Minkäikäinen on valmis jäämään vkonlopuksi yksin
kotiin? Ensi viikonloppuna olisi tilanne jossa vanhemmilla on menoa ja hoitaja ei ole vielä varmistunut. Tyttöni 12 ja hänen samanikäinen kaverinsa tulisi tänne hänen kanssaan viikonlopuksi. He todella toivovat että saisivat koko talon ' itselleen' , mutta vähän arveluttaa ovatko liian nuoria olemaan keskenänsä koko viikonlopun. Kokemuksia?
Kommentit (12)
Mä olin 11v,sisko 8v kun oltiin kaksin viikonloppu. Olen kyllä hoitanut 3 sisarustani pienestä asti ja ehkä ikäisekseni olin vastuullisempi.
Meillä kyllä naapuri kävi vähintään kerran päivässä kattoo että kaikki ok.
ja mun kaksoisveli piti juhlat, joissa hajosi kristallikruunumme.
Juu ei.
voisi saada erään rouvan tekemään tarkistuskäynnin :)
Sen sijaan yli 15 v en jättäisi, silloin on meno ihan toista.
sitä mieltä myöskin että 12 ikäisillä ei ole vielä mukana niitä alkoholikokeiluja ym. Kivahan se olisi tyttöjen huomata että heihin luotettaisiin ja varmasti olisi hauskaa.
ja jostainhan se vastuunanto on aloitettava. Tekee ihan hyvää lapsille huomata ettei ruoka pöytään itsestään kävele. Luulisi moisen nostavan myös itsetuntoa.
viinakokeilut riippuu.. en edes tiedä mistä. lapsen omasta mielenkiinnosta? itse join ekat kännit 13v. ja huumeita olen kokeillut, mut silti oon ihan oikeissa töissä ja tulen toimeen omillani. :P
riippuu tosiaan siitä lapsesta. juttelis sen kanssa, että mitä pitää tehä, jos jotain sattuu - hätä, naapuri, mummo, kuka vaan. jos vähän epäilee, niin puhuu naapurin käymään molempina päivinä jonain kellon aikana ja sanoo lapsille vaan, että naapuri toivottavasti pääsee kattomaan teitä ainakin toisena päivänä. eli ne ei tietäis, milloin se tulee käymään eikä näin varautua, jos nyt olis ees mitään peiteltävää.
kait tunnet oman lapses. :) tai niin ainaki mun vanhemmat luuli, mut silloin olin jo ihan selvässä teini-iässä eli reilu 15v. 12v. oltais tod näk kaverin kanssa kuvattu niitä dorkia sketsivideoita yömyöhään ja räkätetty niin hitosti. :))
yksi, oli lapsi/lapset luonteeltaan minkälainen tahansa.
join ensimmäiset hiprakkani 12 vuotiaana, olin kotona yksinäni viikonloppuja 11 vuotiaasta. Mutta hiprakat nyt olivat aivan viattomat, eikä siitä tullut tapaa. Omaa 12-vuotiasta katsoessani niin on kyllä sellainen nössö ja kiltteyden perikuva että tuskinpa on käynyt edes mielessä.
Kyllä 12-vuotiaalla voi olla (tai pitää olla) jo joko järki päässä että uskaltaa jättää. Tytöt katselisivat leffoja ja söisivät jäätelöä ja juttellisivat tyttöjen juttuja myöhään yöhön. Ihan samalla lailla jos täällä olisi vanhemmat paikalla. Aina jos käy jotain saa varmasti yhteyden apuun.
nuorilt vaikuttas