Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen yksin kävellen koulumatkalle?

Vierailija
12.02.2008 |

Minkä ikäinen on mielestäsi valmis yksin tai samanikäisen sisaruksen kanssa aamuisin yksin lähtemään kouluun ja iltapäivällä taas palaamaan kotiin? Ei siis ilta- ja aamupäiväkerhoon. Matkaa on noin kilometri, suurin osa vanhan omakotialueen tien reunaa pitkin kävelyä (ei siis jalkakäytävää, muttaa tosi rauhallista ja vähän autoja) ja muutama kadun ylityskin on, mutta kadut siis tosi rauhallisia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitä nyt sattuu olemaan silloin kun lähtee kouluun eli yleensä 6-7

Vierailija
2/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuulostaa mielestäni aika hurjalta, äkkiseltään en vielä luottaisi tokaluokkalaiseenkaan. Olen mamero, myönnetään ;0) t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kilsaa tienpiennarta. Ja minun äitini oli tarkempi kuin muut.

Vierailija
4/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katuvalot!

5

Vierailija
5/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ajat ja maailma ovat mielestäni muuttuneet, silloin kun minä olin pieni (n. 30 v sitten) jättivät perhepäivähoitajat lapset päikkäreille kotiin ja kävivät sillä aikaa kauppareissuilla ym. Eihän silloin edes ollut mitään aamupäiväkerhoja.

Jotenkin vaan tuntuu että tämän päivän elämä ja myös lapset ovat vähän erilaisia. No, okei, riippuu paljon lapsestakin.

ap

Vierailija
6/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumatkaa 1,5 kilometriä

Vierailija
7/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja reitti kuulostaa samanlaiselta kuin teillä ap. Mutta: aamulla kotoa " lähetetään" ja iltapäivällä otetaan vastaan eli itse aamutoimista ei tarvitse suoriutua vielä itse.

Vierailija
8/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun alkaessa oli 6v, eli täytti loppuvuodesta 7.

meiltä matkaa koululle n. 800m, yksi isomman tien ylitys, muut pikkuteitä.

pienessä kylässä asutaan...

ekan viikon saatoin koululle, joka aamu jäin hieman kauemmas koulusta ja tokalla viikolla halusi jo mennä vallan yksin.

minä nyt kotona vielä hetken , eli aamutoimia ei vielä ole joutunut tekemään yksin, ja iltapäivisinkin olen kotona vastassa.

hieman on kyllä jo harjoiteltu yksin oloa...

kuukauden päästä aloitan työt, ja uskoa että kaikki sujuu hyvin, eikä hänellä ole edes sitä isompaa sisarusta apunaan...

lapsemme on kyllä hyvin kuuliainen ja rauhallinen, luotan häneen aika paljon... =)

Vierailija
9/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kulkenu 5 kilsaa kouluun ekaluokalla. Talvisin jään poikki.

Omat lapset tulee ehkä kulkeen (jos mahtuu tohon lähimpään pieneen kouluun) kilometrin verran ja 1 tien ylitys. Ei mielestäni paha.

Harjottelemalla se sujuu.

Jos tenavat ei mahdu pieneen kouluun niin seuraava vaihtoehto on bussimatka toiseen paikkaan. Ei paha sekään, mutta sitten huolena on kello. Osaako olla pysäkillä ajallaan..

Vierailija
10/10 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vuorotteluvapaata ap, jos mahdollista tai osittaista hoitovapaata. Minä olin syksyllä 3 kk kotona, koska lapsi ei ollut vielä valmis, mutta kehittyi kummasti sitten syksyn aikana, kun yhdessä harjoiteltiin. Kuukauden verran hain häntä koulusta, sitten aloin mennä hiukan edeltä kotiin ja lopulta hän sitten kulki yksin koko matkan ja oli polleaa poikaa...!

Aamulla herää kellonsoittoon vähän ennen minua ja lähtee taksille kun kännykkänsä kello soi koulutaksille menon merkiksi (18 min. ennen). Ja aamun ohjeet on, että ensin syödään, pedataan peti ja harjataan hampaat ja vasta sitten saa katsoa aamuteeveen piirrettyjä.

Meillä koulumatka 2 km (käy erityisluokkaa). Aamulla menee taksilla, mutta iltapäiväkerhosta joutuu tulemaan kävellen kotiin. Matkalla ei ole yhtään tienylitystä, onneksi. Hän myös soittaa kännykällä minulle, kun lähtee kerhosta tulemaan, niin että tiedän missä mennään.

Kyllä se siitä, minäkin olin keväällä varma että ei onnistu sitten niin millään...! Mutta lapset kehittyy nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän