Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri pakotti hakemaan työpaikkaa mihin kulkee julkisilla 1,5h per suunta ja vaihtoja 2-4. Omalla autolla tuon matkan kulkisi noin 30min.

Vierailija
07.06.2024 |

Mutta en omista autoa eikä Kela varmaankaan sellaiseen anna maksusitoumusta?

Sanokaa nyt joku ettei voi mitenkään olla kohtuullista käyttää työmatkoihin päivittäin 3-4 tuntia?!

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden tunnin matka suuntaansa on kohtuullinen.

Vierailija
2/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omituiselta, käytännössähän tuo tarkoittaa jotain toiselta puolen maakuntaa hakemista. Onko työkkäri tietoinen matka-ajoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaa hakee varmasti moni muukin.

Vierailija
4/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä googlailulla selviää, mikä on maksimiaika. 3h on vielä hyväksyttävä matka-aika kokopäivätyössä, osa-aikatyössä 2h.

Vierailija
5/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mopo. 

Vierailija
6/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä googlailulla selviää, mikä on maksimiaika. 3h on vielä hyväksyttävä matka-aika kokopäivätyössä, osa-aikatyössä 2h.

Mihin tuommoinen muka perustuu? Minun mieletä kohtuullinen työmatka olisi alle 30 minuuttia per suunta.

Ap

Vierailija
7/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, että saat rahaa ostaaksesi auton, jolla pääset töihin.

Vierailija
8/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi toimii siten, että  työkkäri ohjaa sut hakemaan paikkaa, koska se on heidän tehtävä. Sä haet sitä paikkaa, koska se on sun tehtävä. Jos oot siinä  taloudellisessa  jamassa,  että sun pitää töitä heidän ohjauksessaan hakea, on aika turha miettiä mitään kohtuullisuuksia.   Fiksu ihminen tekee, mitä pitää.  Fiksu tietää, että töitä voi hakea sitenkin, että valituksi tulemisen todennäköisyys on hyvin pieni.

Vierailija
9/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokopäivätyössä käyvä 68 v eläkeläinen. Viimeiset kolme vuotta on ollut juurikin tuollainen työmatka, 1,5 tuntia. Asun Helsingissä ja työpaikka on Helsingissä. Samahan se on, missä sitä puhelinta näppäilee, kotona vai julkisissa.

Vierailija
10/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut valitaan haastatteluun, niin voithan kertoa, että matka arveluttaa. Valitsevat taatusti jonkun muun.

Vierailija
11/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ulinaa, ajan viikossa työmatkoja noin 10 tuntia. Ihan kohtuullinen työmatka-aika. Pääkaupunkiseudullakin menee helposti kaksi tuntia julkisilla työmatkoihin, jos on hankala suunta kyseessä ja paljon vaihtoja.

Vierailija
12/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuommoinen muka perustuu? Minun mieletä kohtuullinen työmatka olisi alle 30 minuuttia per suunta.

Ap

Valtiovarainministeri Niinistö aikoinaan lanseerasi työttömille työssäkäyntialueet. Sen jälkeen joku on kai käynyt kellottamassa työmatkat ja tästä on muodostunut normi, joka ei perustu mihinkään mutta joka silti velvoittaa työttömiä.

Vierailija
13/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mulla on työmatka 45min ja sisältää 3 eri kulkuvälinettä (bussi, juna, metro). Olen aina ajatellut, että ihan normaali työmatka vaihtoineen. 

Vierailija
14/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjetöntä sinänsä joidenkin random töiden takia kuljetuttaa ihmisiä kolme tuntia päivässä paikkakunnalta toiselle - näissä töissä, joihin työkkäri pakottaa ihmisiä, on yleensä kyse sellaisista töistä, mitkä käytännössä kuka tahansa voi tehdä. Tällöin on täysin typerää laittaa niihin ihmisiä pitkän matkan takaa, kun takuulla lähempääkin löytyy työttömiä, joille kyseiset hommat voisi nakittaa.

Vierailija
15/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan itse hankittu duunipaikka. Matka yhteen suuntaan pikkasen alle 2 tuntia. Menen ensin yhdellä kyydillä juna-asemalle, sitten junamatkan jälkeen kävelen vajaan puoli tuntia perille. Sama rumba takaisin. Työ itsessään on mieleinen. Olen ollut tässä duunissa monta vuotta. Mieluummin hankalat matkat ja kiva duuni kuin toisinpäin.

Vierailija
16/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat työpaikan, voit ensin kulkea julkisilla ja sitten ostaa auton myöhemmin kun saat palkasta säästettyä. Näin on tehty kautta aikojen. Aika erikoista, että tämä ei tullut mieleesi, vaan ensimmäisenä mietit Kelaa.

Vierailija
17/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on työkkäristä tuollaista ehdotettu. Olen kertonut matka-ajan heille ja se oli sillä selvä.

Vierailija
18/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Din åsikt spelar föga roll i detta sammanhang där andra betalar ditt leverne. Vi vill att du betalar det själv. Om början är stram hittar du säkert något bättre då du väl har kommit igång. Se så, röven upp ur soffan och sluta klaga.

Vierailija
19/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, mulla on työmatka 45min ja sisältää 3 eri kulkuvälinettä (bussi, juna, metro). Olen aina ajatellut, että ihan normaali työmatka vaihtoineen. 

Tuohan on puolet lyhyempi kuin ap:n esimerkissä. 45 min onkin ihan siedettävä, mutta en itse ainakaan jaksaisi mitään 1,5 tunnin työmatkoja. Väliaikaisesti ehkä, mutta luultavasti palaisin loppuun parissa viikossa ja joutuisin jäämään saikulle.

Vierailija
20/78 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat työpaikan, voit ensin kulkea julkisilla ja sitten ostaa auton myöhemmin kun saat palkasta säästettyä. Näin on tehty kautta aikojen. Aika erikoista, että tämä ei tullut mieleesi, vaan ensimmäisenä mietit Kelaa.

Palkka on niin pieni ettei siitä ole mihinkään autoon varaa säästää saatikka auton ylläpitämiseen.

Ap