***Syyskuun salaisuudet uuteen viikkoon**
Hei,
mitä kaikille kuuluu? Hiljaista on tosiaan ollut.
Jonskuponskulle " parane pian" -halit näin turvallisesti, ilman tartuntavaaraa. Ei oo mukavaa tuo mahatauti! Jospa se ois jo tältä erää ohi?
Niin oudolta kuin se kuulostaakin, oli ns. mukavaa kuulla, että myös muut kärsii tästä aamuyön hereilläolosta. Enpähän valvo ihan ypöyksin! Ja jospa se uni maistuisi sinne kellonpirinään asti edes joku aamu.
Majmajlle " tsemppiä!" -halit myös matkan päästä. Kunpa sun vuoto loppuisi! Mulla oli se hematooma, mut se vuoti ruskeeta vuotoa. Toivottavasti jaksat pitää mielen positiivisena. Onneksi siellä on se syke!
Mites Möhis? Huomennako se ultra nyt sitten on? Miten olet jaksellut? Ajattelen sinua usein! En jotenkin saa ymmärrykseeni sitä, että asiat ois muuten kuin hyvin. Varmasit saadaan ultrasta hyviä uutisia!!
Mie yritin perjantaina varata sitä np-ultra-aikaa, mutta ei ollut paikalla sellainen kätilö, jolle olisin ajan voinut varata. Huomenna täytyy soittaa taas. Oon vissiin vähän myöhään liikkeellä, kun muistelin, että se tehdään viikolla 12+, mutta sehän tehdäänkin viikolla 10-12, eli pitäisi aika pian päästä. Jännittää ihan sikana. Huomenna on myös neuvola, katellaan niitä ruokavalioasioita ja saan taas purkaa huolia&murheita.
Muuten olo suht OK. Liitoskipuja riittää. Oltiin vkl anoppilassa, mahdotonta noudattaa omaa ruokavaliota: tarjolla oli rasvaista juustoa, mehua, johon on lisätty A-vitamiinia, teetä, jossa on kofeiinia jne. jne. Toivottavasti onnistuttiin kuitenkin pitämään asia salassa, en haluaisi jäädä kiinni valehtelusta!
Mieheni siskontyttö 3v. on joulusta asti (pari viikkoa ennen plussaa) ollut sitä mieltä, että minun mahassa on vauva, joka on tyttö. Se julistaa sitä kaikille jotka vaan haluaa kuunnella. Kyllä niitä jossakin vaiheessa ihmetyttää, jos päästään kertomisviikoille asti.
Nyt nukkumaan. Mukavaa uutta viikkoa kaikille!
T. Arkamamma rv. 10+2
Kommentit (46)
Olen tuolla näiden sivujen laskurilla laskenut ja sen mukaan ois nyt rv10+4, ja laskettu aika 17.9.-08
Neuvolassa kuulemma se ohjelma laskee vikojen kuukautisten ekan päivän joka on niiden ohjelmassa 0+1. Joten neuvolan mukaan nyt ois 9+5 ja laskettu aika 16.9. ehkä mä en vaan tajuu.
Noh, ultran jälkeen lienee ollaan viisaampia missä mennään. Syyskuussa kuitenkin on LA :)
Heippa kaikille!
Meillä on tulevana keskiviikkona np-ultra ja oiskohan se nyt sitten se seerumiseula. En muista, minkä tilasin...;) Kauheasti jännittää, että onko niitä sydäniä edes enää... Olen varautunut pahimpaan, vaikka periaatteessa kaikki voi ihan yhtä hvyin olla ok.
Kerrottiin meidän 6 ja 9 v pojille vauvan tulosta. Aika yllättävä reaktio: esikoinen itki suruunsa koko illan! Ajatteli varmaan vaan, että mitä itse menettää...ja jos meillä ei ole enää tarpeeksi aikaa touhuta juttuja hänen kanssaan. No, sitä seuraavat päivät menny oikein hyvin. Nyt se jo iloisena käyttää raskauskiekkoa ja kyselee kovasti vauvasta ja mun olosta. Suru ja huoli on väistynyt.
Kun kerrottiin vauvasta, 6-vuotiaamme oli ensin ok, mutta kysyi muutama tunnin viiveellä tyrmistyneen näköisenä, että " Oottekste siis jo tilannu sen vauvan?!?" Olis kai pitäny pyytää lupa vauvan hankintaan isoveljiltä;)
Wilhelmiina rv 10+5
Sori, kun jankkaan, mut yritän selvittää tätä sun pulmaa. Eli tuolla olevassa odotus ja synnytys osion vauvalaskurissa se näyttää la:n sekä meneillään olevan raskausviikon ja kun on rv 9+0-6, elellään 10. raskausviikkoa ja sit kun ollaan rv 10+0-6, eleellään 11. raskausviikkoa jne. Elä kysy miks se noin menee, mut niin se vaan menee. mä tajusin sen siitä neuvolasta saadusta vau kirjasta. Koklaa mun mieliks vielä sieltä odotus ja synnytys osion raskauskiekon laskurista, siellä tarkempaa tietoa. Päästään sit samoille viikoille ja melkein samoille päiville. :-)
Jonskuponsku
Oi onnea!
NP-ultrassa kaikki ok! Olen niin iloinen tuosta. En tiedä milloin viimeksi olisin oikeesti ollut iloinen. Aurinkokin paistaa... Tutkimus voitiin jopa tehdä vatsanpeitteiden päältä, eli se oli huomattavasti mukavampaa kuin olin pelännyt. Ja sieltä se pikkuinen vilkutteli... Ihana, ihana, oma rakas lapsi.
Viikonloppuna kerrotaan sitten tuleville isovanhemmille jotka tulee kylään.
Nyt tuntuu taas vaihteeksi siltä, että kaikki järjestyy.
T. Arkamamma rv 11+3 (molempien, sekä neuvolan että ultran mukaan, jee!)
minullakin oli liitoskivut tuossa edessä loppuaikana kuten jonskuponskulla :)
ihanaa, pahoinvointi on tipotiessään ja muutenkin ikävät oireet lievät :) nälkä olisi jatkuen.. illalla haaveilin tulisesta jalopenopizzasta jossa olisi oliiveja, ananasta ja kinkkua. miehen oli mukavaa kuunnella unelmointiani :D
mites muut loppuyön unettomat?? vieläkö jatkuu? minä vaan valvoskelen 4 jälkeen.. ei millään uni maittaisi ja jotenkin odottelee milloin esikoinen kutsuu tutin laittoon :/
masu on kyllä niin turpea, että suosiolla laitoin äippähousut heti aamusta. iltaisin se onkin sitten megajätti.. kasvaako masu siis oikeasti näin hurjasti ensimmäisen jälkeen??
milloin muuten viimeistään olisi mentävä np? kerkiinkö ensi viikolla? nyt rv11+2..
kaksosuudesta, että minä olen kolmannen polven kaksonen. mummoni, äitini ja minä ollaan kaikki kaksosia poikaparilla ;) odotus ollut siis aina kova, josko olisi kaksi tulossa, mutta ei vieläkään.. äitini peräti suuttui esikoista odottaessa, kun kuuli että olen ostanut vaunut.. hänen mielestään tuhlasin rahat kun olisi pitänyt suoraan ostaa tuplat :D
nyt toisille aamukahveille ja hyvää viikon alkua!
cec rv11+2
Hei,
kyllä on heittoa lasketuissa ajoissa neuvola vs. sairaala. Joku taisi joskus sanoa, että se riippuu siitä lasketaanko viimeisistä kuukautisista eteenpäin vai lasketusta ajasta taaksepäin. Tai jotain. Olen viime aikoina ollut tälläkin palstalla aika usein väärässä (mitä lie varhaisraskauden dementiaa), mutta jos joku tietää tarkemmin, ois kiva tietää. Mie yritän elää neuvolan viikkojen mukaan, kun siellähän sitä kontrollissa useimmin käydään.
Harmittaa niin hirveesti kun taas tuli puhelu rakkaalta ystävältä jonka kanssa ollaan harvoin yhteyksissä ja hän kysyi mitä vauvarintamalle kuuluu ja sanoin että ollaan annettu asian olla ja yritetään olla miettimättä koko asiaa. Mie en haluaisi valehdella!! Ja toisaalta, en millään pysty vielä kertomaan. En ennen kuin on ihan pakko. Millon on pakko kertoa..? Kun tuntemattomatkin tajuaa? Huokaus. Asia on vaikea.
Ollaanhan taas yhteyksissä.
T. Arkamamma, 17 tuntia np-ultraan...