Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä muiden älyn aliarvioimista?

Vierailija
10.02.2008 |

Meillä on koulussa tulossa paritentti. Meiltä kysyttiin mielipidettä asiaan ja 99% halusi paritentin eikä yksilötenttiä.

Nyt eräs opiskelija jatkuvasti jankkaa, että mitenköhän se käytännössä onnistuu ja entäs jos toinen tietää enemmän kuin toinen (eli siis kun hän tietää paremmin kuin ilmeisesti muut) niin kuinka opettaja pystyy arvioimaan oikein. " Mä olen kuitenkin kunnianhimoinen ihminen" , hän toistelee jatkuvasti.

Ihan kuin muut emme olisi!! Hänen mielestään muut siis olemme tyhmempiä ja hänen parinaan pääsisimme hyvään arvosanaan vain koska hän tietää...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään innostu pari- tai ryhmätentti-ideasta, kerran se oli ihan okei, koska aineesta ei ollut mitään tenttikirjaa, se oli lähinnä keskustelukurssi. Teimme kokeen pienryhmissä. Jokainen kurssilla ollut sai vitosen...

Vierailija
2/11 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja on todella tiukka ja vaativa ja tiedän, että normaalisti " vitosen oppilas" on saanut ko. tentistä kakkosen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta opettajana EN suosi noita pari- tai ryhmätenttejä juuri siitä syystä, että laiskemmat ja tyhmemmät pääsevät siivellä ryhmätyöt on sitten asiat erikseen. totuus on se, että kaikki eivät ole yhtä hyviä tai yhtä lahjakkaista ja niin kauan, kun opettajien on PAKKO arvioida yksilöitä numeerisesti, pitää arvioinnin todella kohdistua yksilön taitoihin....

Vierailija
4/11 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta opettajana EN suosi noita pari- tai ryhmätenttejä

ap

Vierailija
5/11 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis itse en niistä opettajan tykkää, koska olen kuitenkin pakotettu arvioimaan yksilöitä...oikeasti ryhmätyöskentely ohjattuna on todella hyvä oppimismenetelmä, samoin ryhmätentti oikein toteutettuna. se ei vain sovi yhteen yksilöarvioinnin kanssa.

Vierailija
6/11 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään näyttöä hänellä ei omasta ylivertaisuudestaan ole... Itse olen pari tenttiä suorittanut paremmin kuin hän, mutta silti en ajattele että vain minä tiedän/osaan.

ap

Vierailija
7/11 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/11 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertasin vain, etten ole muiden osaamista millään lailla kyseenalaistanut vaikka olenkin tähän asti pärjännyt paremmin kuin tuo toinen. Minä luotan meidän ryhmään ja siihen, että omaehtoisessa koulutuksessa olevat oikeasti haluavat pärjätä. Kukaan ei ole tähän asti reputtanut tms.

Ikävää, että tuo toinen epäilee muiden pärjäämistä ja kailottaa vielä sitä ääneen.

ap

Vierailija
9/11 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sain parikseni ns. lusmun, mutta meistä muodostui hyvä tiimi. Minä hallitsin teorian, hän käytännön. Tuloksena oli nelonen.

Yhdellä kertaa sain parikseni ehkä hieman paremman oppilaan, mutta itse taas olen innovatiivisempi (mitä ko. tentti myös vaati), joten lopputulos oli hyvä. Kurssiarvosana nelonen.

Vierailija
10/11 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua, että kukaan saisi hänen avullaan hyvää numeroa.

outo ajattelutapa, eihän se häneltä ole pois. olen tehnyt ryhmä- ja paritenttejä ja koskaan ei muista ole ollut hyötyä minulle, vain minusta muille. ei haittaa pätkääkään. jos haluan hyvän numeron, luen hyvin. oli se sitten yksilö- tai paritentti. ihan sama vaikka joku saisi minun avullani paremman numeron kuin yksin.

Vierailija
11/11 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää minäkään paritenteistä. Kun tekee itse, on vastuu itsellä. Kun saa parina nelosen, niin totta kai pidän sitä parini syynä. Yksikseni saan aina 5:n.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi