Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thaimaassa käärmeitä???

Vierailija
20.11.2008 |

Kertokaa nyt rehellisesti te, jotka olette Thaimaassa paljon matkailleet, että kuinka todennäköistä on, että hotellialueella törmää johonkin käärmeeseen?? Siis myrkkykäärmeeseen, ei mihinkään vaarattomaan luikertelijaan. Mä alan olemaan ihan paniikissa, kun olen todella käärmekammoinen, ja nyt sit olen kuullut juttuja, että hotellialueillakin voi olla jotain kobria??!! Siis ei kai?? Me ollaan menossa 5 tähden hotelliin, kai niissä edes pidetään huoli, ettei käärmeitä pääse siellä altailla ym luikertelemaan?? Uskaltaako edes parvekkeen ovea pitää auki? Pitäiskö sittenkin vaihtaa vielä kohdetta... ??

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän siis pelkää torakoita, gekkoja, matoja, hyttysiä (malariaa ja dengue-kuumetta), skorpioneja jne?

Vierailija
2/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä käärmeitä on, varsinkin etelässä. Itse olen asunut kaksi kertaa, eikä kertaakaan ole tullut nenän eteen. Ja en tosiaan ole koskaan ollut 5 tähden hotelleissa, vaan ihan normaali vuokra-asunnoissa (kerran asustelin pidempään ränsistyneessä majassa, jossa vilisi vaikka mitä pieneläintä, muttei käärmeitä).

Ethän siis pelkää torakoita, gekkoja, matoja, hyttysiä (malariaa ja dengue-kuumetta), skorpioneja jne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessamme kesälomamatkamme yhteydessä turistiretkellä, olin astua käärmeen päälle. Jalassani oli tietysti kesäsandaalit. Kävelimme oppaan johdolla metsäistä polkua tai kapeaa tietä valuen omina ryhminä kohti retken kohdetta.

Aivan heti käärmeen kohdalla huomasin kapean, ehkä noin puolen metrin mittaisen käärmeen, enkä ONNEKSI astunut sen päälle tai osunut siihen muutenkaan. Käärme jatkoi omaa matkaansa ja luikerteli tien poikki pois metsään.

Ei tullut selväksi, että mikä käärme oli kyseessä.

Vierailija
4/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on siellä hyvin erilaista kuin Suomessa. Villieläimiä on. JOs pysyttelee hotellilla ja sen uima-altaalla, tuskin on mitään ongelmia (max. ripuli hotellin seisoneesta ruuasta...). Mutta jos haluaa luontoretkelle, kannattaa pitää silmät auki.

mitään malarialääkitystä tms. ei tarvita. Off tehoaa thaikkuhyttysiin. Ja vaikkei siellä turistialueilla tosiaan ole niin paljon edes hyttysiä, kyllä niitä iltaisin vain pörrää. Eli osta offia ja pidä iltaisin pidempihihaisia paitoja.

Minä olen siis se sama, joka peloitteli skorpioneilla ym. Olin itse astua sellaisen päälle. Mutta kuten sanoin, en koskaan asunut 5-tähden hotellissa ;-)

Vierailija
5/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakalliset eivät kerro epidemioista ennen kuin turistit sairastuu, eivät tietenkään.

Alkuviikosta tuli juuri tanskalainen dokumentti kaikista kamalista taudeista mitä tropiikinmatkalla voi saada.

Vierailija
6/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei tosiaan niinkään nämä trooppiset taudit tai torakat pelota, mutta nuo käärmeet on jotenkin ihan kamala juttu. Ja Phuketin alueelle siis ollaan menossa. Nostan tätä vielä, jos täällä vielä olisi joku, joka tietäisi asiasta. Voinko nyt olla suht rauhassa noiden käärmeiden suhteen, ja lekotella uima-altaalla, vai pitääkö koko ajan kuikuilla maahan?? Entä lapset, nehän kuitenkin juoksee ja tekee kärrynpyöriä jne, eikö niitäkään voi rauhassa päästää leikkimään? Tarkoitus ei ole lähteä minnekään luontoretkille, enimmäkseen varmaan ollaan siellä hotellialueella, ja sit jollain veneretkillä käydään. Jotenkin alkaa stressaamaan nyt koko matka :/. Ja ollaan kyllä oltu kaukomatkoilla ennenkin, Mauritiuksella, Floridassa sekä Hawaijilla, mutta ei siellä tarvinnut käärmeitä pelätä hotellialueella... No voihan höh. ap

Vierailija
7/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hotelliin olette menossa?

Mekin olemme menossa Phuketiin Katathaniin, joka rankattu viiden tähden hotlaksi. Ensimmäistä kertaa lasten kanssa Thaimaahan ja hieman jännittää nyt kaikki: vatsataudit, meduusat, kaikenlaiset myrkylliset ötökät ym. Viime keväänä, kun matka varattiin, ei pelottanut mikään. Nyt tuntuu, että hirvittää vähän kaikki :)

Vierailija
8/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi mamma lastensa ja miehen kanssa lähdössä kohta Katalle. Mäkin pelkään käärmeitä yli kaiken, iik ja nyt myös denguekuumetta ja malariaa, katsoin myös se tanskalaisen ohjelman..Nauti tässä nyt matka fiiliksistä!!

Vierailija
9/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähdössä keväällä Vietnamiin, pidemmäksi aikaa ja en ole tajunnut edes pelätä käärmeitä! Olemme vuokraamassa asuntoa Hanoin keskustasta, eli tokihan varmaan käärmeet sielläkin pelkäävät suurkaupungin liikennettä tms. mutta silti kyllä vähän hirvittää. Toinen mitä pelkään KUOLLAKSENI on rotat. Olen jo suunnitellut että otan kissan rottia ehkäisemään.

Oikeasti, mua nolottaa olla näin kammoinen mutta jotenkin ahdistaa ihan hirveesti. Toki ei sitten varmaan siellä enää ja kaikkeenhan tottuu...

Vierailija
10/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on aika kaupunkimaista, joten sikäli ei varmaan syytä huoleen. Eihän Helsingissäkään tarvitse potkia suurimpia käärmeitä pois jaloista.

Meillä oli kerran Thaimaassa todella lähellä-piti tilanne. Onneksi opas osasi toimia juuri oikein, eikä käärme purrut ketään. Mutta sattuuhan näitä Suomessakin. Meilläkin lapsi mökillä "leikki" käärmeen, kyy, kanssa pihalla, ennen kuin kukaan ehti tehdä mitään. Itse olin aivan paniikissa. Mutta siitäkin selvittiin.

Vierailija
11/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsottiin myös tuota Kata Thania, mutta sinne ei enää saanut perhehuoneita silloin kun matkaa varasin. Ihanan näköinen hotelli sekin :)! Mutta mua on tosiaan alkanut noi käärmeet hirvittämään, just luin, että jonkun hotellin allasalueella oli ollut joku kobra?? Pikkasen alkanut hirvittämään.... Mutta luulisi, että nuo tasokkaat hotellit on aika valppaana näiden käärmeiden kanssa? ap

Vierailija
12/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei jostain syystä käärmeet pelota, sillä niiden luulisi hotellialueella näkyvän aika hyvin. Meidän lapset tajuavat jo, ettei käärmeisiin eikä mihinkään eläimiin saa siellä koskea.

Mulla puolestaan apteekkilista kasvaa kasvamistaan. Kaikkea mahdollista on varalle. Meidän hotelli sen verran syrjässä, ettei varmaankaan heti lähdetä sieltä apteekkia etsimään.

Hyvää matkaa teille!

11

Vierailija
13/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin tuo hotelli on ihan omissa oloissaan, kuten tuo teidänkin on, sen takia just nuo olivatkin ne joita katsottiin :). ap

Vierailija
14/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-laastarit

-puhdistusaine

-käsidesi

-särkylääkkeet

-kortisoni

-imodium

-hiilitabletit

-etono (puremille)

-autan -hyttysmyrkky, jonka pitäisi tehota myös trooppisilla alueilla

-maitohappobakteerit

-kyypakkaus (en tiedä tehoaako se mihinkään)

Mutta, jos vatsatauti yllättää, niin kyllä haetaan sitten paikalliset dropit. Ovat kuulemma tehokkaita. Meidän hotellissa pitäisi ainakin olla joka päivä lääkäri paikalla tiettyyn kellonaikaan.

