Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Syyskuun salaisuudet uuteen viikkoon**

10.02.2008 |

Hei,

mitä kaikille kuuluu? Hiljaista on tosiaan ollut.

Jonskuponskulle " parane pian" -halit näin turvallisesti, ilman tartuntavaaraa. Ei oo mukavaa tuo mahatauti! Jospa se ois jo tältä erää ohi?

Niin oudolta kuin se kuulostaakin, oli ns. mukavaa kuulla, että myös muut kärsii tästä aamuyön hereilläolosta. Enpähän valvo ihan ypöyksin! Ja jospa se uni maistuisi sinne kellonpirinään asti edes joku aamu.

Majmajlle " tsemppiä!" -halit myös matkan päästä. Kunpa sun vuoto loppuisi! Mulla oli se hematooma, mut se vuoti ruskeeta vuotoa. Toivottavasti jaksat pitää mielen positiivisena. Onneksi siellä on se syke!

Mites Möhis? Huomennako se ultra nyt sitten on? Miten olet jaksellut? Ajattelen sinua usein! En jotenkin saa ymmärrykseeni sitä, että asiat ois muuten kuin hyvin. Varmasit saadaan ultrasta hyviä uutisia!!

Mie yritin perjantaina varata sitä np-ultra-aikaa, mutta ei ollut paikalla sellainen kätilö, jolle olisin ajan voinut varata. Huomenna täytyy soittaa taas. Oon vissiin vähän myöhään liikkeellä, kun muistelin, että se tehdään viikolla 12+, mutta sehän tehdäänkin viikolla 10-12, eli pitäisi aika pian päästä. Jännittää ihan sikana. Huomenna on myös neuvola, katellaan niitä ruokavalioasioita ja saan taas purkaa huolia&murheita.

Muuten olo suht OK. Liitoskipuja riittää. Oltiin vkl anoppilassa, mahdotonta noudattaa omaa ruokavaliota: tarjolla oli rasvaista juustoa, mehua, johon on lisätty A-vitamiinia, teetä, jossa on kofeiinia jne. jne. Toivottavasti onnistuttiin kuitenkin pitämään asia salassa, en haluaisi jäädä kiinni valehtelusta!

Mieheni siskontyttö 3v. on joulusta asti (pari viikkoa ennen plussaa) ollut sitä mieltä, että minun mahassa on vauva, joka on tyttö. Se julistaa sitä kaikille jotka vaan haluaa kuunnella. Kyllä niitä jossakin vaiheessa ihmetyttää, jos päästään kertomisviikoille asti.

Nyt nukkumaan. Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

T. Arkamamma rv. 10+2

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että möhis kuinka pahoillani olenkaan!Ihan kauheata!Toivottavasti teillekkin se oma nyytti suodaan vielä:)

Itse kävin tänään neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet ku nniitä ei viimeksi kuunneltu!Ja pienen etsinnän jälkeen ne sieltä löytyivät!Kyllä tuli taas luottavasempi olo.Nyt vaan odotellaan sitten ultraa joka on 3.3 ja toivotaan että meillä kaikilla tuo raskaus saisi jatkua!

no mutta poistumpa nyt tästä katsomaan elokuvaa palailen taas:)

Terv:Sweety rv 11+2(neuvolan mukaan) mutta totuus jotain rv 10+(ultra)

Vierailija
22/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tietenkin oli ihanaa, että sydänäänet kuuluivat, mutta nyt oon sit alkanut miettiä että näinköhän ne kuului vai kuviteltiinkohan me vaan (sekä neuvolan täti että minä). Niitä kun etsittiin jonkin aikaa, ja kun ne vihdoin kuului, naurahdin heti helpotuksesta/innosta ja eikös ne sit kadonnutkin saman tien, toinen kun on vielä niin pieni ja pääsee " mikrofonia" karkuun.

Sisko on kätilö, menen sen töissä käymään tänään niin kuunnellaan uudelleen ne äänet. Ja maanantaina on sit se np-ultra. Mitäköhän siellä saadaan kuulla...?

Joku taisikin sanoa, että on hankkinut sellaisen dopplerin. Oliko kallis? Miten se toimii? Kuinka usein tulee tarve kuunnella? Mitä jos sitä ei osaakaan käyttää? Kannattaisko sellainen hankkia? Tätä olen kovasti miettinyt.

Ollaanhan taas kuulolla.

T. Arkamamma rv 10+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syyskuinen lisää :) Oon käyny lueskelemassa teidän kirjoituksia,mut nyt vasta uskaltaudun joukkoonne,viikkoja 9+0. seitsemäs raskaus,mutta kaksi tullut kesken, eli viidettä pienokaista odotellaan! Ensviikolla eka neuvola ja saa sitten nähdä onko tuolla masussa mitään.... joka kerta hieman varuillaan,kun tosiaan kaksi tullut kesken viikoilla 6+ ja 11+.

Täältä pohjoispohjanmaalta...olikohan muita? La näyttäis ainaki vielä olevan 17.9....isännälle synttärilahjaksi,jos aikaisemmat merkit pitävät paikkaansa että menee ainaki viikon yli:)

Kovasti täältäkin voimia möhikselle!!!

Vierailija
24/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt huonovointisuudesta koko alkuajan 24 h/vrk. Eilisen illan ravasin taas sängyn ja pöntön väliä. Jotenkin kummassa sitä on vain jaksanut sparrata päivät töissä kun taas illat kotona ovatkin ihan sitten jotain muuta... massuasukki ei päästä helpolla, ei!

Inkiväärikö auttaa? Pienet välipalat tms. normaalikikat eivät helpota oloa kuin korkeintaan puoleksi tunniksi. Paino senkun nousee, mutta minkäs teen kun en muuten pysy elävien kirjoissa.

Rv 10+0.

Vierailija
25/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin kyllä, mutta yhteinen ystävä ei laita numeroasi. Olit juuri kertonut hänelle suru-uutisen, niin hän vastasi, ettet varmaan jaksa nyt kertoa koirastanne... Kun se oli se tekosyy millä olisin saanut numerosi. Soitellaan sit myöhemmin, jutellaan koirasta ja muusta..!

T. Arkis suruissaan puolestanne

Vierailija
26/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tänään käytiin sitten siellä np-ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin!! Tietty sitä seerumitulosta ei vielä saanut, mutta siellä se sydän pamppaili ja näki että mahassa ihan oikeasti kasvaa pieni ihminen :) Odotuksesta tuli jotenkin todellisempaa, kun on ollut tähän asti niin epävarma olo.

Laskettuaika onkin nyt sitten edelleen 29.8, vaikka luulin että siirtyisi eteenpäin, joten pitänee siirtyä tuonne elokuisiin peränpitäjäksi...

Kaikkea hyvää ja onnellista odotusta jokaiselle syyskuiselle tasapuolisesti!

Cristy ja mini 11+3

Vierailija
27/46 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kävin eilen kuuntelemassa sydänääniä siskoni työpaikalla yksityisellä klinikalla. Siellähän se syke oli, vieläkin! Ihmeellistä. Nyt jännitetään maanantaista np-ultraa. Onkohan kaikki hyvin? Kunpa viikonloppu menisi nopeasti. Mies lähtee ystäviensä kanssa pilkille, vähän jännittää kuinka jaksan ajatusteni kanssa yksin. Pitänee hommata tekemistä...

Mitä muille kuuluu?

T. Arkamamma rv. 10+6

Vierailija
28/46 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olen todella pahoillani Möhis teidän puolesta. Jaksamista!

Vierailija
29/46 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on angel sound dopperi lainassa :) maksaa n. 80e.

kato googlella angel sound niin saat lisätietoja ja kuvan laitteesta.

eiköhä sitä ihan jokainen osaa käyttää :) tytöstä minulla ei ollut tuota käytössä. pääsee isukkikin kuulemaan pienen jumputukset ja kai rauhoittaakin, kun kuulee äänet.

meillä sitten kai istukka tuossa edessä, kun ei vieläkään kuulu ei millään vehkeellä. (paitsi ultrissa tietty). esikoisen istukka oli sivulla edessä, mutta kuuli 9+2 jo :)

kauhea turvotus päällä ja tuttu kassa kaupassa kysyikin, milloin toinen on tulossa ;) on tuo masu kyllä jo aikasmoinen iltaisin.. muuta oiretta ei olekaan. (niin ja se väsymys!)

nyt lähdettävä tytön perään..

cec rv10+5

Vierailija
30/46 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiksi pahoittelut möhikselle ja jaksamisia!

En olekkaan käynyt pitkään aikaan mitään kirjottelemassa. Eka neuvola siis takana missä todettiin, että pissassa verta ja jouduin lisätutkimuksiin ja pissatulehdushan sitten tuomioksi tuli:( Sinänsä hassua kerta minkäänlaisia oireita ei ole ollut, mutta kaippa sekin voi sitten olla oireeton. Nyt on sitten vedetty antibioottia napaan ja ens viikolla katotaan uudet näytteet ja toivotaan parasta.

Ultraan olen menossa vihdoin tiistaina ja toinen neuvola on sitten vuorossa keskiviikkona. Ultra kyllä vähän jännittää, että mitä löytyy vai löytyykö mitään.

Olo on ollut ihan hyvä, mitä nyt väsyttää kovin ja välillä mahassa on sellanen " repivä" kipu, kun nousee vaikka äkisti ylös, vissiin ihan normaalia?!? Niin ja tuntuu kuin maha kasvais silmissä!

kimaro 8+5

Vierailija
31/46 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

toivottavasti ultrassa kaikki OK. Meillä NP-ultra maanantaina... Jännittää.

Se " repivä" tunne taitaa olla sitä, kun kohtu kasvaa. Kuulema löytyy lisätietoja kun googlettaa " liitoskivut" , en itse ole ko. linkkejä tutkaillut, mutta joku taisi suositella jos kivut arveluttaa. Ja ilmeisesti kipuihin saa ottaa panadolia, vaikka itse yritän selvitä raskausajan ilman lääkkeitä.

Mulla ei nimittäin juuri muita oireita ole kuin aika perusteelliset liitoskivut, lievä äklötys syönnin jälkeen ja väsymys.

Kaikille mukavia viikonloppuja!

(Olen allekirjoituksesta aika täpinöissäni:)

T. Arkamamma rv 11+0 (jee 12.viikolla ollaan!! Joko olisi pahin km-vaara ohi?! Pitänee oottaa vielä viikko... tai sitten 29 viikkoa...mutta kuiteskii...)

Vierailija
32/46 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtääkseni liitoskivut ovat lantioseudun kiputiloja (ns. luissa tuntuvaa, kun löystyvät!). ei kohdunkipuja.

kohdun kasvukipuja on ne repivät tuntemukset ja muutkin massussa tuntuvat. itsellä viimeyönä valvottikin, kun vas. sivulta " revitytti" :)

pissiitti voi olla oireettomanakin, joku siitä kirjoitteli. hyvä että nyt on hoidossa asia :)

meillä on seuraava neuvola 3.3. lääkäri neuvola ja ensimmäinen neuvola oli jo viimekuussa. ultria ollut nyt kaksi ja ensi viikolla on vielä yksi ilmainen. ihanaa!

10+6

Vierailija
33/46 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen paukkuu (ihan yli 8 astetta, mutta tuuli on todella kylmä!) ja aurinko meinaa paistella, joten kaunis talvipäivä lienee tulossa. Mä kylläkin kökötän töissä, joten ei niin väliä mulle millanen keli tuolla pihalla on.

Arkamamma: Tosi ihanaa, että sydänäänet kuulu toistamiseenkin! Mä tässä pähkäilen, että mä kyllä haluan käydä kuuntelemassa niitä ennen sitä mun ultraa, jota en siis siirtänyt ja se on 11.3. Mun seuraava neuvola on vasta 29.3. Mulla on tänään menkkojen mukaan 9+0, joten ehkä ei ens, mutta seuraavan viikon alkuun (3.3) voisin varata neuvolan, viikot olis 10+4 noin. Vai mitä mieltä ootte?

Kimaro: Mulla on sellasia tosi repiviä kipuja tai vihlaisukipu lähinnä sillon tällön jommalla kummalla puolella silleen tuolla reiden ja jalan taipeessa tai siitä kohtuun päin (tosi selkeä selitys). Käsitykseni mukaan nämä eivät ole liitoskipuja, vaan niitä kohdun kasvusta johtuvia kipuja, jotka voi tuntua, kun nousee nopeasti ylös, kääntää kylkeä tms. Mulla ainakin näissä tilanteissa tulee. Mulla esikoista odottaessa liitoskivut koski lähinnä tohon häpyluun päälle sitten lopummassa raskautta. Mutta en kyllä tosiaankaan ole varma..

Nyt jatkan töitä. Oikein kivaa viikonloppua kaikille! Mullakin on onneksi edes huominen vapaata, mutta sunnuntaina sitten töihin, mut ei haittaa, kun on lyhyt päivä.

