En uskalla päästää lastani järven rannalle mummolaan
Mummo ottaisi mielellään 5-vuotiaan lapsen mukaan, mutta mökki on järven rannalla ja mä pelkään ihan hirveesti että jos en ole itse vahtimassa niin lapsi hukkuu.
Olenko mielestänne normaalivarovainen vai ylihuolehtiva? Suvun muut lapsenlapset viettävät ensi kesänäkin lomaa siellä mökillä vanhempien ollessa töissä, vain meidän lapset varmaan ei pääse.
Kommentit (26)
vaan en luota siihen että kukaan muu kuin minä (tai lasten isä) vahtisi riittävän tarkasti.
Luultavasti olen ainakin jonkin verran ylihuolehtiva. Mutta jos lapsi sitten tosiaan hukkuisi niin miten voisin ikinä elää sen asian kanssa.
ap
että se siitä sitten, että äidin läsnäollessa ei voi tapahtua mitään
Anoppilan kesämökki kallioisella rannalla, ja siellä on aikuisenkin hankala liikkua. Appivanhemmat eivät ymmärrä, että lapsi voi ihan vahingossa pudota laiturilta veteen. Sanovat vain että eihän se nyt sinne mene ja antaisivat olla siellä yksinään.
En luota heille lasta hetkeksikään. Viime kesänä päästivät 3,5-vuotiaan yksin juoksemaan rantaan kallioita alas ja nauroivat vain kun lapsi meni. Minä juoksin perään ja pitivät minua tyhmänä.
Olet vastuullinen äiti jos et päästä silloin kun et voi luottaa.
vieressä sukulaisten mökkejä. Appi löysi sukulaisten 2 vuotiaan yksin laiturilta kun sen isovanhemmista molemmat luuli, että lapsi toisen kanssa. Onneksi mitään ikävää ei tällä kertaa tapahtunut.
Mielestäni ap ei siis ole hysteerinen. Nämäkin isovanhemmat ovat todella fiksuja ja huolehtivaisia ja silti lapsenlapsista pienin pääsi yksin rantaan.
Asia ratkesi keskustelulla. Minä olen kotoisin paikasta, jossa järviä ei ole kuin mailla halmeilla. Mieheni on taas viety suoraan laitokselta mökille.
Kun mieheni, appeni ja anoppini ymmärsivät pelkoni niin lapset saivat jäädä mökille. Mutta jos paikalla on lapsia enemmän kuin kaksi on aikuisia enemmän kuin kaksi.
Omalle anopille ja isomummulle voisin jättää, ovat niin vastuuntuntoisia lasten kanssa, omille vanhemmilleni en jättäisi jos olisi ranta tms vaarapaikka.