Kuinka usein peset päiväpeiton? Naapuri sanoi pesevänsä vain kerran vuodessa, YÖK!
Kommentit (56)
En ole pessyt kuin kerran muutaman vuoden aikana. Ravistelen ulkona muutaman kerran vuodessa. Meillä ei silti hypitä sängyllä tai muutenkaan oleilla sängyssä päivisin.
Ei meillä ole tapana maata tai syodä tms. makkarin sängyllä päivisin. Aika koskemattomana tuo sänkypeitto saa olla. Joskus vaihdan vaavilta vaippoja siinä, mutta alustan kanssa.
mutta meidän päiväpeiton voi pestä koneessa
mä pesen silloin, kun se on likainen. Eli ehkä kerran parissa vuodessa.
KERÄÄ PÖLYÄ.
Itse en halua puhtaaseen sänkyyn mitään pölypesää päälle laittaa, siksi pesen kerran kuussa.
t. 2
Meillä on valkoinen, kevyt puuvillapäiväpeitto. Helppo pestä. Pesen ehkä joka toinen kuukausi tms. Ulos ravistelen kerran viikossa - tai ainakin yritän muistaa ravistella...
meillä se pestään samaa tahtia kuin lakanatkin. eli parin viikon välein.
Pesukoneessakaan ei kaikki pölypunkit lähde. Mitäs sitten teet, valelet bensaa kuituun ettei paha punkki syö?
tuuletan sen parin viikon välein, eikä meilläkään siinä paljon makailla. pesen kun on likainen. se on niin paksua puuvillaa vanutäytteellä, ettei edes mahdu meidän koneeseen
Emme löhöile päiväpeiton päällä, vaan oleilemme olohuoneessa.
Eihän se nyt siinä likaannu. Lasten päiväpeitteet pesen useammin, koska lapset on monesti leikkii sänkyjensä päällä
eli meillä noin joka toinen viikko...
Se ei kyllä ole useimmiten edes käytössä ja sängyllä ei ikinä hypitä/maata jos se on sängyn päällä. Jos makoilen sängyssä illalla ennen nukahtamista katsomassa telkkaria tai lukemassa niin olen lakanoiden välissä, en päiväpeitolla. Muuten sängyllä ei oleskella.
Päiväpeitto puristellaan/tuuletetaan ulkona noin kerran kuussa, kun vaihdan lakanat. ja joo, teen senin vain kerran kuussa, HUI:).
Ravistelen pari kertaa viikossa..... Lakanat sentään vaihdetaan kerran viikossa =)
Jos on likainen, niin tietysti pestään. Mutta muuten pesen kerran vuodessa tyynyt, peitot sekä päiväpeiton, yleensä kesällä.
Emme makaile sängyn päällä iltaisin tai katsele esim telkkaria. Oleilemme olohuoneessa tai tv-huoneessa. Päiväpeitto on joka päivä sängyn päällä. Koira ehkä nukkuu peiton päällä, mutta likaiseksi päiväpeitto ei tule koirasta.
Miksi ihmeessä peittoa pitäisi pestä jos se ei ole likainen ? Ravistella sitä voi vaikka joka viikko, mutta pestä ?
Meillä ei asuta sängyn päällä päivisin.
3-4 kertaa vuodessa vaihdan päiväpeiton ja verhot, vaihtelu virkistää! :)
Vierailija:
3-4 kertaa vuodessa vaihdan päiväpeiton ja verhot, vaihtelu virkistää! :)
Mutta kun ei jaksa alkaa vaihtamaan 19 ikkunan verhoja.
Me oleillaan paljon sängyssä. Nytkin olen läppärin kanssa täällä ja muksu kävi äsken tossa kirjaansa selailemassa.
ei se meillä ainakaan likaannu,kun ei sen päällä maata