11

Vierailija
15/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaimassa 5 tähden hotellissa ja meinasin saada sydänkohtauksen, kun olin matkalla poikani kanssa lasten uima-altaalle ja menimme sellaisen lapsille tehdyn pensasaitalabyrintin läpi. Yhtäkkiä joku hipaisi olkapäähäni ja käärme viuhahti puskaan. Siis ilmeisesti käärme oli siirtymässä puskasta toiseen ja satuin eteen, joten se osui minuun. Säikähdin aivan kamalasti! ei toki käynyt mitään mutta hetki kyllä meni täristessä sen jälkeen.. kyseessä oli ehkä vajaan metrin mittainen vaalenvihreä käärme. en tiedä onko myrkyllinen vai ei.. ei tarvinnut onneksi sitä miettiä kuitenkaan.

Vierailija
16/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

offin mäkär ja punkkisuihke on myös todella tehokas hyttysten karkoitukseen, kuten myös sellaine npaikanpäältä ostettava sähkölätkä, ritisee vaan itikat kun huitoo ne pirulaiset illalla lasten makkarissa nukkumaanmennessä ja parvekkeella istuessa jaloista :)

ja täältä voit lukea paljon lisää kommentteja ja kysellä asioita tarkemmin:

http://www.thaiklupi.fi/

Vierailija
17/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattu pari kesää sitten Kreikassa niin, että istuskelin kadunvarsibaarissa kaikessa rauhassa kun yhtäkkiä huomasin että jalkani ohi vilahti jokin ja sipaisi paljasta säärtäni. Ihmiset kauempana pomppivat seisomaan ja näin, että se oli aivan älyttömän suuri rotta. Menin ihan hysteerikseksi ja aloin itkemään:D

Mies kehtasi vielä nolostua siitä, että olin niin hysteerinen. Ei paljon juteltu sinä päivänä ja loppureissun istuin visusti jalat penkillä.

thaimassa 5 tähden hotellissa ja meinasin saada sydänkohtauksen, kun olin matkalla poikani kanssa lasten uima-altaalle ja menimme sellaisen lapsille tehdyn pensasaitalabyrintin läpi. Yhtäkkiä joku hipaisi olkapäähäni ja käärme viuhahti puskaan. Siis ilmeisesti käärme oli siirtymässä puskasta toiseen ja satuin eteen, joten se osui minuun. Säikähdin aivan kamalasti! ei toki käynyt mitään mutta hetki kyllä meni täristessä sen jälkeen.. kyseessä oli ehkä vajaan metrin mittainen vaalenvihreä käärme. en tiedä onko myrkyllinen vai ei.. ei tarvinnut onneksi sitä miettiä kuitenkaan.

Vierailija
18/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä listasta unohtui antihistamiini, sillä meillä se auttaa lapsilla hillittömään kutinaan.

Ja viinietikkaa otan mukaan muovitaskumattiin, jota pidän rannalla kassissa. Se on hyvä ensiapu meduusojen polttamiin kohtiin.

Hysteeristä?

11

Vierailija
19/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pystyvät kiipeämään pystysuoraa seinää vasten.

Itse tarkista aina hotellin ravintolan aamiaispöydässäkin pöydän ja tuolien alustat.

Siellä saattaa piileksiä kämmenen kokoinen hämähäkki.

Viemäreiden kautta kylpyhuoneisiin saattaa tulla vaikka mitä ötököitä, myös rottia.

Ei auta vaikka olisi kyseessä vaikka kymmenen tähden hotelli.

Rannalla ja vedessä saattaa luikerrella myrkkykäärme.

Vaikka kuinka hotellin työntekijät yrittävät huolehtia käärmeistä yms. niin aina niitä riittää. Käärmeet tosiaankin pääsevät puihin! (Myös Suomen kyyt.)

Vierailija
20/44 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme tammikussa lähdössä Katalle ja kyllähän sitä väistämättä miettii viimeaikaisia meeduusa-tarinoita sun muita juttuja. Koitan silti olla stressaamatta asiasta, eihän se auttaisi kuitenkaan mitään. Normaalilla varovaisuudella uskoisin meidän pärjäävän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan