Kätilö paikalla jos kysyttävää
Kommentit (23)
mikä olisi siis suositus minimiajasta ennen uutta raskautta?
Jännityksellä itsekin odotan ensimmäistä palkkaa, jossa näkyy Tehyläisten saama korotus
klö
Ja kuinka tämä lääkkeen anto käytännössä menee ja kuina se vaikuttaa? Tuleeko sivuvaikutuksia?
Minulla on lääkitys, jonka vuoksi en voi imettää. Se aloitetaan heti laitoksella synnytyksen jälkeen. Riippuen tietysti henkilökunnasta ihmisinä, mutta katostaanko tätä yleensä pahalla?
Nimim. eräs joka liikaa ajattelee mitä muut ajattelevat
voiko sille tehdä mitään? synnytyksestä jo yli 9 kk.
Virallisia suosituksia ei ole. Palautuminen on yksilöllistä ja myös imetyksen kesto vaikuttaa. Yleensä uusi raskaus ei ala, ennenkuin keho sen kestää.
klö
Pieni määrä puudutetta on sattanut joutua verenkiertoon TAI sitten puudutus laskee sinun verenpainettasi jolloin myös hetkellisesti istukkaverenkierto heikkenee.
klö
mielenterveysdiagnoosilla saat helposti sektion ja sit lapsesi huostaanoton.
Kannattaa olla raskauden aikana mainostamatta sitä et on hullun paperit.
Kyllä maidoneritys lopetetaan osastolla synnytyksen jölkeen eri syistä johtuen lääkkeillä, yleensä ei mitään sivuvaikutuksia ole ilmennyt. Et ole mikään harvinaisuus ja tuskin kukaan katsoo pitkään.
klö
tai tarvittaessa lisää lääkettä jos kipu yhä tuntuu? Missä vaiheessa lääkettä ei voi enää lisätä eli paljon kohdunsuu on silloin avautunut? Moni ystäväni joutunut synnyttämään kivuissa kun jostain kumman syystä kipulääkkeet ei vaikuttaneet. Jenkeissä taas ystävilläni synnytys ei ole tuntunut missään kun saavat lääkettä oman kivun mukaan.
Kyllä niin käy silloin tällöin raskauden jälkeen. En tiedä onko asia korjattavissa, kannattaisi jutella fysioterapeutin kansaa asiasta.
klö
On vain tullut mieleen joskus av-keskusteluja lukiessa, että ihanko oikeasti jotkut pettyvät terveen vauvan saatuaan siihen, että se on ei-toivottua sukupuolta...
eli minulla on kerran käynyt näin ja en oikein saanut selvyyttä miksi, uskaltaako puudutuksen ottaa seuraavassa synnytyksessä..pelkään, että taas käy samalla tavalla ja että se on vauvalle vaaraksi.
Et sillä pelkällä diagnoosilla, kannattaa keskustella asiasta lääkärin ja kätilöiden kanssa.
klö
Jäi kammot tikeistä ja paranemiseen meni kauan. Pelottaa, että on taas sama edessä :(
Jokaiselle synnyttäjälle suunnitellaan kivunlievitys yksilöllisen tarpeen ja synnytyksen vaiheen ja sikiön voinnin mukaan. Asiasta keskustellaan kanssasi ja eri vaihtoehtoja pohditaan ja tarjotaan. Luota henkilökuntaan.
klö
Kyllä jotkut osoittavat ja yritän pitää lapsen puolta ja löytää hänestä ihania ja ainutlaatuisia piirteitä.
klö
eli miten paljon on silloin avautunut? Olen ymmärtänyt että
sekin ratkaiseen jos nyt puhutaan pelkästään siitä.
En luota henkilökuntaan koska pelkään ettei suomessa
oteta todesta äidin kipua tai osata tehdä sektiopäätöstä tarpeeksi
ajoissa. Pelkään siis kipua enempi että vauva halvaantuu tai kuolee. On tapahtunut perheessä joten siksi asia mielessä.
17
Aina puudutuksia laitettaessa on asia otettava huomioon, seurantalaitteet ovat siksi käytössä ja tilanteen mukaan toimitaan. Jos eivät äänet korjaannu itsekseen, on section tai imukupin paikka, yleensä kyllä korjaantuvat eikä mitään pysyvää haittaa ole.
klö
Erään Suomen sairaalan synnytyssalissa enimmäkseen
klö