Heippa kaikki yökastelijoiden vanhemmat!
Olisin kiinnostunut, että kuinka paljon meitä oikein on? Eli laittakaahan viestiä tähän! Meillä poika 9 vuotta kastelee vielä melkein joka yö... Ja kokemuksia kaivataan, onko valoa näkyvissä??
Kommentit (17)
mutta yritän lohduttautua että ehkä aika auttais...
ja lapsen yökastelu loppui 7- vuotiaana. Itse olin yökastelija vielä murrosiässä.
syö minirinejä tällä hetkellä ja niillä kastelu pysyy ainakin suht hyvin aisoissa, mutta heti huomaa jos esim juo paljon klo 19 jälkeen illalla, että sillä on vaikutusta! näyttää nyt kuitenkin siltä, että pikkuhiljaa mennään parempaan suuntaan... saa nähdä miten käy sitten kun tuo minirin kuuri loppuu...
Satunnainen yökastelija, neuvolan kanssa juttelimme ennen eskaria jos ei lopu niin minirin tai patjahälytin käyttöön.
Vanhimmalla loppui itsestään 5-vuotiaana, keskimmäinen on pian kuusi eikä auta Minirin eikä mikään. Pissaa on kaiken lisäksi tosi paljon.
Nuorin poika on vasta 1v, mutta oon jo varautunut, että vielä menee lähemmäs kymmenen vuotta ennenkuin päästään vaipoista eroon.
juuri täyttelemässä lappuja 7-vuotiaasta yökastelijasta. Minirinkuuri ei auttanut ja hälytyspatja jonossa ollaan. Kauanko teillä on mennyt päätöksen teossa kelalta...
kastelupäiväkirjaa täytellään ja seuraavaksi hälytin patja kokeilu. millainen se kelan tuki on suuruudeltaan, kannattaako hakea?
Se on jotain 70-80 euron välillä. Päiväkirjan pito ja lääkehoito pitää olla käytynä ennen kuin sitä voi hakea. Juuri, täyttelen hakemusta. Tällä hetkellä pojalla ollut jo kaksi viikkoa ihan kuivana sänky;)
rymistelee useita kertoja yössä viimeisessä hädässä vessaan ja usein käy niin ettei ehdi pöntölle asti. Käytössä on minirin ja cystrin. Loppua ei näy...
onko uusi lääke vai samanlainen kuin mimnirin?
(ei jaksa googlettaa...)
eli herätyskello, joka herättää automaattisesti 2 h välein ja sitten käydään veskissä oli hätä tai ei. Jos lapsi ei itse herää, herätyskelloon, äidille on taatusti pienempi vaiva käydä herättämässä (ja tarpeenvaatiessa vaikka kantamassa) kuin putsailla jälkiä joka ainoa aamu.
Aikanaan lapsi tottuu heräämään yöllä ja käymään vessassa. Ongelma ratkaistu.
Hälytin kokeiltu ja oli sen jälkeen 1kk kuivana. Ei auttanut herätyskellot, eikä tahdo edes herätä jos menen yöllä käyttämään vessaan. Vaippa käytössä ja märkänä joka aamu.
Nyt olemme menossa kansanparantajalle ( en yleensä usko näihin) kokeileen, että jos se saisi tehtyä asialle jotain. Olen kuullut, että hän on saanut monet lapset kuivaksi kertahoidolla.
Toivotaan, että meitäkin onnistaa.
kaikki konstit. epätoivoinen olen.
Yökastelijoilla auttaa yleensä Minirin jos auttaa.
Meillä siis myös päiväkastelua minkä takia tuo Cystrin.
Terve. se, jolla oli myös päiväkasteleva lapsi - en muista millä numerolla kirjoitin...
ja iltapalalla juodaan ehkä vain vajaa lasillinen maitoa. Pissalla käy itse ennen nukkumaan menoa ja itse, kun menen nukkumaan puolen yön maissa käytän poikaa vielä pissalla.
lääkehoito ja hälytyspatja olleet kokeilussa. EI APUA KUMMASTAKAAN.
Meillä huomasin kun kertakaikkiaan en antanut yhtään kumpaakaan. Ei kastelua öisin. Sitten kun taas joi kaakaota esim. lasillisen iltapalalla jo alkoi jokaöinen ruljanssi.
En tiedä voihan se olla sattumaakin.. mutta meillä toimi näin.
Poika 6v
minirin auttoi. hälyttimsetä ei ollut mitään apua.
tyttö nyt 4,5v ja yövaippa käytössä hänelläkin. saas nähdä, miten pitkälle tämän kanssa mennään...