Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein peset päiväpeiton? Naapuri sanoi pesevänsä vain kerran vuodessa, YÖK!

Vierailija
13.02.2008 |

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä pölypunkit kuolee kun päiväksi jättää petivaatteet pakkaseen, ei ne pesussa sen varmemmin kuole. Kun joku perusteli sillä että on pölyinen päiväpeitto. Jos siis on vain pölyinen, niin lähteehän se ulkona tuulettamalla, ei sitä pestä tartte!

Ei meilläkään sängyn päällä juuri oleskella, lasten sängyt eri juttu, mutta niitä peittoja tulee pestyäkin useammin. Kavereineen kun ulkovaatteilla istuskelevat sängyllä, niin kyllähän niissä likaakin on ihan eri lailla.

Vierailija
42/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän makuuhuone on erikerroksessa kuin mitkään muut huoneet. Sitä huonetta käytetään vain n. 22-09 välisenä aikana. Siellä koko huoneessa ei edes käy kukaan juuri koskaan muuloin. Sänky näkyy kuitenkin avonaisesta ovesta ja muutenkin on siistimpää, joten heitän sängynpeiton päälle. Tuuletan ja kopistelen silloin tällöin. Pesen peiton ehkä kerran vuodessa tai kun vaihdan välillä toisen, niin siinä yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri uuden päiväpeiton ja en ole vielä kertaakaan petannut sänkyä.. ovi vaan kiinni.

Vierailija
44/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä käytetään vain silloin kun on vieraita.

Vierailija
45/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä makuuhuoneessa ei oleskella päiväsaikaan lainkaan. Ovi on kiinni, joten eipä pääse pahemmin edes pölyyntymään likaantumisesta puhumattakaan. Pölyn takia tekstiilejä ei tarvitse pestä, ravistelu ja tuuletus riittää.

Vierailija
46/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan ottaa päikkärit, joko yksin tai sitten lapseni kanssa. Luen sängyssä, katson telkkaria, olen koneella jne. Vaikka ei ulkovaatteissa sängyllä maatakkaan, niin kyllä mä tykkään että päiväpeittoa pitää myös pestä. Kokoajan ei sänky ole käytössä, mutta päivittäin siis myös päivällä.

Vierailija
47/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä etenkin mies lukee usein sängyllä, viikonloppuisin myös aamulla ja päivällä ja päivävaatteissaan, eli en halua lakanoita paljastaa. päiväpeitto on meillä just siksi, että voi päivävaatteissa oleilla sängyllä. vaatteissa on kuitenkin aina erilaisia likoja, hiekkaakin ym.

lukemiseen makkari on ainoa rauhallinen paikka, kun muualla lapset tai tv tai minä ;)

perstään 1-2 kk välein. konepesu 40 astetta, puuvillapeite. peite on valkoinen, äkkiä näkee mitä kertyy... ja sama siihen kertyisi vaikka olisi tummakin. " puhtaan näköisenä" ei pysy kuin muutaman viikon.

Vierailija:

Meillä makuuhuoneessa ei oleskella päiväsaikaan lainkaan. Ovi on kiinni, joten eipä pääse pahemmin edes pölyyntymään likaantumisesta puhumattakaan. Pölyn takia tekstiilejä ei tarvitse pestä, ravistelu ja tuuletus riittää.

Vierailija
48/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ihmiset teette päiväpeiton päällä? Meillä on 4 vuotta vanha päiväpeitto eikä sitä ole kertaakaan tarvinut pestä. Ymmärrän jos perheessä on koira joka makaa peitteen päällä tai jotain vastaavaa.

Muutaman kerran meillä peite on ravisteltu ulkona. Eikä peite ole mitenkään yök.

Vierailija
49/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä saatan ottaa päikkärit, joko yksin tai sitten lapseni kanssa. Luen sängyssä, katson telkkaria, olen koneella jne. Vaikka ei ulkovaatteissa sängyllä maatakkaan, niin kyllä mä tykkään että päiväpeittoa pitää myös pestä. Kokoajan ei sänky ole käytössä, mutta päivittäin siis myös päivällä.

Sähän suorastaan asut sängyssä. Sohvia teillä ei varmaa ole. Eikä pöytää.

Vierailija
50/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä te ihmiset teette päiväpeiton päällä? Meillä on 4 vuotta vanha päiväpeitto eikä sitä ole kertaakaan tarvinut pestä. Ymmärrän jos perheessä on koira joka makaa peitteen päällä tai jotain vastaavaa.

Muutaman kerran meillä peite on ravisteltu ulkona. Eikä peite ole mitenkään yök.

teillä ei kai ole valkoinen peite? valkoisesta näkee äkkiä, mitä siihen " kertyy" - vaikka periaatteessa siellä ei oleiltaisikaan.

Vierailija
51/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei siis ole koskaan kahden vuoden aikana pesty, ainoastaan kopisteltu ulkona. Sen päällä ei kuitenkaan yleensä oleskella, eikä siinä ole tahroja. En siis ole nähnyt tarpeelliseksi sitä nyrkkipyykillä ryhtyä pesemään.

Vierailija
52/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Sähän suorastaan asut sängyssä. Sohvia teillä ei varmaa ole. Eikä pöytää.

Mutta ei, en asu sängyssä, eikä meillä ole yksiö vaan iso omakotitalo. Mutta kun olen kotona, niin saatan mennä sinne sänkyyn esim. lukemaan. Luen toki myös sohvalla tai nojatuolissa. Pointti oli se että, meillä käytetään sänkyä myös päivisin " välillä" , joten meillä sitä päiväpeittoa myös pestään ja vaihdellaan.

Vierailija
53/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitä ei siis ole koskaan kahden vuoden aikana pesty, ainoastaan kopisteltu ulkona. Sen päällä ei kuitenkaan yleensä oleskella, eikä siinä ole tahroja. En siis ole nähnyt tarpeelliseksi sitä nyrkkipyykillä ryhtyä pesemään.

käsinpesu vai kuivapesu?

Useimmissa pesukoneissa on käsinpesuohjelma. Ei tartte nyrkkipyykille lähteä.

Vierailija
54/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty jos tarvetta tulee niin useammin.

Vierailija
55/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein sängyssä. siis päivävaatteissa. siellä paras rauha (ja valo) ja mukava olo. siksi peite pestään aika ajoin, kerran kuussa, kerran parissa kuussa tms.

Vierailija
56/56 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa, kun on likainen. Ei pidä stressata turhia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän