***TONSKAT Helmikuussa***
Nyt uutta pinoa pystyyn! Vai olinko vaan niin sokee, etten huomannut Helmikuun pinoa..?
Just, alkoi heti tökkiin tää kone. Tuun kohta uudelleen...
Kommentit (42)
Henna ja varsinkin Luuka onkin jo ihan loppumetreillä. Jännää! Kohta saadaan tonskavauvoja tänne :) Tulkaahan kertomaan fiiliksiä ja ilmottelemaan ittestänne. Menikös sulla Luuka viimeksi rv:t paljonkin yli lasketunajan?
Mä nyt jo jännään vähän, että meneekö tää raskaus yli. Se mua oikeestaan jännittää siinä, että syntyykö Kirppu elokuussa vai syyskuussa. Jonsku meni viikolla yli, mutta LA oli silloin puolessa välissä kuuta, joten ei vaihtunut syntymäkuukausi. Tuntuu silti, että tonne syksyyn on ihan ikuisuus.
Pian onkin sitten jo Larskun ja Q:n rakenneultrat. Mulla on vasta huhtikuun alussa. Mä toivon, että täällä olis edelleen synnärillä lainasa 4d ultra. Ei tarviis mennä yksityiselle. Np-ultrassa sain yhden 4d kuvan Kirpusta, mutta en mä oikein siitä saav ielä paljon selvää, kun kirppu on vielä niin pieni.
Vai on Queenilla rauhallisempi masukki, kuin viimeksi. Ehkäpä sieltä on tosiaan tulossa rauhallisempi vauvakin. Mä vieläkin vaan oottelen niitä liikkeitä. Ei tunnu ei sitten mitään. ne mukatuntemuksetkin on loppuneet :(
Kamomilla, juu ei kannatakkaan miettiä sitä istukkahommaa, kun se kerta yleensä siirtyy. Unohdat koko homman. Mulle ei muuten edes kerrottu, missä istukka on nyt. Viimeksi se oli neuvolakortin mukaan
takaseinässä. Täytyy rakenneultrassa sitten kysyä.
Omaan napaan ei kummempaa. Liikkeitä oottelen. Tuntuu, että mahakaan ei oo kasvanut moneen viikkoon. No, ehkä se tästä.
pesukarhu, Jonsku ja Kirppu 12+6 tai 13+4
Jipii, nyt kyllä oon ihan 99% varma, että masuvauva potkii tällä hetkellä aika vilkkaasti! Tosi selviä muksahduksia tulee. :) Mullakin ne ekat tuntemukset on ollut jotain ehkä muljahduksia, mutta nää on kyllä selkeitä ja napakoita.
Vai Queenin veikkaus meni oikein. Mitenköhän meillä käy? Jännää, jos kuullaan se jo vajaan kuukauden päästä. Voihan toki olla, että ei näykään. Miestä oon yrittänyt houkutella 4D:hen, mutta ei olla vielä päättty. Viimeks käytiin siellä, vaikka tiedettiinkin jo, että quu on poika. Oli se ihana kokemus ja saatiin varmuus, että sydän yms. muut tärkeät oli kunnossa.
Mä siis ekaks veikkasin tällä kertaa tyttöä, sit poikaa ja nyt en mitään. :) Oireet on kyllä täysin erilaisia kuin quusta, mut en silti pidä mahdottomana, että vauva olis poika. Jos se on vaan erilainen kuin veljensä. Toivon kyllä, että se olisi ihan yhtä pippurinen tapaus kuin quu, niin osaa sitten laittaa veljelle sopivasti kampoihin. :) En kyllä osaa kuvitellakaan mule mitään rauhallista ja hiljaista lasta...
Joko Luuk@ on synnyttänyt?
Nyt vielä hetkeksi töiden pariin. Sorry, en nyt ehdi vastailla, jos joku on kysellyt jotain...
-Q- ja -q- 1,5v tarhassa ja aatu 16+3
..uskaltaisin siirtyä. Tiistaina testasin plussan. Vielä vähän tässä jänskäillään et pysyykö kaveri matkassa vai ei.. Toivottavasti pysyy.
Näitä topicceja on aikas monta..mene siitä ja valitse sitten? Kirjoitteletteko te useampaankin? No jospa minä nyt vaan tähän :)
Tässä tällanen pikanen :)
Tähkä & Rinsessa 1v7kk & BomBom rv 4+4
Heti tuli väärin..
BomBom siis rv 4+3..on noi päivätkin niin tärkeitä näissä hommissa :)
Mun vierailuni tuolla kuumeilupuolen " Tonskissa" jäi sitten yllättäen todella lyhyeksi, kun ilmestyi plussa testiin. Niinpä tänne vie tieni...
Taustaa vähän: Syksyllä 2005 kokemamme erittäin raskaan ja surullisen kaksosten km:n (rv 21) jälkeen aloin vihdoin noin vuden yrityksen jälkeen odottaa esikoistamme, joka tupsahti maailmaan juhannuspäivänä 23.6.2007. Nyt siis poika on kohta 8kk, ja iloinen veijari onkin.
Miehen kanssa ajateltiin, että kakkonen saisi tulla, jos on tullakseen, ja ainakin itse varustauduin taas aika pitkäänkin " odotuksen odotukseen." Ikää kun on jo tuo 36v ja poikaa tosissamme ovistikkujen avulla " tehtiin." Ja niinpä nyt kävi, että plussa on testissä ja alkuraskauden ultra varattu 10.3.! Ihanaa ja jännittävää ja km:n takia myös vähän pelottavaa...
En siis kovin pitkään ole ehtinyt juttujanne lueskella, mutta toivottavasti joukkoon sopii? Ainaskin Tähkätär menee aika samoissa, mulla nyt kai meneillään rv 5+2 menkkojen mukaan, mutta oikeesti varmaan vasta rv 4+2. Ja nyt jo ihan kauhean etova olo... ;)
Sellaista omanapaista, nyt lähdetään pojan kanssa 8kk neuvolaan.
Koala, poika 8kk ja " kyytiläinen" rv5?
En ihan ymmärrä tätä konetta, kun tää alkaa tökkiin hirveesti ku rupeen kirjottaan jotain. Tulee ihan höpönlöpöä ja puolet kirjaimista puuttuu välistä...
No niin, mä en siis jaksanu alkaa kaivamaan sitä vanhaa pinoa, että oisin saanu linkin sinne.
Mitä teille naiset kuuluu? Ollut niin valtavan hiljaista tällä, onhan kaikilla kaikki hyvin?? Toivotaan ainakin niin. Kertokaa miten teillä sujuu!
Mä oon itsekin ollut niin kiireinen, että en ole paljon koneella ehtinyt olemaan. Mua stressaa aivan kamalasti, kun pitäis alkaa valmistumisen eteen tekemään jotain. Eikä tässä oo enää ku pari kuukautta aikaa!!! Sit opettaja vielä sanoi viime viikolla, että tarvii vähän aikaistaa arviointikeskusteluja. Eli se meinaa, että mulla loppuu aika kesken!! Mä en saa tehtyä näyttökansioo, en saa. Apua.
Ja nytkin mulla ois tänään ollu etäpäivä, että oisin saanut tehtyä edes yhden tehtävän. Mutta poikapa tulikin kipeeks ja on nyt täällä äitin kanssa kotona ja kitisee vaan. Eli se siitä.
Raskauteen kuuluu hyvää. Viime viikolla oli neuvola ja siellä sattui olemaan sijainen, joka ei saanut kuulumaan sydänääniä. No onneks se haki kokeneemman terkan, joka sai ne kuulumaan puolessa minuutissa. Seuraavalla kerralla onkin sitten taas ultra :D Jipiiii, ihanaa! Jos vaikka näkis kumpi siellä polskii :)
Mä oon muuten tuntenut liikkeitäkin aika paljon viikonlopusta alkaen. Ihanaa kuulostella niitä iltoisin!
Juu, mutta ehkä mä alan käyttään tän pojan päikkäriajan jotenki hyödyllisesti ja meen nyt sitä yhtä tehtävää tekemään.
Voikaa hyvin kaikki tonskat!
-Larsku rv 16+2
Hiljaista tosiaan on ollut ja ajattelinkin, että taitaa hävitä tää pino kokonaan. Onneksi ei!!
Mitäs tonskille kuuluu? Pesukarhun kanssa ainakin oltiin aika samoissa viikoissa?
Ikävää että Larskun täytyy stressata opinnoista noin paljon!!
Toivottavasti pääset opettajan kanssa johonkin kompromissiin aikataulujen suhteen!
ON:flunssaa pukkaa ja kauhea yskä, mikä yhdistettynä limaisuuteen ei ainakaan vähennä yökkimisiä/oksennuksia:/
Muuten kyllä pahoinvointi on selvästi helpottanut, on jopa päivä kun ei ole lähes ollenkaan huonoa oloa!!
Mutta hampaiden pesu on melko tuskaa, meinaa joka kerta tulla oksu..plaah
Huomenna olis sitten se kauan odotettu np-ultra!!!! Jännittää ihan tuhottomasti.. Olen nähnyt monta kertaa unta, että alkaa kova verenvuoto ja kaikki on ohi.. No, ei voi kuin toivoa, ettei ole enneunia!!!
Onneksi viime viikolla neuvolassa saatiin sydänäänet kuulumaan, niin tiedän, että ainakin siellä on elämää:)
Ja muutenkin kaikki arvot oli kohdallaan. Tosin painoa saisi olla paaaaljon vähemmän...
Nyt täytyy mennä, esikko kaipailee:)
Mukavaa keskiviikkoa!
T:Kamomilla rv 12+2 (neuvolan mukaan 11+6)
Täällä ollaan!
Larsku, mäkin tunsin eilen illalla ekoja aika varmoja liikkeitä ja nyt tänään päivällä lounaan jälkeen olin kyllä jo ihan varma, että pieniä muksauksia tuli mahasta. :) Ihanaa!!!!!!!
Olinkin miettinyt, että pitäis tää uusi pino pykätä pystyyn, mutta laiskuus iski.
Kamomillalle onnea matkaan huomiseen np-ultraan!
Milloin Larskulla on rakenneultra? Meillä on 17.3. eli on siihen vielä aikaa monta viikkoa.
Tilasin eilen oikein varta vasten rasvaa rintojen ja masun rasvaamista varten. Viimeks en juuri rasvaillut, ja jonkin verran ihan loppusuoralla tulikin raskausarpia, kun maha tipahti alas, mutta eipä se haittaa. Tilasin myös lämmitettävän kaurapussin, kun mulla on niska aivan jumissa. Ajattelin, että saahan sitä itseään vähän hemmotellakin. En muista, koska olisin viimeks ostanut itseleni juuri mitään... :)
Tulkaapas muutkin kirjoittelemaan, pesukarhu ja burde jne.
-Q- ja -q- 1,5v ja aatu 15+3
Mun pitäis jo olla nukkumassa. Tulin vaan mukamas lukemaan pinoja, mutta pakko tänne on jotain kirjottaakkin, kun meidän pinokin löytyi :)
Onnea Kamomillalle ultraan! Tuuhan sitten heti kertomaan kuulumiset. Hyvä, että sydänäänet jo saatiin kuuluviin.
Larsku ja Quiero ovat jo tunteneet liikkeitä. Voi, kun ihanaa. Mäkin oon muka muutamana iltana jotain tuntenut, mutta en usko sen olevan mahdollista vielä näillä viikoilla. Jotain suolistokaasuja siellä vaan porisee ;)
Meillä oli se np-ultra viime viikolla ja masusta löytyi pieni ja hyvin vilkas vauva, joka ei meinannut paikoillaan pysyä. Oli se niin suloinen :) Vastasi viikkoja 11+5 ja niskaturvotus oli muistaakseni 1,1. Veriseulassakin olin. Vielä ei oo tullut vastausta. Eiköhän sekin oo ihan ok, kun niskaturvotuskin oli normaali. Viisi päivää oli siis isompi viikkoihin nähden, mutta ei muutettu.
Eilen oli lääkärineuvola. Sielläkin kaikki hyvin. Saatiin sydänäänetkin kuuluviin vaikka lääkäri varoitteli, että ei välttämättä vielä näillä viikoilla kuulu. Hienosti kuuluikin. Vauvan syke oli 150.
Mistä sä Q tilasti sen kauratyynyn? Mäkin haluaisin sellasen.
Nyt on pakko mennä. Muuten oon huomenna töissä ihan kuollut.
Tulkaahan muutkin tonskailijat kertomaan kuulumisia.
pesukarhu + Jonsku 1v9kk + Kirppu 12+4 (neuvolan mukaan 11+6)
Saakohan täällä mainostaa? No jos nyt vaan varovaisesti ja ihan hiljaa sanon, että sellainen kuin hyvinvoinnin tavaratalo. Ei ollut kallis, ekaan tilaukseen saa vielä 5e lahjakortin. Googlaamalla löytyy. :)
Oon vähän kade, että sullakin vauva liikkui vilkkaasti np-ultrassa. Tämä meidän " aatu" vaan nukkui. Ja vaikka 9+ viikoilla nähtiinkin pienten jalkojen ja käsien liikkuvan, niin silti vähän mietityttää, että mitä jos kaikki ei ollutkaan kunnossa. Siis tyhmäähän se on tällaista miettiä, kun oikeesti kaikki oli kunnossa eikä ultraaja ollut ollenkaan huolissaan mistään. Toivon vaan, että nää mun liiketuntemukset pitää paikkansa. Kyllä sullakin voi jo jotain pörinöitä varmaan tuntua. Mustakin tuntui jo pari viikkoa sitten siltä kuin olisin tuntenut jotain, mutta en tiedä, taisi olla vaan kuvitelmaa. Nyt tänään oon kyllä ollut jo aika varma.
Tosta sykkeestä vielä utelisin, että minkälainen syke Jonskulla oli? Oliko korkeampi/matalampi? Meillä np-ultrassa syke oli tällä kertaa 149, quulla oli aina 130-140. Kertokaas muutkin vähän, minkälaisia sykkeitä teidän masuvauvoilla on ollut. Näitä humpuukiarvauksia sukupuolesta on niin hauska tehdä. :) Mä aluksi ajattelin, että vauva olis tällä kertaa tyttö, nyt ehkä kuitekin oon kallistunut pojan puoleen, mutta en sitten tiedä. Ei ole sellaista vahvaa " äidinvaistoa" tästä asiasta. Viimeksi mulla tuli se linea negra ihan ylös rintoihin asti, nyt ei se vielä ole tullut. En muista, missä vaiheessa se alkoi viimeksi näkyä. Kesällä se tietty tummeni vielä auringossa...
Okei, nyt on pakko mennä nukkumaan.
-Q-
Ja kaikki oli hyvin!!!
Niskaturvotusta 0.7 ja kaikki elimet mitkä pitikin niin nähtiin:)
Kyllä nyt on huojentunut olo!!!
Ensin pikkuinen kyllä nukkui vaan, mutta lopussa alkoi liikkumaankin, niin nähtiin vipellystäkin=)
Niin, ja istukka on kohdunsuun päällä, eli sieltä löytyi se lopullinen syy tuhrutteluun..
LA:kin pysyi samana kuin neuvolan mukaan, eli 28.8. viikot siis nyt tasan 12.
Pesukarhulle myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! Ja sydänäänten kuulemisesta!
Hyvää ystävänpäivää tonskattaret!
T:Kamomilla rv12+0
Hyviä uutisia Kamomillalla ultrassa. Onneksi olkoon! Nyt voit alkaa nauttimaan raskaudesta. Sanottiinko sulle mitä toi istukkahomma aiheuttaa, vai aiheuttaako mitään?
Q: Katselin noita Jonskun masuaikaisia sykkeitä ja ne oli johonkin rv 30 saakka 140 aina ja sitten oli 120 tai alle. Jonskulla ei jostain syystä sykettä vielä näillä viikoilla edes merkattu vaan siinä luki vaan plussa. Jostain puolivälistä asti vasta alettiin merkkaamaan. Voihan se olla, että näin alussa sikiöllä on korkeampi syke ja sitten rauhoittuu myöhemmin. Mielenkiintoista silti seurata. Muistaako joku miten se uskomus meni? Oliko tytöllä korkeempi syke kuin pojalla? Mulla on vähän ehkä enempi tyttöolo, mutta luulenpa silti, että se on poika. Jonskusta mulla hirveesti vaihteli se olo.
Kiitos Q tosta kaurapussivinkistä. Täytyy tilata sellanen. Synnytystä ja imetystä varten aattelin. Viimeksi mulla oli vaan sellanen kuumavesipullo, mutta luulen, että toi kaurapussi olis parempi. Ja varmasti sun masuvauvalla on kaikki hyvin. Se on niin tuurista kiinni nukkuuko vauva just ultra-aikaan vai ei. Eikös ne muutenkin nuku suurimman osan vuorokaudesta ja on vaan sillointällöin hereillä. Hyvä, että niitä liikkeitä on ollut. Mä odotan niitä, kun kuuta nousevaa. Tietäis ainakin, että siellä on sillä hetkellä kaikki hyvin.
Tänään tuli ne veriseulan tulokset. Tai tuli vaan sellanen lappu, jossa luki, että ei ole suurentunut riski. Odotin jotain lukemia yms. Enpä mä varmaan niistä olis mitään ymmärtänyt.
Tulkaa nyt oikeesti muutkin tonskat juttelemaan. Missä te piileksitte?
pesukarhu
Olikos se nyt linea negra vai mikä se oli? Mulla tuli kans Jonskusta rintoihin asti ulottuva viiva, joka oli pitkään synnytyksen jälkeenkin. Nyt ei vielä oo tullut, mutta ei mulla mun mielestä Jonskustakaan tässä vaiheessa vielä ollut. Saa nähä tuleeko tällä kertaa.
pesukarhu taas (töissä hiljasta)
Ihan jo ajattelin, että kaikki tonska-odottajat on kadonneet. Muutamina päivinä oon käynyt pinoa etsiskelemässä muttei ole löytynyt, kiva kun nyt löytyi :)
Kovasti piti kommentoidakin, mutta arvatkaa vaan muistanko enää yhtään mitään...
Kerrotaanpas sit edes mitä tänne kuuluu.
Maha on iso, muttei omasta mielestä yhtä iso, kun Joelin odotuksessa. Housut joita sillon pidin, tippuu jalasta vaikka painoa jäi siitä odotuksesta aika reilusti. Joelin aikana tuli painoa yhteensä 20kg, nyt sitä on tullut vajaa 8kg.
Neuvola oli torstaina, paino oli tippunut viikossa 500g.
Hemppa oli 112, mikä ei oo paljon, mutta enemmän ku edellisessä odotuksessa (rautaa syömällä melkeen koko ajan alle 100).
Kaikki tuntui olevan hyvin, eikä painon tippumisestakaan huolestuttu. Verenpainetta nyt seuraavat, voipi olla että käynnistävät tämänkin jos paineet nousee. Muutaman viikon ollut hieman koholla ja sen kyllä tuntee kamalasta pään särystä. 8 päivää jo särkenyt, mutta sille ei oikeen mitään voi.
Selkä- ja varsinkin jalkakivut on ruvennut vaivaamaan. Jalkoja särkee öisin ihan kamalasti. Noh, kauaahan tätä ei enää kestä :) Kohta saa sen oman pienen prinsessan jo kainaloon.
Tiistaina on haikaranpesässä synnytys keskustelu-juttu. Äkkiä se synnytys vaan lähenee, ei vaan yhtään tunnu siltä.
Synnytyksestä tulikin mieleen, että on se hassua miten erilaisia arvioita neuvolassa saa. Lääkäri kun tutki reilu viikko sitten, oli sitä mieltä että menis yli aikaiseksi ja tyttö olis yli 4kg.
4D:ssä annettiin joskus aikasemmin arvioks korkeintaan korkeintaan 3,5kg (Joel oli syntyessään 3790g, 4D:n arvio heitti 10g).
Torstaina oma terkka taas käski varautua et syntyy ihan minä hetkenä hyvänsä, pää niin alhaalla ettei kuulemma meinaa tuntea päältä kokeiltaessa. Sen kyllä tuntee, saan juosta vessassa oikeesti 15-minuutin välein. Ja kooksi arvioi reilusti alle 3,5kg.
Mutta jos tästä menis vielä muutaman muuttolaatikon purkamaan, nyt kun Joel nukkuu ja mies on yön töissä..
Henna, Joel melkein 1v ja Ninni 36vko
Joo, kyllä nyt on sen verran rennompi ja huojentuneempi olo, että eiköhän tästä raskaudesta uskalla jo vähän nauttiakin:)
Muuta ei sanonut istukasta, kuin että yleensä nousee kohdun kasvun myötä pois kohdun suulta ja jos ei niin sitten on sektio edessä. Mutta sitten rakenneultrassa katsotaan seuraavan kerran mikä on tilanne.
Ja saattaa tosiaan niitä vuotoja aiheuttaa.
Mutta nyt yritän olla ajattelematta koko asiaa, koska tiedän, että siitä muodostuu mulle helposti stressin aihe jos kauheesti rupean miettimään.. Oon vähän semmonen " turhastakin" huolestuja ja huolehtija:)
Mulla ei ollut mitään viivoja esikoisesta, joka on tyttö. Eikä ole nytkään, ainakaan vielä. Millonkas sen viivan pitäisi tulla?Onkos se sitten niin, että pojista se viiva tulee?
Mulla on kyllä semmonen olo tällä hetkellä, että tyttö on tämäkin. Melko samanlaiset on oireet. Enkä taaskaan ole miettinyt kuin tyttöjen nimiä ;)
Muistaakseni tytöillä oli nopeammat sykkeet. Korjatkaa jos olen väärässä.
Muutakin kommentoitavaa varmaan oli, mutta enpäs muista..
Ens kerralla sitten:)
Mukavaa viikonloppua!
T:Kamomilla rv 12+2
Tosi ihanaa, että kamomillallakin oli ultrassa kaikki hyvin!
Mulle edelleen iskee vähän väliä epäusko, että ollaanko tässä jo todella näinkin " pitkällä" ja onko se tosiaan totta, että meille on vauva tulossa. Mutta nyt kaikki kysyy mahan perusteella jo ihan suoraan asiaa, eli ei tätä voi salatakaan. Enkä toisaalta haluakaan! Nyt vaan yritän nauttia asiasta. Yritä sinäkin kamomilla. :) Toivotaan, että vuodot loppuu pian ja istukka siirtyy pois kohdunsuulta.
Mulla oli quuta odottaessa np-ultrassa kuulemma istukka ekaks sivulla/takana, mutta rakenneultraan mennessä se oli siirtynyt eteen. Siksi liikkkeiden tuntemista sai odotella aika pitkään. Nyt np-ultrassa taas sanottiin, että olis ihan takana istukka. Eli siinä mielessä, jos ei istukka ole siirtynyt, voi hyvin olla, että nää mun hyvin hatarat liiketunnistukset vois pitää jo paikkansa.
En yhtään muista, milloin se mahaviiva tulee. Nyt ei ole vielä tullut, tai on sitä vanhaa (?) jäljellä hailakkana tossa navan alla, mutta toisaalta, musta tuntu että siinä oli hailu viiva jo ennen ekaa raskautta.
Sykkeestä mäkin muistelen, että nopeempi olis tytöllä. Mutta just tarkistin quun kortista, niin oli silläkin pari kertaa ollut 145. Nyt np-ultrassa oli 149 eli en menis ehkä ton valtavan 4 eron perusteella tekemään mitään kovin pitkälle meneviä tyttöpäätelmiä kuitenkaan. :) Pesukarhu, ei quullakaan merkattu sykettä korttiin kun vasta rv 19 lähtien. Ja nyt np-ultrassa terkka vaan mainitsi sykkeen, mutta ei kirjottanut korttiin kuin +.
Henna, sulla on kyllä jo ihan pian h-hetket käsillä, vautsi! Onnea matkaan!
Eilen tuli mun mahaöljyt sun muut, joten ei kun lotraamaan! :)
-Q- ja -q- 1,5v. ja aatu 15+6
Käyn vielä loppumetreiltä täällä palloilemassa... La siis tänään :D
Vauva ei vaan anna mitään vinkkejä ulostulon suuntaan. Ei yhtään ainoaa kipeää supistusta... Välillä painaa itteään alaspäin, mutta eipä sitte muuta...
Olokin on kyllä sellainen, ettei tässä ihan vielä minnekään tarvi lähtä. Pää on ihan tukossa limaa, eikä esikon hoitajakaan vielä ole maisemissa (anoppi tulee tänään 550km:n päästä)... Jospa ylimääräinen emäntä talossa sais mulla rr:t nousemaan niin, et alkais vaikkas supistaa :D
Noh. Mukavaa odotusaikaa teille kaikille... Mä siirryn sit seuraavaksi vissiin häilymään sinne kotiloihin... ;) Tai ainaki alkuun pääsen toivottavasti tuonne vauvapuolelle...
*taustailee*
Luuk@ ja Onni 40+0
Mies tuolla kattoo leffaa ja mulla ei oikein oo tekemistä(koulujuttujahan ei voi tehdä), niin päätinpä tulla tänne kurkistelemaan mitä teille kuuluu!
Emmä taaskaan muista, että mitä piti kommentoida.
Kamomillalle onnittelut hyvistä ultakuulumisista! Ei siitä istukasta tosiaan kannata nyt vielä stressata yhtään, kyllä kaikki menee sitten omalla painollaan.
Q, mulla on rakenneultra 12.3. eli muutamaa päivää aiemmin ku sulla. Musta vaan tuntuu, että se on ihan kohta. Tuntuu, että aika menee liian nopeesti! Kohta sitä ollaan muka puolessa välissä raskautta!
Hennakin saa kohta oman prinsessan kainaloon, ihanaa!
Ja Luuk@lle tsemppiä raskauden viime metreille! Toivotaan, että se vauveli sieltä alkais kohta tulemaan!
Mistäs työ olitte puhuneet... Sykkeistä ainakin. Poikaa odottaessa sen syke oli aina 140-145. Niin, ja se linea negra (vaimikäseoli) tuli joskus puolenvälin jälkeen esiin ja ulottui yli navan. Tältä vauvalta nyt ei oo kuunneltu ku vasta kerran sydänäänet ja ne oli 150. Ja sitä viivaa en nyt vielä hetkeen odotakaan näkeväni. Mutta kyllä mulla vaan on aika vahva tunne, että tämä vauveli on tyttö. Ja niin sanoo aika moni muukin. Mulla on oireet niin erilaiset. Pahin raskausoire on nää mun mielialanmuutokset. MÄ OON HIRVIÖ! Mä suutun joka asiasta ja haastan riitaa kaikesta. Mies on ihan kireenä. Se ei jaksa olla mulle kiva, kun haukun ja huudan. Tulistun sekunnissa. kyllä mä sit lepynkin nopeesti, ja sit mua itkettää miten ilkee mä olen. Siis en ymmärrä. Ekassa raskaudessa kaikki oli niin seesteistä ja ihanaa ja meillä meni parisuhteessa paremmin ku IKINÄ. Mä en suuttunu mistään vaan olin oikein täydellinen vaimo. Ymmärtäväinen ja ihana. Mutta nyt kaikki on toisin. Älkää käsittäkö väärin, tottakai meillä on ihanaakin nykyään. Mutta sitten sekunnissa saatan pilata kaiken. Ihan tyhmää :(
Jaahas, mulla on muuten viikonlopun aikana pamahtanu kunnon vauvamaha! Mun koulukavereista suurin osa ei tiedä, että olen raskaana. Mutta kun keskiviikkona kouluun menen, niin ei varmasti jää kellekään epäselväks tää homma :) Mut ihanaahan se vaan on kun näkyy! Tarvii vaan alkaa rasvaileen nyt ahkerammin...
No joo, mutta kai sitä vois lähtee kohta nukkumaan.
Moikka vaan kaikille!
-Larsku 16+6
Mulla otettiin sillon viime viikon torstaina neuvolassa se verinäyte(seerumiseula) ja terkka sanoi, että vastaus tulee viikon sisällä postitse mikäli tulos on normaali. Jos jotain poikkeavaa löytyy, niin sit soitetaan. Ei oo tullu mitään postia. Mulla rupee paniikki iskeen. No ei kyllä oo soitettukaan, onneks. Mutta kun sen piti viikon sisään tulla :(
Toivotaan, että huomenna tulis...
Mä imetän siis nyt vieläkin rv 21+1, tosin enää kerran päivässä, illalla.
Alkuun se kyllä tuntui raskaalta karmean pahoinvoinnin ja väsyn keskellä, silloin imetin vielä 3xpv..mutta kyllä sen kuitenkin jaksoi. Kannattaa tietty kuunnella itseään ja eihän sitä pidä väkisin jatkaa jos tuntuu ettei jaksa. Mulle lääkäri sanoi että voin ihan huoletta imettää jos ei vaan tule suppareita selkeästi juuri imetyksen aikana, eikä mulle ole tullut. kehotti syömään multitabsin raskausvitskuja pari päivässä. Imetyskertojen vähentäminen on kyllä meillä saanut kauhean huudon aikaan mutta jo viikossa unohtui viimeksi karsittu imetyskertakin:)
Meillähän myös tyttö oli ja on edelleenkin huono nukkumaan, yöt oli ihan järjetöntä hulinaa vuoden ikäiseksi, sitten hiljalleen yöt rauhottui ja yösyönnitkin jäi pois. Ei meillä vieläkään nukuta, tyttö herättää 1-3kertaa yössä mutta kyllä tämäkin jo aika leppoiselta tuntuu sen aiemman valvoskelun rinnalla:) Jaksuja sinne:)
Queen ja tyttö 1,5v ja " veikka" rv21+1