Meikkaatko kotiäiti?
Kommentit (49)
tyyliini ei kuulu mollata, haukkua eikä arvostella muita. T: luonnonkaunis
Kuuluu aamurutiineihin kuten hampaidenpesu. Ei mitään pakkelia vaan kevyt ehostus (ripset, kulmat, huulikiilto, vähän puuteria ja poskipunaa). Muuten näytän ihan sairaalta.
nyt en ole oikein jaksanut hetkeen meikkailla kotona ollessa. Olen viimeisilläni raskaana ja kai tämä flunssakin vie osansa voimista..
Kuinka moni kotiäiti näyttää siltä, että öitä ei olisi valvottu, silmänaluset tummat, iho hoitamaton...ja vaikka olisi kuinka luonnonkaunis niin pienellä ehostuksella piristyy ilme taatusti. Ja mitä tulee hiuksiin niin kenelläkään ei ole luonnostaan niin kauniinvärisiä hiuksia jotka eivät yhtään tarvitsisi sävytystä tai väriä..Värjäyksen kautta hius näyttää kiiltävältä ja hyväkuntoiselta ja jos vaikka olisikin vaan se ponnari niin väri tekee ihmeitä....
Anteeksi vaan te meikittömät luonnonkauniit, kuinka moni osaa muka meikata hyvän meikin, jos sitä ei tee yleensä koskaan muulloin kuin kerran vuodessa johonkin juhliin?, en usko että kukaan!...sellaiset jotka harvoin meikkaa, meikkaavat yleensä sitten niin, että sitä on sutattu sinne ja tänne, värit päin peetä ja täysin väärät sävyt meikkivoiteessa tms...Ja ne jotka päivittäin meikkaavat yleensä osaavat tehdä huolitellun ja siistin meikin (toki poikkeuksiakin löytyy...)...
Kosmetiikka on meitä väsyneitä kotiäitejä varten, ne tuovat piristystä päivään kun univelka painaa ja silmien alla mustat pussit roikkuu.
Olen siis ns. uraäiti (kansainvälisiä projektitehtäviä) ja en koskaan ole roskiakaan vienyt ilman meikkiä.
Saimme ensimmäisen lapsen muutamia vuosia sitten, ja luonnollisesti jatkoin meikkaamista. En voinut kuvitellakaan lähteväni mihinkään ilman perusmeikkiä.
Nyt meillä on 3-viikkoinen valvottava nyytti ja kyllä on meikkipussi saanut jäädä kaappiin. Meikkivoiteen laitan ja puuterin ja poskipunan, mutta en muuta. En vain jaksa. Vetäisin varmaan rajaukset tai ripsivärit pitkin poskia. En ole yli kolmeen viikkoon nukkunut pitempään kuin 2 tuntia, joten väsymys on lamaannuttava.
Kävin siis tänään ulkona kaupungilla " luonnonkauniina" , ja todella toivoin ettei tuttuja tulisi vastaan.
Ehkäpä se oikea minä vielä kaivautuu meikkeineen hajuvesineen ulos kunhan vauva hieman kasvaa... toivottavasti.
Mutta nyt siis vastaan: en meikkaa (huh!)
mutta joskus jos olen koko päivän vain kotosalla, en välttämättä meikkaa lainkaan, vaan haahuilen naturellina. Jos lähden edes ruokakauppaan teen kevyen meikin ja laitan hiukset nätimmäksi.
aina ihmisten ilmoille. Minulla oli huono itsetunto. Olen tavallisen näköinen (huulet jopa tavallista paremmat ja kauniin väriset silmät) mutta tunsin itseni RUMAKSI ilman meikkiä, meikki oli hillitty mutta silti naamio jonka taakse kätkeydyin.
Paremman itsetunnon myötä maikkaus jäi ihan huomaamatta. Jotkut ystävät kyllä sanoivat, että meikkaisit, olet silloin paremman näköinen... Mutta nautin siitä että kelpaan näin ja olen ihan hyvä Luojan luomana. En pidä meikkausta syntinä, joskus se on ihan kivaa. Mutta jos joku ei voi viedä roskapussia ilman meikkiä niin herää kysymys onko tällä ihmisellä itsetunto kunnossa. Mieheni on kasvanut meikattujen naisten keskellä... häntä kuunnellessa ja tätä ketjua lukiessa olen myös kysynyt itseltäni onko meikki joillekin naisille osa vaatetusta... Siis jos on valoisaa ja vien roskista niin puen kyllä (lähes) puhtaat päivävaatteet päälle ja kampaan hiukset ja pesen hampaat siltä varalta että jään naapurin kanssa juttusille... Paitsi jos olen väsynyt ja kipeä tms. silloin kelpaa aamutakki, sotkuiset hiukset ja pesemättömät hampaat ja voin sanoa naapurillekin että olen kipeä ja jutellaan toiste. Suhtaudunko näin myös siksi ettei minua ole kasvatettu niin että meikki olisi osa asua, mutta kammatut hiukset ja puhtaat hampaat ovat itsestään selvyys. Äitini ei siis meikannut, entä jos naisen malli olisi ollut meikkaava nainen?
Näyttäydyn kodin ulkopuolella ilman meikkiä ainoastaan joskus lenkkeillessä ja uimahallista palatessa. Ei se ole mikään itsetuntokysymys, mua ei häiritse vaikka mut nähdään ilman meikkiä, mutta tuntuu kivalta näyttää vähän nätimmältä kuin ihan naturellina. Mulla on luonnostaan mustat silmänaluset ja hailakan väriset ripset, joten myönnän näyttäväni tuhat kertaa paremmalta, kun laitan edes vähän valokynää, puuteria ja ripsiväriä. Usein laitan myös rajaukset silmiin ja ehdottomasti nypin kulmakarvat, muuten on ihan homssu olo.
tarve näyttää aina mahdollisimman kauniilta?
näytän järkyttävältä ilman meikkiä. Piilarit päässä voin olla ilman.
Se kuuluu arkeeni ihan kuin ruuanlaitto, siivoaminen ja lapsista huolehtiminen.
ja miestäni näen vain pari tuntia päivässä niin en viitsi hänenkään vuoksi. Itseni takia myöskään en koe tarpeelliseksi.
Mutta jos tarvii kaupassa käydä niin joo, kevyt ehostus(meikkivoide, valopuuteri,kulmakynä,ripsiväri ja huulikiilto) Tänään on kotipäivä, ei tarvi poistua mihinkään, joten yöpaita päällä tepastelen untuvatossuissa koko päivän.
Viime perjantaina meikkasin ja puistossa tuumasivat että wau ;D Kiva välillä piristää itseensä meikkaamalla, harvemmin kyllä tulee laitettua itseensä näin kotona.
Kiitos vaan viimeisestä:).
Vierailija:
Viime perjantaina meikkasin ja puistossa tuumasivat että wau ;D Kiva välillä piristää itseensä meikkaamalla, harvemmin kyllä tulee laitettua itseensä näin kotona.
En oloe ikinä oikein ymmärtänyt naisia, jotka eivät ehosta itseään. Se on jotenkin sama asia minulle, kuin jos liikkuisi likaisessa tukassa tai sottaisissa vaatteissa. Ja ajanpuute on huono tekosyy, ripsivärin sutaisee vaikka pytyllä istuessa;)
Hiuksissa onneksi sellainen leikkaus, että ovat nopea laittaa (lyhyt kerroksittainen polkkatukka), meikkiinkään ei mene kuin 5 minuuttia. Laitan joka aamu ripsaria, poskipunaa ja puuteria, tarpeen vaatiessa peitevoide. Ja jos jonnekin kylään tms. lähdetään, niin huulikiilto ja luomiväri.
ei tarvitse.
Säälittää nää itseään pakkeloivat mammat, jotka oikeesti kuvittelee, että nainen on kaunis ja huoliteltu, kun on maalia naamassa!
Vierailija:
Tästä viestistä vaan sait ryöpytyksen päällesi. En edes tiedä oletko sama mamma. Ihan kiva jos olet kauniimpi, mutta kyllä moni on paremman näköinen kevyellä ehostuksella.