♥ ♥ KESÄNUPUT ystävänpäivästä sunnuntaihin ♥ ♥
[color=red]♥ YSTÄVÄLLISET AJATUKSET OVAT KUIN SILTOJA IHMISTEN VÄLILLÄ ♥
Hyvää ystävänpäivää kesämasut!!!![/color]
Kommentit (29)
Moikka,
Voi Kauris kun olet ollut energinen.Tulisitko meillekin siivoomaan? :D
Nyt just pitäs alkaa siivoomaan ja ei yhtään nappais eikä huvittais, ei ei ei... aargh.. ;)
Aamupäivä on tullu kierreltyä shoppailemassa. Ollaan kateltu vaunuja (nyt on edes vähän hajua niistä..) ja sit löydettiin yks kaappi meidän kodinhoitohuoneeseen mitä ollaan kans etitty. Yli 3h sitä tuli kierreltyä ja nyt on aika rätti olo.
Meille on kaveri pariskunta tulossa kylään tänään tossa ennen 17 joten siks pitäs siivota..
Meinataan tehdä yhdessä ruokaa ja saunoa, ihan leppoisaa meininkiä.. :)
Niinalla on tullut rinnoista nestettä :) Mulla ei vielä... saa nähdä koska..
Ja toivottavasti Tyttelin rinnat paranevat pian!
Mukavaa la:n jatkoa,
a_j + pötkis 24+2
[color=fuchsia]Rinta on jo parantunut, onneks. Pari päivää se oli tosi kipeä, mutta tänä aamuna alkoi jo helpottaa. Täytyy vaan pitää niitä lämpimässä. Oonkin ostanut fleece-kangasta ja leikannut siitä isoja ympyröitä, jotka tungen liivien sisään. Saman kokoisia kuin Ruskovillan rinnanlämmittimet, ainoastaan huomattavasti halvemmat. Metri fleece-kangasta maksaa pari euroa ja siitä saa monet lämmittimet. Ruskovillan lämmittimet on 20e eikä ne lämmitä yhtään enempää kuin tuo fleecekään.
Miekin kävin tänään uimassa. Alkoi tuossa 700m jälkeen tulemaan supistuksia, joten lopetin sitten 950m kohdalla uimisen. Turhapa sitä on jatkaa jos maha ei siitä tykkää. Ei ne mitenkään kipeitä olleet, mutta selvästi kiihtyivät loppua kohden.
Tänään onkin ollut reipas päivä. Aamulla siivosin heti koko kämpän + pesin oman peittoni (muiden peitot ja tyynyt pesin viime siivouskerralla). Matot oli pihalla puoli päivää. Sen jälkeen käveltiin anopille syömään, matkaan meni reilu tunti. Sieltä menin sitten uimaan. Illaks onkin leffa ja karkkia. =) Oikein suklaapitoinen karkkipussi, ihanaa!
Mullakin potkut tuntuu jo kovasti. On tää aika vilpertti liikkumaan. Nyt on kyllä se paras aika raskaudesta menossa. Vointi on tosi hyvä ja vauvan liikkeet on ihania.
Jaahas, mies ja esikoinen tulee suihkusta, joten täytynee valmistautua leffan katseluun.
Tytteli-83 rv 24+5
Olipas kirpeä pakkaspäivä :)
Aamulla pesin saunan lattiasta kattoon ja siinäpä olikin hommaa kerrakseen. Pesin samalla kylppärinkin ja kylläpä taas kelpaa saunoa puhtaassa saunassa :) Siivottavaa riittää, mutta alkoi kyllä niin selkä rasittumaan, ettei tänään enää jaksa juuri muuta sitten tehdäkään. Huomenna ei varmaan pääse sängystä ylös kun sen verran jo sohvalla ollessakin kivistelee...
Kauppareissulta jäi käteen hirveät kasat ruokaa ja uusi keittiövalaisin. Nyt keittiössä näkee sokeampikin. Mikä siinä on kun nykyään kauppalasku on joka kerta aina vaan suurempi ja suurempi, vaikka meilläkin syödään ihan tavallista kotiruokaa? Prismassa käymme, kun sieltä saa hyvät bonukset S-etukortilla.
Suppareita tulee minullakin, mutta ne ovat sellaisia kiristäviä, ei kivuliaita, eli olen ajatellut ne ihan vain harjoitussuppareiksi.
Nilkka alkaa olla parempi nyt. Mustahan tuo on, mutta sillä pärjää kun ei vääntele, kävelee vaan.
En ole mahanympärystä mitannut kun se on niin iso jo, etten täällä kehtaa edes ilmoittaa :) Anoppikin tokaisi viime viikonloppuna että: " sinulla se vaan on aina samanlainen jättimaha odottaessasi" :O En jaksanut suutahtaa, kaipa tuo sen ihan ystävälliseksi tarkoitti, sanavalinta vaan oli taas hieman " anoppimainen" .
Sf-mitta muuten otettiin viimeksi ja se oli 22,5cm. En jaksa kaivella noita muita neuvolakortteja esiin vertaillakseni missä mennään, mutta uskoisin, että viikkoihin nähden ihan ok mitta.
Esikoinen menee huomenna kaverinsa kanssa sirkukseen. Toivottavasti se on mukava kokemus :)
Jep. Kohta pääsemme saunaan rentoutumaan.
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!
Kanelisokeri 24+1
Olenkin viikon ollut nettipimennossa, kun olimme perheen (mies, poika ja koira) kanssa lomailemassa pohjoisessa. Aika harvoin mä tänne muutenkin kirjoitan, mutta päivittäin käyn lukemassa muiden kuulumisia.
Ikinä ei pitäis heti reissun jälkeen hypätä puntariin, mutta en voinut vastustaa kiusausta, ja niinhän siinä kävi että kauheat morkkikset! Paino oli viikon aika noussut muka 1,5kg kotipuntarin mukaan, joka tosin ei ole kovinkaan tarkka painonnäyttäjä. Neuvola on viikon päästä, jolloin edelliseen käyntiin tulee vain 3 viikkoa, ja kuinka paljon painonnousua mahtaa viikkoa kohti tullakaan! Jospa tämä olis vielä matkaturvotusta tai jotain... Mä kyllä ihan ulkoilin ja hiihdinkin lomalla, en pelkästään herkutellut. :)
Tuosta hiihtämisestä vielä, että aivan mahtava tunne, kun pystyin ihan kunnolla hiihtämään eikä tietoakaan supisteluista. Viime raskaudessa mulla alkoi supistella joskus 17-18 viikolla, ja raskauden puolenvälin jälkeen en pystynyt oikein mitään reipasta tekemään, kun heti meni maha kovaksi ja liikkuminen oli hankalaa. Mähän silloin ramppasin lääkärilläkin, kun niin pelkäsin niitä suppareita, mut eihän ne mitään olleet aiheuttaneet kohdunsuulla.
Mutta nyt tosiaan ei supistele. Joskus harvoin on vatsassa sellainen hankala tunne, joka vissiin on supistusta, mut se tuntuu niin erilaiselta kuin viime raskaudessa, joten en ole edes varma. Voiskohan supisteluista päätellä jotain...?! Sukupuoli... synnytyksen kesto...?!
Täällä on siis mahanympäryksiä mitattu. Mä joskus reilu viikko sitten mittasin 86cm. Mitataanpa tässä ja nyt uudestaan. No niin, 88cm. On siihen siis jotain tullut. Ehkei se puntarikaan valehdellut... Mun lähtöpaino oli n. 60kg ja raskauden alkuvaiheessa käväisi alle kuudenkymmenen. Viimeks neuvolassa oli 64,2kg ja nyt kotipuntarin mukaan (joka näyttää ainakin 1,5kg vähemmän kuin neuvolassa, mutta jos sen tulokseen lisään sen 1,5, joten...) paino ois nyt n.66kg. Pituus on 174cm. Viimeks painoa tuli 73 kiloon asti. Tässä raskaudessa vaan on jotenkin läskimpi ja löysempi olo, ja ulkonäkökin näyttää sille, vaikka painoa on tullut hitaammin kuin viimeks.
Onko muilla henkistä ongelmaa painonnousun kans?! Entäs kamppailua syömisten kanssa? Mulla ois niin kovin hyvä ruokahalu, mutta sitten morkkistelen, kun maha " näyttää löysältä eikä raskausmahalta" .
No tulipa taas vuodatettia omia tosi " tärkeitä" ongelmia...
timaja 23+1
Täytyy myöntää, että kyllä se painonnousu ahdistaa, kun on koko aikuisikänsä tottunut tuijottamaan vaakaan aika tarkasti. Jotenkin jännittää katsoa niitä nousevia lukemia, painan nyt noin 68 kg, enkä ole ikinä painanut niin paljon. Toki onhan tuossa edessä jo aikamoinen jalkapallo, joten on syytäkin olla vähän painoa ;)
Olin suuressa viisaudessani päättänyt kaikenlaisia asioita ennen raskautumistani. Esim. olin vakuuttunut, että harrastan liikuntaa sitten loppuun saakka ja syön tervellisesti. Pah! Liikkumaan ei pystynyt, kun voi 3 kuukautta huonosti ja nyt ei halua, kun supistelee. Syömisten kanssa taas on niin, että heti, kun pahoinvointi loppui, tuli nälkä. Ja sitä ruokaa on vaan saatava koko ajan. Ja makeaa tekee mieli niiiin paljon. Olen jo yrittänyt rajoittaa herkuttelua, mutta ei pysty. Nääh, mitä sitä turhaan itseään kiusaa, on tässä raskaudessa ihan tarpeeksi vaivaa muutenkin. Miksi ei herkuttelisi välillä?
(.) Sen verran, että sain sitten jonkun hirmuisen yskätaudin, joka tarttui työkaverilta (kiitos vaan siitä). Täytynee olla kotona pari päivää parantelemassa tätä. No, melkein olen mieluummin kotona kuin töissä, vaikka yskinkin keuhkoni pihalle.
Moikka,
Mä olen kärsinyt pääkivusta kohta vuorokauden putkeen :(
On seassa ollut katkoksia mutta silti, se aina palaa.. :(
Eilen aamupäivällä se alkoi. Sitten se hetkeks helpotti kun oltiin shoppailemassa. Sitten kotona siivottiin miehen kanssa ja sitten se taas iski. Oon koko ajan juonut vettä ja paljon ettei voi olla nestehukkaakaan?
Siinä sit menin lepäilemään ja nukahdinkin.. tuli vetästyä 1,5h päikkärit.. mikäs siinä.. :)
Sit oli taas pääkipu hetkeks poissa..
Sit tuli kaveripariskunta iltaa istumaan.. ja ei pääkipua hetkeen..
Voi ihanaa! He kertoi ihania uutisia, laskettu aika elokuun lopulla, on tasan 12 viikkoa mun perässä. Että taas vauva-uutisia.. :)) Juttua kyllä piisas sitten koko illaksi.. Heille myös esikoinen. Nyt on jo siis neljä kaveria mulla kenellä l.a elokuulla.. :)
Siinä sitten tehtiin ruokaa, syötiin hyvin, saunottiin..
22 aikaan pääkipu palas taas :(
Menin nukkumaan ja sain hyvin onneks yön nukutuks mutta nyt taas kun heräs 8 jälkeen, jomotti tutusti ohimoissa :( Makasin sit vaan pimeessä peiton alla 10 asti ja sit kömmin aamupalalle. Hieman se helpottaa taas mutta ei se täysin oo kadonnut.
Täytyy lähtee kävelemään tässä kun sais itestä sen irti jos raitis ilma auttais..
Timaja.. kyllä muakin aina aika ajoin ahdistaa tuo painonnousu. Alussa varsinkin oli kovastikin mielessä. Sitten yritin vaan vakuuttaa itseäni että se tulee mikä tulee, ei välttämättä pysty vaikuttamaan siihen mitä on tullakseen. Toisaalta raskausaika on niin lyhyt ja toivottavasti kilot saa sitten pois vauvan syntymän jälkeen ja imetyksen myötä ym..
Hyvä Kanelisokeri että nilkka paranee..
Ja hyvä Tytteli että rintasi myös parempi.
Täällä potkut vaan voimistuu taas.. ja kovin on vilkas tapaus potkimaan :) Anto eilen myös parit potkut kaverini käteenkin kun hän kokeili.. :)
Mukavaa su:n jatkoa!
a_j + pötkis 24+3
Viikonloppu oltiin vanhempien mökillä Lieksassa ja löysin isän suklaakätkön kaapista, 3 isoa levyä Fasun sinistä.. Pojan kanssa päivystettiin mökillä kun ukot olivat metsässä.
Aamun lastenohjelmien välillä tuli Mars Delight mainos, jossa kuvailtiin patukkaa, että päällä on " pehmeä maitosuklaakerros" . Poika tuli bambinsilmiensä kanssa mun eteen ja sanoi: " Äiti, minä haluan pehmeää maitosuklaata, onko meillä pehmeää maitosuklaata? Saanko minä äiti pehmeää maitosuklaata?" .. Siitä se sitten repes.
Syötin minä ukoille yhden levyn, mutta kahden päivän aikana pojan kanssa (köh, juu.. puoliksihan se meni) tuhottiin kaksi levyä.
Juu, innostuivat isännät ottamaan yskänlääkettä. Siinä meni pullo Jekkua, Brandyä ja joku pieni viskipullo. Siinä vaiheessa kun rakas mieheni tipahti keittiön penkiltä lattialle, totesin valomerkin tulleen. :D heh. Ajattelin jo että jotain repes vatsassa kun nauroin niin kovaa. Pitkästä aikaa. Onneksi on nuo miehet. Muuten olisi ollut ihan tylsä viikonloppu.
Olivat ressukoita seuraavana aamuna. En voinut olla kiusaamatta että missäs se rehvakkuus nyt on?.. Olikin sitten minun vuoro ajaa kotiin.
- Pirkko ja punkero rv 21+4
Vaivoja on alkanut tulemaan itse kullekkin..
Mulla on supistellut jo 10viikkoa! Mutta eivät ole siittä kummemmiksi muuttunut. kiristää ja vähän rajoittaa liikkumista..
Mites teidän lonkat jaksaa? Mulla oli eilen ihan sika kipeenä koko päivän. ihan sama missä asennossa oli niin sattui. siis olisko ne niitä iskias kipuja mutta ihan p****** kumminkin. Esikoiselta mulla oli lonkat välillä niin kipeinä että en yhtenä päivänä päässyt kävelemään ollenkaan! Tiedättekö onko niihin mitään helpotusta olemassa? auttasko joku tietynlainen jumppa. Vai pitääkö tässä fysioterapeutille varata aika?
Mulla on öisinkin ollut tosiaa noita supistuksia ja sitten herään yöllä ku supistaa ja kusettaa ihan sairaana ja koitan könkkästä sitten jotenkin vessaan, käyy muuten mahaan aika kipeetä tuommonen yhdistelmä.. mutta ei kai se vaarallista ole..
Syömisestä ja läski olosta.. mulle on kyllä ruoka maistunut ihan kunnolla nyt parin kuukauden ajan, on se syöminen sitten ihanaa! päivän pääkohtia :) painokin on kyllä noussut nyt sen 500g/viikko :) että kyllä se tässä raskaus aikana kerkeää nousta ainakin sen 15kg ellei sitten kesällä tule vielä paljon turvotusta niin 20 lähenee.. Mutta itse en ole ottanut ressiä tuon paino homman kanssa esikoiseltakin kaikki lähti pois vuoden sisällä synnytyksestä.. ja mentiin vähän alikin..
mariatar84 rv 22+2
Pikaisesti vain lauantaita...
vililili: kyllähän siun hemoglobiini on laskenut ihan hurjasti, joten ei ihme jos väsyttää. Mie ainakin alottaisin rautakuurin saman tien! Hemoglobiini on nimittäin tosi yksilöllinen juttu, ja vaikka 110 voi olla jollekin ihan tavallinen, on se sinulle matala, jos yleensä siulla on 150.
Eilen ensimmäistä kertaa kastui paita :). Toisesta nännistä tuli pari pisaraa kirkasta nestettä, ja laitoin oikein liivinsuojuksen, kun sain niitä juuri veljeni vaimolta, jolla oli jäänyt imetysaikana käyttämättä. Toinenkin oli sitten illemmalla kostean oloinen. Kiva, että alkaa olla toimintaa tuollakin alueella!
Levossa olen nyt ollut kotona eikä ole supistellut eikä koskenutkaan enää. Toivottavasti menee tällä ohi! Supistuksissa oli tosiaan keskiviikkona vähän kipua mukana, ja niitä tuli niin tiheään, että huolestuin. Terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että tuollaisia tiheitä supistuksia ei kuuluisi näillä viikoilla vielä olla. Opiskelija kun olen, oli helppo olla päivä pois yliopistolta, ja perjantai minulla onkin vapaa. Tiistaina sitten taas kokeilemaan, onko kohtu vielä supistusherkkä.
Tytteli: toivottavasti kipu rinnassa helpottaa pian!
Niina 24+1 (hurjaa, miten nopeasti viikot vaihtuu)