Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Toukotuhisijat viikko 7***

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täänään on jo tiistai menossa eikä meille ole vielä pinoa pystyssä!

Voi, voi meitä... nyt kaikki vain entistä aktiivisemmin palstalle kirjoittelemaan...

Meillä oli viime viikko aika rankka viikko. Heräsin keskiviikko-torstai välisenä yönä siihen, että mulla oli maha tosi kipeä ja oli oksettava olo. Jossakin vaiheessa olin kuitenkin nukahtanut uudelleen. Aamulla herätessäni mulla oli taas huono olo. Kello kahdeksan aikaan aamulla lensi ensimmäinen oksennus. Siitä se sitten lähti. Vähän myöhemmin tuli maha kipeäksi, enkä pystynyt kuin sohvalla makaamaan. Poikaa oli hoidettava aina heti oksentamisen jälkeen kun oli edes hetkeksi hyvä olo. Illalla mahakin meni aivan kuralle ja siinä sitä sitten olikin tekemistä. Onneksi perjantaihin mennessä oksetusolo häipyi, mutta maha reistali vielä sunnuntaihin asti. Perjantaina myös poika sairastui samaan tautiin ja mies lauantaina. Lauantaiyöllä heräsin kahden tunnin välein vaihtamaan pojalle vaippaa kun se oli aivan ripulissa.

Nyt olemme kaikki jo aika hyvässä kunnossa ja mieskin on jo hyvää vauhtia toipumassa. On ollut nyt eilisen ja tänään sairaslomalla.

Tällaisia kuulumisia täällä. Masuasukki on koko tämän sairastelun aikana voinut hyvin ja jaksanut kovasti potkia ja liikkua. Tauti oli äkäinen tapaus, mutta oli loppujen lopuksi aika nopeasti ohi. Onneksi! Kyllä se vaan on rankkaa lasta sairaana hoitaa, saatikka lastansa sairaana nähdä.

Tänään täällä vietetään miehen synttäreitä ja kovasti tuolla pojan kanssa jo kakkua kärttävät, joten täytyy mennä.

Kirjoittelemisiin!

Pikkupapu, esikko 2v ja poitsu rv 29+1

Vierailija
2/21 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, yritetään ruveta vähän aktiivisemmaksi kirjoittelun suhteen. Mulla on ollut aika tiukka työputki joka on vienyt kaikki voimat. Ja nyt vapaapäivänä jaksaa ajatella tällaisia ns. ylimääräisiä hommia.

Kiva kuulla, että moni täällä on samaa mieltä ensisynnyttäjien pelottelusta. Olenkin alkanut sanomaan vaan suoraan kaikille manailijoille, että pitäkää vaan omat pelot itsellänne, kiitos!

Minulla vatsa on tuntunut eri muotoiselta muutaman päivän. Olisiko mahdollista että vauva on kääntynyt jo pää alaspäin. Voiko se olla mahdollista jo näillä viikoilla (rv 28+5). Tai sitten se muuten vaan on jossain erilaisessa asennossa, enpä tiedä.

Mukavaa viikkoa kaikille!

maria7&poitsu rv 28+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole jotenkin muistanut tai ehtinyt kirjoitella useampaan viikkoon, ja lukeminenkin on jäänyt vähille.

Töissä on ollut kiireistä, yritän saada yhtä hanketta (vastaan siitä) vietyä loppuun ennen maalis-huhtikuun vaihteessa alkavaa äitiysvapaata, ja kiire on tosiaan tullut! Asiaa ei ole yhtään helpottanut lasteni sairastelu... Helsingin kamala " talvi" on aiheuttanut hirveän virussuman ja päiväkodissa ja eskarissa kiertävät kaikki mahdolliset kamalat pöpöt. Meillä on ollut jo vaikka kuinka monta flunssaa ja niiden aiheuttamaa tulehdusta korvissa, poskionteloissa, kurkunpäässä jne... Jaiks! Ja en ole selvinnyt terveenä minäkään, sitkeä nuha+kurkkukipu+väsymys vaivaa jo kolmatta viikkoa. Ei mene eteen ei taakse.

Kävin lääkärilläkin kun aloin epäillä poskiontelotulehdusta (paine tuntui poskissa) muttei löytynyt. Lääkäri ehdotti sairaslomaa ja lepäilyä, mutta olen joutunut hoitamaan sairaita lapsia jo niin usein kotona, etten enää raaski olla pikkuflunssan takia itse kotona makailemassa, kun työhommat olisi ihan pakko hoitaa kunnialla päätökseen. Ja onneksi olen muuten voinut ihan loistavasti. Mitä nyt pieniä liitoskipuja ja supisteluja silloin tällöin, mutta kolmannessa raskaudessa niistäkään ei onneksi säikähdä enää samalla tavalla ;)

Että yritys on kova pysyä töissä viimeiseen asti.

Onneksi sentään pidämme yhteisen talvilomaviikon ensi viikolla ja lähdemme vielä ulkomaan reissullekin, näin ennen vauvan tuloa. Sitä on kyllä odotettu, voi että sentään miten lapsemme ovat laskeneet öitä lentokoneen lähtöön :) Toivottavasti saamme koko perhe sellaisen tuhdin D-vitamiinihoidon tänne iäisen loskan ja pimeän keskelle!

Mä sain eilen Kelalta sekä äitiysrahapäätöksen, että tiedon äitiysavustuksesta, emme nimittäin ottaneet pakkausta vaan rahana sen 140¿. Aika tosi nopeasti tulivat, hakemuksen vein vasta tuossa tammikuun vikalla viikolla kun palkanlaskennassa sitä laskettiin ja mietittiin yhdessä. Hain siis edeltävien 6kk tulojen perusteella, kun olen vakiduunin lisäksi tehnyt freenä yhtä koulutusta viime vuoden, ja sain siitä vähän lisähyötyä.

Neuvolassa kävin tammikuussa viimeksi ja helmikuun alussa toista kertaa lääkärillä, jossa kaikki oli hyvin. Vauva heiluu kuin vietävä ja sydänäänten kuuntelu on joka kerta yhtä vaikeaa kun lapsi liikkuu niin nopeasti puolelta toiselle. Aika vilkas tapaus! Viikkoihin nähden on lääkärin mukaan ihan keskivertokokoinen ja sf-mitta keskikäyrällä. Seuraava neuvola on tuossa maaliskuun alussa.

Oikein hyvää vointia kaikille ja voimia flunssien ja märkien päivien keskelle!

Niipa rv29

Vierailija
4/21 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun musta kuului, niin mä vinguin raskausarvista... Nyt vähän mieli virkosi kun tänään oli postiin saapunut ÄITIYSPAKKAUS!! Pakkohan se oli heti hakea ja selkä vääränä roudaa himaan. Se oli täynnä kaikkea niin ihanaa,mun mielestä ne vaatteet oli paljon paremman näkösiä livenä, kuin netissä. Ja esim. toppapuvun matsku oli parempaa kuin viimevuosina (mitä nyt oon kavereilla nähnyt).

Nyt on pakko myöntää että mulla on ihan liikaa kaikkea vauva krääsää=)

Torstaina olis lääkäri-neuvola ja viikonloppuna mä lähen viroon oopperaan. Ihanaa vaihtelua arkeen!

Nyt täytyy mennä vähän vielä hypistelee tota äippälaatikkoa!=)

Voimia kaikille tasapuolisesti!!

T:Mä ja vauva 25+2

Vierailija
5/21 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut menoa ja melskettä, enkä ole juuri työajan ulkopuolella tietokonetta käyttänyt. Meidän perhe sai tuossa pari-kolme viikkoa sitten vatsataudin, joka tyhjensi suoliston ihan täydellisesti. Meille vanhemmille se tuli vielä kuumeen kera. Minulla meni yli viikko toipumisineen, rankkaa oli.

Nyt olemme ostamassa ja myymässä asuntoa, joten stressikäyrät olemme saaneet huippulukemiin: kaikki käy niin nopeasti ja silti hitaasti. Muuttamaan pääsemme ehkä vasta kun äitiyslomani alkaa, joten loppuraskaudesta ei taida tulla kovin pitkäveteistä odottelua...

Kävin lääkärissä viikko sitten ja lääkäri oli jotenkin outo. Ihmetteli, miten jaksan vai jaksanko sittenkään (kerroin kaiken olevan hyvin ja hyvällä mielellä mennään) ja huolestuneena mietti jäljellä olevia työviikkoja (toimistotyö). Lopuksi hän ei saanut vauvan sydänääniä kuulumaan kuin ohimenevästi. En silti jaksanut huolestua, koska vauva on todella kova potkimaan ja möyrimään. Lääkäri sanoi koneen rekisteröineen äänet ja höpisi vielä jotain suoliston edessä olemisesta, että se vaimentaa ääniä (kuitenkin neuvolatädit saavat sydänäänet kuulumaan joka kerta voimakkaasti). Outo käynti, kerrassaan.

Nyt sitten voinnin kannalta mennään siinä, että öisin valvon pari tuntia, päivisin väsyttää, närästys on päällä ja liitoskivut vaivaavat. Vielä lisään, että vauva tuntuu möyrivän välillä niin, että joudun juoksemaan vessassa tosi usein pitkin päivää.

Kaikista suurin huoli minulla on tämän hetkisen asunnon kauppaaminen ja sen ajattelu vie voimia. Jospa tämä tästä kirkastuisi. Kunpa aurinko paistaisi, niin tulisi uutta energiaa!

Vierailija
6/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kirjoittelemaan kuulumisia tällai aikasin aamutuimaan kun tuo uni ei meinaa millää tulla.

Nukkuminen on sellaista katkonaista ja suurinpiirtein joka kerta kun joudun asentoa vaihtaan , herään. päätin siis kokonaan nousta ja nukkua sitten vaikka päikkärit kun se on vielä mahdollista =)

Poskiontelot ne vaan vaivaa jatkuvasti, yhden kuurin olen raskauden aikana jo syönyt joten nyt ajattelin hakea apteekista sellaisesn nenähuuhtelu kannun, onko kellään kokemusta moisesta? Ajattelin kokeilla jos siitä olis jotain apua.

Olemme miehen kanssa päättäneet käydä vielä ultrassa yksityisellä kun viimeinen ultra oli rv 20 ja vielä haluisi nähdä onko kaikki kunnossa ennen synnytystä =)

Yksi asia on kans mitä on tullut mietittyä on se että miehellä on astma ja allergioita että mitenkähän suorasti ne periytyy lapseen? Mulla itsellä ei oo kumpaakaa.

Muuten vointi ok... synnytys mielessä aika usein...

Mussun Rv 28

Vierailija
7/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään voi puhua sikeistä yöunista.. Tuntuu et herää sata kertaa vaihtaan asentoo ja asennot, missä voi nukkua on jo aika vähissä. Ja jos ei muuta niin sit tulee pissahätä ja kun tuut ylhäältä alas vessaan ja takas kömmit sänkyyn, niin vauva virkistyy melskaamaan. Sit sitä pyöritystä tunnustellaan taas tovi. Mut ei kai vielä kannata kauheasti aiheesta valitella, kuulemien perusteella, ei tää helpommaksi muutu viikkojen kertyessä.

Onneks nyt oon lomaviikolla ja voi päivälläkin nukkua lyhyet päikkärit, mut ens viikolla kutsuu taas työt. Vaikee on töissä antaa periks omalle keholle, on pakko myöntää, et ei pysty tekeen samalla tahdilla, kun ennen ja on välillä työkavereille sanottava, et mun on nyt istuttava hetki. Pitää vaan uskoo, et vauva vie voimia ja rauhotuttava on.

Eilen tuli äitiyspakkaus. Se on ihana! Monesti on vaatteet jo käyty läpi ja nuuhkittu, vaik eihän niissä vauvan hajua oo:) Jahka äippäloma koittaa, on niiden pesu ja silittely alotettava. Väreistä mä ainakin tykkäsin.

Semmosta.. Hyvää keskiviikkoa!

Viikot 25+3, kyl ne vaan nopeesti kertyy...

Vierailija
8/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mutustelen mini pääsiäismunia ja lihoon=) Ajattelin noppaa vastaa mussunmussulle kun kyselit siitä nenähuuhtelu jutusta... itselläni on ollut sellanen jo vuodenpäivät ja aika harvoin nykyään käytän. Mut siis asiaan,mun mielestä se on ihan hyödyllinen,sen käyttö on tosi helppoa kun pari kertaa kokeilee. Lämmintä vettä+suolaa ja eikun nenään! Sen jälkeen on kiva fiilis ja paine ainakin vähän jeesaa poskionteloissa. Sitä on käytetty iät ja ajat...suosittelen!

Ja niistä allergioista ei mulla ole mitään faktaa, mutta ite oon ainakin perinyt atooppisen ihon ja pari ruoka-aine allergiaa äidiltäni ja hän mun mummolta etc. Broideilla ei oo mitään ongelmia, meillä siis näköjään naisväen vaivoja. Mä toivon tietty ettei mun skidit peri niitä mutten myöskään kyllä aio olla liian varovainenkaan ruoka-aineiden suhteen. Siedätyshoito on ainakin itellä toiminut ja voin syödä nykyään lähes kaikkea muulloin kuin siitepöly aikana, silloin oon tosi herkkä kaikelle ärsykkeille... vähän epäselvää tekstiä sori=)

T: arpinen possu

Vierailija
9/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti aktivoidutaan kirjoitteluun aiempaa paremmin, niin mukava on lueskella muiden kuulumisia. Tai toisin nyt ikävä lukea, että monella on ollut vatsatautia!

Maria 7: kyllä mun tietääkseni voi olla ihan hyvin mahdollista, että vauva on jo kääntynyt. Ei ihan näillä viikoilla vielä kiinnity/laskeudu, mut kyllähän se asento voi olla jo pää alaspäin.

Kadehtien lueskelin, miten äitiyspakkauksen purkaminen on sujunut masunasulla ja norpanpoikasella. Meillä kun on tallessa lähes kaikki esikoisen vauva-ajan vermeet ja todettiin, että turha ottaa pakkausta. Se 140e mikä tilille sitten aikanaan tupsahtaa ei herätä ihastuneita huokaisuja tai oikeastaan mitään muutakaan tunnetta, korkeintaan toteamuksen, että nyt lähdetään ostamaan hoitopöytää.

Kunnon yöunet on joo takanapäin. Onneksi unenlahjat on aika hyvät, eli nukahdan nopeasti uudelleen, jos herään keskellä yötä. Joskus tosin siinä ensimmäisessä nukahtamisessa meneekin sitten pidempään. Ja samoja " ongelmia" kuin muillakin, eli asentoja ei ole enää kovin montaa, vessassa saa käydä kesken unien ja maha on tiellä. Vaavi havahtuu jumppaamaan aina vessareissujen jälkeen, muttei tämä onneksi hirveästi unia häritse..

Viikonlopun jälkeen ollut totaalista väsymystä ja ihmeellistä päänsärkyä. Tosin jälkimmäinen saattaa johtua jumissa olevista hartioista, mutta väsymys vähän kummastuttaa. Onneksi on ti neuvolalääkäri. Saa nähdä, jäänkö sairaslomalle nyt ennen äitiyslomaa, iskias kiusaa sen verran kovasti. Eilen töiden jälkeen olo oli tosi ikävä, oli asento sitten mikä tahansa, niin särki välillä kovastikin. Vapaapäivien jälkeen olo on ollut huomattavasti parempi.

Mukavaa viikonjatkoa & hyvää huomista ystävänpäivää!

JN & masukaveri 28+3

Vierailija
10/21 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu perhe tutii ja äitee käyttää laatuaikaansa netitykseen, vaikka järki kyllä koittaa komentaa petiin. Koko Alkuviikon on vaivannut joku kauhea unitauti, johon ei näköjään auta nukkuminen eikä valvominen. Sama se siis. Tuleepahan pitkästä aikaa tarinoitua tännekin.

Me olemme kaikki välttyneet viime aikoina kaikilta pöpöiltä, ainoastaan joku pieni nuha tossa kävi kääntymässä. Ei mitään kauhioita vatsatauteja. Päänsärkyä aiheuttaa lähinnä lisääntyvät vaivat. Viime päivinä kävelylle lähtiessä ekat 20 metriä ovat vielä olleet OK ja sitten sen jälkeen onkin alkanut sattumaan liitoksiin ja selkään ja päälle vielä iskee semmonen suloinen kestosuppari, joka kestää kotiin saakka. Tosi lustia. Näköjään raskausraskeudelta pikkusen ovat paikat höllemmässä ja kivut alkaa aikasemmin. Nyt toki paljon asiaa tekee se, että tenavia on masussa kaksin kutalein. Ihan mitään pikku veikkoja eivät kuulemma ole, sillä viime viikolla ultrassa lekuri ensin kiitteli, että onpas A-vaavi oikein kivan kokoinen ja sitten hetken mietittyään huomasi, että raskausviikkoihin nähden on kuulemma TOSI ISO. Heh. Niin ja B on ihan samaa kokoa. Kuis muutenkaan. Muisti kyllä vielä kohdunsuun tutkittuaan todeta, että " rouva voi aivan rauhassa nauttia raskaudesta (jos näin tässä tilantessa nyt sopii sanoa), kaikki on kunnossa" . Sai kyllä hymyn irtoamaan meikäläiseltä. Täytyisi nyt vaan toimertua tilaamaan vyöhyketerapia-aika liitosten hoitoa varten... se vaan on niin tyyristä, ettei viitsis mennä ennen kuin ei oikeasti enää pärjää.

Jaksamista kaikille :)

Kyrka & Tiitiäiset rv 26+2

Vierailija
11/21 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin vatsatautijengiin. Me isommat päästiin päivän vatsanväänteillä ja muutamalla ripuloinnilla mutta 3-vuotiaalla ripuli kestikin sitten puolitoista viikkoa. Onneksi sillä ei ollut muita vaivoja kuin pari päivää ja ruokakin kelpasi.

Mussunmussun, ei allergiat suoraan periydy. Mulla oli lapsena paha atooppinen ihottuma, mutta mitään allergioita ei ole todettu. Tyttärellä on atooppista taipumusta mutta pojalla taas on tosi hyvä iho eikä kummallakaan ole mitään allergioita vaikka pojan isällä on paha heinänuha.

Jettaneito, muakin on väsyttänyt viime aikoina selvästi enemmän, mutta en usko sen johtuvan muusta kuin tästä elimistöä rasittavasta tilasta. Hemoglobiini mulla oli pari viikkoa sitten vielä 127, enkä usko sen nyt ykskaks romahtaneen. Huomattavasti paremmin jaksaa, jos saa elellä ja puuhailla omaan tahtiinsa ja levätä silloin kun siltä tuntuu. Vaikka mä en töissä muuta kuin istua nökötä, niin silti sitä on tosi väsynyt työpäivän jälkeen.

Ankkis rv28+3

12/21 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen palstailutauon jälkeen taasen langoilla :o)

Töissä oon teheny pitkää päivää ja illat menee kuin itekseen lasten iltatouhujen ja muiden askareiden parissa, niin ei tuu pahemmin koneella istuskeltua... Nyt olin vaan aamun töissä ja tässä on mukavasti aikaa, ennenku lähden hakemaan lapsia hoidosta, niin mitenkäs sen paremmin kuluttais ku surffailemalla ;o)

Sinänsä ei mitää uutta tämän auringon alla... Mahatautia tuntuu tosiaan olleen liikkeellä vähä sielä sun täällä, meillä esikoinen oksenteli viikko sitte 2 päivää, muut ollaan toistaiseksi vältytty (*painaa puuta*) ja toivottavasti vältytäänki. Ihme kyllä olis, sillä hoidostaki on 2/3 lapsista ollu tän viikon sairaana... Pakko vaan pitää peukkuja pystyssä ja toivoa yllä.

Mulla olis tänään lääkärineuvola, siitä onki useempi viikko, ku oon viimeksi neuvolas käyny, että ihan kiva vaihteeksi mennäkki. Ja haluan kyllä tietää, mikä on tilanne tuola alapäässä - viime aikoina ku on supparit välillä olleet melko mojovia. Jokunen ihan tosissaan kipeeki, mut enimmäkseen ei-niin-kipeitä, mutta tosi pitkäkestosia... Ja kun välillä supistelee ihan levossaki, niin vähä pistää mietteliääksi. Jooh. Ja jos kaikki siltä osin on kunnossa, niin sit suunnistan tyttöjen kanssa uimahalliin. Odottavat ihan innoissaan sinne pääsyä, niin toivon kovin, ettei tulisi ainakaa uimiskieltoa...

Masu on melkonen ja alkaa toisinaan olla vähä tiellä ;o) Mutta muuten ei voinnissa valittamista, yritän parhaani mukaan nauttia tästä raskaudesta täysin siemauksin.

Ä-pakkauksiaki jokunen on jo saanu...mulla ne Kelan paperit lojuu edelleen pöydällä... Ai miten niin saamaton!?! Noh, ehkä sit ens viikolla vois koittaa saada jotain aikaan niidenki kanssa, malttamaton olisin jo sen pakkauksenki kuitenki saamaan.

Onnellista odotusta kaikille!!!

KK ja AlmaElmeri (rv:sta ei hajuakaa..., ei pysy enää perässä...)

Vierailija
13/21 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kivaa hypistellä vaatteita. Todella kivoja värejä. Vaatteiden lisäksi siellä oli todella paljon muutakin sälää esim. naisten kondomi. Ainoa mitä en ymmärrä on, että miten se voi toimia käytännössä. Siis miten se pysyy paikoillaan. Joku viisaampi valistakoon minua tässä. :)

Minäkin suosittelen nenäkannua. Olen välttänyt sillä monta poskiontelontulehdusta (tai ainakin uskon niin), sillä heti kun vähän tuntuu nuhaiselta niin eiku huuhtelemaan. Ja on nautinnollista kun saa poskionteloista huuhdeltua räkäpallon pois (on mullakin huvit). Ja välillä käytän ihan paivittäin olon virkistamiseksi ja välillä menee pidempiä aikoja ku en muista huuhdella ollenkaan.

Täälläkin on alkanut valvomiset. Eilen yöllä kävin vessassa kolmen aikaan ja enpä sitten enää unta saanutkaan. Ja hip hei, valvoin kuuteen. Ennen olen ollut tosi hyväuninen ja nyt ihmettelenkin mitä tämä valvominen oikein on.

Ystävänpäiviä!

maria7 & poitsu rv 29+0

Vierailija
14/21 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa joku aikaa sitten täällä palstalla olikin keskustelua vauvan vakuuttamisesta, mutta ajattelin uteliaisuuttani kysellä teiltä. Eli moniko on ottanut tai aikoo ottaa? Jos niin mistä yrityksestä / millä perusteella?

Meille en vielä ole saanut aikaiseksi, mutta nyt ajattelin lauantaina käydä Pohjantähden konttorilla. Ihan viime tippaan jäi, se kun pitää Pohjantähdestä hakea ennen rv 28 loppua.. Meillä on kaikki muutkin vakuutukset sieltä, joten aika luontevaa hakea se vakuutusvarauskin samasta paikasta eikä nyt kiireellä kilpailuttaa & tutustua kaikkien firmojen koukeroisiin ehtoihin. Kilpailutettiin vakuutukset esikoisen vauva-aikaan (tai vähän ennen sitä, en enää muista ihan tarkkaan) ja eri yritysten vertailu oli mielestäni todella hankalaa, jollei ihan mahdotonta. Niinpä päätettiin jatkaa nykyisen vak.yhtiön asiakkaana, mut kun on pentuna vakuutetttu sinne ja siirto olisi poissulkenut sairauksia. Koettiin että on helppoa, kun on kaikki vakuutukset samassa ja ollaan kuitenkin pääpiirteittäin ihan tyytyväisiä. Hinta nyt aina vois olla pienempi..

JN + masukaveri 28+4

Vierailija
15/21 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan. Pari viikkoa meni kuumeillessa ja nuhassa. Itse olen lääkekuurilla. muu perhe selvisi vain kuumeella, noin 5päivää keskimäärin. Meillä ei ole vielä ollut tuota mahatautia, kop kop (koputtaa puuta) toivotavasti ei tulekkaan.

Viime viikolla oli neuvolalääkäri. Kaikki ok. Pissassa edelleen yksi plussa verta, mutta seurataan vaan tilannetta. Masuasukki voi hyvin. Ihan pikkuisen ehkä on pehmennyt kohdunsuu, mutta kiinteäski merkkasi. Välillä on todella kipeitä supistuksia, ihan levossakin. Pelkkä alavatsa saa osakseen supistuksen ja kipeän.

Unohtui siinä flunssan kourissa keskustella äippäpololi lähetteestä, kokoarvioon ja synnytystapaarvioon samalla. Vieläköhän tuon ehtii seuraavalle kerralla. Pitää keskustella neuvolantätin kanssa.

Kelan päätöstä ei ole tullut vaikka Kelan sivuilla näkynyt ja monta viikkoa, että hakemus saapunut. Pitää vaan odotella.

-Pikkukolmonen3 ja massu 29+1-

Vierailija
16/21 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jettaneito kyseli porukan vakuuttamis innosta. Itse en olis edes varmaan miettinyt hommaa tosissani, mutta mies tossa tokas että " sulla on tasan kaks viikkoa aikaa järjestää se lapsivakuutus Pohjolasta(meijän kaikki muutkin vakuutukset on sieltä)" Siis jos haluaa sen vakuutuksen ottaa jo ennen syntymää, niin Pohjolassa on ainakin se kolme kuukautta ennen laskettua aikaa rajana. Itse ajattelen asian niin että suomessa maksetaan veroja yllinkyllin ja kyllä ainaki lapset saa hoitoa hyvin ja hyvässä aikataulussa, niin onko sitten järkeä maksaa erikseen jotain vakuutusta...?? Mutta joo, keskusteltiin tässä kotona pitkä tovi asiasta ja se vakuutus tuntui olevan tosi tärkeä mun äijälle, joten annoin periksi ja kipitin sinne konttorille täyttää kupongit. Eli nyt ootetaan sitten sitä päätöstä, mutta tuskin siinä mitään estettäkään on...

Omaa mahaa ja napaa sen verran että kävin eilen lääkäri-neuvolassa ja kaikki oli oikein hyvin. Hemoglobiini ja verenpaineet oli ihan tismallen samat kun viimeksikin ja pissa puhdas. Painoa oli tullu 2kg lisää,eli mielestäni liikaa, mutta turvotusta on mulla aikasta paljon. Oiskohan se sf-mitta ollu 23, se oli kasvanut siis 5cm viidessä viikossa.

Selkäkivuista keskusteltiin senverran että tänään käyn kokeilee fysioterapeutilla erilaisia tukivöitä, jos sieltä varastosta löytyis joku parempi lainaksi, kuin omani. Oma ei oo tarpeeksi napakka.

Kävin myös neuvolan jälkeen kokeilee rauhallista pulikointia uimahallilla ja venyttelee selkää. No kuinkas kävikään... olin joku puoltoista tuntia lillumassa,se teki oikein hyvää, vedessä ei tunne tätä pötsin painoa ja selkään ei särje kovasti. Olin uinnin jälkeen niiin väsynyt ja nälkäinen että näköä haittas. Nukuin pikku päikkärit ja illalla tuntui kyllä selässä että jotain on tehty... mutta paras----> tänä aamuna herätessäni olo tuntui ihan jumalaiselta ja kipitin tohon vaa-alle

, hupsista paino oli tippunut karvan vajaa kaks kiloa yön aikan! Mulla on siis nesteitä/turvotusta ihan perkeleesti! Mä vedän suolan ja rasvan käytön ihan minimiin nyt, kävelen ja uin selän kunnon mukaan mah. paljon ja juon paljon vettä. Niin eiköhän tää tästä...omaa laiskuuttaan saa osaksi syyttää että olen tälläne pikku pullataikina=)

Tässä taas pari riviä avautumista...mukavaa viikonloppua kaíkille!

Toivoopi: Masunasu rv 25+5

Vierailija
17/21 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty. Verenpaine ja Hb oli hyvät. SF-mitta oli 25. Painoa oli tullu viime kerrasta lähes kolme kiloa:/ Koko raskauden aikana on tullu nyt 14 kiloa, että pikkusen jännittää kuinka helposti niistä pääsee eroon. Ekat vaaleet raskausarvet on ilmestyny ja mä en voi, ku kauhulla niitä kattoa;)

Täälä on toinen saamaton, jolla kelan paperit lojuu pöydällä:) Pitäis ensi selvittää haenko vuoden 2006 tuloilla vai onko tulot noussu sen 20%. Maanantaina yritän viedä.

Ja saamattomuudesta johtuen, tänään käytiin kiirellä vakuutusyhtiöiltä hakemassa tarjouksia ja näyttäs siltä, että tapiolaan päädytään. Munhan pitää siis ottaa vakuutus sunnuntaihin mennessä:D Eli ei paha..

Yöt saa vielä jonku verran hyvin nukuttua, mutta aamusta seitsemän aikaan alan heräillä.. mikä on mulle aivan liian aikasin:) Varsinki, kun ei sitä vauvaakaan vielä oo, niin joutavaa herätä muuten vaan;D

Nyt meen syömään ja hetkeksi päikkäreille:)

Burmilla ja maha-asukki 27

Vierailija
18/21 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola taas pitkästä aikaa.Tässä näitä mittauksia.

Pissa oli puhdas.

Painoa oli tullut 24g/ viikko. Tähän asti painoa tullut 4,2 kg kaikkiaan. Verenpaine oli 123/77

Hemoglobiini 127.

Sf-mitta 28,5 cm.

Lapsiveden määrä normaali.

Poitsulla sykkeet 140-144.

Liikkeet ++

Kaikki oli taas enemmän kuin hyvin. Terkka yritti myös saada selvyyttä tarjonnasta, muttei se selvinnyt vielä. Hän kuitenkin arveli poitsun majailevan raivotarjonnassa kun sydänäänet kuuluivat navan kohdalla. Sanoi vain, että se selviää varmasti sitten ultrassa Jorvissa kun mulla on se synnytystapa-arviointi. Terkka lupasi ensi kerralla laittaa lähetteen valmiiksi sinne Jorviin menoa varten. Seuraava kerta mulla onkin jo kahden viikon kuluttua.

Syntymättömän vauvan vakuutuksesta vielä. Meillä ei ollut esikoisesta, eikä oteta tästä toisestakaan. En usko, että me sitä mistään saataisiinkaan kun mulla tuota ylipainoa löytyy sen verran. En edes jaksaisi mitään selvityksiä alkaa laittamaan. Syntymän jälkeen me ehkä otetaan se vakuutus. Esikoisella se on, vaikkei sitä ole pahemmin tarvittukaan. Aika näyttää, mitä sen kanssa sitten tehdään.

Hyvää viikonloppua kaikille tuhisijoille!

Pikkupapu rv 29+4

Vierailija
19/21 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys jo pikkuisen painaa, mutta ajattelin nyt kirjoitella kun kerran koneelle sain aikaiseksi tulla :) Mies on kavereiden kolmekymppisillä, itse tulin ajoissa kotiin kun ei saatu pidemmäksi aikaa lapsenvahtia...

Vauva pitää taas bileitä tuolla masussa. Oon nyt vähän kauhistellut, että ihan hirmuisen vilkkaalta vaikuttaa uusi tulokas. Liikettä tuntuu olevan melkein jatkuvasti! Yöllä on kyllä suht hiljaa ollut, ja aamulla kestää n. tunnin että hyörinä masussa alkaa. Mutta sen jälkeen tuntuu olevan vain pieniä taukoja.

Lääkärineuvola oli toissa viikolla, ja kaikki hyvin. En taida sen tarkempaa raporttia nyt kirjoittaa kun ei mitään erityistä raportoitavaa ole :)

Vakuutuksista on ollut puhetta. Meillä ei ollut esikoisesta eikä aiota nytkään ottaa. Esikoinen onkin ollut todella terve (kopkop), ja ollaan sitten tietenkin valmiita maksamaan, jos seuraava sairastaa enemmän. (Tai jos kävisikin hyvä säkä, että toinenkin olisi samaa maata, ja säästettäisiin siinä sitten vakuutusrahatkin). Mahataudistakin oli tuossa puhetta... se tuntuu aika ihmeelliseltä, että esikoinen on jo 3,5v eikä ole kertaakaan ollut vatsataudissa! Yhden kerran on elämänsä aikana oksentanut (autoon), en tiedä mistä johtui mutta muuten oli silloinkin aivan terve. Minulla ja miehellä on tänä aikana pari lievää oksennustautia ollut. Kuume-flunssa tytöllä juuri oli pari viikkoa sitten, ja oli 4 päivää hoidosta pois. Se olikin pisin aika kun tyttö on ollut kuumeessa.

Raskaudesta vielä sen verran, että kolotukset jatkuvat. Öisin on inhottavaa särkyä jaloissa, ja välillä tulee nukuttua aikas huonosti tämän takia. Päivisin töissä (toimistotyö) on lähinnä nivusten vihlontaa, ja aina tekisi mieli voivotella kun nousee tuolista ylös... mutta eivät nuo kolotukset ym muuten kauheasti haittaa elämää. Eli liikkuminen onnistuu suht normaalisti :)

Mutta eipä nyt kummempaa... vielä 1,5kk töitä jäljellä. Tosi (TOSI) paljon jo odotan äitiysloman alkua ja vauvan syntymistä. Ehkä malttamattomuutta lisää sekin, että esikoinenkin odottaa vauvaa niin innokkaasti ja puhuu asiasta monta kertaa päivässä.

-alma rv28+0

Vierailija
20/21 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millonhan minäkin olen tänne kirjoitellut. Viimeksi vissiin ennen joulua. Meillä on ollu muutto ja muuta ohjelmaa ja nettikin ollut kiinni useita viikkoja. Jos nyt olisin ahkerampi kirjoittaja.

Mulla siis kolmas raskaus ja on ollu kyllä niin erilainen raskaus kun muuta. Kipua ja kolotusta ilmennyt nyt 5 viikon ajan. Selän takia olen ollut sairaslomalla ja nyt on alkanut supistelemaan. Olen aikasemmissa raskauksissa ollutr elämäni kunnossa mutta en tiedä onko vanhuus vai mikä tullut.

Ens viikolla olis lääkärineuvolakin. Pitää ottaa puheeksi siellä nuo supistelut ja samalla jos tarkistaisivat ettei mitään tulehdusta, yks tulehdus oli jo alkuraskaudessa.

Vakuutusta emme ota. Meillä ei ole muillakaan lapsilla joten emme ota tälle tulokkaallekaan. Se mitä meidän lapset ovat sairastaneet, olemme surutta käyttäneet yksityisellä ja maksaneet siitä sillon. Toki olemme käyttäneet myös terveyskeskuksessa kun tarve on vaatinut esim illalla on joutunut joskus käyttämään.

Äitiyspakkaustakaan en ottanut, otin rahana. Ensimmäiseltä aikoinaan v.2002 otin ja se riitti. Vaatteet eivät olleet oikein mun makuun. Mutta muuta hyödyllistä pakkauksesta kuitenkin löytyi kuten makuupussi, harsot, lakanat jne. Viimeksi ostin äitiyspakkausrahalla imetyspaidan ja kantoliinan. Jos nyt käyttäis rahan yhteen design lasten huonekaluun. Katotaan nyt....