Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Tammitenavat vk 7 ***

11.02.2008 |

Tehdäänpäs uusi pino uudelle viikolle. Edellinen viikko täällä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12362226&p=&mpage=1&tmode…

Onnea Siiricata!

Anjuskan: :) Se vaaleanpunainen neuvolakortti on kieltämättä aika oudon näköinen. Uutta on meille tosin myös tuo uusi taitto. Vanhoissa korteissa selkämys oli kapeammalla sivulla.

Ametisti: Liikuttavia nämä pienet todentotta ovat! Nappisilmät katsovat tarkkaavaisesti samalla kun poskissa näkyy imemisliike. " Käsityötä" näissä on paljon enemmän kuin noissa isoissa, mutta pienen ongelmat on paljon helpompia ratkaista. Koululaisten elämä on niin paljon monimutkaisempaa jo...

Milla: Tarkkaavaisesti katselee meidänkin tyttö jo. Ei leluja, mutta kasvot kiinnostavat - ja niitä tässä porukassa riittää katsottavaksi. Mahallaan en ole paljon pitänyt, mutta yrittää kyllä nostaa päätään. Ei mun puolesta olisi niin kova kiire kehittyä.

Täällä on ollut jonkinasteista kaaosta. Mies on isyyslomalla, mutta loma menee ihan harakoille. On ollut kipeä jo neljä päivää. Mies laittaa meillä muutenkin yleensä ruoat ja mä en oikein edes osaa. Mun vanhemmat on auttaneet isompien harrastuksissa ja eilen äitini kävi tekemässä ruoankin. Vauva nukahti tavallista myöhemmin - nukkuu usein yhdet liki viiden tunnin päikkärit - ja mä olisin päässyt aloittelemaan ruoanlaittoa vasta pitkällä iltapäivällä. Tuo esikoinen on avulias ja pelastanut monta tilannetta. Yritän vaan pitää varani, ettei esikoinen pääse ottamaan liikaa vastuuta...

Heti kun kirjoitin, ettei tyttö ole pissannut hoitopöydälle, niin johan tepsi. Sen jälkeen onkin sitten pissattu hoitopöydälle, lattialle matkalla pesulle, mun housuille jne. Ensimmäinen kylpykin on nyt koettu. Mukavaa oli; siihen asti kunnes äiti nosti pois vedestä.

Strutsi ja neiti 310108

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvan masuitkuihin tuppaa myös usein liittyvän tuo naaman vääntely tuskaisena, iho ihan punaisena silloin punkaamisesta ja vatsaa kovistelee.Silloin voi auttaa jalkapohjien ja säären ulkopinnan sively ja kevyt painelu ja kakkajumppa eli nostelee vauvan jalkoja vatsan päälle ja pumppaa kevyeen.

Minä en ole aloittanut d-vitamiineja vielä, kun oli sitä allergiaoiretta ja muuta.Muistuttaisin vielä,että monet vauvat voivat oireilla esim.maitoallergiaa ihan pelkällä vatsalla eikä iho-oireita tule varsinkaan alkuun.Meillä olikin tavallaan hyvä tuuri, kun iho-oireet on niin selvät.Usein paljon itkeville vauvoille voi suositella lehmänmaidon välttämistä joksikin viikoksi eli äiti täysin maidottomalle ja korvike maidottomaan, jos saa molempia.

Koliikki-itku tosiaan usein ajoittuu iltaan ja yöhön ja alkaa samoihin aikoihin ja myös loppuu kuin seinään johonkin aikaan.Siihen ei auta oikeinmikään muu kuin hyvät hermot.Oman lapsen itkua on raastavaa kuunnella ja kyllä minuakin ahdistaa kkuulla sitä.Toisaalta aina en ehdi vastaamaan heti, jos on 1v:n kanssa menossa vaikka vaipan vaihto ja silloin pystyn kuunnella vauvan itkua sen ajan.

Huomenna sit jälkitarkastus ja vauvan lääkäri.

Ja siis nimijuhla on sunnuntaina meillä kotona pienellä porukalla.Kummaja tulee kaksi.

Sammermanni ja tintti 281207

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla