Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GALLUP: PARAS ASENTO SYNNYTTÄÄ?

Vierailija
10.02.2008 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen kysyä, että mikä teidän mielestä on ollut paras/helpoin tapa synnyttää? Ja oletteko saaneet synnyttää siinä asennossa?

Ihan omasta tietämättömyydestä nousee tämä kysymys;) Oma lapseni syntyi sektiolla ja oikeasti olen luullut, että suurin osa synnyttää selällään, ja että se on hyvä asento synnyttää' ! Toisessa ketjussa moni toi kuitenkin ilmi, että siihen on synnärillä vaan pakotettu, vaikka se on tuntunut hirveältä. Kiinnostaa tietää, onko tällaiset kokemukset yleisiäkin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tuo jakkara on ollut monelle aika hyvä:) Täytyypä kokeilla, jos joskus siinä tilanteessa oon ja jos tilanne sen sallii!

Lisäkysymys vielä: mikä synnytysasento aiheuttaa vähiten repeämiä? Onko se just toi pystyasento vai niin kuin joku kirjoitti, että repeämistä esti se, että kätilö oli tukemassa (?) välilihaa (eli synnytti selällään)?

Ap

Vierailija
2/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa kätilön kannalta, siksi ne yrittää välttää sitä ? korjatkaa jos olen väärässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi synnytystä takana ja kaksi eri asentoa. Kertaakaan en ole etukäteen miettinyt asentoa vaan synnyttänyt sen hetken fiiliksen mukaan. Itselleni ei olisi tullut kipeiden supistusten kanssa mieleenkään mennä mihinkään jakkaralle heilumaan. Nämä " tavalliset" asennot tuntuivat parhaimmalta.

Voin oikeastaan suositella molempia, sillä ponnistukset olivat lyhyitä. Kyljeltään 15min (ensisynnyttäjä) ja puoli-istuva 5min. Repeämiä ei juurikaan tullut kummassakaan, kaksi tikkiä taisin molemmissa saada. Veikkaan, että kätilöt suosivat näitä asentoja koska niissä vauvan tilan seuranta on helpointa. sekä myös äidin paikkojen seuranta...että tarvitaanko esim välilihan leikkausta.

Tuntuu, että nyt on vähän " muotia" noi jakkara synnytykset ja allas synnytykset. Ei pidä kuitenkaan unohtaa, että ihmiset on erilaisia ja synnytykset erilaisia. jJoillekkin voi ihan oikeasti sopia parhaiten perinteinen synnytys asento...eikä siihen ole edes kukaan pakottanut :)

Vierailija
4/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä mitään tullut... Kuka hullu nyt ylöspäin pystyy ponistamaan ja imukuppia siin tarvittiinkin.

Toinen kontallaan niinku kissa köyristis selkäänsä ja synnyttäis " häntänsä alle" Tää oli loistava joten seuraava sit samalla tavalla :)

Vierailija
5/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman etukumarassa asennossa.

Vierailija
6/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimmat repeämät on tullut pystyasennossa synnyttäneille (mm. jakkara) En tiedä tähän syytä, mutta olisiko se paine alapäässä sitten niin paljon kovempi ja vauva tulisi vauhdikkaammin joten repeäminenkin olisi silloin todennäköisempää?

Minä olen synnyttänyt kaikki 3 puoli istuvassa.

Vierailija
7/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime metreillä menin puoli-istuvaan asentoon esikoista synnyttäessä.

Toisen lapsen synnytin seisoen.

Vierailija
8/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällätavoin löysin suunnan ponnistuksille ja pää rintaan kiinni, jalat kunnolla auki ja se ponnistusvoimakin tuntu.

Ekaa synnyttäessä ponnistus kesti yli ½h, koska en osannut hommaa, pidin päätä takana ja reisistä kiinni. Toisen ponnistin 7minuutissa ja kolmannen kolmessa.

Vierailija
9/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsemaan! Paras ja luontevin asento ehdottomasti! Enkä ole pahasti revennyt missään synnytyksistäni.

Vierailija
10/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vain tuntuu niin luonnolliselta ponnistusasennolta.

Vierailija
11/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut synnyttää jakaralla vaikka toisessa synnytyksessä kätilö koitti pitää sängyssä. MEillä oli diili miehen kanssa, että hänen hommansa on huolehtia että pääsen jakkaralle, jos kätilöt alkavat panemaan vastaan ilman kunnollista syytä. Mies kävi murisemaan vihaisesti ja saatiinhan se jakkara alle. Ja synnyttäminen kävi nopeasti sen jälkeen.

Vierailija
12/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana kolme synnytystä ja kaikissa eri asento. se riippuu niin paljon tilanteesta. mun kokemus on se, että asennon vaihteleminen saattaa jouduttaa synnytystä. eka syntyi ihan perinteisesti pöydällä sen jälkeen, kun kaikki temput oli kokeiltu ;), toinen syntyi seisoallaan (!), kun jakkara oli kokeiltu ja kolmas syntyi kontallaan....kaikki ihan hyviä asentoja.

Vierailija
13/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet enemmän tain vähemmän pystyasentoja. Siis kyykkyä, tuolia, konttausta.

Vierailija
14/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkipöydästä ja siinä oli ainakin ihan hyvä kun ei tarvinut itse roikottaa jalkoja

Vierailija
15/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulle ole vaihtoehtoja edes tarjottu, joten en voi tietää mikä on aivan paras. mutta puoli-istuvassa ainakin saa hyvin työnnettyä kyllä...

Vierailija
16/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyssä, kun vaakatasossa ihan luonnonlakien kannalta.

Mulla jakkara on ollu paras. 2/3 synnytystä jakkaralla.

Vierailija
17/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka syntyi jakkaralla ja toka niin että seisoin ja nojasin käsillä sänkyyn. Ei ole tarvinnut edes ponnistaa kun supistukset ovat hoitaneet homman ja painovoima ja asento helpottaneet.

Vierailija
18/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus vielä noissa puuhissa olen (mitä epäilen), niin haluaisin kokeilla jakkaraa.

Vierailija
19/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylkiasentoakin kokeilin, mutta ei ollut mun juttu. Eikä kiinnostanut seisominen, kyykkiminen tai konttaaminen. Pidin puoli-istuvaa asentoa tosi hyvänä. Voimaa oli paljon, kun ei tarvinnut temppuilla asentojen kanssa, ja ponnistukset sujuivat sutjakkaasti.

Vierailija
20/26 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi jakkarasynnytystä takana ja ehdottomasti sitä asentoa suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan