Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsinsuomalaiset eivät ole suomalaisia!

Vierailija
06.02.2008 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen puhuu suomea äidinkielenään, ruotsalainen ja ruotsinsuomalainen ruotsia, joten ruotsinsuomalainen on kyllä enenmmän ruotsalainen kuin suomalainen.

Vierailija
2/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko myös sanoa ketkä meistä suomalaisista oikeasti on suomalaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kantaa siihen yhteen viestiin, jossa ap oli sitä mieltä ettei suomenruotsalaiset ole suomalaisia...

Itse olen syntynyt Ruotsissa suomalaisista vanhemmista, muutin kuitekin Suomeen ollessani tosi pieni eli en muista niistä ajoista mitään. Isäni oli kuitenkin vaihtanut kansalaisuutensa Ruotsissa asuessaan ja olin siten jopa ihkaruotsalainen, niin ja tarkalleen ottaen äitinikin on suomenruotsalainen;-) Eli anti palaa vaan, haukkuja tänne päin! Pehmitykseksi kerron kuitenkin, että tyttönimeni oli ihan tavallinen nen-loppuinen suomalainen nimi, kuten myös nykyinen avionimenikin. En ole blondi, mutta ihonvärini on pohjoisen vaalea.

ap

Vierailija
4/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suomalainen, jos hänellä on Suomen kansalaisuus.

Vierailija
5/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen suomalainen niinkuin ruotsalainen, sillä minkäs voit toinen vanhemmista on ruottalainen ja toinen suomalainen niin kai mä olen 50% molempia, et piste sille. Olisin mieluiten vaikka norjalainen;)

Vierailija
6/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
7/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen käyttää itsestään nimitystä suomenmaalainen, ei hän ole suomalainen vaikka hänellä olisikin Suomen kansalaisuus. Hän voi olla kansalaisuudeltaan suomalainen mutta ei sydämessään suomalainen.

Vierailija:

Otin kantaa siihen yhteen viestiin, jossa ap oli sitä mieltä ettei suomenruotsalaiset ole suomalaisia...

Itse olen syntynyt Ruotsissa suomalaisista vanhemmista, muutin kuitekin Suomeen ollessani tosi pieni eli en muista niistä ajoista mitään. Isäni oli kuitenkin vaihtanut kansalaisuutensa Ruotsissa asuessaan ja olin siten jopa ihkaruotsalainen, niin ja tarkalleen ottaen äitinikin on suomenruotsalainen;-) Eli anti palaa vaan, haukkuja tänne päin! Pehmitykseksi kerron kuitenkin, että tyttönimeni oli ihan tavallinen nen-loppuinen suomalainen nimi, kuten myös nykyinen avionimenikin. En ole blondi, mutta ihonvärini on pohjoisen vaalea.

ap

Vierailija
8/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä kyllä olen ihan suomalainen vaikka täällä asunkin.. Suomessa syntynyt ja kasvanut ja muuttanut tänne 6 vuotta sitten. Suomen kansalisuudesta en luovu kirveelläkään :) Lapsella on kaksoiskansalaisuus ja voisi ihan hyvin olla 100% suomalainen lapsi..

Voi olla eri asia sellaiset jotka eivät koskaan ole edes suomen kieltä oppineet mutta eiköhän se kansalaisuus lähde myös siitä mitä itse ajattelee, ei pelkästään siitä mitä passissa lukee.

Vierailija
9/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Med vänlig hälsning,

ap

Vierailija
10/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne lapset jotka syntyy ruotsissa suomalaiseen perheeseen. Vanhemmat eivät vaivaudu opettamaan kunnon suomea, puhuvat joko ruotsiksi tai lapset vaihtavat kielen joskus ruotsiksi ja eivätkä näin opi kunnon suomen kieltä.

Nämä lapset kasvattuaan, luultavasti jäävät Ruotsiin, löytävät ruotsalaisen puolison. He eivät itsekää osaa sanoa kumpaa ovat enemmän ruotsalaisia vai suomalaisia. Sydämessää ehkä kokevat olevansa ruotsalaisia mut juuriltaan suomalaisia.

Kun menevät Suomeen sukulaisia tapamaan, heitä pidetää ruotsalaisina ja useammat ruotsalaiset sanovat että he ovat suomalaisia.:)

Terveisiä täältä Ruotsista.

JA muuten ne jotka asuvat Suomessa Ruotsin kielisellä alueella sanovat itseään Suomen ruotsalaisiksi. =D Tää on tosi hauska kyllä. JA ruotsalaiset pitävät heitä ihan vain suomalaisina.;)

Vierailija
11/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
12/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa.

Niin varmasti olisitkin. Näin myös minun lapseni. Oppivat hyvästi suomen ja ruotsin. Pidämme siitä mieheni kanssa huolen, kotona vain puhutaan vain suomea. JA luetaan + kirjotetaan suomeksi.

Mut näitä suomalaisia on paljon Ruotsissa jotka eivät osaa kunnolla suomea, kun vanhemmat eivät ole jaksaneet puhua suomea tai vaatia että kotona puhutaan vain suomea.

Vierailija
13/13 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös homoista ainakin 85% ollu pedofiili. Jossain dokkarissahan siitä oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän