Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette kotona vaikka lapset yli 3v, miten selitätte muille ratkaisusta?

Vierailija
13.02.2008 |

Mitä sanotte, jos joku kysyy mitä teet työksesi ja kyselee lapsien ikää?

Ihmettelevätkö ratkaisuasi?

Kun minusta tuntuu, että kaikki kaukaisemmatkin sukulaiset ovat työnarkomaaneja, puhuvat vain töistä ja ovat ihan stressaantuneita. On hölmö olo, kun itse jaksaa hyvin, eikä käy töissä, eikä tosin työttömyyskorvaustakaan tule.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa ihmisistä kyllä luulee, että mä oon vaan työttömänä.

Vierailija
2/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en siis tiedä millaisia kommentteja on tulossa, mutta uskon että niitä tulee :-) Nyt jo koko ajan kysellään koska menen töihin, ja kuopus 2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sen verran voin selittää, että haluan hoitaa itse lapseni. Minua ei pätkääkään kiinnosta, mitä muut ratkaisustani ajattelee.

Vierailija
4/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri suositteli, että ei menisi vielä hoitoon.

Vierailija
5/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos haluat loukata muita ja ylentää itseäsi... Kyllä meille työäideillekin on lapset tärkeintä.

Kyse on vain siitä, että yhden ihmisen palkkatuloilla ei elä normaalia elämää. Ellei se puoliso siis todella tienaa hyvin. Normaali elämä ei sitten ole sitä, että asutaan usean lapsen kanssa kaupungin vuokrakaksiossa huonolla asuinalueella, ei ole varaa vaatteisiin, ei kunnon ruokaan, joudutaan käydä sossussa jne.

Vierailija
6/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä voi kuulostaa ristiriitaiselta, mutta tyttäreni on minulle niin tärkeä, että haluan olla hänelle mallina siitä, että kunnon nainen voi tehdä uraa ja nauttia työstään ja samalla olla hyvä äiti.

Vierailija
7/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri tällainen ihmettelijä, mutta lupaan, että en ihmettele ääneen.

Vierailija
8/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kaikki ole varattomia. Me eletään aivan mainiosti yhden tuloilla. Kaikki on maksettu jo, talo, mökki, kaksi autoa, vene... Ja sijoituksissa on rahaa.

Vierailija
9/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitinkin sitä, että on tosi kestämätöntä perustella kotiin jäämistä sillä, että " meille lapset on töitä tärkeämpää" . Oikea muoto on " Me pärjätään yhden palkalla niin hyvin, että mun ei tarvi mennä töihin."

Ei mun mies köyhä ole. On ihan keskituloinen. Mutta sillä yhdellä keskituloisen palkalla ei perhettä elätä. Kahdella keskituloisen palkalla elättää ja hyvin elättääkin.

Huomaa, että henkinen ja taloudellinen pääoma ei aina kulje käsi kädessä. Vaikutat todella inhottavalta ihmiseltä.

Vierailija:

Tai kaikki ole varattomia. Me eletään aivan mainiosti yhden tuloilla. Kaikki on maksettu jo, talo, mökki, kaksi autoa, vene... Ja sijoituksissa on rahaa.

Vierailija
10/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälvimään, vaikkei edes koske sinua, kun kerran käyt töissä!

Vierailija
11/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta pointti oli ihan fiksu: ei ehkä kannata väittää olevansa kotona siksi, että " lapset on tärkeämpää kuin työ" vaan rehellisesti ennemmin siksi, kun " yhdenkin palkalla pärjätään hyvin eikä itsellä ole mitään hinkua yhdistää työ- ja perhe-elämää" . Näin itse ainakin kaikille utelijoille kerron.

Ja tottahan se myös on, ei mulla ole koskaan ollut kovia urahaaveita vaan ennemmin tykkään rauhallisesta, perhekeskeisestä elämästä. Kun nyt vierelle sattui löytymään mies, joka mielellään elättää koko perheensä kovilla tuloillaan, niin miksi ei? Meidän elämä on näin paljon helpompaa ja mukavampaa. Enkä silti todellakaan väitä, että jos nyt innoistuisinkin jostain alasta yhtäkkiä täysillä tai jos mieheni vaikka jäisi työttömäksi ja mun pitäisikin mennä töihin, niin muka välittäisin vähemmän lapsistamme! Huh, mikä ajatuskin :-/ Tämä nyt vaan on meidän elämää, toisilla on toisenlaista.

Vierailija
12/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi upeaa, että joillain on mahdollisuus olla kotona pitkään tai vaikka aina! Jos minulla olisi se vaihtoehto, niin ilosta kiljuen sen käyttäisin. Mutta sinä et näy ymmärtävän tätä pointtia. On upeaa saada olla kotona lasten kanssa, mutta koska useimmiten sitä vaihtoehtoa ei ole, niin on todella loukkaavaa vihjailla, että työäideille/isille lapset ei olisi tärkeintä.

Vierailija:

nälvimään, vaikkei edes koske sinua, kun kerran käyt töissä!

Vierailija
13/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lasten on aina parempi kotona kuin hoidossa.

Vierailija
14/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi todella hirveä ja surullinen ajatus, että pienet koululaiset joutuisivat tulemaan tyhjään kotiin ja siksi olen kotona vähintään siihen asti,e ttä nuorimmainen on about. 10v

Vierailija
15/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edelleenkään ole koko avauksen kohderyhmää, joten jos tänne tulet loukkaantumaan joka sanasta, niin ihan on oma vikasi.

Vierailija
16/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinä olet mun " ystäväni" oikeassakin elämässä. Hänellä mahdollisuus olla kotona, kun mies tienaa hyvin. Hän arvostelee jatkuvasti kautta rantain meidän perheen tilannetta, jossa me vanhemmat " luodaan uraa" käymällä 8-16 töissä elättämässä perheemme... Kertoo, miten hän ei ikinä moiseen pystyisi, kun lapsi on se tärkein, ei työ. Että miten kauheaa se nykyään on, että vanhemmat ei ymmärrä lasten arvoa vaan hylkää lapset hoitoon muiden kasvatettaviksi.

Olen kai tosiaan herkkä, mutta kyllä tuo loukkaa. Siis päin naamaa sanottuna On eri asia jos on mahdollisuus valita! Mutta kun ei ole!

Täällä saat perustella päätöstäsi miten vaan, mutta voisitko olla niin kiltti ettet loukkaa lähipiiriäsi paasaamalla siitä, miten teidän perheessä lapsista välitetään ja heitä pidetään tärkeinä, kun taas ne törkeät työäidit on ihan pohjasakkaa...

Vierailija:

Et edelleenkään ole koko avauksen kohderyhmää, joten jos tänne tulet loukkaantumaan joka sanasta, niin ihan on oma vikasi.

Vierailija
17/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeassa elämässä ja siksi ilmestyt tänne meuhkaamaan. Mitä jos kasvaisit aikuiseksi ja opettaisit lapsellesikin sitä aikuisen mallia ja pitäisit pintasi. Uskomaton nynnerö!

Vierailija
18/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On upeaa saada olla kotona lasten kanssa, mutta koska useimmiten sitä vaihtoehtoa ei ole, niin on todella loukkaavaa vihjailla, että työäideille/isille lapset ei olisi tärkeintä.

Ymmärrän tämän tosi hyvin, koska kaikillehan (ainakin täyspäisille ja vastuullisille vanhemmille) lapset oikeasti on elämässä kaikista tärkein asia, vaikka lisäksi sitten töissä käviskin.

Kyllä mun mies ainakin on ihan superhyvä isä, vaikka töitä tekeekin! Ja kyllä meidän perhe on hänellekin se kaikkein tärkein asia elämässä, vaikka hän työstäänkin nauttii. Ennemmin hän vaikka jättääisi koko työnsä, jos perheemme hyvinvointi sitä vaatisi. Mutta nyt meillä on oikeestaan toisinpäin: hänen työpanoksensa ansiosta lapset saa olla kotona enemmän eikä mun tartte turhautua töissä.

Edelleenkin siis suosittelen olemaan ennemmin fiksu kuin piikikäs, mikäli olette oikeasti sinut valintanne kanssa. Mun ei ainakaan ole tarvinnut enempiä selitellä, kun olen vain sanonut, että tämä sopii meille - mulla ei ole hinkua töihin, ennemmin olen lasten kanssa ja hoidan kotia, kun kerran tullaan näinkin hyvin toimeen.

Vierailija
19/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minullekin lapsi on tärkeämpi kuin työ ja siksi käyn töissä

tämä voi kuulostaa ristiriitaiselta, mutta tyttäreni on minulle niin tärkeä, että haluan olla hänelle mallina siitä, että kunnon nainen voi tehdä uraa ja nauttia työstään ja samalla olla hyvä äiti.

Sekä tyttärien että poikien kasvattajille.

Vierailija
20/56 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vastaisin, että haluan hoitaa lapset itse kotona.

eiköhän se ole itsestäänselvää, että yhden palkalla sitten pärjätään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi