Voiko raskaanaollessa käyttää antihistamiineja? siis tarkotan sellasia joilla saa nenän limakalvon turvotusta laskemaan.
Mun ois pitänyt mennä jo ajat sitten lääkärille, mutta en vaan ole saanut aikaseks. Mulla on huonepölyallergia ja olen aina tukossa vaikka kuinka yrittäis siivota.
Kommentit (6)
Niin minä nyt aloitin nyt kun leppä alkoi pölyttää jälleen ja allergiaoireet tulivat. Helpottaa nimenomaan limakalvoturvotusta ja on taatusti turvallista!
olen ottanut sitä pahan koivun kukinnan aikana.
Ja ihan lääkärin luvalla.
mutta tosiasiassa mitään lääkitystä ei saisi kukaan ottaa sen perusteella mitä av:lla sanotaan vaan aina lääkäriin. Ja allergia ja synnärin lekurit sitten tietää paremmin, kun yleislääkärit.
j juu zyrtekkiä ei saa ottaa.. toi loratadin on ainua turvallinen.
ainakin mulla ja oon sitäkin käyttänyt raskaana ollessa. Kun ei noi kortisooni pohjasaet käy minulle.
Muutenkin olen usein flunssassa ja joudun silloin käyttämään sitä.
Mun käsittääkseni sitä ei edes suositella jatkuvaan käyttöön vaan pitäs nimenomaan ottaa yhteys lääkäriin jos ois tarve pidempään. -ap-
sivuilla ainakin Teratologisen tietopalvelun kysymyksissä sanotaan olevan turvallista käyttää loratadiinia ja setiritsiiniä tai että eniten kokemusta on kertynyt jos tarvitsee käyttää.. ja näitä minullekkin sieltä sanottiin että voi käyttää aivan huoletta.
Tuonne teratologiseen voi soittaa mutta vain arkisin 9-12
mutta reseptivapaita ei ainankaan saa käyttää.