Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettämisestä, kertoa vai ei?!

Vierailija
12.02.2008 |

Ystävälläni on suhde naimisissa olevaan mieheen. Ystäväni on myös naimisissa, joskin suhde on ollut kriisissä jo pitkään.

Salasuhde on jatkunut jo useita kuukausia ja ystäväni on hyvin avoimesti tilittänyt sen koukeroita minulle. Suhde on hyvin tyypillinen, kun salakamu pitää etäisyyttä niin oma mies tuntuu hyvälle ja sitten kun salakamu ottaa yhteyttä niin nainen on ihan myyty. Mies osaa taitavasti vedota naisen tunteisiin kehumalla tätä estottomasti.

Miehen mielestä on ihan ookoo, että on useampi suhde kerrallaan meneillään. Hänellä menee kuulemma avioliitossaan ihan hyvin, mutta hän nyt on vain täydellisen ihastunut ystävääni.

Minua on alusta lähtien tökkinyt tämä salasekoilu. En halua loukata ystävääni sanomalla, että en enää halua kuulla mitä tapahtuu. Olen ainoa jolle hän voi puhua ja ymmärtääkseni tilanne on hankala myös hänelle. Itse pienen lapsen äitinä paheksun suuresti sitä, että mies voi tehdä noin omalle vaimolleen ja omalle perheelleen, jota kuulemma suuresti rakastaa ja arvostaa. Ihmeellinen tapa osoittaa arvostusta?!?!

Olen alusta lähtien ollut sitä mieltä, että jos minun mieheni tekisi moista niin toivoisin, että jollakulla olisi munaa tulla minulle kertomaan.

Kertoisitko sinä miehen vaimolle?? Ystäväni mies tietää, mutta luulee, että suhde on jo ohi.

Tämä varmasti kuuluu tuonne parisuhde ja perhe aiheen alle, mutta luulen, että tällä palstalla saan enemmän keskustelua. Kommentteja kiitos!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mieheni minua pettäisi.

Vierailija
2/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koittanut viime aikoina suostutella häntä tähän? Jos ei muu auta, niin voithan toki sanoa, että ellei hän kerro, niin sinä kerrot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin haluaisin kyllä tietää.

Täällä kotona taas odotetaan innolla, kun isi tulee koko viikonlopuksi kotiin.

Eli matkustaa suurimman osan vuodesta, ja luotan häneen täysin.

Onkohan tälläkin miehellä vastaavaa kotona, minä ainakin uskon täysin, että meillä menee hyvin. Tosin en kyllä usko, että mies pettäisi, mutta jos teoriassa niin kävisi, niin kyllä totta helvetissä haluaisin tietää.

Vierailija
4/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunsin itseni niin typeräksi

Vierailija
5/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen samaa mieltä, että kertominen ei ole minun asiani. Mutta minusta meidän naisten pitäisi pitää yhtä. Ja olen ikuisesti sitä mieltä, että minä haluaisin tietää.

Sain ystäväni suostuteltua, että hän kertoi omalle miehelleen. Mies ei uskonut aluksi, loppujen lopuksi uskoi ja unohti saman tien. Nainen kun sanoi, että suhde on jo ohi eikä mitään kummempaa tapahtunut. Just joo, seksiä työhuoneessa, salatapaamisia, lukuisia tekstareita, sähköposteja.

Miehen vaimo on sanonut miehelleen, että jos pettää niin saa maksaa. Hän lähtee eikä mies tule näkemään lapsiaan enää ikinä. Näin nyt karkeasti, mutta joka tapauksessa jos miehen vaimo saa tietää niin ero on melkein varma.

Tämä asia on mietityttänyt minua todella paljon. Oma mieheni on ehdottomasti sitä mieltä, että asia ei minulle kuulu eikä minun tule siihen puuttua.

Vierailija
6/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomalla, että et halua kuulla, mutta harkitset luottamuksen pettämistä? En oikein tajua. Onneks mulla ei ole tollasia " ystäviä" .

Vierailija
7/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä on tässä kohdassa ehkä väärä termi kaiken kaikkiaan. Ystävyys on käsittääkseni molemminpuolista. Tämä ystävä soittaessaan tykittää omaa asiaansa niin, että minun kuulumiset ovat aina täysin toisarvoisia.

Okei, ei minun elämäni olekaan kovinkaan hohdokasta. Kotona 7 kk lapsen kanssa painii ihan eri kastissa kuin seksi salaa miehen kanssa, joka jaksaa kehua sinua maasta taivaisiin.

Tiedätkö kuinka paljon olen tätä asiaa miettinyt? Voin sanoa, että paljon. Yksi iso tekijä on, että tunnen tämän miehen.

Kyllä, kertomalla pettäisin ystäväni luottamuksen, mutta onko oikein, että vaimo luulee kaiken olevan täydellisesti ja samaan aikaan aviomies, johon hän luottaa täysin pettää häntä todella häikäilemättömästi?????

Vierailija
8/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit sanot sille ystävälles, ettet halua kuulla! Tommonen selkään puukottaminen on NIIN alhaista. Tosi naisten solidaarisuutta...

8

Vierailija
9/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkö tämä on teidän mielestä ratkaistu? En halua enää kuulla, kiitos vaan ja unohdan koko asian, vaikka tiedän, että suhde jatkuu koko ajan.

Vierailija
10/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan haluais edes kuulla jos joku ystäväni pettää miestään ja jos minulle kertoisi, tekisin juuri noin. Enkä ymmärrä miten joku vOI elää valheessa????

Vierailija
11/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Silläkö tämä on teidän mielestä ratkaistu? En halua enää kuulla, kiitos vaan ja unohdan koko asian, vaikka tiedän, että suhde jatkuu koko ajan.

Sanot, ettet halua enää kuulla koko asiasta koska et sitä hyväksy. Sinun asiasi ei ole toimia välimiehenä ja juoruta asiaa kenellekään. Mitä kuvittelet voittavasi jos asian kerrot? Pettämistä on jatkunut jo kauan, miten luulet petetyn suhtautuvan sinuun kun nyt vasta kertoisit? Luottavan sinuun? Pitävän sinua " tosiystävänä" ? Anna olla, kyllä se pettäjä narahtaa ilman sinun avustustasi.

Vierailija
12/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pyyhi yli noi, mitä olet tänne aiemmin kirjoittanut:

-En halua loukata ystävääni

-Mutta minusta meidän naisten pitäisi pitää yhtä.

-Ystävyys on käsittääkseni molemminpuolista.

Vierailija
13/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppupeleissä kuuluu?? Jos et halua kuulla asiasta, ota itseäsi niskasta kiinni ja sano se suoraan, niin ystävät tekee. Jokainen hoitaa omat sotkunsa, jos menet sanomaan, saat molempien osapuolten vihat niskaasi.

Vierailija
14/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varaudu siihen, että usein viestintuoja " ammutaan" .

Eli ko nainen ei välttämättä tosiaankaan tule kiittelemään sinua, että kiitos kun kerroit.

Vierailija
15/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomalla sä pilaat ainakin yhden lapsen perheen.

VOithan sä sanoa kaverilles että sun mielestä hän ei toimi oikein ja et mielellään kuuntele näitä pettämisjuttuja.

Kelle sä aiot kertoa kaveris miehelle? Vai tän tutun miehen vaimolle? Jos se mies kerran on tuttu niin kerro hänelle että et pidä heidän pelistä ja toivot että se loppuu ennen kun jonkun perhe hajoaa. Voithan väläyttää uhkakorttia; ellei lopu niin kerrot hänen vaimolleen.

Itse en lähtisi kertomaan, koen että asia ei kerta kaikkiaan kulu minun päätäntä valtaani. Menköön jokainen tyylillään

Vierailija
16/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa hänelle tosiaan, ettet halua olla välikädessä ja neuvoa kertomaan/lopettamaan tms. Missään nimessä en ikinä olisi tekemisissä ystävän kanssa, joka kertoisi luottamuksella kerrotut jutut miehelleni, vaikkakin ne olisivat noin vakavia.

Tunnetko siis myös miehen jonka kanssa pettää ja hänen vaimonsa? Se toki hankaloittaa asiaa.

Vierailija
17/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihene vaimolle mutta älä kerro, kenen kanssa salasuhde on...

Vierailija
18/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit kautta rantain tunnustella tilannetta. Mutta jos et ollenkaan tunne häntä, voi olla aika vaikeaa lähteä ilmiantamaan miestä.

Mielestäni voit ihan hyvin sanoa ystävälliseen sävyyn ystävällesi, että et pysty hyväksymään hänen toimintaansa, etkä enää halua kuulla niitä juttuja, tyyliin itse perheellisenä. Sen voit hyvin tehdä, ja jos ystäväsi on oikea ystäväsi, hän kunnioittaa toivettasi. Jos se saa hänet suuttumaan ja häipymään, joutaa mennä.

Vierailija
19/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran olet saanut ystäväsi kertomaan miehelleen joka antoi anteeksi.. Mutta siis kertoisit sen miehen vaimolle joka jättäisi miehen?

Miten asia kuuluu sulle? Hanki jo oma elämä!

Se, että SINÄ haluat tietää että joku nyt harrastaa seksiä sun miehesi kanssa on sun elämääsi, ei muiden. Olet jo sekaantunut ystäväsi elämään. Eikö se riitä?

Vai kiinnostaako sua enempi se että ihmiset eroaa. Ystäväsi mies antoi anteeksi -joten sun tarttee koittaa sekottaa lisää pakkaa? Kuule, vaikka se emäntä sanoisi kuinka että jättää miehen jos hässii toisia. Niin ei se niin yksinkertaista loppupelissä olekaan, varsinkin jos on lapsia.

Vierailija
20/23 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomaan. Omalla miehelläni oli toinen nainen viime vuonna ja sen tiesi useampikin henkilö, mutta kellään ei ollut munaa kertoa minulle. Kun lopulta sain tietää, oli v**utus suunnaton. Miksi kukaan ei välitä niin paljon, että kertoisi ja säästäisi enemmältä maahanpolkemiselta?

Kun itse on tuossa tilanteessa se, jota petetään, niin takuulla toivoo että joku olisi niin suoraselkäinen että kertoisi. Itse sain taudinkin tuosta jutusta.

Selän takana puuhailu ei ole hyväksyttävää missään mielessä, parempi että kaikki osapuolet tietää missä mennään ja voi sen mukaan tehdä ratkaisunsa elämästään.

Siis: kerro.