Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oikeesti, saako elatuksmaksuista jotain verovähennyksiä?

Vierailija
06.02.2008 |

Miten ne lasketaan ja mistä vähennetään? Mites toi vähennys suhtautuu lähivanhemman lapsista saataviin vähennyksiin, onko sellaisia edes? Alijäämähyvityksen lapsikorotus pahasti velkaantuneille joo, mutta onko tuloverotuksen puolella mitään?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä liity mitenkään siihen mitä maksaa vaan on kaikille sama.

Vierailija
2/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuostahan on aina puhuttu, että miksi ihmeessä elatusvelvolliset saavat tuon vähennyksen, kun eivät lähivanhemmatkaan saa. Mutta kun on summana todella pieni, niin ei sitä kai sitten ole viitsitty lähteä poistamaankaan. Kuitenkin täysin järjetön vähennys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: etä-äiti

Vierailija
4/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toi 80e on täysin symbolinen, eikä mitenkään lähivanhemmalta pois. Itse maksan ihan iloisesti 200e / kk. Kuitenkin etävanhemman täytyy (ilman lapsilisiä tietty) järjestää omakin asumisensa niin, että lapsi tai lapset voivat siellä elää.

t. toinen etä-äiti

Vierailija
5/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään puolet maksetuista elareista tulisi olla verovähennyskelpoisia. Sen verran paljon meidänkin perheen rahoja menee miehen ex-vaimolle vuosittain. Olen usein miettinyt mitä tekisimme rahoilla jos ne olisivat käytössämme kuten oikeus ja kohtuus olisi.

Vierailija
6/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vähintään puolet maksetuista elareista tulisi olla verovähennyskelpoisia. Sen verran paljon meidänkin perheen rahoja menee miehen ex-vaimolle vuosittain. Olen usein miettinyt mitä tekisimme rahoilla jos ne olisivat käytössämme kuten oikeus ja kohtuus olisi.

Vierailija
7/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käsittänyt jotain väärin. Tarkistapa seuraavan kerran verolippusi. Ja muille kysymys: miksi mielestänne valtion pitäisi myöntää verotuksessa vähennys elatusvelvolliselle? Joutuuhan se lähivanhempikin kaikkea hankkimaan, ei siitäkään vähennystä myönnetä. Kyllä se kuulkaa kalliimmaksi tulee olla lähivanhempi.

Vierailija
8/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olet käsittänyt jotain väärin. Tarkistapa seuraavan kerran verolippusi. Ja muille kysymys: miksi mielestänne valtion pitäisi myöntää verotuksessa vähennys elatusvelvolliselle? Joutuuhan se lähivanhempikin kaikkea hankkimaan, ei siitäkään vähennystä myönnetä. Kyllä se kuulkaa kalliimmaksi tulee olla lähivanhempi.

Ja tohon sun jälkimmäiseen lauseeseesi. Mun mielestä ex saisi maksaa mulle, että sai lapsen!

Vierailija
9/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutos on tullut ihan äsken (jos on).

Vierailija
10/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt nimenomaan niitä lapsen kanssa eläviä aikuisia pitäisi tukea. Pitääpä jutella oman ehdokkaan kanssa ennen seuraavia ek-vaaleja. ;)

Vierailija
11/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä nyt nimenomaan niitä lapsen kanssa eläviä aikuisia pitäisi tukea. Pitääpä jutella oman ehdokkaan kanssa ennen seuraavia ek-vaaleja. ;)

Onnea vaan!

Vierailija
12/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajaa ei kiinnosta maksetut määrät tai onko maksettu mitään, tarvitaan vain todistus elatusvelvollisuudesta ja tuon 80¿ verovähennyksen saa. Ja tämä on siis TIETO.

Vierailija
13/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä summalla tuo 5%:tia on n.80¿.

Vierailija
14/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sillä summalla tuo 5%:tia on n.80¿.

No, olen maksanut jo 10 vuotta ja markka-aikaan se ainakin oli tuon 5%, joten en tiedä koska on muutettu.

Vierailija
15/15 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan!

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän