Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joku muu joka unelmoi olla Thaimaassa 2-3kk?

Vierailija
10.02.2008 |

jotenkin tämä ajatus on jäänyt pyörimään päähän. Just taas sieltä tultiin ja mietin miten kaikki onnistuisi jos lähdettäisi muutamaksi kuukaudeksi sinne lämpöön. Isommat lapset jo teinejä eli jos muutaman vuoden päästä lähtisi he voisivat asua isänsä luona ja me lähdettäisi kuopuksen kanssa ennen kuin hän aloittaa koulun, eli aikaa olisi 2,5v tehdä päätös tästä. Saako kaikista työpaikoista vuorotteluvapaata? Itse saan mut mies ei tiedä, mun mielestä se on kaikkien oikeus sitä hakea ja saada kunhan on ollut 5v saman työnantajan palvelussa. Entäs talon kanssa, ja lainan? onko kenties kellään kokemusta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaahan talveksi. Olen jo nyt alkanut säästää sitä varten. Se on ainoa mahdollisuus pitkään aikaan, kun esikoinen on nyt 3 ja sitten alkaa jo kouluikäkin tulla vastaan.

Vuorotteluvapaata ei kaikki työnantajat anna. Siinähän pitää palkata työtön työnhakija tilalle (tai johonkin muuhun tehtävään samalle työnantajalle) siksi aikaa ja nykyään aika harvoihin ammatteihin kelpaa sijaiseksi työkkäristä joku ja vähän siellä alkaa niitä ammattitaitoisiakaan enää olemaan. Itse työskentelen it-alalla ja epäilen suuresti, ettei onnistuisi tuo.

Vierailija:

jotenkin tämä ajatus on jäänyt pyörimään päähän. Just taas sieltä tultiin ja mietin miten kaikki onnistuisi jos lähdettäisi muutamaksi kuukaudeksi sinne lämpöön. Isommat lapset jo teinejä eli jos muutaman vuoden päästä lähtisi he voisivat asua isänsä luona ja me lähdettäisi kuopuksen kanssa ennen kuin hän aloittaa koulun, eli aikaa olisi 2,5v tehdä päätös tästä. Saako kaikista työpaikoista vuorotteluvapaata? Itse saan mut mies ei tiedä, mun mielestä se on kaikkien oikeus sitä hakea ja saada kunhan on ollut 5v saman työnantajan palvelussa. Entäs talon kanssa, ja lainan? onko kenties kellään kokemusta?

Vierailija
2/3 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko siellä käynyt ennen? entäs oletteko ajatelleet miten asuisitte siellä esim ja missä? kuinka pitkälle olet suunnitellut asian? Itse ajatellut että sit maksettaisi vain korot. Phuketissa ollaan 3 kertaa käyneet ja kerran Rayongissa mut ehkä joku Krabi olisi parempi vaihtoehto, tiedätkö sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt Thaimaassa 3 kertaa, mies varmaan 10 kertaa.

Me olemme kallistumassa sen puoleen, että vuokraamme asunnon Pattayalta/Jomtienilta (lähellä Bangkokia, edullinen asua, terveydenhuoltoa hyvin saatavilla) ja sieltä käsin käymme sitten Krabilla yms. Idea olisi, että lähdemme jouluksi ja palaamme maaliskuun alkupuolella. Marraskuussakin olisi kiva jo lähteä, mutta miehellä on töissä sesonkikausi joulun alla eli taloudellisista syistä ei oikein pysty vielä tuolloin lähtemään. Rahaa tarvisi varata juuri korkoihin, pakollisiin laskuihin Suomessa ja sitten tietysti itse oleiluun Thaimaassa ja lentoihin. Tarkkaa budjettia en ole tosiaan miettinyt, mutta ehkä 10000 Euroa riittää kaikkiin kuluihin tuon 2,5 kk:n aikana, kun ei kauheasti tuhlaa. Kyllähän se iso raha on, mutta toisaalta ainutlaatuinen tilaisuus olla yhdessä pitkään ja viettää talvi lämpimässä. Seuraava mahdollisuus onkin todennäköisesti vasta sitten eläkeiässä ja sinne on matkaa.

Olen alkanut jo säästää ja se on helppoa, kun ollaan molemmat nyt töissä ja totuttu käyttämään reippaasti rahaa.

Vierailija:

oletko siellä käynyt ennen? entäs oletteko ajatelleet miten asuisitte siellä esim ja missä? kuinka pitkälle olet suunnitellut asian? Itse ajatellut että sit maksettaisi vain korot. Phuketissa ollaan 3 kertaa käyneet ja kerran Rayongissa mut ehkä joku Krabi olisi parempi vaihtoehto, tiedätkö sinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi