Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMUSSUKAT masuineen vko7***

12.02.2008 |

ALoitetaas tälle viikolle uusi pino. Enpä juuri nyt ehdi kirjottamaan, pitää laittaa ruokaa, mutta palajan myöhemmin. Vaihdoin nimimerkkiä, entinen oli Hanna-Maria. Tosin sekään ei kovin tuttu suurimmalle osalle teistä... :)

H-M rv36+1

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille maalismammoille :)

sit pientä kysymystä..

Juoksetteko te muut jatkuvalla syötöllä veskissä yöllä?

Mulla ollu jo pari kk niin että ekan 2h aikana käyn 15-30min. välein ja loppuyön 1-2h välein. ja kun pitäis aamulla herätä niin silmät on ristissä ja joka hiton lihas ihan jumissa. Tosin vaik en olis raskaana niin käyn ainakin sen 2 kertaa yöllä vessassa. Ärsyttävää...

t.Nia ja " otto" rv 38+2

Vierailija
22/37 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Meillä oli tiistaina viimeinen neuvolalääkäri. Paineet oli 136/74 ja paino +700/vko. HB 113 ja sf 31cm.

Lääkäri arvio tän hetkiseks painoks 2948g, mut sanoi sen saattavan olla hiukan vähemmän.

Virkeä vauva kuulemma ja siltä hän tuntuukin olevan.

Niistä synnytykseen liittyvistä oireista.. Mulla supisteli viikon säännöllisesti,välillä parikin tuntia 10 min. välein ja sitten rauhoittui.

Ja paino todella putosi puoli kiloa. Viimeisessä neuvolakäynnissä TH sanoi vauvan olevan nyt niin siellä valmiina että saattaa tulla ihan lähipäivinä ja tyttö syntyi vuorokausi siitä. Että hyvin tiesi :)

Mä muistan kuinka käänsin kylkeä yöllä ja kuului ihmeellinen napsahdus sisältäni ja sit käännyin toiselle takaisin niin lorahti lapsivettä sänkyyn. Olisiko ollu kalvojen puhkeamis ääni? Siitä sitten alkoi heti kovat poltot 5-8 min. välein.

Minua myös surettaa se esikoisen " kohtalo" sitten kun vauva syntyy. Meillä tyttö (3v) myös sanoo antavansa kaikki lelunsa vauvalle ja hoitavansa sitä kovasti. Tietysti hän ei ihan samalla tavalla huomiota minulta kerkiä saamaan mutta iskä onneks antaa sitten enemmän hänelle. ja iskä saa jäädä välillä vauvan kans ja me tytöt sitten keksitään kahdestaan jotain kivaa. Näin olen ainkin suunnitellu.

Mulla kas noi liitoskivut on tosi kurjat ja yöllä saa juosta vessas parin tunnin välein. Sukkapuikko pistoja tulee iltaisin tosi paljon ja pari isompaa supistustakin on ollu. Muuten niitä pienempiä tulee kyllä koko ajan jotka ei ihan niin kipeitä. Varsinkin noustessa ylös.

Sain inhottavan ientulehduksen viisaudenhampaan viereen joka on nyt vaivannu kolme päivää. Olen purskutellu sillä desinfiovalla suuvedellä.

Jospa se auttaisi. Kakka on kans kovalla ja söin jopa rasiallisen mämmiä jo että auttasi mut eipä nyt ihmeitä tehnyt.

Kyllä rupeaa jo riittää tää kaikki ja isokin maha on kun ympärysmitta jo 110,5cm, muuten olen pieni. Kaikki sanovat vatsani olevan todella iso ja siltä myös tuntuu.

Mutta hyviä vointeja kaikille ja ottakaahan kasvoille aurinkoa ja energiaa tuosta valoilmiöstä tämän harmauden jälkeen!

T:mutsi80 rv 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merihevonen: tervetuloa mukaan!

Tähtinova: Kyllä raskauden loppuaika on mun mielestä hyvä syy kieltäytyä juhlista. Jos asutte lähellä, niin voittehan käydä esimerkiksi päivätilaisuudessa pikaisesti ja jättää illan juhlallisuudet väliin tai toisin päin. Mullakin on muutamia tuttuja, jotka on väitelleet ollessaan itse ihan viimeisillään raskaana, ja täytyy kyllä ihmetellä, kuinka ovat jaksaneet. Itselläni ei tässä vaiheessa raskautta paljon muuta pyöri mielessä kuin oma vointi, vauva ja hankinnat.

Onneksi Ninnutar selvisit säikähdyksellä ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa.

Popz mietit harjoittelijoita sairaalassa. Kyllähän niistä saa aina kieltäytyä. Itse voisin ottaa yhden harjoittelijan, josta toivottavasti olisi apuakin eikä vain ¿yleisönä¿, mutta montaa en haluaisi minäkään siinä tilanteessa katsomaan, vaikka ymmärränkin, että tarvitsevat kokemusta.. Minäkin delegoin itkuhälyttimen oston miehelle ja hän päätyi radiopuhelimiin, joissa on itkuhälytin-toiminto (taisi olla mukana vauva-lehden hälytinvertailussakin) ja niistä on riittänyt kovasti hupia jo ennen vauvan tuloa ;)

Nia kyselit vessakäynneistä yöllä. Mullakin on yöllä jatkuvasti vessahätä, mutta nyt oon välillä oppinut vaan nukahtamaan uudelleen käymättä, kun tietää, ettei sieltä kuitenkaan paljoa tule. Lisäksi herään kääntämään kylkeä säännöllisesti. Välillä kun nukkuu paremmin ja sikeämmin, niin sen sitten tuntee aamulla selässä ja lonkissa, eli ei ole herännyt vaihtamaan asentoa, mikä on rasittanut selkää ja lonkkia.

Elluz:lle, h-m:lle ja muille kohtalotovereille jaksamista. Täälläkin ollaan edelleen flunssan kourissa. Kävin eilen lääkärissä, mutta mitään tulehduksien merkkejä ei ollut, eli särkylääkettä ja lepoa vaan. On vaan harvinaisen huono ja vetämätön olo ¿perusflunssaksi¿, vauva vaatinee oman osansa vähistä energioista. Onneksi mies on hoidellut kiitettävästi ruuanlaittoa sun muussa töiden jälkeen.

Nyt takaisin sängyn pohjalle. Oikein hyvää ystäväpäivää kaikille maalismussuikoille! Millonkahan kuullaan ensimmäiset vauvauutiset?

Mama ja Justus 37+3

Vierailija
24/37 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kerkeä edes aloittaa kirjoittamista.

Merihepalle tervetuloa joukkoon!

Moni onkin nyt viime päivinä käynyt joko neuvolassa tai lääkärillä. Mekin kävimme eilen neuvolassa, kaikki muuten ok paitsi sokerit oli taas plussalla. Niitä pitää nyt sitten kotonakin vähän seurata.

Närästys on tullut takaisin vaivaamaan illasta, se vaiva kerkesikin jo tuossa välillä olla poissa häiritsemästä. Muuten olo on ihan ok, paitsi jos on huonosti nukuttu yö takana niin väsynythän sitä päivällä on.. mutta onneksi on yleensä aikaa ottaa tarvittaessa päikkärit!

Huomenna on tarkoitus käydä katsomassa kaveria ja hänen viikon vanhaa prinsessaansa :) On se niin jännä ajatella, että kohta sitä on itselläkin vauveli kainalossa :) Eikä varmaan tosiaan mene enää kauan, että tästä porukasta ensimmäiset jo saavat nyyttinsä :)

Pikaisia paranemisia flunnasta kärsiville!

