ilmastonmuutosremontti
Meillä kotona tehdään ankaraa ilmastonmuutosremonttia. Halusin vain muillekin kertoa vinkiksi, että kaikki ns. turhat lehdet kannattaa perua. Meillä peruttiin Pirkka-lehti, Plan-lehti, SPR-lehti, Valio-lehti jne. Ihan hirveästi turhaa paperia tuli kotiin, jota ei edes koskaan ehtinyt kuin nopeasti selata läpi.
Kaikki mukaan! Lisävinkkejä otetaan vastaan!
Kommentit (5)
Sen lämmittämiseen menee hurjasti energiaa - jos ei omassa mittarissa näy niin kyllä se jossain silti isolla energialla lämmitetään ennen kuin tehdän putkiinne virtaa.
Jugurtit litran kierrätettävissä tölkeissä.
Laikkeileistä se vaihtoehto, josta vähiten pakkausjätettä (palvelutiski hyvä).
Laturi pois seinästä kun ei ole käytössä, energiansäästölamput, kävele / pyöräile / käytä joukkoliikenettä aina kun voit! Älä lennä(ainakaan kaukomaille... )!
Joillakin on vieläkin jouluvaloja, oikein pahaa tekee. Nekin voisi sitäpaitsi laittaa ajastimella silloin, kun on niiden aika, etteivät palaisi yötä päivää.
Mahdollisuuksien mukaan isot pakkauskoot/helposti kierrätettävät pakkaukset.
Kauppakassit ja -kopat käyttöön, niin ei tarvi turhia muovipusseja raahata kaupasta. Hedelmäpussit on kans vihoviimeisiä. Banaanit voi oikein hyvin ostaa ilman pussia.
Kestositeet käyttöön, naiset! Itse kyllä olen vasta aloittamassa kokeilua, mutta alku se on sekin. Töihin toin käsipyyhkeen, niin ei tarvi niitä käsipapereita käyttää. Aion käyttää sen kotona pyykissä kerta viikkoon.
Lisää!
minun mielestäni pyykkiä ei kannata lainkaan kuivata koneessa. Ensinnäkin kuivausrummun valmistamiseen kuluu valtavasti luonnonvaroja ja lisäksi sitten vielä pyykin kuivattamiseen menee sähköä. Pyykit kuivuu ilman kuivatusrumpuakin.