Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa mua! Eroanko nyt vai säästänkö siihen ensin

Vierailija
12.02.2008 |

rahaa? Ja kuinka kauan voin tehdä näin ettei oma mielenterveys kärsi?

Mulla on mies joka on päihderiippuvainen. Ennen kuvioissa oli huumeet, sittemmin lääkkeet ja välillä viina. Huumeista on päässyt eroon kokonaan, ollut ilman jo vuosia. Lääkkeisiin sortui viime vuonna ja vuosi olikin paskaa...

On luvannut sen miljoonat kerrat muuttua... tiedän ettei muutu. Tammikuussa on kerran ollut pillereissä. Eilen lähti kesken työpäivän ryyppäämään ja tuli yöksi kotiin. Olen todella väsynyt tähän paskaan.

Ongelmana on se että mies käy töissä ja minä olen hoitovapaalla kotona, lapsi on melkein 3v. Olen jo säästänyt miehen tietämättä hänen palkastaan 200e ja aioin taas huomenna laittaa 100e syrjään. Laskin että jos säästän joka viikko 100e niin jo puolen vuoden päästä koossa on 2400e jolla maksaa 4kk vuokrat. Sinä aikana ehdin etsimään itselleni töitä ja emme jää tyhjän päälle lapsen kanssa.

Rakkaus mieheen on kadonnut ongelmien takia. Tänäänkin yritin puhua, meni nukkumaa klo.20.00 ja haistatteli mennessään.

Miten yksinhuoltaja pärjää? Meillä on asunto joka on varmasti liian iso meille kahdelle jos ajattelee tukia, en haluaisi muuttaa...

Tämä on ihan kamalaa... voisiko joku auttaa jotenkin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne kuuluisat tuet ole mitään huippuja, kyllä niillä saa kituuttaa...

Vierailija
2/5 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin mun mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut kiva kuulla miten sitä pärjää itse rahallisesti, miten lapsi pärjää ilman arkipäivän isää ja kaikesta muusta mikä liittyy yksinhuoltajan arkeen, ilot ja surut...

Vierailija
4/5 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimielarit ovat nykyään n. 130 euron luokkaa, yhden lapsen lapsilisä on yh-korotuksella vissiin 146 euroa. Yleistä asumistukea vaikea arvioida. Sossusta voi saada avustusta muuttoon, takuuvuokraan jne.

Kyllä sitä pärjää. Itse en sossussa käy ja silti kaikki ihan jees. Opiskelen ja 1,5 vuoden päästä valmistun. Sitten enempi rahaa käytössä, mutta näinkin olemme eläneet.

Vierailija
5/5 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee elämäsi tärkein päätös jo lapsesikin vuoksi!