Jonskuponsku rv 9+0

P.S. Vointi on ollut aikasta hyvä, mutta kyllä mua iltaisin vielä väsyttää tosi paljon, mutta eiköhän se pikku hiljaa paremmaksi muutu.

Vierailija
34/46 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä lisätä, että mä tilasin netistä sellasen belly beltin ja oon ollu jo nyt tosi tyytväinen, kun työhousut ahistaa ja ei viiti pitää nappeja kiinni, niin nyt mulla on sellaset jatkopätkät housunkaulukseen. :-)

Vierailija
35/46 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olekaan kai ainakaan viikkon,ehkä kahteen kirjoittanut,on ollu niin hirveästi häslinkiä et olen vaan pikasesti käyny osan jutuista lukemassa!

ja ensiksi möhikselle suuret halit ja pahoitteluni=/tosi kurjaa ja niin epäreilua!kovasti voimia!!!

olenko sokea vai onko jossain syyskuisten esittelyä ja laskettuja aikoja???!en sellasta pinoa nähnyt...olisin tahtonut sinne jos en siellä ole vielä..

pahoinvointi on osittain vähentynyt,niin että ei okseta enää joka päivä..nyt 2 päivää oksettanu mutta sitä ennen meni 3 päivää ilman oloja=)vattaa " repii" välillä ja liitoskivut vaivaavat satunnaisesti istuessa ja illalla kun menen nukkumaan!ei tahdo millään löytyä asentoa jossa vois olla kun häpyluuta ja lonkkia vihloo=/!25.2 on se np-ultra yksityisellä ja en millään malttais odottaa!!!!jotenki ollu pari viikkoa taas epäuskonen olo vaik ei mitään syytä..syke nähtiin sillon 21.1 ja kaik oireet ja muut puhuu sen puolesta että kaikki on hyvin!sitä vaan ei luota yhtään mihinkään enää...=(!

nyt pitää lähteä suihkuun tuon pikkulikan kanssa=)mukavaa päivää kaikille!

hjo ja masun asuttaja 10+4(kai..?!)

Vierailija
36/46 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille :)

Tietokone hajosi, niin ei päässyt moneen päivään lukemaan muiden kuulumisia :(

Ihanaa kuulla, että ultra-äänessä käyneillä on ollut kaikki hyvin.

Mä kävin viime maanantaina ekaa kertaa neuvolassa, ja jäi kyllä vähän sellanen tunne että " mitä mä täällä teen ylipäätään" ..

" Sulla on jo kolmas lapsi tulossa niin et tarvikaan mitään tietoja raskauden kulusta..."

Jäi kyllä paha maku suuhun, ainoa mistä oli hyötyä oli verikokeet ja pissanäyte, että ne on hoidettu.

Ei paljoa voinut jutella, yleensä neuvolassa on ollut kiva käydä :/

Onneksi muutetaan reilu kk päästä niin pääsee uuteen neuvolaan.

Kysyin mm. voisinko saada sellaisen " meille tulee vauva" - lehtisen, kun edellisestä on kuitenkin 5 vuotta, että olisi mukava lueskella sitä lehtistä " Kuule se on ensisynnyttäjille, ei teillä ole tarvetta sellaiselle" okei..

Toista odottaessani sen kyllä sain, ja löysin kyllä netistä nettiversion, että se siitä :) Sain jonkin kierrelehtisen missä on oma puoli isälle ja äidille, se oli kyllä kiva :)

Neuvolan ohjelmalla nyt rv 9+5 ja la 16.9. Nettilaskurin mukaan 10+4. Ja sama LA. Neuvolatäti alkoi vänkäämään että kyllä synnytyssairaalassa on sama ohjelma käytössä kuin heillä siellä neuvolassa, vaikka vain ihmettelin ääneen että hassua, kuinka viikko vähemmän vaikka sama la.. En siis mitenkään kyseenalaistanut hänen ammattitaitoaan ko. asiassa =)

Ensimmäinen lääkäri ylihuomenna ja ultra 28.2.

Niitä odotellessa =)

Hauskaa loppuviikkoa ja alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
37/46 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä loppu viiko takana.. keskiviikkona alkoi nuorimmainen oksentamaan ja siitä sitä riitti eiliseen iltaan kun kävi kaikki läpi.. minä sairastin tyttöjen kanssa yhtä-aikaa ja miesväki sit vuorostaan. oli tosi ärhäkkä tauti.. lapaluiden väli on niin kipeä ettei kärsi vieläkään oikein kunnolla nauraa. Ja tämä raskaus varmaan kisäs heikkoa oloa, kun ei voinut syödä mitään, ja normaalisti parin tunnin välein on jotain laitettava suuhun. mutta onneks se on nyt ohi..

Tiistaina olisi np-ultraan meno.. jännittää paljon, viimeksi siellä varhaisultrassa kun ei ool lääkärivarma onko 1 vai 2.. miehen äiti on kolmonen niin monisikiöisyys kun ei ole pois suljettu. Olisihan se sulattelu kaksosissa, ois sitte 5 lasta.. huh!! :) No se nähdään tiistaina ja ylipäätään että onhan kaikki ok.

Olisiko kellään taitoa tehdä sitä esittelypinoa? Itellä on peukalo keskellä kämmentä näissä asioissa.. ei onnistu minulta..

Mutta palaamisiin!!

kmk-83 ja nökö 10+6/11+6

Vierailija
38/46 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marili80:

Neuvolan ohjelmalla nyt rv 9+5 ja la 16.9. Nettilaskurin mukaan 10+4. Ja sama LA. Neuvolatäti alkoi vänkäämään että kyllä synnytyssairaalassa on sama ohjelma käytössä kuin heillä siellä neuvolassa, vaikka vain ihmettelin ääneen että hassua, kuinka viikko vähemmän vaikka sama la.. En siis mitenkään kyseenalaistanut hänen ammattitaitoaan ko. asiassa =)

Sulla on kyllä aika heitto tuossa LA:ssa netin ja neuvolan mukaan. Mä oon käyttäny näiden sivujen vauvalaskuria ja se antoi la:ksi 20.9. Neuvolan täti taas antoi la:ksi 19.9., joten vaan päivän heitto. Koklaa tuota vauvalaskuria tuolta kohdasta odotus ja synnytys, jos et oo vielä kokeillu.

Mun la on 19.9. ja nyt on menossa rv 9+2, joten veikkaan, että neuvolan täti on tällä kertaa oikeessa. :-)

Jonskuponsku tylsistyneenä töissä, onneks enää 3,5 tuntia ja sit päiviksille. Mä nykyään vaan lasken tunteja, että koska pääsen nukkumaan..... :-)

Vierailija
39/46 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kmk-83:

Huh mikä loppu viiko takana.. keskiviikkona alkoi nuorimmainen oksentamaan ja siitä sitä riitti eiliseen iltaan kun kävi kaikki läpi.. minä sairastin tyttöjen kanssa yhtä-aikaa ja miesväki sit vuorostaan. oli tosi ärhäkkä tauti.. lapaluiden väli on niin kipeä ettei kärsi vieläkään oikein kunnolla nauraa. Ja tämä raskaus varmaan kisäs heikkoa oloa, kun ei voinut syödä mitään, ja normaalisti parin tunnin välein on jotain laitettava suuhun. mutta onneks se on nyt ohi..

Tiistaina olisi np-ultraan meno.. jännittää paljon, viimeksi siellä varhaisultrassa kun ei ool lääkärivarma onko 1 vai 2.. miehen äiti on kolmonen niin monisikiöisyys kun ei ole pois suljettu. Olisihan se sulattelu kaksosissa, ois sitte 5 lasta.. huh!! :) No se nähdään tiistaina ja ylipäätään että onhan kaikki ok.

Olisiko kellään taitoa tehdä sitä esittelypinoa? Itellä on peukalo keskellä kämmentä näissä asioissa.. ei onnistu minulta..

Mutta palaamisiin!!

kmk-83 ja nökö 10+6/11+6

Mulla on sympatiat täysin teidän perheessä nyt! :-) Me kärsittiin sama homma viime viikon tiistaista lauantaihin ja hyvä, että vieläkään ollaan toivottu siitä kakka- ja yrjömäärästä..

Mua jänskätti kans tuo kaksosmahdollisuus ennen ultraa. Mun miehen isä on toinen kaksosista. Mutta sitten mun ystävä kertoi, että monisikiöisyys määräytyy perinnöllisesti vain äidin puolelta ja mun puolella taas kaksosia ei ole. En sitte tiedä onko totta vai ei..

Jonskuponsku edelleen

Vierailija
40/46 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis heittohan ei tietty ollut la:ssa vaan viikoissa.. Sekoilin tuolla äsken jotain.

Jonskuponsku