***HELMET 2007 vko 7***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12361953&p=1&tmo…
Tässä linkki edelliseen mukavan pitkään pinoon.
Kommentit (50)
Vauva0207:lle, itsekin päädyin samaan noiden Viivin riekkumisten kanssa ja nyt on annettu nukkua päikkäreitä maksimissaan 2,5 tuntia. Kummasti helpotti yöuniin, mut iltasin onkin sitten jo ihan kiukkuna kun on niin väsyny. Eilenkin oli jo ennen 8 niin väsyny ettei kädet kantanu kontatessa ja kaatu tuttinsa päälle, nyt on nenun vieressä pieni vekki..
MyQ:lle kiitos kasvupinon siirrosta. Siivotakin saa, mut pidetäänhän myös pituudet mukana? Itse seurailen mielenkiinnolla paljonko meillä ollaan muita lyhyempiä..
Kolomoselle onnittelut kuivasta yöstä! :) Miten seuraava yö meni?
Sporttari, antaisin muuten kommenttia tuohon imetyksen lopettamiseen suhteessa painon nousuun, mut uuden raskauden vuoks en uskalla.. Ei kuitenkaan vastaa ihan sitä mitä haet.
Sairastelijoille pikaisia paranemisia ja Synttäreitään viettäneille isot onnittelut!
t.Ufa & Viivi
PS. Vierailin tuolla odottavissa helmissä ja siellä on syntynyt enkelivauva :´( Tuli oikein itku itseltäkin.. Eikös meidänkin odottajissa syntynyt enkelivauva/-vauvoja? Ollaan siis kiitollisia näistä meidän isoista pienistämme :)
Ihan ekaksi Mammutille iso kiitos piirakkareseptistä - oli maukas ja ruokaisa ja kaikki tykkäs!! Vietettiin tänään siis ennakkoon 1-vee-päiviä! Oikeestihan ne on tiistaina vasta. Meillä oli pienet kivat juhlat, lapsoset sai vissiin täältä palstalta tartunnan, heh, kun ovat kumpainenkin olleet flunssassa ja kuumeessa nyt viikonloppuna. Harmi juttu, mutta onneksi jaksoivat vähän juhliakin. Toissayö meillä oli ihan kaamee, pienempi heräili koko ajan ja mun oli pakko kömpiä aamuyöstä sohvalle, että sain vähän nukuttua. Kolomonenkos se suunnitteli unikoulua ja imetyksen lopetusta lähiviikkoina? miten se oli, imetätkö sä päivälläkin paljon vielä? oot jo varmaan kertonut mut lähopää en muista. meidänkin tarttis päästä yötissistä ja heräilyistä eroon..... mut siis tosi monta kertaa imetän viel vuorokaudessa.
kurjia uutisia oli ollut uusilla helmillä. sitä oon itsekin paljon miettinyt, et jos vielä kolmatta yritetään, niin pelottaa kaikki yhä vaan enemmän. kun on jo 2 hyvin mennyttä raskautta niin sanooko kolmas kerta " toden" ..? eli et kaikki ei meniskään hyvin..
Ai niin ja vastausta sporttarille - mulla on mennyt sun kysymys ihan ohi ,sorry. montakin kertaa näköjään (välillä tulee aika nopiaan luettua pinot, myönnän....), mutta siis... en kovin tarkkaan enää muista miten viimeksi painon ja nälän kanssa meni, mutta mielestäni laihduin jo imetyksen alkuvaiheella takaisin lähtömittoihin. Nyt tällä kertaa mulla on vielä kolmisen kiloa ylimäärästä jäljellä ja imetän siis yhä. Ja ällön löysä maha yhä.... (hirveet makkarat jää varsinkin istuessa :) Sikäli hassua, kun viimeksi en juurikaan liikkunut, ja nyt liikun aika paljon. Mut nälkä mulla on yhä koko ajan, vaikka jo vuoden imettänyt!! Ei toki yhtä kova sudennälkä kuin ihan alussa, mutta silti. Sitä en siis muista, että miten se nälän tunne hävisi viimeksi imetyksen loputtua. Mutta en kyllä lihonnut imetyksen loputtua, kóska tän raskauden alussa mulla oli sama lähtöpaino kuin viimeksi! Kesäksi ois kyllä kiva saada sikspäkki näiden makkaroiden tilalle :D Oonkin nyt kokeillut muutamana iltana pilatesta ja yllättävän tehokkaalta lajilta tuntuu! Eli pyykkilautaa odotellessa... ;)
Mukavaa sunnuntai-iltaa ja viikon alkua kaikille!
Heippa ja ensimmäiseksi vivianille TOSI paljon voimia pikkuisen hoitoon. Tuommoinen korvatulehduskierre on varmasti niin raastavaa henkisesti sekä fyysisesti, toivotaan nyt että pääsette pikimmiten tuonne putkitukseen ja sitten helpottaisi.
Meillä ei noita korvatulehduksia oo ollut lainkaan näillä lapsukaisilla, mutta muuten kaikki perustaudit täälläkin jatkuvasti vuorollaan pyörii. Nyt on sitten esikoisella tällainen tyypillinen räkätauti eli sisäleikeiksi menee jälleen, kuumetta ei juurikaan ole, mutta ei viitsi ulos kylmään ja märkäänkään lähteä ettei sitten keuhkokuumeeksi muutu!
Me haettiin meidän koirakin viikonloppuna pois hoidosta ja kyllä on ihanaa kun karvakorva on jälleen pyörimässä nurkissa. Ei sitä oikein tahtonut ymmärtää että kuinka ikävä sitä olikaan ennen kuin tuli sellainen jälleen näkemisen riemu =) Koirat on ihania kun niille voi uskoa kaikki maailman salaisuudet eikä ne niitä kellekkään lavertele, kuuntelevat aina ja nuolevat kättä jos on paha mieli jne....
Ronja on oppinut hurjasti taas viikonlopun aikana höpöttelemään ja nyt on myöskin ruvennut kuuntelemaan tosi tarkasti mitä hänelle sanotaan ja ottaa " käskyjä" vastaan tosi mielellään. Antaa tavaroita ja sanoon kiitti ja istuu taikka seisoo kun pyytää ja taputtaa ja nauraa aina jos jotakin hassua sattuu.
Ny ei taas irtoa mitään muuta, pää tyhjeni kun piti käydä välillä pyyhkimässä pyllyjä.
Palailen myöhemmin jälleen asiaan..
T. Kaisa ja Ronja (pari päivää vajaa) 11 kk
Onnittelut jo 1.v täyttäneille!
vuosi plakkarissa ja juhlat juhlittu. Neiti itse aurinkoinen keikistelee pää kallellaan synttärikuvissa :-) Mutta usein vetään myös kulmat kurttuu kun salamavalot välähtelee. Lahjaksi saatiin vaatteita, astioita, pehmoja, kestis, reissuun oma reppu neidille ym. kivoja juttuja kun ei mitään osattu toivoa. Huomenna 1v nla, ihan kiva mennä kun mies kävi 10kk nla joten en ole itse siellä muutamaan kk ollut. Täti on niin hössöttävä että kun taas käyn en moneen kuukauteen jaksaisikaan mennä :-) Etukäteisveikkauksena painoa 9kg ja pituutta 73-74 cm.
KORVISTA on taas ollut useammalla vaivaa. Meillä on niin vähällä sairastelulla selvitty (kaks nuhaa) että ei voi kun koputtaa puuta. Itse olen yhtä vähän sairastanut niin lapsena kuin aikuisenakin ja varsinkin korvatulehdusalttiushan on varsin perinnöllinen. Voimia näistä kärsiville. Vivian(?) harmitteli ettei vakuutusta ole, minä taas niitä kalliita maksuja kun ei olla yhtään tarvittu (vaikka parempi tietysti niin). Meillä hampaat on olleet suurin riesa.
HILARIUSFANTTIko se suunnitteli imetyksen lopetusta? Meillä kävi niin, että kun yöimetyksen (illalla + aamulla klo 4-6) lopetin niin maidon tuotanto lopahti parissa viikossa lähes olemattomaksi. Nyt imetin viimeisen kerran lauantai-aamuna ja nyt saa olla loppu. Samana päivänä luovuttiin tutista ja uni on tullut illalla viiden minuutin kitinän jälkeen. Neiti nukkuu siis kokonaisia öitä omassa sängyssä ekaa kertaa elämässään. Toisaalta tuntuu, että miksi minä hullu vuoden valvoin kun olen viime kuukaudet ollut ihan poikki (töihinpaluu toi oman osansa tähän) mutta toisaalta on onnellinen siitä että vuoden jaksoi ja pystyi imettämään. Nyt tuntui aika olevan tytölläkin kypsä tissistä luopumiseen.
mukavaa viikkoa ja hiihtoloman odotusta! Toivottavasti Jessenkin korvat siksi vielä paranevat (tai saisitte tuubit jo ensi viikolla viimeistään)!
meillä on lapset siis säästyneet korvatulehduksilta enkä tosiaan tiedä miksi (yksi hyvä vaihtoehto on tutittomuus, toinen on hyvä tuuri???!) koska meillä on molemmilla, siis minulla ja miehelläni ollut pienenä useamman vuoden kestäneet korvatulehduskierteet ja meiltä on ne kuuluista kitarisat leikattu jo heti pienenä ja vielä nyt aikuisenakin minä olen sairastanut korvatulehduksia, joten se siitä perinnöllisyydestä. Mutta en toki mene kieltämään etteikö olisi perinnöllistä, mutta meidän tapauksessa näin ei ole.
Poikkeus vahvistaa säännön, eikös!
Tsemppiä kuitenkin kaikille näistä vaivoista kärsiville.
Imetyksen lopetuksesta, meillä jälleen unikoulu jäi aloittamatta ja mä en oikein osaa nyt lopettaa tuota imetystä. Viime yö meni taas tissitellessä ja muutenkin taas on repsahtanut koko homma päälaelleen (eli yöllä syödään ja päivällä ei. Mistä ihmeestä sä vauva0207 saat itsellesi tuollaisen päättäväisyyden? Mä en vaan jotekin jaksa enkä pysty ryhtymään mihinkään ja nyt kun esikoinen on sitten jälleen flunssainen eikä päästä ulkoilemaan niin taas vaan menen siitä mistä aita on matalin eli tissille nukutetaan *huokaus*, jostakin tuota energiaa pitäisi saada, mutta mistä??
Meillä siis myöskin maailman nirsoin 11 kk taaperoinen =( Mites teillä sujuu sporttari? Joko oot lopettanut imetyksen vai vieläkö yöt menee syödessä? Entäs päivällä, joko syödään kunnolla?
Nyt makaronilaatikon syöntiin, se on Ronjan herkkua myös eli meillä on sitä tosi usein =))
T.Kaisa ja Ronja
Tervehdys synttärijuhlien jälkimainingeista! Meillä oli pienemmät kekkerit kuin Vauva0207:llä, 15 vierasta kävi. Tilasin kakut tällä kertaa valmiina ja hyvä idea oli. Kakkujen väsäämiseen kun menee aika paljon aikaa. Nyt ehdittiin vauvauintiinkin aamupäivällä ennen vieraiden tuloa.
Laitoinkohan jo neuvolakuulumisia, nyt en muista.... 8.5 kg (vain, kasvua 10kk neuvolasta 200g) ja 74cm (+4cm). Yöt kun menee tissillä, ei syö kunnolla päivällä. Unikouluun kannustivat. Rokotuksesta nousi tällä kertaa kova kuume illalla ja oli seuraavaan päivään asti.
Lahjaksi saatiin vaatteita, hopeaa, valokuvakehys, taulu ja erityisen mieluisia erilaisia musiikkileluja, joista tulee ääntä kun painelee. Ne on tällä hetkellä eniten in, samoin perässä vedettävät lelut. Onneksi ei lisää pehmoleluja... Hyvä lahjavinkki on sellaiset magneetit, joita voi laittaa eri paikkoihin kiinni, en muista merkkiä mutta ne on samalla kylpyleluja, isoja muovisia magneetteja joita on erilaisia. Luukkukirjat on myös kivoja, niitä ainakin meillä jaksetaan räpeltää pitkään, tosin myös hampailla...
Jesselle kovasti paranemisenergiaa ja Vivianille voimia! Kyllä tosi harmittava vaiva tuo korvaongelma!
Täällä työn parissa on äiti nyt, niin kuin näkyy ; ) Päivänsankari on hoitotädin hoivissa.
Iloista viikon alkua! T.Sporttari ja Milli sieltä kotoa
Hyvä jos kaikilla korvavaivat ei ole perinnöllisiä - eikä tietenkään olekaan. Taipumus/alttiushan periytyy eikä vaiva itsessään sekä mahdollisesti rakenteet, jotka tulehdusta helpolla ylläpitää. Vastustuskykykin on toisilla selvästi vaan heikompi kuin toisilla. Me ollaan mieheni suvun kanssa juuri vastakohdat: meidän suvussa ei paljon sairastella ja naisilla yleisesti tuntuu olevan korkea kipukynnys eikä kuumekaan nouse helposti. Miehen puolella joka flunssa iskee ja lisäksi AINA nousee kuume ja jo 37,5 saa silmät kiilumaan sairaasti ja perheen petiin. Ei auta kuin koputtaa puuta. Seurusteluaikanamme pidin tuota miehen sairastelua ihan vitsinä, mutta sittemmin olen saanut huomata että ovat koko perhe samanlaisia :-)
Mulla päättäväisyyden pontena on riittävä väsymys :-/ ei ehkä niin kauheen positiivista. Vaikka hetkellisesti tuntuis helpommalta lykätä vauvalle tissi suuhun niin lopulta halusin enemmän että saisin nukkua yöt tästä eteenpäin! Töihin meno oli viimeinen pisara kun väsymys alkoi todella kertyä ja välillä pilkin töissä koneella. Ja kun pikkukakkosta tekisi mieli niin olisi toki ihan kiva saada normaalia hormonitoimintaakin taas aikaiseksi (ei menkkoja imetysaikana mutta tiputtelu alkoi nyt kun imetys jäi). Meillä vaan suvussa kulkee tällainenkin, että imetysaikana paino laskee samaksi kun ennen raskautta mutta imetyksen jälkeen sama suunta jatkuu, vaikkei enää välttämättä tarvitsis, sillä vaikuttaa kyllä tuohon hormonitoimintaan tämäkin. Kakkosen jälkeen sama ei enää toistu. Outoa näin fysiologin näkökulmastakin.
Ja toisaalta mitä opiskeluun ja päättäväisyyteen tulee niin on erittäin totta että " dead line korvaa puuttuvan motivaation" . Tällä mentaliteetilla nyt kahlaan lopputenttikirjoja kun valmistuttava on kesällä jos mielii ne paperit joskus saada.
jeps, töihin --> lounaalle
Voimia vivianille. meillä ei ole henkilökohtaista kokemusta sairaasta vauvasta mutta voin vain kuvitella. Meillä oli täällä aika erikoinen viikonloppu. Naapuritalossa oli tuhoisa tulipalo eilen jossa myös asunnonomistaja vanha rouva menehtyi. Aika ikävää.
No oli jotain iloistakin oli kummipojan 1-v juhlat. olihan mukavaa.
Onnea kaikille joilla viikonloppuna oli 1 vuotiset. Pitää kait sitä kohta ruveta suunnittelemaan ainollekkin juhlia.
Mites muut meinaatteko ottaa 1 v kuvan?otatteko itse vai kuvaamossa?
Minä ajattelin että kuvaamossa voisi olla kiva jos otettaisiin samalla sellainen perhepotretti.
Sellaista vielä kysyisin että miten saatte nuo taaperot hampaiden pesulle?Meillä kun yrittää tulee kauhea huuto ja kun laittaa harjan suuhun nii sitä kielellä estetään ettei saa harjata. hyvät vinkit oisi kivoja :)
Empä keksi muuta niin palaillaan!
pikku ja aino 11,5kk
Onko meillä helmiäisillä jossakin sellainen pino, johon voisi laittaa lapsen mittoja ?
Paula ja Siiri 11,5 kk
Vivianille ekana Tsempit täältäkin sairaan taaperon hoitoon!!
Me käytiin lääkärissä -tai siis piti käydä- kun Peetulla oli eilen mun mielestä silmän valkuaisessa rokkonäppy!!
Aamulla töistä soittelin neuvolaan, josta neuvottiin soittamaan lääkäriin. Saatiin aika iltapäivälle ja odoteltiin ilmottautumistakin jo 30min. ja kamala jono oli lääkäriin..
Ei sitten viitsitty jäädä jonottaan kun isommat pojat oli kotona keskenään ja näppy oli kadonnu (!).. jäljellä punainen läntti, ihan kuin verisuoni olis katkennu silmässä.
Pitää huomenna soittaa uudestaan jos vielä näyttää pahalta..
Kyllä täytyy sanoa, että onneksi tätä tautia ei (pitäisi ainakaan) tule toista kertaa!!
Peetun kanssa ollaan kyllä päästy tosi vähällä sairastelulla (*kop kop*) ja senkin vuoksi on ihan outoa kun poika on kovin kiukkuinen ja rätyinen kaiken aikaa.
Atarax- nimistä lääkettä saatiin kutinaan kaverilta, jonka lapselta ilmeisti tauti tarttuikin ja sit vesirokkovoidetta.
Voi olla, että saadaan unikoulu pitää uudestaan kun Peetu paranee =/
Eilen yritin laittaa omaan sänkyyn nukkumaan, niin poika osotteli vaan meidän sänkyä kohti ja itki kamalasti.
On nukkunut meidän välissä taudin ajan.
Pakkohan se oli nostaa viereen, johon tyytyväisenä nukahtikin.
Tänään sain kyllä omaan sänkyyn nukahtamaan, mutta tuo maitopullo on lohdutuksena annettu taas yöllä, että saa unen päästä kiinni jos herää... Tämä poistuu taas kuvioista kunhan tauti on selätetty!
Hilariusfantti (kos) kyseli nirsoilusta ruuan suhteen..?!
Meillä kyllä uppoaa pojalle kaikki itsetehty ja suurin osa kaupan" tädin" ruuistakin! Joku erikoinen riisi-kana-hedelmä-juttu ei uppoa, mutta muuten suurin osa.
Ja syö paljon!!
Niin ja meillä kyllä vauvapuolella oli -Helmet kasvaa-pino, mutta onkohan sitä kukaan tälle puolelle pystyttänyt ??!
(mullakin on tainnut päivitykset Peetun kasvusta unohtua)
ISOT onnittelut 1-vuotta täyttäneille!! =)
Perässä tullaan..
1-VUOTISKUVA:
Otetaan valokuvaamossa. On noista isommistakin otettu liikkeessä ja paikka Peetun kuvalle on seinällä veljien kuvien vieressä =)
Nyt kaivelemaan isoa jätesäkkiä, jonka kaveri toi.. Peetulle iso kasa vaatteita!
mammutti ja Peetu
mulla siis tänään kävi köpelösti hammaslääkärissä. Mun yhen hampaan päälle oli tullut sellainen patti ja hammas tuntui vähän heiluvan ja menin sit hampilääkäriin ja tuomio oli tyly, hammas oli alas juureen asti täysin halki ja pakko poistaa! Nyyh, nyt mulla sit 30 v. puuttuu jo yksi hammas! Onneksi ei sentään etuhammas, mut viides ylärivistöstä kuitenkin, joo kyllähän siihen saa uuden laitettua, eikä maksa kuin 2000¿! Tämä kotiäiti on kyllä useamman vuoden nyt ilman tätä hammasta ja katotaan sitten myöhemmin hampaan kohtaloa, mutta nyt särkee ja ihan pirusti!
Ronjalle tuli tänään jo tosi aikaisin väsy, saas nähdä herääkö aamulla kukon kanssa samaan aikaan.
Nyt ei irtoa mitään ihmeellistä,
Yksi pyyntö olisi eli MyQ, haluaisitkos tehdä tälle puolelle myös sellaisen kasvupinon? Senhän vois päivittää vaikka niin että ne jotka eivät palstaile täällä enää voisi tiputtaa pois, olis sitten helpompi lukea kun ei olis ihan tuhottoman pitkä lista ja lisäillä sit vaikka jälkikäteen jos joku pitkän tauon jälkeen liittyy taas jengiin mukaan. Vai??
Nyt särkylääkettä napaan ja nukkumaan!
T.Hampaaton (nyyh) Kaisa ja Ronja (jolle niitä hampaita pukkaa vaan lisää)
Tsemmpiä myös mammutille vesirokko potilaan kanssa, unikouluja siis tiedossa muillakin!
Heip!
Täällä yks joka ilmottautuu kanssa unikoululaisten klubiin! mä sanoin just illalla miehelle, että jos me pikkukolmonen halutaan vielä saada, niin tarttis meikäläisen saada puolukkapäivänsä joskus takaisin. eli, öille vois alkaa nyt tehdä jotain, kun viikon päästä tulee 1 vee plakkariin ja poika alkaa pikku hiljaa siirtyä tavalliseen maitoon. Tänään maisteli ekan kerran , annoin T-lusikallisen Gefilus-maitoa. Et jospa viikonloppuna siirtyisin itte sohvalle yöksi ja poika sais tavallista maitoa huikan ennen unille menoa. Illalla yritin olla antamatta tissiä ennen nukkumaan menoa ja tuputin vettä tilalle, mut ei siitä mitään tullu, pakko se oli antaa tissiä. Sama yöllä, mies koitti rauhottaa poikaa kun heräs, mut ei se vaan rauhotu ellei pääse mun viereen imasemaan. Kun saa pienen hetken imutella, niin se kääntää kylkeä ja käy nukkumaan. Poika alkaa painaakin sen verran, etten hirveen kauan jaksais nostella sitä pinnasänkyyn ja takas monta kertaa.
Korvatulehdusten syitä olitte pohtineet. Meillä kumpikaan lapsista ei ole syöny tuttia eikä juonu tuttipullosta. Esikoisella ei ole korvatulehduksia ollut, mut tällä kuopuksella on ollut jo 1. Meillä vanhemmilla ei myöskään ole ollut tulehduksia. Mä en ole muuta keksinyt kuin syyttänyt itseäni tosta vauvan korvatulehduksesta, nimittäin sillon sillä oli paha nuha ja nukkui meidän vieressä, enkä saanut sängyn päätyä nostettua koholle. Mut tiedä hänestä, mistä oikeesti johtui.
Nyt pitää mennä, paremmalla ajalla taas lisää! Tsemppiä ja paranemista kaikille " kipuilijoille" !
v
Meillä nuha jatkuu ja tänään oli aamulla toisessa silmässä rähmää...saapa nähdä tuleeko silmätulehdus(taas). No sitten mennään ainakin lääkäriin ja tulee ne korvat katsottua. Mieskin on tosi nuhainen mut meni töihin silti...ja pyörällä kun mä tarvitsen auton tänään =0/
Maidosta sen verran et meillä poika juonut joulukuun lopusta lähtien tavallista maitoa tai tuota Gefilus-maitoa kun sitä juo isommatkin. Terkkarikin oli sitä mieltä et ihan hyvä et siinä maidos kuitenkin 1%rasvaa. Kun ilmeisesti sitten suosittelevat öljyn lisäämistä vauvan ruokaan jos aivan rasvatonta tuo maito.
Onkos kellään kantoreppua? Olen sellaista harkinnut mut ovat aikas tyyriitä. Kaipaisin kokemuksia et ovatkos hintansa arvoisia...
Mulla kun on tuollainen pitkä liina et voin kyl poitsua siinä hyvin kannella mut kiinnoistaisi tuo reppu helppouden vuoksi.
Nyt kotihommiin =0))
calmus & nuhainen taapero
Nyt on hammas/poskisärky jo ohitse ja on totuteltava elämään ilman sitä hammasta, eipähän ainakaan sitä hammasta enää särje koskaan =) MUTTA koska aina on oltava jotakin vastoinkäymisiä niin nyt on sitten meidänkin perhe kokonaisuudessaan flunssassa. Kuumetta ei oo kellään mutta nenät vuotaa ja yskittää yhtä jos toista, oikein perus lentsu siis. Unikoulut jääköön siis taas vähäksi aikaa haaveeksi. Viime yönä Ronja nukkui sellaisia tunnin pätkiä ja piti sitten välillä antaa tissiä ja välillä vaan paijailla, mutta levotonta siis oli ja ilmeisesti kurkku on kipeä kun ruokakaan ei maita yhtään ja kitinää on jatkuvasti.
Kantorepusta piti vielä nopsasti sanoo et meillä oli 1 kk vuokralla se Ergo-kantoreppu ja oli ihan sika hyvä!!! Suosittelen, mutta on aika tyyris eli kannattaa varmaan ensin vuokrata vaikka kuukaudeksi ja ostaa sit omaksi jos tykkää taikka palauttaa sit jos ei tykkää. Laitan linkin siitä paikasta mistä mä sen vuokrasin eli:
http://ababy.fi/index.html
T.Kaisa ja Ronja 11 kk
Ergoa en ole koskaan kokeillut. Meillä on ollut puoli vuotta Deuter Kid Comfort II ja ollaan tosi tyytyväisiä. Mutta sehän on enemmän retkeilykäyttöön kuin kotona puuhasteluun tarkoitettu. Muksu viihtyy kyydissä ja painoraja on 25 kg eli yli sen mitä jaksaa kantaa. Siskon pienikokoinen 4,5 v mahtui siihen oikeen hyvin ja oli hyvä kantaa (painoa 15 kg). Ens viikoksi lähdetään sitten itse muksu selässä Madeiralle (toki on rattaatkin mukana kaupunkiliikkumista varten). Tuon rinkan hyvä puoli on myös helppo säädettävyys, eli käy hetkessä niin minun (160 cm) kuin 25 cm pidemmän miehen selkään.
Sairastajille pitkää pinnaa ja pikaista paranemista.
Meillä oli tänään 1v nla ja mitat 9050 g ja 74+ cm. Pituutta tulee nyt vähän painon kustannuksella ja huomaakin että pallero alkaa hoikistua. Posket on silti yhä tallella :-) Seuraava käynti sitte vasta elokuussa (1,5v, lääkärinla). Väliin olisi saanut kasvukontrolliajan, mutta katsoin turhaksi. Näkehän sen kotivaa' allakin ja siitä että vaatteita jää pieneksi. Ja toisaalta ajanhan saa varattua jos tarvetta ilmenee.
myöhäiselle lounaalle!
Niin se aika on vierähtänyt ja 1 vuoden etappi osalla saavutettu, osa vielä odottaa juhliaan. Tasapuolisesti kaikille onnea!
" Lahjoista, joita annoit, lapsi on ihanin.
Maailmaan uuteen astuin. Kuinka nyt kiittäisin?
Lapsi nyt meitäkin kutsuu iloon ja hellyyteen.
Yhdessä lapseni kanssa opintomatkaa teen.
Vuosien varrella auta, että sen muistaisin. Lahjoista, joita annoit,
lapsi on ihanin."
Ihanaa synttärikuukautta kaikille!
t: Tuula, Katariina 26.2. ja isoveli Aleksanteri
Meillä alkaa vesirokko helpottaa! Peetu ei oo ollenkaan niin kiukkunen kun on ollut pari päivää =)
Heräsi keskenkaiken päikkäreiltä, mutta ei kiukunnut yhtään.. Eilen vielä olis huutanu puolisen tuntia!
Aika vähällä siitä siis selvittiin loppujen lopuks =)
Kolomoselle myös tsemppaukset flunssaisten lasten hoitoon!!
Maito:
Me ollaan Peetulle kokeiltu pikkuhiljaa Valion maitojuomaa. Ihan tavallinen maito ei sopinu ainakaan joku aika sitten kun sitä kokeilin, tosin monessa ruuassa sitä kyllä on eikä aiheuta oireita..
Hetken aikaa aateltiin koittaa tota maitojuomaa ja sit vähitellen siirrytään tavis-maitoon.
Suunnilleen puolet laitan vielä tuttelia ja puolet maitojuomaa..
nyt siivoilemaan, myöhemmin lisää
mammutti ja Peetu
heipat meiltäkin pitkästä aikaa, nyt on tosiaan kirjoittelut jääneet, joskus ennen joulua varmaan viimeksi kirjoitellut¿jospa yrittäis taas aktivoitua¿
tärkein ekaksi, eemeli on kävellyt nyt v.lopusta asti, tosi suloista pienen tallustelu :o) samalla siirryttiin yksiin päikkäreihin ja siirto tapahtui jo ekana päivänä hienosti, ei mitään suurta yöhulinointia. aiemmin kun kokeiltiin niin yöt oli yhtä itkua ja vähtäämistä, mutta nyt taisi olla oikea aika.
itse en ole vielä töissä, viikolla yhdeksän työt piti alkaa, mutta tuskinpa otan työtä vastaan¿eemeli olisi hoidossa yli kymmenen tuntia päivässä ja se kyllä ratkaisi sen, että jään kotiin vielä ja mielelläni kyllä jäänkin, rahapuoli vaan hieman huolettaa, mutta eiköhän me pärjätä¿ tänään päiväkodista tarjottiin sijaisuuksia ja heti 9 ja 10 viikko olisi töitä, täytyy selvitellä noita tuki- ja hoitoasioita, sijaisuudet sen puoleen kiinnostaisi, että sitten ei olis aina töissä¿
mä olen kanssa säästänyt kaikki eemelin vaatteet, kun mitä luultavammin, jos meille vielä toinen tulee niin se on poika, miehen suvussa, kun ei muita ole¿kaikki tavaratkin on säilössä, mitään en ole antanut pois¿ itellä olisi jo kova vauvakuume, kun meidän pikkuinen on jo kohta 1 v., mutta mies ei ole vielä innostunut, itekin olen ajatellut, että ensi kevät-kesä olisi ihanteellinen ajankohta saada uusi nyytti, mutta eipä niitä saa ihan niin kuin toivoo¿pillereitä syön kuitenkin vielä¿täytyy yhä vaan sulatella ajatusta, mutta kuume on kyllä kova :o)
meillä ei vielä osata pukea, iskän lippiksen ja kalsarit vetää kyllä päähänsä, käy usein meidän vaatekaapilla tutkimusmatkalla ja miehen bokserit on hyllyllä niin alhaalla, että saa ne ja laittaa ne sitten toisesta lahkeesta päähänsä¿
eemeli yhä nukkuu omassa huoneessa, nukahtaa itse sänkyynsä, nyt jo puolessa tunnissa, kun nukkuu vaan yhdet päikkärit, eikä useimmiten herättele öisin¿nukkuu sellaiset 11h yöunet ja siihen 2.5h päikkärit päälle eli enää ei voi valittaa nukkumisesta, ekat puoli vuotta se olikin melko tuskallista¿.
meiltä löytyy myös kovatahtoinen pieni mies, jalat ja kädet heiluu vähän väliä kun alkaa harmittamaan, mutta kovalla tahdolla selviää isompana hyvin tässä maailmassa :o) kaikki tavaran poisotot, siirtäminen ym. saavat sellaisen kiukun ja metelin hetkeksi aikaan, mutta se kyllä onneksi unohtuu melko pian¿
eemeli ei paljon ymmärtävästi sanoja sano, mutta kovalla äänellä höpöttelee omiaan melkoisesti¿kukka, kello ja kissa ovat kaikki k:n kopsahtelua ja äiti ja isi tulee meidän mielestä tosi hienosti :o) namnam kuulostaa oikealta ja mitäs vielä¿maito on to ja autot pörisee hienosti ja meidän koiran läähätyksen matkiminen on hauskaa :o) niin ja lamppu on amp
vesirokko on meillä sairastettu ennen joulua ja meni kyllä melko helposti, näppyjä kyllä oli varmaan sata, mutta kuumetta ei ollut¿
jospas sitä yrittäis saada jotain muutakin aikaiseksi ennen kuin poitsu herää¿ halauksia kaikille :o) yritän olla taas aktiivisempi! lukemassa kyllä olen käynyt, mutta omat kuulumiset on aina jäänyt, kommentointikin jäi, mutta tosiaan yritän parantaa tapani¿
-pajuska+eemeli 18.2 1 v.
Hei!
Kiitos myötä-tunnosta, tuli jotenkin heti parempi olo =) Välillä ihan nolottaa, kun jatkuvasti kirjoitan vain meidän sairastelusta tänne. Mutta sitä nyt vain on ollut vähän liiankin paljon. Ja sit alkaa itseäkin ahdistaan...
Mutta tänään, kun hain postia. Kiljuin oikein riemusta (onnex naapuria ei näkynyt) Sillä kutsu Taysiin tuli vihdoinkin. Ensin mennään korvapolille, jossa päätetään putkituksen lisäksi tarvitaanko kitarisan poisto. Meillä poitsu nimittäin kuorsaakin hieman. Ja kitarisat leik. vieläkin, jos ne huomattavan suuret. Vaikka juuri uutisetkin kertoi,ettei niitä enään poistettaisi. Eli antavat varmaankin vasta siellä sen uuden ajan, jolloin operaatiot tehdään. Toivottavasti pian, sen aiomme itsekin kyllä siellä sanoa.
Jesse on nukkunut päivisin tosi vähän, kun ei kuumeen takia ole vaunuihin voitu laittaa. Vieläkään ei kuume ole hellittänyt, ja oksentaa välillä limaa yms..Saatiin parempi kipulääke kuitenkin nyt. Ei vain ottaisi millään enään lääkkeitä ruiskusta,lusikasta sylkee pois... Mitta pojallakin tainnut tulla täyteen antibiooteista! Ruokaakin menee tosi vähän, juomista kuitenkin ihan hyvin. Hieman poitsu nirsoilee muutenkin ruokien kanssa, mutta sairasteluun nähden on ihan normaalikokoinen kuitenkin. painoa on 11kg ja pituutta on n.78cm.
1-vee kuvaan olisi tarkoitus kuvaamoon mennä, ja ehkä kans perhe-potretti samalla.
Onko teillä muilla äideillä mitään" riippuvuuksia" päivän mittaan?? Eli tarkoitan kuluuko pannullinen kahvia tms..? Tai niinkuin mulle on käynyt,että työpäivinä juon yhden batteryn päivässä... Minä kun en juo kahvia, ja virta on ollut vähän vähissä valvottujen öiden takia. Tästä tavasta en meinaa päästä eroon enään =(
Kaivataan koko perhe ulkoilua kovasti, nyt ei ole auttanut kun vuorotella. Ja kilot mulla ei tahdo tippua mitenkään nyt. Uimaan ei ole koskaan koko perhe vielä päästy, ehkäpä ensi kesänä sitten.
Ai niin Jesse sanoo jo Äiti tai siis Äittä, ja osaapa sen sanoa hyvin komentavastikin. Kävely harjoitukset on ollut vähemmällä, äitin tai isän syli-vauva on nyt ollut. Ja hymy-poika ei ole jaksanut mitenkään olla oma itsensä muutenkaan kipeänä, kukapa jaksaisi.
Kolomonen harmitteli hammassärkyä, toivottavasti pian helpottaa!!! Mullakin omat hampaat kaipaisi hammaslääkäriä, kovin kallista lystiä vain. Terkkariin jonot pitkät, ja yksityinen hintava. Ehkä sitten ehdin, kun saadaan kiireellisemmät jutut alta pois.
Meidän tutuille tuli poika-vauva tänään, ihan liikuttuu itsekin kun muistelee miltei vuosi sitten takaista Jessen syntymää. Vauvat niin IHANIA! Vauva-Kuumetta ilmassa, joten ei ole ilmeisesti vielä tämä äippä ihan" riitävästi" öitänsä valvonutkaan =)
Hauskaa viikon alkua kaikille!!!
Ja kiva kun on saatu uusiakin taas tänne mukaan, piti jo viimmeksi sanoa sitä mut ihan unohtui... TERVETULOA WAAN HELMIKSIIN, munkin puolesta!
Ekaksi ajat sitten lupaamani ohje marianne-kuivakakkuun:
200g voita
2,5 dl sokeria
Vaahdotetaan.
3 munaa lisätään vaahtoon.
sekoitetaan kuivat aineet keskenään: 4 dl jauhoa + 1 tl leivinjauhetta + 1 pss mariannerouhetta.
1 dl kermaviiliä lisätään taikinaan vuorotellen kuivien aineiden kanssa.
Paistetaan voidellussa, jauhotetussa vuoassa 175 asteessa n. 1h.
Tämä kakku on parhaimmillaan jääkaappikylmänä, jopa hieman kohmeisena jos otetaan tarjolle pakastimesta.
PAINOnmuutoksesta imetyksen jälkeen luulin kommentoineeni, mutta se tais sitten olla jossain muussa ketjussa: eli meidän suvun naisilla tuntuu ekan lapsen jälkeen käyvän niin että paino tippuu imetyksen jälkeen. Imetysaikana ei alle raskautta edeltävän painon alle sen sijaan pääse eli elimistö pitää tiukasti kiinni imetyksen vaatimasta rasvavarannosta :-) Vatsanahkakin on suht kiinteä vaikken mitään sille ole tehnyt, mutta vatsalihaksista ei ole tietoakaan! Jos nyt tulisi uudelleen raskaaksi niin maha pullahtaisi varmaan samantien esiin.
Lomalle maanantaina lähdössä, pakkailut aloitettu ja kämppä kaaoksessa. Vaan täytynee nukkua välillä.
Mukavat lomat jonnekin matkaaville ja muille tsemppiä arkeen!