Uusi miesystävä..molemmilla lapsi, vuorotyö ja
harrastuksia, jotka vievät aikaa = MAHDOTON YHTÄLÖ. Minulla on sentään selkeät kuviot, milloin lapsi on luonani, mutta miehellä sen sijaan...huoh. Lapsi on siellä aina, kun miehellä vapaapäivä tai jos on yövuoro, niin pitää lasta illan luonaan.
Eipä tässä mitään, mutta alkaa olla hermot aika lopussa. Nytkin olen ollut lapsen kanssa neljän seinän sisällä viisi päivää, kun lapsi on sairastanut. Minnekään en ole päässyt, en töihin, en kauppaan, en minnekään. Miestä ei ole näkynyt, kun hetken käynyt nukkumassa täällä yövuoron jälkeen ja sen jälkeen lähtenyt hakemaan lastansa luokseen. Ja taas yöksi töihin. Nyt kun eniten tarvitsisin apua ja seuraa..
Ehkä olen sitten itsekäs, ei voi mitään, mutta toivoisin, että tällaisessa tilanteessa mies olisi enemmän kanssani.
Kommentit (8)
Ihanaa, että mies asetaa onan lapsensa uuden suhteen edelle.
Eli jos et omaa asennettasi pysty/halua muuttaa niin ei tuota suhdetta kannata jatkaa.
Minusta on hienoa, että miehesi haluaa pitää lastansa lähellään paljon. Hoitaako/viettääkö hän aikaa myös sinun lapsesi kanssa? Joustoa nämä uusperhekuviot vaativat. Ydinperheessäkin lapset ovat 24/7 vanhempiensa kanssa, siis miinus työajat jne. En ymmärrä täysin ongelmaasi, perhe on teidän yhteinen ja lapset osa sitä. Niin kuin yh:t ja ydinperheetkin, lapselle järjestetään hoitaja siksi aikaa kun vanhemmat viettävät kahdenkeskeistä aikaa, jos sitä aikaa ei muuten saada järjestettyä.
Lapsen kasvaessa hänelle tulee omat kuviot, eikä hän ole niin kiinni vanhemmissaan, jolloin sitä yhteistä aikaa riittää ihan arjen keskelläkin. Yhteisesti jaettu arki on myös sitä yhteistä aikaa. Vuorotyö on ikävä siinä, että se kuluttaa kaikkia, etenkin perheellisiä. Onnistuisikohan työn vaihtaminen päivätyöhön tai päivävuoroon, isommissa yrityksissä joustoa löytyy näissä asioissa pienten lasten vanhemmille. Aina kannattaa kysyä työnantajalta.
Tsemppiä sinulle ap. Vanhemmuus on välillä rankkaa.
Vierailija:
Ihanaa, että mies asetaa onan lapsensa uuden suhteen edelle.Eli jos et omaa asennettasi pysty/halua muuttaa niin ei tuota suhdetta kannata jatkaa.
En ole valmis luopumaan ajastani lapseni kanssa, mutta minulla on toisaalta myös aika paljon vapaa-aikaa, sillä lapseni on selkeästi tietyt päivät kuukaudesta isänsä kanssa.
Uudella miesystävälläni ei sen sijaan ole mitään säännöllisyyttä tapaamisissaan - käytännössä ottaa lapsensa melkein aina kun on vapaalla.
Myönnetään, olen tällä hetkellä hirveän väsynyt ja masentunutkin vietettyäni monta päivää yksin neljän seinän sisällä.
Silti, en usko suhteellamme olevan tulevaisuutta, sillä en vaan taida pystyä olemaan sellainen " äitipuoli" niinkuin lapsi ansaitsisi.
Itse olen ollut äitipuoli ja ikävä kyllä sinnittelin väkisin liian pitkään. Ei ole kenenkään etu, että lapsista tulee " turhaa" stressiä. Hanskat tiskiin vaan, jos jo nyt huomaat ettet jaksa. Ei tiedä, auttaako se, että lapset kasvaa, itse en jäänyt sitä odottamaan.
Mielestäni on hienoa, että mies ottaa lastaan usein luokseen.
olisihan teidän mahdollinen yhteinen lapsikin teillä silloin kun äiti/isä olisi vapaalla?
enää haluakaan miestä, jolla on lapsi. Tahdon viettää aikaa mieheni kanssa myös kahdestaan. Ap
Vierailija:
olisihan teidän mahdollinen yhteinen lapsikin teillä silloin kun äiti/isä olisi vapaalla?
suurimmassa osassa tapauksia... Ei välttämättä mikään tilastotulos, mutta maalaisjärkeen perustuva juttu. Niinpä en ole miesystäväni kanssa muuttanut yhteen. Tavataan kaksistaan noin kerran kahdessa viikossa, ja se toimii meillä. Muuten pyöritetään arkeamme itseksemme.
En edes odota miesystäväni osallistuvan arkeen. Jos asuisi tässä, ottaisi varmasti sikana päähän, jos työ tai lapset veisi kaiken yhteisen ajan. Nyt ei ole sitä ongelmaa.
Tämä tietty vaatii omanlaisensa luoteen ja luottamuksen molemmilta. Mutta sopii siis meille.
tästä suhteesta ei taida tulla mitään. En vaan pysty nielemään sitä, että miehen lapsi vie niin suuren ajan elämästämme. Ei taida minusta olla äitipuoleksi. Alkakoot joku sellainen siihen puuhaan, joka kykenee. Minä en.