin kannattaa testata (olettaen ettei menkat ala)? Nyt sunnuntaina siis tulee 28 pvä täyteen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin syönyt 8 v pillereitä. Jätin pois joulu 06 ja LUULEN että tulin ekoista menkoista raskaaksi, mutta LUULEN, että se meni keskenmenoksi. Kuukautisvuoto oli erittäin runsasta. Sitten luin pesun sivuilta, että usein pillereiden jälkeen voi kestä hieman kauemmin kuin yhden kierron, että ilmeisesti keltahormonitaso on normaali, eli hedelmöittynyt munasolu pystyy kiinnittymään????? Oireena olisi juuri vatsakrampit jne, ja minulla oli. Tosin älä nyt huoli, monella vatsan nipistely on RASKAUDEN oire. Toisella kertaa tulinkin sitten raskaaksi, ei ollut mitään vatsan nipistelyjä. Vaavi nyt 4kk.

Testaa vasta 30 + päivinä, ei tule pettymyksiä. Onnea matkaan!

Vierailija
2/21 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi! Katsotaan miten käy. :) Kovin malttamaton mieli tässä on..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt aamulla havaittavissa pientä ruskeaa vuotoa, oliskohan siis menkat tulossa.

Vierailija
4/21 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillereitä söin ja jätin sitten pois heinäkuussa -06. Mulla kerkes olemaan 53pv päästä yhdet menkat ennen raskautumista. Olimme kumi ehkäisyllä ja sitten jätimme sen pois. Sanoin aina että menee kuitenkin 2v.. mies on jälkikäteen nauranut että menipäs 2v nopeasti 2 viikossa. :)

Raskauduin siis heti ekasta josta yritimme. Kannattaa testailla tosiaan 30pv tietämillä jos oireita jo olisi. Se on semmoinen asia että sen vaan tietää että nyt on napannut :) Minäkin jonka edellisistä menkoista 52pv tiesin et nyt on asukas.

Sitä olen kuullut että jos heti tulee raskaaksi olisi tuulimuna riski suurempi mutta totuutta en tiedä.

Vierailija
5/21 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitäkin jotka syö pillereitä ja tulevat silti raskaaksi pelkästä miehen näkemisestä :)

Unohtamatta henkilöitä jotka unohtaneet yhden pillerin niin johan on napannut.

Vierailija
6/21 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamulla (kiertopäivä 27) tosiaan tuli pientä rusehtavaa vuotoa ja illalla se oli punaista, mutta oli siis tosi vähäistä eli vähän vain vessapaperiin. Tän päivän olen odotellut, että menkat alkais kunnolla, mutta tänään ei ole tullu mitään muuta kuin vähän valkovuotoa.. Jäin siis miettimään, että oliko tuo kiinnittymisvuotoa vaiko vain jotain välitiputtelua. Ensi tiistaina (kietopäivä 30) ajattelin testata, jollei menkat siihen mennessä ala.

Vierailija
7/21 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tein äsken Onni-raskaustestin, kun en enää malttanut odotella. Tänään on siis kp 29. Mä en oikein edes tiedä, että onko tuossa joku haamujen haamu vai ei mitään. Voi olla, että vaan kuvittelenkin, mutta kyllä mä tuossa melkeen saan semmoisen vaalean viininpunaisen viivan näkymään. Saa nähdä näkeekö mies sitä, ku tulee töistä. =o)

En siis tullut tuosta sen viisaammaksi. Jos ei menkat ala perjantaihin mennessä, niin toistan sitten tuon testin. Silloin olisi siis kp 33.

Mulla on tänään ollut koko päivän semmoisia pikkunipistelyjä vatsassa, ne melkein tuntuvat ihan kivoilta, joten ei siis tulis mieleenkään ottaa niihin mitään kipulääkettä, mutta koko ajan olen niistä tietoinen.

Vierailija
8/21 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin tuon testin valmistajalle, ja sain sieltä tietää, että tuo testin pitoisuusraja on 25 mIU/ml. Sanoi, että se näkyy yleensä, kun hedelmöittymisestä on kulunut 10-14 päivää. Oletan, että mulla on nyt 11 päivä menossa tuosta.

Muuten tuossa ohjeessa sanotaan, että odota testin tulosta 5 minuuttia ja jos sitten näkyy haalea viiva, niin odottaa vielä toiset 5 minuuttia.

Mulla näkyy tuossa nyt kohtuu selkeä viiva, mutta aikaa oli mennyt n. 15-20 minuuttia, kun se näkyi vahvempana. Ei se tosin vieläkään läheskään tuollainen ole kuin testiviiva.

Mitäs tekisitte mun tapauksessani?

Kannattaako rynnätä apteekkiin ostamaan herkempi testi vai odottelenko 2-3 päivää? =)

Vierailija
9/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin vielä tänään aamulla ekasta pissata. Haaleaa viivaa näytti myös tämä testi, tässä sama herkkyys kuin edellisessä eli 25 mIU/ml. Ajattelin vielä tilata netistä pari herkkää testiä ja testailla ne loppuviikosta. Nyt kyllä mahassa tuntuu ihan siltä, kuin menkat alkaisivat.. Nyt on siis kp 30.

Vierailija
10/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta aloin tätä pinoa lukea, ja nyt ihan jännittää sun puolesta! =) Jään siis taustalle seuraamaan, mitä testit näyttävät... Mutta aika lupaavalta kuulostaa, jos haamu näkyy!

Jos kuitenkaan et ole raskaana, niin voisin kuvitella sen mahakrampin olevan merkki ovulaatiostakin. Mulla ainakin itellä tuntuu (syön vielä e-pillereitä, toista aletaan yrittää myöhemmin tänä vuonna) kierron puolessa välissä pientä mahakipua ja nipistelyä, yleensä aina oikealla puolella alamahalla/munasarjan kohdalla. Eli voisiko tuo kova mahakipu - ainakin siis jos uusiutuu seuraavissa kierroissa samoihin aikoihin - olla tosiaan ovulaatio??? Sehän ois toisaalta aika hyvä - sitten tietäisit parhaan ajan, jolloin tärppää ;)

Onnea yritykseen!

Vierailija
11/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu totta aika hyvä ovulaation tunnusmerkki, jos vaan sitä oli. Tosin oli kyllä niin kipeä olo, ettei tullu mieleenkään harrastaa seksiä.. Enkä tietty ees tuolloin tajunnut, että saattoi olla ovulaatiosta kyse. Hilkulla oli, etten käskeny taksikuskin ajamaan suoraa sairaalaan.

No mutta jos on tuosta tärpännyt, ni aika pitkään on miehen siittiöt eläneet, meinaan 3 vuorokautta :)

Vierailija
12/21 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ruskea tuhru olis hyvinkin päiviin nähden voinu olla kiinnittymisvuotoa. Se selittäis, miksi testeihin tulee vasta haamu. Mutta haamukinhan on positiivinen! Jos testiviivan paikalle tulee väriä, se tarkoittaa että virtsassa on raskaushormonia, värin sävyllä ei ole väliä. Ei 3vrk ole pitkäkään aika siittiöille, miehen siittiöthän voivat elää naisen sisällä viisikin vuorokautta...

Vierailija
13/21 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässä mun tilanteessa, kun on tosiaan ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen?

Voisko tuosta sitä jotenkin laskea, jos tuolloin kp 18 on ollut ovulaatio (laskin tuohon ekaan viestiin väärin päivät, ku laitoin, että kp 17).

Nyt on menossa kp 31 eivätkä ole ainakaan vielä alkaneet. Että onko tuo ovulaatio yleensä tasan puolessa välissä kiertoa vai voiko se heitellä siitä paljonkin?

Vierailija
14/21 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaankin tuohon kysymykseen itse, kun löysin googlettamalla vastauksen. Eli munasolun irtoamisesta kuluu melkein aina 14 vuorokautta kuukautisten alkamiseen, jolloin kuukautiskierto alkaa alusta. Eli 18+14=32 eli huomenna.

Vierailija
15/21 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä muuten tulee ihan pientä tuhrua paperiin, jotenkin se on aivan hermoja raastavaa, kun ajattelee, että nytkö ne menkat sitten alkaa.

Vierailija
16/21 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tuntunut kipuja n. tunnin verran niin, että koko ajan " jomottaa" alavatsaa. Tiedä sitten mitä ovat, mutta eipä tässä nyt olo ole kovin luottavainen.

Vierailija
17/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole täti vielä tullut kylään, vaikka eilen siltä tuntuikin. Tänään siis pitäisi kuukautisten alkaa. Tilasin www.kotitestit.com sivuilta tiistaina pari raskaustestiä, mutta eivät ole vieläkään tulleet, ilmeisesti toimitusvaikeuksia.

Huomenaamulla ajattelin kyllä vielä testata, taidan käydä apteekista illalla ostamassa testin.

Vierailija
18/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mä malttanut odottaa huomiseen vaan tein jo äsken kolmannen testin. Tämä oli siis tuo sama Onni-testi, jonka tein maanantai-iltapäivällä eli neljä vrk:tta sitten. Nyt oli selkeä viiva, ei nyt niin tumma läheskään kuin tuo vertailuviiva, mutta kyllä tuon tuosta huonompinäköinenkin näkee, että siinä on kaksi punaista viivaa :)

Vierailija
19/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hieno juttu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Onnittelut!

Vierailija
20/21 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kyllä kulua aika tästäkin edespäin päivästä toiseen jännäten, että meneekö kaikki hyvin. Kumma kun sitä ei voi ajatella, että kyllä kaikki varmaan menee hyvin, vaan miettii, että miten usein raskaus päättyy keskenmenoon.