Pirpana 34+2

Vierailija
25/37 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi panna veroilmoitusta varten paperit kuntoon, kun saatiin muksut yökylään muualle. Että näin meillä vietetään laatuaikaa :)

Joku täällä kirjoitteli esikoisen nukkumisvaikeuksista ja huolesta, miten sitten vauvan kanssa, sori en muista kuka. Meillä esikoinen oli melkein 3 kun kakkonen syntyi, ja nukkui tosi levottomasti koko ikänsä. Ekana yönä vauva valvotti, ja esikoinen heräsi 12 aikaan itkuun, annettiin sen tulla mukaan hoitamaan ja valvoi meidän kanssa aamukuuteen itkevää vauvaa hoitaen. Sen jälkeen ei ole koskaan herännyt pikkuveljen itkemiseen!!! Ja muutenkin tuon yön jälkeen on nukkunut paljon paremmin. Ilmeisesti totesi, että ei tässä mitään ihmeellistä, ei ole heräämisen arvoista. Nyt sitten tietysti jännittää, miten tämä kakkonen reagoi yöitkuihin, kun on kuitenkin vasta 2 eikä välttämättä ymmärrä samalla tavalla vielä. Me nukutaan kaikki samassa huoneessa ja näin meinataan jatkaa, katsotaan kuinka käy!

Ja tuolloin muuten sanoin pari kuukautta ennen vauvan syntymää esikoiselle, että enää ei tulla yöllä äidin ja isin sänkyyn, illalla saat nukahtaa meidän sänkyyn mutta ennen aamua sinne ei saa tulla. Asia oli kerrasta selvä. Tosin asiaa helpotti se, että sänky oli meidän sängyssä kiinni. Mutta kokeilemisen arvoinen asia.

Esikoisen kohtaloa sureville, kyllä se vaan niin on että se sisarus antaa enemmän kuin ottaa. Ja toisekseen kolmevuotiaskaan ei muista kovin pitkälle taaksepäin, meidän neitikään ei enää edes muista aikaa kun veikkaa ei ollut. Alussa tietysti on rankkaa, ja kannattaa tosiaan tsempata että muistaa joka tilanteessa ottaa vanhemman huomioon. Yleensä pahin vaihe on 3-4 kuukauden kuluttua synnytyksestä, kun jo luulee että kaikki menee hienosti ja vähän hellittää huomioimista, ja sitten huomaakin että mustasukkaisuus nostaa päätään ja kovaa :) Mutta ollaan monen kanssa asiasta jutellessa tultu siihen tulokseen, että tosiaan johtuu vaan siitä että itse kuvittelee että kaikki menee hienosti ja huokaisee helpotukseta.

Meillä oli kakkonen kiinnittynyt, mutta niin ei välttämättä käy. Joillakin vasta laskeutuukin synnytyksen aikaan.

Täällä vietetään ensimmäistä äippälomapäivää, tosi lomaa olikin noiden kahden kanssa :) Olin sitten tuossa välissä kaksi päivää työttömänä, saa nähdä miten Kelan kanssa, meneekö kaikki putkeen vai tehdäänkö vaikeamman kautta. Mutta se selviää sitten parin kuukauden päästä kun ensin tutkivat sen, työllistääkö meidän maatila mut vai ei (neljännen kerran). Sit kun saan noiden kahden päivän työttömyystukipäätöksen, voin hakea muutosta äitiysrahaan.

Olipa taas tosi pikaisesti....

Hyvää ystävänpäivän iltaa kaikille!

Maaria 35

Vierailija
26/37 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelimpa pitkästä aikaa kirjoittaa tänne. joskus alkumetreillä oon kirjoittanut viimeksi vaikka melkein joka ilta käyn lueskelemassa muitten kuulumisia. niinkui monimuukin, kävin myös eilen neuvolassa. paineet vaan pysyy alhaalla. ihan järkky olo välillä! pyörryttää ja heikottaa, nyt on tullut " kohtaksiin" lisäksi näköhäiriöt ja pahoin vointi? mistähän johtuu.. Tänä aamuna taas oli mut meni sitten onneksi ohi panadolilla ja mieskin tuli lyhyesyä aamuvuorosta niin sain levätä.. Jospa ens kerralla sais jonkun neuvolasta kiinni kun tänään ei vastattu.. en eilen muistanu kysyä nuista " kohtauksista" . Onko muilla muisti huonontunu dramaattisesti odotuksessa? Hemo oli myös alhaalla 102 vaikka otan lisä rautaa päivittän..? Sf on 29, painoa tullut nyt jo samat kun kakkosesta koko aikana:/

Nyt en edes enää muista mitä juttua muilla oli.. jotain yövessailusta ja hankinnoista:) oon säästyny vessaravailusta tällä kertaa mut hankintoja ois vielä. Tietääkö kukaan passaako erikseen ostettu emmaljungan kovakantokoppa kaikkiin emmaljungiin vai onko nissä kokoeroja? Se pitäis vielä ostaa ja sitten pähkäilen valitako liina vai kantoreppu?? ja muuta pientä hilpettä hoitopöydältä puuttuu.

meebu 33+5

Vierailija
27/37 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas ollut poissa linjoilta pitkään. Lueskellut toisinaan muutaman viestin sieltä täältä. Huomenna itsellä viimeinen työpäivä ja lopullisesti toisen paikkakunnan asunto tyhjennetään. Sitten alkaa äippäloma. Esikoisella myös viimeien hoitopäivä huomenna. Kyllä tuntuu oudolta ja haikealta! Toiselle paikkakunnalle kun ollaan muutettu niin kumpikaan ei enää palata vanhoihin tuttuihin paikkoihin myöhemmin.

Tänään oltiinkin esikoisen kummin hautajaisissa. Nuori ihminen kuoli onnettomuudessa. Surullista ja kamalaa aikaa. Olen ihan mielettömän väsynyt ja pahin on vielä ystävällän edessä. En käsitä miten jaksan olla tukenaan.. :( Tämän pariskunnan piti myöskin hoitaa esikoista, kun synnytyksen aika koittaa. Nyt luultavasti menen sitten synnyttämään yksin. Ei ole muita joiden luona poika luontevasti olisi täällä tarpeeksi lähellä.

Yöunista olette kirjoitelleet. Monta viikkoa ollut mulla jo tosi huonoa nukkuminen. Herään muutaman tunnin unen jälkeen, ja uudelleen unen saaminen on useamman tunnin projekti. Puh ja huh. Onpa sitten hyvin tottunut valvomaan, kun vauva syntyy valvottamaan. Kovasti elämää mahassa onkin yöllä :)

Meillä esikoisen jäljiltä löytyy kaikki tarvittava oikeastaan. Onneksi! En ole nimittäin laittanut mitään valmiiksi vauvaa varten vielä. Ehkä ensi viikolla saan aloitettua vaatteiden pesua. Pinnasuojus joskus pitää ostaa sitten. Ja talja sekä untuvamakuupussi. Niin ja tutit! Ja esikoinen kun heitti just eilen tuttinsa roskiin. Saa nähdä tuleeko vauvan tuteista kamala kriisi...

Huomenna lääkäri. Viisi viikkoa sitten viimeksi käynyt raskauskontrollissa. Tänään olisi ollut neuvolakäynti mutta menen sitten lääkärillä käymään vielä kertaalleen. Täällä Norjassa ei muuten sellaista synnytystapa-arviotakaan ole ollenkaan, jos ei ole perätila tai muuta erityistä.

Jaksamista ja aurinkoisia päiviä!

Trappa 36+1

Vierailija
28/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisia kaikille sairastuneille! Onneksi monella onkin jo äitiysloma alkanut. Meilläkin mies ja esikoinen ovat olleet flunssassa, kuopus ja minä ollaan toistaiseksi vielä oltu terveitä. *koputtaa puuta*

Tänne ei mitään erikoista. Väsymys on valtavaa, vaikka kaikki arvot onkin kohdallaan. Mut mulle se on tuttua edellisistäkin raskauksista. Eilen torkahdin optikolla tuoliin istualleen, kun mies valitsi kehyksiä =) Onneksi en sentään tuolilta tippunut! Yöllä uni on kuitenkin heikkolaatuista, mut jos päivällä nukkuu tai nukkuu liikaa, ei yöllä saa sen vertaa unta. Mähän nyt lopettelen lokakuussa aloitettua masennuslääkitystä, sekin varmasti vähän vaikuttaa uneen.

Laskeutumisesta ja kiinnittymisestä: mulla ei oo kummassakaan raskaudessa vauva laskeutunut ennen kuin vasta synnytyksen ollessa jo hyvässä vauhdissa. Ekassa synnytyksessä vielä jouduttiin miettimään, mahtuuko ollenkaan tulemaan. Hyvinhän tuo sit tuli, ja kakkonenkin tuli, vaikka painoa olikin 4,3 kg. Painoarvio tälle vauvalle oli kaksi viikkoa sitten 2,7 kg ja oli nätisti juuri keskiarvokäyrällä.

Viime viikolla mäkin sain vihdoin äitiyspakkauksen. Kyllä oli söpöjä vaatteita. Niitä olenkin tässä viime päivinä pessyt.

kovasti sitä jo odottelee vauvan syntymää. Mulla kun saattaa venähtää taas pari viikkoa yli, huhtikuun puolellekin. Mietin tuossa just, et jos vauva syntyiskin nyt kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, olis tätä loppuraskauden piinaa kestettävänä esim. neljä viikkoa (!) vähemmän kuin jos syntyisi kaksi viikkoa la:n jälkeen. No, syntyy sit kun on tullakseen...

Ihana aurinkoinen päivä! Huomasin vaan et ikkunatkin kaipais vielä pesua =)

t. maalis08

rv 35+1 (?)

Vierailija
29/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoin taas viime yönä 2-3 tuntia vessareissun jälkeen, nyt väsyttää ja hermo ei kestä lasten kanssa. Tuli kipeitä supistuksia yöllä, tällä kertaa epämääräisillä 10-15 minuutin väleillä.

Tänään oli myös neuvola, vauva on ihan kiinni lähtökuopissa, voi kuulemma syntyä milloin vain. Painoarvioksi kätillö sanoi 2,7kg tai vähän pienempi.

Tulis nyt se mies kotiin, niin pääsisin pois täältä kersojen luota synttärikahveille kaverin kanssa. Pitäis varmaan pakata sairaalakassi valmiiks... Eilen jo odotin, että lapsivedet menee hetkenä minä hyvänsä, vauva painaa niin voimallisesti alas. Edelliset synnytykset käynnistyny vesien menolla.

Nyt en muista mitään, mitä muilta luin... Äh. No, jakselkaahan!

-h-m- rv36+4

Vierailija
30/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

arghhh.....kirjoitin juuri pitkän sepustuksen, mutta sain sen sitten jotenkin mystisesti katoamaan jonnekin bittiavaruuteen...äshh!

No, enivei, ei mulla kyllä mitään aivan ihmeellistä asiaa kyllä ollut.

Tämän päivän olen ollut kotosalla esikoisen kanssa, kun sillä oli eilen vähän lämpöä, eikä tuo yskäkään tunnu oikein helpottavan.

Itsellä ( niinkuin tuntui olleen muillakin) oli taas viimeyönä oikein kunnon " vessayö" , kun tuntui että sai tunnin välein siellä pomppia. Aamuyöstä tuntui myös, että olisi ollut oikein reippaanlaisesti supistuksia ja vielä aamullakin oli koko alavatsa aivan hellänä. No, nyt ei sitten päivällä ole ollut mitään...

En nyt muista yhtään mitä muut olitte kirjoitelleet - puhelin soi kokoajan ja lapsukainen kiehnaa kainalossa, tulen sitten paremmalla ajalla taas langoille. Voikaa hyvin!

Mukavaa ja aurinkoista vkonloppua kaikille tasapuolisesti!

-Meriheppa 37+5-

Vierailija
31/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro..

Tänään oli se ns. viimeinen ultra joka nyt ei jäänytkään viimeiseksi.. Vaavilla oli kaikki hyvin mut oli kuulemma niin pieni että haluaa vielä seurata et kasvaako se normaalisti, joten kuun lopulla pitää sinne uudelleen mennä. Vaavin painoarvio oli nyt 2600kg.. Toivottavasti nyt lihoo, kyllä se eloisa tapaus on et en sikäli huolissani oo. Itsekkin oon pieni joten en odottanut isoa vauvaa saavani. Ja nyt täytyy pitää päivittäin kirjaa vaavin liikkeistä. Ja alatie synnytys kuulemma onnistuu, ei tarttee siihen leikkaukseen varautua. Kaikki paikatkin kiinni, ei tarttee vielä olla synnyttämäänkään olla lähössä ja hyvä et vaavi saa aikaa vähän lihoa :) Voi olla et pitää varautua siihen et mennään yliajan..

Piristi vähän mieltä muuten tuo outo valo ilmestys tänään taivaalla.. Ihanaa kun aurinko paistaa :) Kävin tänään kaupassa ja en malttanu olla ostamatta muutamaa vauvan vaatetta.. Kyl niihinkin sais menemään rahaa.. Ostin vain yhden koko puvun ja pari tarjous bodya.. Hitsi kun ei tiiä kumpaa sukupuolta vauva on.. Ois niin kivoja poika/tyttö

vaatteita :/ mut pitää sit kattoa niitä vaatteita kun tulokas on maailmassa et mitä tarttee ja minkälaiset vaatteet ovat käytössä sit itselle ja vauvalle hyvät.

Noista vessa juoksuista.. Täälläkin sama vika ja unet on tosi lyhkäsiä ja millään ei meinaa saada unta tai ei ainakaan pitkiä aikoja.. Toissa yönä valvoin oikeesti klo.4 aamulla! sit sain pari tuntia unta ja vessa käynti ja sit sain vähän ajan päästä unta.. mutta vaan sellaset 3 tuntia. Ja vessassa juoksin sellaset 10 kertaa. Viime yö hieman parempi, ehkä nukuin sellaset 7 tuntia katkonaisesti ja onneksi sain nukuttua päikkärit tänään.. Kyl teki hyvää :) Rupee vähän pelottaakin nukkumaan meno kun ei saa unta ja väsyttää kuiteskin. Mitenkähän ens yö :/

Mut hyvät viikonloput ja hyviä unia kaikille :)

vk.36+6

Vierailija
32/37 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin maanantaina siinä synnytystapa-arviossa Jorvissa. Oli ihan selvästi asenne se, että mahtuu kyllä tulemaan. Eli ei sitä edes kunnolla tutkittu. Sisäkautta kokeili vain kädellä. Että se siitä. Toivottavasti sitten tosiaan mahtuu tulemaan. Olisi se kiva onnistua kunnolla synnyttämään, kunhan ei sitten venytetä suotta sitä synnytystä, jos ei lapsi lähde tulemaan.

Mutta ei tuo sairaalareissu sitten muuten hyvin mennytkään. Lapsivettä on vain vähän. Syytä ei keksitty. Kontrollissa pitäisi käydä ensi viikon alussa. Laittoivat lähetteen Jorvista TAYSiin, tänään soitin TAYSiin, että koskahan se kontrolli mahtaisi olla. Lähete oli hävinnyt jonnekin ja ilmoittivat, että kutsu tulee sitten postissa. Eli saa nyt sitten nähdä kuinka pitkälle se sitten meneekään... Huolissaan saan sitten olla. Liikkeitä pitää laskea ja herkästi lähteä tilanne tutkituttamaan. Vauvan liikkeet ovat todella kovia ja välillä sattuvatkin, kun ei tosiaan sitä vettä ole yhtään vaimentamassa. Olen yrittänyt juoda paljon, jos tilanne vaikka olisikin johtunut jonkin asteisesta nestehukasta, kun ei siinä muutto tohinassa oikein muistanut juoda eikä syödä. Eipä tuo kyllä tunnu tilanteeseen vaikuttavan. Painoarvioksi vauvalle annettiin 2750g.

Minä kanssa valvon öisin ja juoksen vessassa. Kyljen kääntäminen on aina ihan oma projektinsa, siirtelee tyynyt kohdilleen ja kampeaa itsensä ympäri. Nivuset on niin kipeinä... Supistelut on edelleen sellaisia kovettumisia. Eli ei niillä mitään vaikutusta vielä tilanteeseen ole. Kohdunsuu oli ihan kypsymätön. Olisi se ihana päästä synnyttämään ihan luonnollisesti ilman mitään käynnistyksiä, mutta jos ei ala pian tulemaan, niin varmaan tuon vesitilanteen takia käynnistellään aiemmin...

Minä jatkan täällä tämän kodin laittamista ja huomenna pitäisi mennä häihin. Voimat on vaan ihan vähissä...

Aatuska 36+

Vierailija
33/37 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minzu ja Aatuska: Harmi että joudutte olemaan huolissanne vauvasta, mutta hyvä kun tilanteita seurataan. Kyllä se siitä, ja viikot jo hyvällä mallilla molemmilla, että siinä mielessä hätä ei ole suuri. On se toisaalta jännää, kun kaikkien pitäis olla niin keskiarvon mukaisia, vaikka me kaikki odottajatkin olemme erilaisia. Tietysti vauvan vointia pitää seurata, mutta kun semmosta normiodottajaa tuskin on olemassakaan, jolla kaikki menee just oppikirjojen mukaan.

Niin ja noi synnytystapa-arviot, kyllä ne tuntuu olevan ihan humpuukia, en oo kenellekään kuullut sanottavan arviossa, ettei vauva mahtuisi alateitse syntymään, oli painoarvio sitten mitä tahansa. Tosiaan tuntuu, että arvion tehtävänä on vaan rohkaista alatiesynnytykseen. Sinänsähän se on hyvä, mutta turha tehdä mitään arvioita, jos vastaus on kaikille aina sama. Täälläpäin on ainakin todella harvinaista, että lantiota lähdettäis esim. kuvaamaan, jotta voitais todeta ihan oikeasti ne rakenteet. Nyrkkimittaus täällä ainakin tuntuu olevan riittävä.

Täällä olo on ihmeen hyvä, mitä lie sitten enteilee. Mahakaan ei ahdista enää niin, olisiko jotenkin sitten alempana nyt. Viime yönä heräsin kipeään supistukseen, mutta se jäi ainoaksi.

Terveisin popz (rv 35 + 4)

Vierailija
34/37 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä (seks) ei mun käsittääkseni tehdä sitä automaattisesti kaikille, vain jos neuvolassa aletaan epäileen vauvan kokoa ja mahtumista tai jos edellinen synnytys oli sektiolla.

Lantio kuvataan kyllä tarvittaessa, ainakin mun kuulemani mukaan ja just on kaveri kuvauksiin menossa.

Vierailija
35/37 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaava lääkäri sanoi, että tuskin mahtuu mitään tulemaankaan koskaan, eli ilmeisesti oli nähnyt sen lantion sitten sieltä sisältäkäsin. Siksi minua siis harmittaa, että ei kuvattu. Ajattelin kysäistä olisiko mahdollista päästä täällä siihen kuvaukseen... Tai saada sitten edes lupauksen, että jos ei taaskaan lapsi lähde edes laskeutumaan, niin leikataan ilman, että odotetaan yli kymmenen tuntia, josko jotain tapahtuis.

Aatuska 36+2

Vierailija
36/37 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina välillä lukemassa helmisten juttuja kun laskettuaikani siirtyi 26.2 ja äiti nimimerkillä Mrs.Marple oli menettänyt pienen poikansa, vauvan laskettuaika oli ollut 27.2. Pahinta mitä äidille voi käydä on menettää lapsensa.

Ei voi uskoa oikein tapahtunutta...

Vierailija
37/37 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Miss Marplen tilanne, erityisesti kun meilläkin kaikilla alkaa laskettu aika olla niin lähellä...