Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä koululaisesi on kesällä yksin kotona?

Vierailija
11.02.2008 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä ollut muutamia tunteja yksin. Esim. yhtenä päivänä viikossa koulu alkaa 10:ltä, vanhemmat lähtee töihin 7:ltä. Joten pakko on olla ollut lähes 3 tuntia yksin. Aluksi se oli tosiaan kamalaa jättää ja kännykkä pirisi paljon, mutta nykyään jo reipas koululainen.

Vierailija
2/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin asettaa kysymyksen epäselvästi :) Tarkoitin, siis, että minkäikäisenä koululaisesi on ollut kokonaisen päivän (sen ajan kun vanhemmat töissä) yksin kotona? Siis monilla tämä tilanne koulujen kesäloman vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen oli heti ekan luokan jälkeisen kesäloman yksin kotona, sitä ennen oli ollut joskus koko päivän yksinänsä jos oli sairaana eikä meistä kumpikaan voinut olla pois työstä. Kesälomat on mennyt tosi kivasti 7-vuotiaasta asti yksin kotosalla, pyörii kavereiden kanssa ja käy uimassa.

Voi kuulostaa rankalta mutta hyvin on mennyt.

Vierailija
4/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä käy uimassa?! Missä? Meillä Helsingissä ei alle 10veet saa uida ilman aikuista! Tämän pitäisi kyllä vanhempien tajuta ilman kieltojakin, mutta eivät näköjään tajua.

Ihme, että lapsesi on elossa!

Vierailija
5/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselta itseltään kysyttynä ei tahdo hoitajia tai hoitoon leireille kesäksi. Uimareissut kavereiden kanssa valvotuilla rannoilla, lisäksi hyvä uimataito.

Vierailija
6/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit suuremmalla syyllä luonnon järvissä täytyy olla tuon ikäisillä oma valvoja, ei se rantavahti kaikkeen pysty, kuten viime kesänä luettiin.

Aika rennosti tunnut ottavan ja lapsellesi paljon vastuuta antavan : (

Vierailija
7/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen lapsen pahan olon helposti, sellaista ei ole meillä kesälomalla näkynyt kertaakaan. Aina on iloinen lapsi ja kertoo innoissaan mitä kivaa on päivän aikana tullut tehtyä. Kun lapsi on joutunut olemaan sairaana yksin (tapahtunut ehkä vain kaksi kertaa) on hänellä aina ollut tieto siitä että jos tulee minkäänlainen hätä aina voi soittaa naapurin mummolle ja apu on lähellä. Olet aika loukkaava sanoissasi, itse olen mielestäni onnistunut kasvattajana. Minulla on ihana terve, älykäs ja iloinen lapsi, jolle on mukavinta viettää kesä juuri tällä tavalla.

Vierailija
8/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niin omalle lapselle kuin kavereillekin on teroitettu säännöt joita noudatetaan vedessä silloin kun vanhempia ei ole mukana, ei syvälle ei sukelteluja eikä hyppäämisiä. Hyvin on mennyt, aina on tietenkin riskinsä mutta voi lapselle sattua jotain ihan missä vain, kotona tarhassa ja lastenleirillä.

Vierailija
9/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä että miksi ja mitä niin kamalaa siinä on jos 7-vuotias viettää kesäloman yksin? Jos lapsi itse niin tahtoo, ei oireile siitä millään tavalla, on reipas ja itsenäinen ja pärjää, silmin nähden nauttii olostaan, niin mikä?

Kaikille lapsille ei aivan varmasti sovi tällainen järjestely mutta meillä näin. Kyseessä ei ole piheys, maksaisimme hoidosta toki jos se olisi tarpeellista ja näkisimme siihen syyn. Lapsi on onnellinen ja iloinen kuin mikä. olisi mukava saada nyt lisätietoa muilta vanhemmilta, minkäikäisenä teidän lapsenne viettävät aikaansa yksin ja onko muita yhtä nuoria ilman hoitoa kesällä vanhempien työpäivät?

Vierailija
10/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä asia ei koske, kun me aikuiset ollaan kyllä mukana, mutta kunhan nyt ihmettelin

Vierailija
11/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä mun 9 vuotiaat on kyllä käyneet uimassa paljonki ilman valvontaa hesassa

Vierailija
12/20 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotiaasta yksin ja hyvin on mennyt. Tsemppiä

Vierailija
13/20 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vasta 14 vuotiaana. Kaikki on lapsikohtaista.

Vierailija
14/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vielä ensi kesänä ole yksin, ehkä seuraavana kun on 10v, en osaa sanoa.

Vierailija
15/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli opiskelijapoika 10-15 päivällä kymmenenvuotiaan seurana. Lämmittivät tekemääni ruokaa, pelasivat, ulkoilivat, uivat1

Maksoin 100¿/viikko.

Toki lapseni olisi osannut olla mutta mielestäni koko päivä on liian pitkä aika, muistaako syödäkään ja maistaako yksin.

Vierailija
16/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeasti tiedä, vai pitääkö ottaa töistä palkatonta lomaa?

Vierailija
17/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi puistossa syömässä ja vietti aikaansa kavereiden kanssa. Olin sopinut muutaman tutun kotiäidin kanssa, että jos iskee kova ikävä tai tulee joku hätä (avaimet unohtuu kotiin jne.), niin heille voi mennä. Mutta viikko sujui

hyvin.

Vierailija
18/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin työskennellä koulutuksellani muissakin työtehtävissä, mutta tämä on yksi merkittävä syy siihen, että vaatimattomasta palkastani huolimatta viihdyn opettajana.

Vierailija
19/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset nyt eskarissa ja kolmannella. Kesällä jäävät kahdestaan.

Vierailija
20/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon yksin päivät, käytännössä klo 8-15. Hän ei itse halua leirille, eikä halua lapsenlikkaa kotiin. Tulee olemaan minulle vaikea viikko, onneksi pääsen tarvittaessa kotiin viidessä minuutissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi