Kun virikelapsi kiukkuaa äidilleen
Tuttavani ihmettelee, miksi virikehoidossa neljänä päivänä oleva 3v kiukkuaa aina, kun lapsella on vapaapäivä tarhasta eli on äidin ja vauvan kanssa kotona. Äidin mielestä syy on siinä, että lapsella on äidin kanssa tylsää. Voi pyhä jysäys. Mitenkähän saisi kauniisti sanottua, että reagoisikohan lapsi kenties siihen, että hän on niin paljon hoidossa? Juuri vaaapäivänähän se reaktio nousee ja äiti jos kuka on sopiva kohde.
Surullista, että jotkut vanhemmat ovat näin sokeita tai sitten yrittävät selitellä kiukkuamisen sillä että kotona on tylsää, jotta voisivat saada hyväksyntää sille että isompi on hoidossa vaikka on itse kotona. En ole virikehoidon tuomitsija, mutta jokainen tapaus erikseen huomioonottaen kannattaisi miettiä kenelle hoito on hyvästä ja kenelle ei.
Kommentit (6)
Siis oikeastiko kuvittelet ystävänä tai tuttavana tietäväsi tuon(kin) asian paremmin? Onko sulla ehkä joku röntgenkatse ja taito lukea ajatuksia vai mistä tuo varmuus??
Tilannehan voi hyvin olla se, että lasta kiukuttaa " erilainen" päivä, syystä tai toisesta.
t. eräs äiti, jonka lapset EIVÄT ole virikehoidossa mutta silti toisissaan kiinni päivittäin, kun kyllästyvät toistensa seuraan....mitähän seuraisikaan virikehoidosta :O
hemmetin päivä ja nimenomaan minulle. Kiukku ei siis ollenkaan välttämättä johdu hoidossa olemisesta, jotkut lapset nyt vaan on tuollaisia tai kemiat äidin kanssa menee niin, että hankausta tulee.
Syyn etsiminen hoidossa pitämisestä on helppoa ja yleistä, mutta ei mitenkään välttämättä totta. Suosittua vaan nykyään syyllistää äitejä...
Lapset nyt vaan kiukkuaa, ja useimmat, luojan kiitos, kiukkuaa enemmän kotona kuin hoidossa. Miksi kaikkeen pitää etsiä syitä ja syyllisiä?
Luojan kiitos pääsi syksyllä virikehoitoon kolmena päivänä viikossa, on ollut elämä helppoa kun lapsi pääsee tapaamaan kavereita ja on paremmalla tuulella.
huomion vajetta sanoisin minä. Siis vanhempien huomion puutetta.