Järkyttävää! Muuttolaatikkofirma suositti vuokraamaan 100 muuttolaatikkoa
Muutimme juuri noin 90 neliöisestä talosta 120 neliöiseen taloon. Perheessä kaksi aikuista ja kolme kouluikäistä lasta. Mietimme muuttolaatikoiden vuokraamista ja soitin vuokrafirmaan. Edustajan arvion mukaan laatikoiden tarve tämän kokoisella perheellä on 100 laatikkoa. Tuohan on ihan järkyttävän paljon.
Loppujen lopuksi emme vuokranneet yhtään laatikkoa. Vaatteet pakattiin kasseihin ja jätesäkkeihin. Tavara meillä on kaapeissakin säilytyslaatikoissa ja varastossa banaanilaatikoissa. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20224283/
Lopulta tarvitsimme vain muutamia laatikoita kirjoille (suurimman osan niistäkin olemme myyneet) ja astioille.
Eikö ihmisillä ole hieman liikaa tavaraa, jos tarvitaan 100 muuttolaatikkoa? Sehän tarkoittaa 20 laatikkoa / henkilö.
Kommentit (102)
Meillä oli viimeksi miehen työpaikalta ylijääneitä pahvilaatikoita, jotka oli tosi näppäriä. Uusia kun olivat, eivät tyhjinä vieneet juuri mitään tilaa ja täysinä olivat sopivan kokoisia kantaa.
Me muutettiin hissittömään taloon, niin en tiedä miten olisi edes nokkakärryillä selvinnyt.
Laatikoiden määrää en enää muista, mutta muutto oli 3-4 tunnin homma, joka sisälsi suurimman osan tavaroiden paikoilleen laitosta ja muutaman huonekalun uudelleen kokoamisen. Seitsemän ihmisen voimin muutettiin ja pizzat tilattiin lopuksi.
Oon ollut auttamassa myös muuttolaatikkomuutossa, jossa piti vielä pakkaillakin niitä kamoja. Turhauttavan tyhjäksi ne laatikot tuntuu jäävän, vaikka toki näppäriä onkin kärrätä. Kantamisessa en näe eroa pahvilaatikkoihin.
Tilasin taas muuttoon laatikot, mutta tällä kertaa ne ovat likaiset. Tai sanoisin pölyiset, eli toivon että ne on painepesurilla vedetty kuten Google kertoo, mutta vaan olleet käyttämättä jonkun aikaa..tai sit niitä ei vaan ole pesty 😩
Muuttolaatikoille suositus. Hoidin viime muuton miehen kanssa kaksistaan, todennäköisesti myös seuraavan. Ja säästi hermoja, kun ei ollut mitään epämääräisiä nyssäköitä. Laatikoita saa kasattua autoon päällekäin hyvin.
Tuttujen muuttoapuna ollessa homma on alkanut sillä, että keräillään jostain ensin pahvilaatikoita ja pusseja ja tungetaan niihin tavaraa, jota sitten laahataan ympäriinsä.
tavalliseen farmariautoon mahtuu melkoinen määrä tavaraa
en tajua miksi kaikki pitää sulloa mustien palleroiden toimesta muuttorekkaan
Vierailija kirjoitti:
Mitä te muutatte niissä pussukoissa ja nyssyköissä??? Meitä on 6 ja meillä on kaikilla yksi oma iso matkalaukku johon mahtuu kaikki henk.kohtaiset kamat. Pari muuttolaatikkoa leluille, pari tekniikalle (johdoille yms.)ja pari kirjoille. Sitten on kuusi laatikkoa keittiöjuttuja. Just muutettiin.
Meillä ei onnistuisi karsiminen noin vähiin. Kaikilla on kesä- ja talvivaatteita, erilaisia kenkiä, luistimet, sukset, kirjoja, lapsilla leluja, ompelutarvikkeita, maalaustarvikkeita, ja monennäköistä muuta sälää.
Kukin tavallaan, mutta kyllä nuo nyssykät ja banaanilaatikot on muuttomiesten painajainen. Muutimme nuorempana tiheään. Aina pakattu tukeviin laatikoihin ja pehmeä tavara, kuten toissijaiset vaatteet, peitot ja tyynyt, jätesäkkeihin. Päälle maalarinteipillä ja tussilla sisältö, niin ei tarvinnut arvailla, mitä mustassa säkissä on.
Meillä kahden hengen muutossa muistaakseni jotakin 40 muuttolaatikkoa, kun esim. kirjoja ja astioita on aika paljon. Kyllä ne siellä muuttofirmoissa aika hyvin osaa arvioida tarpeen.
Ja kuulemma sellaisiakin muuttoja on firmoissa tehty, ettei ole pakattu mitään, kun muuttomiehet tulee paikalle. Sepä vasta kalliiksi tulee, kun lasku raksuttaa koko ajan. Ei muuttofirman tehtävä ole muuta kuin siirtää tavara paikasta toiseen, ei pakata.
Mulla oli muuttofirma viime muutossa, mutta ei voimia tehdä kaikkea yhdellä kertaa nopeasti sairauden takia. Siksi pakkailin pikku hiljaa pahvilaatikoihin ja jätesäkkeihin tavaraa. Ne muuttolaatikot olisi helpompia, mutta se ei ollut mahdollista. Ihan kauheasti oli kerääntynyt tavaraa.Veimme kyllä ison kuomullisen peräkärryn täynnä tavaraa kaatopaikan lajittelupisteelle, mutta ei se auttanut kuin vähän.
Yksi lapsi oli muuttanut jo pois, mutta jättänyt esim laatikkokaupalla Aku Ankkoja minun nurkkiini. Vein ne parissa erässä SPRlle sekä vaatteita myös. Jotain myin Torissa. Oli kuukausien projekti selvitä 100 neliöisen asunnon kamoista.. Nyt tavaraa on mulla enää kaksion verran + häkkivarasto ja yritän olla mitään hankkimatta. Yksi kaappi oli pakko ostaa, kun kaksion keittiötila on ehkä neljänneksen mun entisestä keittiöstä enkä saanut astioita ja keittiökoneita minnekään.
Tulipa samalla tehtyä kunnon tavaraselvitys vähän "kuolinsiivouksen" tapaisesti. En jätä romuja muiden huolehdittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
tavalliseen farmariautoon mahtuu melkoinen määrä tavaraa
en tajua miksi kaikki pitää sulloa mustien palleroiden toimesta muuttorekkaan
Meillä mahtui juuri ja juuri täysperävaunulliseen rekkaan, kun muutettiin 300m2 koti toiseen maahan, ei kyllä farmariautolla olisi tehnyt mitään.
Ideahan noissa muuttolaatikoissa on että niitä voi pinota tukevasti, helposti ja tiiviisti muuttokuorma-autoon toisin kuin pusseja ja banaanilaatikoita. Helpottaa muuttofirman työtä huomattavasti. Ja jos on tuntiveloituksella niin voi säästää loppupeleissä teidänkin euroja. Koska laatikkovuokrat on aika edullisia kokonaisuuteen nähden.
Meillä oli muuttolaatikoita vähän vähemmän kuin neliöitä samoista syistä kuina AP:llä. Mutta kyllä ne käytännössä kaikki meni käyttöön. Koska laitettiin laatikoitakin laatikoihin yllä mainituista syistä. Niitä voi myös siirtää helposti nokkakärryillä.
Tosin. Neliöihin nähden meillä oli vähän perhanasti tavaraa. ( Oltiin siinä välissä muutettu siis isommasta pienempään ja saatu mukulakin)
Juu, olin kerran muuttoapuna muutossa, jossa muuttava perhe oli ap:n koulukuntaa. "Banaanilaatikot ja Ikean kassit käyvät ihan hyvin" No, yksi päivä riitti, kun porukkaa oli reilusti. Olisi hoitunut varmaan aamupäivän aikana ja puolella jengistä, jos kaikki irtotavara olisi pakattu pinottaviin laatikoihin.
Muutin 41 neliöisestä asunnosta isompaan. Muuttofirma suositteli 1 laatikko/neliömetri joten tilasin 45 laatikkoa. Edellisenä iltana tilasin hädissäni 30 laatikkoa lisää koska tavarat eivät vain mahtuneet.
Olen lukenut konmarittamisesta. Kamala ajatus.
Ihan järkyttävää noin muuttomiehenä kannella erilaisia pusseja, laukkuja ja säilytyslaatikoita.
Muuttolaatikot voi pinota turvallisesti ja ne ovat kaikki samankokoisia.
Turhaa kitinää. Jos on sitä mieltä että on liikaa sanoo itse oikean määrän. Ja kärsii nahoissaan jos ei riittänytkään. Tuntien mukaan muuttofirma sitten laskuttaa.
Mä vastasin jo ketjuun, mutta unohdin sanoa, että käytin ja olen aina käyttänyt muuttopahvilastikoita, jotka olen ostanut jostain Motonetistä tai Kodin Terrasta. Uusia, siistejä ja vahvoja. Kyllä niitäkin saa päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää noin muuttomiehenä kannella erilaisia pusseja, laukkuja ja säilytyslaatikoita.
Muuttolaatikot voi pinota turvallisesti ja ne ovat kaikki samankokoisia.
Tästä syystä me vietiin ensin itse kaikki viherkasvit, pussukat ja nyssäkät sekä esim helposti hajoavat maljakot sun muut. Muuttofirmalle jäi huonekalut sekä samankokoiset hyvin pakatut laatikot.
Ei oo muutettu pariin vuosikymenneen. Mutta keittiöremontti tehtiin ja pakattiin astiat ym. kaapeista muuttolaatikoihin rempan ajaksi. Silmämääräisesti arvioitiin, että 25 laatikkoa menee. 24 tarvittiin eli aika lähelle osuttiin.
Tää on vanha ketju mutta jos käyttää muuttofirmaa kuka kehtaa laittaa ne kantamaan kaiken maailman banaanilaatikoita ja nyssäköitä ja kasseja? En minä ainakaan kehtaisi. Jos on varaa siihen firmaan niin eiköhän ole se muutama kymppi laittaa myös niiden laatikoiden vuokraan.
Joku täällä sanoi että pahvilaatikoitakin voi pinota nokkakärryyn. Voi toki, mutta ne liukuu ellei ole sidottu kiinni.
Muuttofirma pyysi 350 euroa muutosta alle kilometrin päähän. Minulla ei ollut tavaroitakaan kuin yksiön verran. Lopulta vuokrasin peräkärryn itse 20 eurolla ja muutin 4 tunnissa. Kannoin kaikki tavarat itse.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli muuttofirma viime muutossa, mutta ei voimia tehdä kaikkea yhdellä kertaa nopeasti sairauden takia. Siksi pakkailin pikku hiljaa pahvilaatikoihin ja jätesäkkeihin tavaraa. Ne muuttolaatikot olisi helpompia, mutta se ei ollut mahdollista. Ihan kauheasti oli kerääntynyt tavaraa.Veimme kyllä ison kuomullisen peräkärryn täynnä tavaraa kaatopaikan lajittelupisteelle, mutta ei se auttanut kuin vähän.
Tähän vinkki (jos ei sinulle, niin jollekin muulle). Pakatkaa ennakkoon isoihin muovipusseihin tavaraa. Ne voi siirtää helpommin muuttolaatikoihin kuin irralliset tavarat. Myös purkaminen nopeutuu. Esim. 50 litran pussi vetää ihan hyvin sisuksiinsa vaatetta tms. Jos pakkaa epämäärisiin pahvilaatikoihin tai liian isot jätesäkit täyteen, niitä ei tietenkään voi siirtää muuttolaatikoihin.
Tämä helpottaa nimenomaan tilanteessa, jossa ei jaksa rykäistä muuttoa kerralla, vaan tarvitsee pitemmän ajan pakkaamiseen.
Meillä on PALJON tavaraa. Viime muutossa oli vuokramuuttolaatikoita ja banaanilaatikoita. Henkarivaatteille oli 1 tai 2 vaatetankolaatikkoa. Lisäksi jätesäkkejä ja kaikkia muita ei-laatikkoon mahtuvia pakattuna. Niitä muovi- ja pahvilaatikoita oli kymmenittäin. Muutossa oli molemmissa päissä portaat ja vuokralaatikot neuvottiin pakkaamaan niin, että painavia (esim. kirjoja) vain pohjalle ja kevyempää (esim. tekstiilit) päälle. Vuokralaatikot pakattiin niin, että ne pystyi tyhjentämään heti alussa, ettei tarvitse maksaa turhan monesta päivästä (kun laatikoita on kymmeniä, päivähintakin on huomattava). Olen aina pitänyt banaanilaatikoista muutossa. Niiden haaliminen on vain vaivalloista. Ne ovat kestäviä ja niitä voi pinota paljon päällekkäin. Yleensä laatikon sisällä on voimapaperia, jolla voi peittää pohjan aukon. Pikkutavarat voi pistää muovipussiin laatikon sisällä, niin ne eivät tipu banaanilaatikon kyljissä olevista rei'istä.