Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMET 2007 vko 7***

11.02.2008 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12361953&p=1&tmo…

Tässä linkki edelliseen mukavan pitkään pinoon.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olllaan oltu ainon kanssa leikkimässä koko päivä kummipojan tykönä.

Meillä neiti on ruvennut " naksutteleemaan" hampaitaan hinkkää niitä yhteen niin että kylmät väristykset äidillä kulkee selkää pitkin.

Täällä kans olisi pientä hammassärkyä liikenteessä...pitäisi aika varata mutta on noita tärkeämpiäkin menoja...

Meillä ei ole vielä vesirokkoa sairastettu...itselläni taisi olla siinä 5-6 iässä...jos siis muistan oikein. Kohta rupeaa minua jänskättää että saako sitä ruveta raskaustestiä tekemään...

Mitäs tarjositte/tarjoatte 1-v juhlissa?

Jos löytyy jotain hyviä gluteenittomia reseptejä niin otetaan vastaan...minulla kun on noita sukulaisia joilla on keliakia. Empä nyt joyda muuta poriseen kun neidillä on kakka housussa....

pikku ja Aino 5.3 1V

Vierailija
42/50 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Pajuskastakin taas pitkästä aikaa !! =)

Kylläpä teidän poika osaa jo paljon kaikenlaista!

Meillä oikeastaan ainut ymmärrettävä sana on Äittä..

" Tä " tulee monesti osuvaan kohtaan, eli jos pojalle sanoo jotain mitä ei voikaan ymmärtää.

Nyt on alkanut hokea pienellä äänellä, juuri ja juuri kuuluvasti " Peetupeetupeetupeetu, vituvituvitu(!!), pitäpitäpitä" jne. Yleensä kertoo asiansa aika kuuluvalla äänellä, mutta noi hokemat tulee sillai pienesti =)

Mulla alkaa olla kans kamala vauvakuume, varsinkin kun kavereille tulee vauvoja ihan solkenaan!

Mullahan tämä on kroonista laatua, joten loppua ei kuumeelle taida olla luvassa.. =/

Jotenkin se syntymä ja ihan alkuaika -sairaalassa olo (nyt mua moni kattoo kieroon, mutta mua ei sairaalassa olo oo ihmeemmin ahdistanu) ja kotiutuminen ja ensiviikot vauvan kanssa tutustuminen on sitä kaikkein ihaninta aikaa jota kaipaan varmasti aina.

Ja raskauskin on ihanaa, vaikkakin viimeks mulla kaikenlaisia ongelmia olikin... Näin se aika kultaa muistot aika pian =) !!

Pikku:

googleta gluteenittomat leivontaohjeet niin saat monenlaista herkullista reseptiä!!

Mulla on yksi sukulainen keliaakikko ja teenkin aina täytekakun ohrakas-jauhoista tai perunajauhoista.

Yleensä netistä etsin kakun rinnalle jotain suolaista ja makeaa gluteenitonta leivonnaista.

1-vee synttäreillä tarjotaan täytekakkua ja hmm...

Mitähän muuta tekis ?!

Varmaankin valkosuklaa-tuorejuustokakkua (hyvää ja helppo tehdä)

Omenaleivoksia, lapsille karkkia ja keksejä.

ja suolaseks tomaattinen jauhelihapiirakka ja juusto-kinkkusarvia.

Oliskohan meidän meny siinä? =)

En oo kovin tarkkaan vielä miettiny koko juhlia, mutta olis varmaan hyvä jo alkaa suunnitteleen!

Mulla ei juurikaan oo mitään -pakko-saada-juttua päivän aikana, mutta töissä ollessa pitää olla kyllä Isot eväät mukana, että jaksaa!

Ja kyllä sen huomaa, että kun joka tauolla syö vähän ja kerran päivässä (väh.) lämpimän ruuan, niin iltasyöminen vähenee itsestään!!

Mulle on aina ollu ongelma juuri iltasyöminen ja nimenomaan karkit illalla, mutta paljon on syöminen vähentynyt illasta!

Tosin kropasta sitä ei ainakaan vielä huomaa =(

Hei, muistellaas hieman vauva-aikojen alkua...

Mitä piditte kaikkein tarpeellisimpina tarvikkeina vastasyntyneen hoidossa?

Tarkoitan lähinnä hoitotarvikkeita -rasvat, supot ym.

Ajattelin kaverille kerätä koriin kaikkea tarpeellista tulevalle ensimmäiselle lapselle, mitä ei yleensä mainita missään opuksissa tai tuoda " lahjaksi" ..

Mutta nyt on mentävä laittaan saunaa lämpiään miehelle, joka on ollut illassa vaihtamassa ammattitaitoa rahaksi =) heh heh =)

mammutti ja Peetu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Kiva lukea pajuskan kuulumisia, tervetuloa " takaisin" !

RIIPPUVUUKSISTA; mä luulen että mä olen koukussa kahviin ja tähän vauvapalstaan :) Eli kahvimukin kanssahan tässä tulee koneella käytyä pitkin päivää..

1-vuotistarjoiluista - mammutti, sulla oli kivan kuuloisia ideoita tarjoiluiksi; aattelikto tehdä itse piirakan ja sarvet vai hommaatko jostain valmiina? Vois kokeilla itsekin, jos vinkkaat reseptistä...? Viikonloppuna ois tarkoitus juhlia!

Lueskelin eilen vanhoja vauvalehteä ja sen mukaan nyt ei pitäis olla mitään eroahdistuskautta menossa. Mutta meidän poika se vaan jatkaa tota äiteen lahkeessa roikkumsita. Mihinkään en saa kadota näkyvistä tai tulee hätä! Siis jos oon kotona. Mut se on ihan ok, jos lähden kunnolla kotoa pois ja jää isänsä kanssa kotiin.

Eilisestä Gefilus-maitotilkasta ei tullut mitään oireita, äsken meni 2 tl , näyttää tykkäävän! Aamupalaksi syötiin muuten molemmat äsken luonnonjugurttia, johon pilkoin appelsiinia ja banaania! Ai että poikakin tykkäs!! ja täyttää kivasti mahan , ainaisen puuron sijaan kivaa vaihtelua.

Nyt pisulle pesulle ja ulos!

Vierailija
44/50 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötin juuri neidille tuossa aamupuuron ja join itse kupposen teetä ja nyt meinaa oksettamaan ruveta. Pientä lentsua on minulle tulossa..kurkku kipeenä nyt ja siitä se minulla yleensä alkaa.

Täällä on kauhea tuuli ollut koko yön ja jatkuu nyt aamulla.

Kiitos mammutti vinkistä..ajattelin vain jos jollakin olisi sellainen hyväksi jo todettu resepti/reseptejä...

Itse ajattelin tehdä sellaista kreikkalaista piirakkaa suolaiseksi sit varmaan se täytekakku ja keksiä,karkkia ehkä vielä joku kuivakakku tai yms. eiköhän sitä ole sitten siinä.

mutta nyt täytyy mennä makoilemaan sohvalle ja jos tämä pahaolo menisi pois...

pikku ja aino

Vierailija
45/50 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli

* puolukka-kinuski-täytekakkua toisena päivänä, toisena mustikka-juustokakkua

* omena ja marianne -kuivakakkuja

* yhtä sorttia keksejä lapsille

* anopin leipomaa pullaa

* suolaisena kinkku-juusto-paprikapiirakkaa (tein pellillisen, josta riitti molemmiksi päiviksi)

Joku muukin suolainen mulla oli aikeissa leipoa, mutta en ehtinyt eikä sitä sitten kyllä kaivattukaan.

Vierailija
46/50 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla mitään riippuvuuksia ole eihän, kahvia ei mene kuin pannullinen aamulla, vauva-lehden sivuilla käyn vähintään kerran päivässä ja mitähän vielä....mutta eikös tämä nyt oo ihan normaalia?! *heh, heh* Eihän peliriippuvaisetkaan tunnusta olevansa riippuvaisia, saatika sitten alkoholistit!

Meillä flunssat riehuvat, mies lähti töihin, mutta jos ei huomiseksi tokene yhtään niin jää loppuviikoksi sitten kotiin. Viime yönä meidän välimmäinen itki alkuyöstä kun oli niin kipeä kurkku jne... sitten Mies aloitti yskimisen ja niistämisen ja lopulta Ronja aloitti sitten kitinän ja vikinän aamu viideltä eli 7 aikoihin oltiinkin jo lastenohjelmia katselemassa. Nyt väsyttää eikä oikein jaksa mitään tehdä =(

Mammutti yritti miettiä vauva-ajan tarvikkeita, mulle ei nyt tuu mieleen mitään ihmeellistä, mutta mä oon muutaman kerran vienyt paketin missä on ollut vaippoja (niitä ei ihan pienimpiä vaan seuraavia eli 2) sitten kosteuspyyhkeitä, joku iki-ihana body tms. sitten äidille aura-juustoa ja pullo punaviiniä (jos niistä yleensä pitää) taikka jotakin muuta mikä on ollut kiellettyä raskausaikana.

Sit myöskin oon ajatellut kun moni uusi äiti ainakin täällä meillä päin on innostunut noista kestovaipoista ja niitähän on hauskan näköisiä (siis niitä kuoria) niin joku sellainen voisi olla kanssa aika kiva, koska ovat niin kalliita että harvoilla on rahaa ostaa niitä ihan hirmuläjiä vaikka mieli tekisikin. <---saikohan tuosta sepustuksesta mitään selvää!

Nyt tarttis lähtee keittämään kahvia, kun tänään on tullut litkittyä ainoastaan teetä ja jotakin ruokaa kanssa täytyis tehdä *syvä huokaus*!

T: Kaisa ja Ronja TÄNÄÄN 11 kk!

Vierailija
47/50 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko sinulta reseptiä tuohon marianne kakkuun...kuulostaa hyvältä ja en jaksaisi aina tehdä sitä perus tiikerikakkua...

Vierailija
48/50 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää lupaavalta, taas täällä :o)

sain eemelin ulos nukkumaan tai ei siinä paljon nukuttamista ollut, kun oli jo valmiiksi ihan väsynyt ja nukahtikin melko pian, nyt saisi nukkua tonne kolmeen saakka¿.

huomenna onkin jännät paikat, kun hain työpaikkaa samaisesta koulusta, missä olenkin työskennellyt ennen äitiyslomaa viitisen vuotta, hain sinne vähän sillä mielin, että saisin säilyttää liiton korvaukset, no tänään sitten rehtori soitti ja ilmoitti, että paikka olisi mun, yritin ehdotella jos siihen kuitenkin otettaisiin joku muu. huomenna menen käymään koululla ja keskustellaan asiasta, toivottavasti paikkaa olisi hakenut joku muukin niin voisi tehdä uuden päätöksen ja minä saisin jäädä isommilla rahoilla kotiin :o) työttömyyskorvausta liitolta, kun saan melkein 800¿ kuukaudessa käteen, sillä kyllä jo pärjää¿ toivottavasti linjoilla ei ole ketään liitonmiehiä, että minut nyt käryttää, kun en ota tarjottua työpaikkaa vastaan :o)

jos karkin syönti on riippuvuus niin sitten on paha riippuvuus :o) karkkia täytyy saada joka päivä¿mutta kahvia en juo lainkaan, enkä polta ja alkoholia juon enintään viisi kertaa vuodessa niin olen sallinut jonkun paheen itselleni :o) nettiriippuvainen olisin, mutta poitsun hereillä ollessa ei voi lainkaan olla koneella, kun meillä on tällainen vanha perusmalli ja poika joko sammuttelee konetta tai sitten repii jatkojohdot esiin ja sammuttaa sieltä koko huoneen laitteet eli huone, jossa tietokone on pojan hereillä oloajat kiinni¿

meillä yks-vuotisjuhlia juhlitaan viikon päästä v.loppuna ja tarjolla olisi tarkoitus olla täytekakkua, tuorejuustokakkua, keksejä pienimmille, suolaista piirakkaa ja pikku pitsapaloja, ehkä vielä pullaa tai kuivakakkua¿

MAMMUTTI: ei tuu kyllä mieleen mikä olis vauva-ajalta kaikkein tarpeellisin hoitoväline, mutta vaippoja oli kyllä ihan kiva saada, kun niitä kuitenkin tarvitaan¿ihan vauvana meillä tarvittiin pumpulipuikkoja, vanulappuja, rasvaa ja hoitoöljyä¿oisko ollut vielä muuta, hmmm..eli ei mitään kauheen ihmeellistä¿.ihana idea sulla kyllä :o)

mulla oli kans sellainen hoitokierre toiseksi takamaisen poskihampaan kanssa. eemelin odotusaikana siihen jätettiin liian korkea paikka ja kun säryn kanssa menin hammaslääkäriin, ekaksi paikkaa madallettiin, mutta särky vaan yltyi ja sitten jouduttiinkin antamaan juurihoitoa. ekaksi sitä hoidettiin t.keskuksessa, mutta monien hoitokertojen jälkeen särky vaan jatkui ja lopulta tehtiin päätös hampaan poistosta. menin kuitenkin näyttämään hammasta vielä yksityiselle ja nyt juuret on hampaasta täytetty ja hammas yhä suussa, eikä särkyä enää ole. jos olisin jatkanut t.keskuksessa käyntiä, hammasta ei enää olisi¿yhteensä kaikki hoidot tuli maksamaan ainakin sen 500¿ ja tuloksena oli myös, että t.keskukseen en enää mene hammaslääkäriin. vaikkakin yksityinen maksaa enemmän niin saa sieltä ainakin luotettavampaa hoitoa¿väliin mahtui t.keskuksen kanssa monia mutkia ja minun mielestäni hoitovirheitä, mutta pääasia on nyt, että hammas on yhä suussa, eikä tarvinnut maksaa uudesta hampaasta yli 2000¿.

eemelillä on yksvuotiskuvaus juuri synttäripäivänä. äidillä onkin kova pähkäily mitä pojalle kuvaan laittais päälle¿

kerääkö teistä joku natusanin tuotteilla sitä kylpytakkia? löysin tuollaisen kuoren mihin kuitit laitetaan, mutta kuoressa ei sanota mitään kuinka paljon tuotteita tarttis kerätä, osaako joku kertoa? kylpytakki vaan olis aika kätevä vauvauinnissa nyt kun eemelikin jo kävelee¿

nyt taas touhuilemaan jotain muuta¿

-pajuska+ulkona nukkuva eemeli

Vierailija
49/50 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajuska:Mun mielestä nuo t-keskus hammaslääkärit on tosi syvältä ja oon päättänytkin (niin kuin mun monet ystävänikin) et nyt kun saan kohta kaikki hampaat kuntoon niin ettei oo yhtään reikää tms keskeneräistä juurihoitoa niin rupean käymään säännöllisesti 1 vuodessa yksityisellä. Ei tuu maksamaan juurikaan enempää kun terveyskeskuksessa ja saapahan ainakin kunnollista hoitoa ja silloin kun sitä haluaa. Nyt on näiden äitiyslomien yms. takia jouduttu tästäkin tinkimään ja käytetty siksi näitä tavis palveluja ja kesken hoidon en viitti lähteä vaihtamaan hammaslääkäriä kun tuntuu et saa aloittaa aina alusta koko sepustuksen. Mulla oli toi mun entinen hammas just samanlainen tapaus kun sullakin, juuri täytettiin ja laitettiin joku ruuvisysteemi, mutta se oli nyt haljennut uudelleen ihan kokonaan puoliksi eli mitään ei ollut enää tehtävissä =( Mulle on siis tulossa se 2000 ¿ lasku jossakin vaiheessa, mutta nyt opettelen elämään siis ilman tätä särkevää hammasta.

Teille joilla taapero roikkuu aina jaloissa niin suosittelen fröbelin palikoiden vhs/dvd:tä: Meillä ehtii hyvin kuoria perunat tai laittaa pyykkejä tai muuta sellaista kun tuo tyttö tuijottaa ja leikkii haltioituneena telkkaria. Siinä on lahjaidea niille jotka eivät leluja nurkkiin kaipaile.

Nyt laittamaan ruokaa!

T. Kaisa ja Ronja

T.

Vierailija
50/50 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommat lapset välillä terrorisoivat ja omasta tekstistä tulee ihan järjetöntä...eli siis ei meidän Ronja kyllä leiki telkkaria vaan katsoo telkkaria ja leikkii niitä laululeikkejä =)

Niin ja minä aion ruveta käymään siellä hammaslääkärissä 1 KERRAN vuodessa,

voisihan sitä joskus vähän keskittyäkin tähän kirjoittamiseen!

Nyt täytyy jälleen mennä,

T. Kaisa ja Ronja