Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit!?!

Vierailija
13.02.2008 |

Onko elämänne " vain kotona olemista" ja lepäämistä? Mua niin sapettaa anoppi joka on tuota mieltä. Olen päivät yksin kolmen alle 3v lapsen kanssa, eikä se minusta tunnu yhtään lepäämiseltä. Totta puhuen en edes muista miltä lepo tuntuu. Helpompaa kai tästä olisi lähteä töihin, jättää vastuu lapsista ja kodista, ja olla vastuussa vain itsestään.

En kuitenkaan vie lapsiani hoitoon, jatkan edelleen tätä kotona lepäämistä. Tämä oli vain purkaus.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppis päiväksi kotiinne katsomaan kuinka lepäilet tai hoitamaan päiväksi lapsia ja kotianne, mene itse vaikka lepäilemään sängylle :-)))

Itselläni ihana anoppi joka on nähnyt kyllä millaista meillä on kotona kahden alle 2-vuotiaan kanssa eikä varmasti ikinä ajattele että mä vaan lepäilen. Tietämättömyys saa ihmiset laukomaan tollasta!

Vierailija
2/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tosi ihana anoppi, enkä enää viitti kuunnella sen jäkätyksiä. Mä vaan otan rennosti ja lepäilen uhmailevien kaksosteni kanssa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään en koskaan tee.

joku muu aina

-hoitaa lapset

-pitää kodin siistinä

-kasvattaa ja leikkii lapsetn kanssa

-tekee ruuat, leipoo

-tekee puita joita voi polttaa takassa

-tekee piha hommat

-huollattaa autot, käyttää lapset neuvoloissa, lääkärissä, harrastuksissa

minä vaan lepään =)

Vierailija
4/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rooliin. Mun mutsi on samanlainen.

Sen mielestä mä vedän lonkkaa vaan lasten kanssa vaikka tosiaan hoidan kolmea alle nelivuotiasta ja siinä sivussa pyöritän tätä sirkusta muutenkin.

Sen on niiin vaikeaa tajuta etten mä ole ehtinyt tehdä jotain hommaa tai käydä jossakin jne.

Kirkkaasti on unohtanut että se on pikkasen eri homma ollut itellään kun teki kaksi lasta neljän vuoden ikäerolla. Sisko käytännössä ollut mun hoitajana aina ja kaiken lisäksi sillä mummo hoiti meitä lapsia jatkuvaan ku asui samassa talossa.

Tältä mummolta ei kyllä apuja kuulu, hänhän on sitä mieltä että ne ketkä on lapset tehny niin hoitakoon myös ite..

Vierailija
5/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lepoapa" hyvinkin:D

Tai miten sitä nyt kukin sitten haluaa kutsua...Minusta ainakin tuntuu että lepo on kyllä aika kaukana ainakin meidän perheessä! Helpommalla pääsisin töissä, mutta jostakin syystä kuitenkin nautin tästä " itseni kiduttamisesta" eli kotona olemisesta ihan täysin sydämin:D

Niin meillä siis tuosta äidin " levosta" huolehtivat lapset iältään 1kk, 2½, 4v, 5v, 7v, 9v, 11v, 12v, 14v, 16v ja 17v;D

Vierailija
6/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoltoista vuotta keskimäärin ikäeroa. Todellakin lepposampaa töissä. Aah vielä pari kuukautta, oikein mietin miten sitä taas jaksaa sitten tällasen helpon elon jälkeen.

Vierailija
7/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varma että alkaa sadella niitä mitäs teette lapsia -viestejä! ap

Vierailija
8/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väännätte niitä lapsia niin monta, jos ette jaksa olla niiden kanssa??

Vierailija
9/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän mietittiin sitä miten jotkut pitää kotiäidin hommaa pelkkänä lepäämisenä. Täällä yksi lepäilijä vaan istuu koneella ja nauttii sen pienen hetken kun lapset nukkuu päiväunia ja isommat ei oo vielä tulleet koulusta ja tätä lepäilyherkkua peräti puolituntia päivässä. Aina ei sitäkään jos päiväunille ei nukahdeta ennen koululaisten tuloa.

Vierailija
10/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kahta villiä uhmispoikaa kotona hoiteleva mamma

Vierailija
11/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se sieltä :)

Hah, luepa ketju tarkemmin: nämä kaikki vastanneethan OVAT lapsiensa kanssa ja JAKSAVAT hoitaa heidät?? Eihä se ole sama asia, että ei jaksa hoitaa ja että kokee hoitamisen ja lasten kanssa olemisen joksikin muuksi kuin LEPÄILYKSI! Eihän se todellakaan ole mitään elbailua hoitaa useampaakin pientä kotona, silti JAKSAN sen tehdä.

Vierailija:

väännätte niitä lapsia niin monta, jos ette jaksa olla niiden kanssa??

Vierailija
12/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

. Helpompaa kai tästä olisi lähteä töihin, jättää vastuu lapsista ja kodista, ja olla vastuussa vain itsestään.

En nyt halua olla ilkeä mutta ei se vastuu lapsista ja kodista häviä sittenkään kun menet töihin. Tämä tiedoksi ettei sitten tule yllätyksenä.

Vierailija
13/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

roolinvaihtoa miehen kanssa. Eli jättää hänet päiväksi vastuuseen kuten itse olen aina. ap

Vierailija
14/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku sanoo että olen mennyt töihin, koska SE olis helpompaa kuin olla kotona!

Omalla kohdalla 3- vuorotyö 100 kilsan päivittäisen työmatkan kanssa on raskempaa kuin olla kotona, siivota kun huvittaa ja nauttia lapsien seurasta.

Mutta ihan miten vaan, minusta kotona olo on luksusta josta kannattaa nauttia. Jos joku hinnaa niin suunnittele arkea semmoseksi että siinä on mukava olla. Ruuat, säilytys, miten ja milloin siivoaa, kuka tekee mitäkin. Ja se, että tartteeko vanhemmuus olla jotain saakelin suoriutumista?

Omat lapset on alle 4- vuotiaita ja ikäeroa on hikisesti vuosi. Ei siinä minusta ole ollut raskasta. En ole " paennut" töihin kellokorttielämään ja kaipaamaan muutenvaan lapsiani toiseen kuntaan.

HÖ :(

Vierailija
15/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sanoo, että on niin " helppoa jättää lapset muiden hoiviin, kun ei niitä itse VIITSI kasvattaa ja paeta töihin, helppoon elämään" .

Mulle ainakaan ratkaisu ei ollut helppo (tosin mulla jää mies aluksi vanhempainvapaalle ja vasta sitten lapsi pph:lle). Rahaa on vain pakko jostain saada, jotta lapselle on vaatteita ja ruokaa ja vaippoja. Onneksi mä tykkään työstäni, joka on todella haastavaa... ei mitään lepäilyä. Rakastan toki myös lastani ja muutos tulee minulle olemaan valtava... se, että menen töihin, ei vähennä rakkauttani tuota pientä kohtaan.

Silti mun sappi kiehahtaa aina myös silloin, kun joku sanoo, että kotiäidit vaan lepäilee. Mä tosin tunnen parikin kotiäitiä, jotka nimenomaan vaan lepäilee (mies hoitaa töistä tultuaan ruoanlaiton ja siivoukset yms), mutta... Väitän silti, että valtaosa äideistä, jotka pieniä lapsiaan (useampaa kuin yhtä) hoitaa kotona, tekee jotain ihan muuta kuin lepäilee ja minusta on todella loukkaavaa heitä kohtaan, jos joku näin väittää. Erityisen loukkaavaa se on silloin, jos näin väittää joku läheinen, varsinkin sellainen, joka tietää asian todellisen luonteen.

Vaikka musta itsestäni ei kotiäitiä saa edes aseella uhkaamalla, mä kunnioitan silti niitä äitejä, jotka kotiin jäävät. Se on hienoa ja arvokasta TYÖTÄ sekin... kaikille se vain ei sovi.

Eli... live and let live :)

Kaikki sympatiat ap:lle ja muille saman ongelman kanssa painiville.

Vierailija
16/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli toisen lapsen jälkeen kotona hoitovapaalla, ja nyt kolmannen jälkeen minä, joten mies onneksi tajuaa pitää tuollaiset kommentit sisällään. Meillä myös anoppi ihmettelee, miten ihmeessä en ole saanut tilattua ifiltä valokuvia tai järjestettyä kaaoksessa olevaa vaatehuonetta, kun minullahan on vain aikaa, kun olen kotona kolmen alle 5-vuotiaan kanssa...

No, puolen vuoden päästä menen takaisin töihin, ja anoppi on luvannut hoitaa lapsia 2 päivää viikosta. Katsotaan sitten, kuinka anoppi lepäilee.... kjähkjäh....

Vierailija
17/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että oli työssä tai kotona, joskus siihen tympääntyy ja haluaisi hetkeksi jotain muuta. Mieheni toivoo että saisi olla enemmän kotona, minä toivon että saisin olla enemmän kotoa pois. En väitä että kukaan menee töihin siksi että se olisi helpompaa kuin kotona olo. Kävin eräänä viikonloppuaamuna lenkillä ennen lasten heräämistä. Ajattelin kävellessäni metsässä, että miten ihanaa olisikaan lähteä tästä töihin, eikä mennäkään sinne iänikuiseen kotiin. En mä osaa selittää, toivottavasti joku ymmärtää! ap

Vierailija
18/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse todellakin lomailen kahden lapseni (reilu 2v ja 4v) kanssa nyt kotona! Tämä on tosiaankin kuin lomaa, saan herätä myöhään, juoda kahvit silloin kuin huvittaa. Viihdyn kotona erinomaisesti, ei valittamista! Minä pidän tätä kyllä lomanani :D

Mutta minusta työnikin on ihanaa, fyysisesti rankkaa ja jalkojen päällä koko päivä mutta ei sekään ole tuskaa, teen mielelläni töitä! En voisi koskaan tehdä töitä vain rahasta, minulle merkitsee kaikki muu paljon enemmän työssä!

Eli olen sitten kotona tai töissä, nautin silti olostani. Olen lomalla sekä kotona että töissä :D

Vierailija
19/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme alle kolme vuotiasta? Puet ne aamulla ajoissa hoitoon? Työpäivän päätteeksi haet ne hoidosta? Varaudut kiukkuihin ja känkkäränkkään kummassakin tilanteessa? Siinä sivussa teet kotityöt, kannat huolta siitä viihtyvätkö lapset hoidossa koska eivät itse vielä osaa kertoa ja hoidat päivähoidosta tulleet oksennustaudit, kihomadot yms. Lisäksi kuuntelet kun pomo valittaa kun jäät kotiin hoitamaan sairasta lasta.

Kyllä on parempi hoitaa kotona. Kumpikaan ei ole löhölomaa/helppoa töissäkäynti lasten ollessa pieniä, eikä kotihoito.

Vierailija
20/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotona oleminen useamman lapsen kanssa on raskasta. En kyllä silti haluaisi töihin, tykkään olla kotona.

Ärsyttää vaan ne jotka luulevat että on lepäilemistä.

Niin, enkä tänne nettiinkään ehdi kuin muutaman kerran viikossa ja silloinkin pikaisesti.

Voimia kaikille kotiäideille : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan