Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2,5-vuotias edelleen vaipoissa.

Vierailija
13.02.2008 |

Meidän taapero ihan tyytyväisenä tekee kaiken vaippaan. Jos oikeeseen aikaan istuttaa potalle, pissaa/ kakkaa kyllä, mutta yhtä hyvin päästää vaippaan. Ei ole itse pätkääkään kiinnostunut koko touhusta. Mahtaakohan olla vielä kouluiässäkin vaipoissa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän muksuille pikkarit jalkaan ja harson taiteltuna " vaipaksi" . Se kastuikin oikein märäksi ja alkoi pottailu maistua.

Vierailija
2/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

potalle jos suostuu istumaan, niin ei sinne mitään tee. kaikki aina vaippaan. mutta en vielä ota stressiä, ajattelin kesällä satsata asiaan enemmän panostusta kun 3 v. lähestyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutat kun todennäköisesti pissattaa/kakattaa, vaippa pois päiväksi on yksi mahdollisuus, puhu lapsesi kanssa, keskustele se vaippa-asia " ymmärretyksi"

Vierailija
4/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ei stressiä? Noin iso vielä täysin vaipoissa! Miten jaksatte nostaa noin isoa enää edes pyllyn pesulle? Huh huh.... Laiskuuden huippua sanon minä!

Vierailija
5/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei, ei se varmasti mene kouluun vaipoissa...



anna aikaa ja ota välillä vaipat pois kokeeksi.



Meillä oppi kuivaksi sitten kerralla, päivä ja yö

Vierailija
6/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti asiaa pitää jonkin verran treenata, että tietää mistä on kysymys. Kannattaa kokeilla muutamana päivänä pikkuhousuja. Kyllä sen pian huomaa onko lapsella mitään hajua asiasta. Jos ei ole niin sitten vaan pidätte vaippoja ja kokeilette aina välillä uudestaan pikkareissa oloa. Mitä sitä turhaan lasta asialla kiusaamaan. meillä otettiin hyvin rennosti tuon asian kanssa. Nyt 3,5 vuotiaana lapsi on kuiva. Tosin keskosuus voi vähän vaikuttaa...

t: lastentarhanopettajaäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta.

Vierailija
8/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


vai ei stressiä? Noin iso vielä täysin vaipoissa! Miten jaksatte nostaa noin isoa enää edes pyllyn pesulle? Huh huh.... Laiskuuden huippua sanon minä!

Jokainen lapsi kehittyy omaan tahtiinsa!

Olemme istuttaneet jokaisen lapsen saman ikäisenä ekaa kertaa potalle ja potattaneet heitä säännöllisesti, MUTTA:

1. lapsi oppi kuivaksi 2v10kk ikäisenä (ja yövaippa jäi pois 3v5kk ikäisenä).

2. lapsi oppi yökuivaksi 2v7kk ikäisenä ja päiväkuivaksi 2v8kk ikäisenä.

3. lapsi oppi täysin kuivaksi 3v5kk ikäisenä.

Kuopus on vielä vaipoissa (ikää lapsella on 1v4kk).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta lapsi tekee asiansa pottaan, kun viet potalle, miksi ihmeessä edes pidät vaippaa?

Ei oo kova vaiva kysellä lapselta säännöllisesti pissattaako ja/tai viedä säännöllisesti potalle. Ei mene kauaa kun lapsi oppii, että kun tulee hätä, pissa/kakka menee pottaa.

Lapsesi nimittäin nyt käyttää vaippana vessana.

Vierailija
10/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa, ettei ole pissahätä ja viiden minuutin kuluttua on vaippa märkä. Ilman vaippaakin on ollut, mutta pissaa tai kakkaa sitten vaan housuihin tai lattialle. Pyytää vaihtamaan kuivat, mutta ei muuten ole millänsäkään.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin toki potattaa jo paljon aiemmin, mutta poika teki stopin heti, kun pottaa vilauttikin. Ei pönttökään kelvannut. Mutta kun oli kypsä vaipattomuuteen, oppiminen kävi muutamassa päivässä, eikä vahinkoja sen jälkeen juuri tullut. Eli ei kaikki ole opettamisesta kiinni eikä varsinkaan vanhempien ja lapsen älykkyydestä.



Hän on nyt 4 v, ja edelleen nostan hänet pyllynpesulle vessassa, eli käsilihaksia löytyy :)

Vierailija
12/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjomalla hänet potalle saan, niin mitään ei tule pottaan.. Alle 2-v. teki kai tuurilla parit pisut pottaan, mutta sitten alkoi kieltäytyä kokonaan potasta. Ei silloinkaan pakotettu potalle, mutta menetti mielenkiinnon potalla istumista vastaan siis jutun uutuuden viehätys kai katosi. Nyt kai jo tajuaa mistä potassa/pöntössä kyse, mutta sanoo voimakkaasti asialle ei.



Ilman vaippaa pikkareissa oloa kokeiltu, mutta loppui vaatteet kesken...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän lapsella pelkkiä kalsareita päivisin, sillä seurauksella, että pissaa ne noin 10 kertaa, eikä ikinä potalle.



Potalla haluaa kyllä käydä, haluaa siihen ja taas pois ja kalsarit jalkaan ja taas potalle ja taas pois...



Huuto saattaa alkaa pienimmästäkin turhautumisesta, mitään on vaikeaa selittää...



Lapsella on muutenkin äärimmäisen kuohuva tunnepuoli, ja kaikki uusi ja ylimääräinen aiheuttaa hirveän paineen koko perheelle:(



Aina ei kyse ole laiskuudesta, joidenkin lasten kohdalla vain on vaikeampaa. Esikoinen meillä oli kuiva alta kahden.

Vierailija
14/14 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänkin sanoo kysyessä, ettei ole pissahätä (uhmaa, uhmaa). Siltikin kun vien pöntölle, tulee pissa. Pääsääntöisesti lapsi menee kyllä itse vessaan.

Meillä meni opetteluun pari viikkoa. Eli, ei se tapahdu yhdessä päivässä (niinkuin olin luullut). Ensimmäisinä päivänä tuli varmaan kymmenet pissat housuun. Mutta, siitä se kuitenkin lähti! Jokaisesta onnistuneesta vessakäynnistä palkittiin lapsi.

Kakka meni pönttöön vasta pari kuukautta sen jälkeen, kun oli oppinut pissa-asiat.

Vierailija:


Voi sanoa, ettei ole pissahätä ja viiden minuutin kuluttua on vaippa märkä. Ilman vaippaakin on ollut, mutta pissaa tai kakkaa sitten vaan housuihin tai lattialle. Pyytää vaihtamaan kuivat, mutta ei muuten ole millänsäkään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi