Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhdistus vinkkejä (esim oranssi Ticket) miten kummassa sen saa puhtaaksi?

05.02.2008 |

Tosiaan tytöllä on tämän talven ollut käytössä oranssi othello reflex ja ihmettelen vaan kuinka sen saa puhtaaksi? Joka kerta kun täällä etelän talvessa sen olen tytölle aamulla hoitoon laittanut, niin illalla on pitänyt pyöräyttää pesukoneessa. Liat ei tosiaan vain suihkuttelemalla, harjaamalla yms lähde. Ne kun ei tahdo lähteä tahranpoistoaineella, harjalla ja pesukoneellakaan. Onko tuo siis aivan tuhoon tuomittu väri eteläisen Suomen talveen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

angelinako:

Onko tuo siis aivan tuhoon tuomittu väri eteläisen Suomen talveen?

Värissä ei tosin liene vika, vaan materiaalissa. Mä kiroan turkoosia othelloa :-/

Vierailija
2/9 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainenkohan kevään ticket haalareiden materiaali on? Mahtaako niistä saada likoja pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oranssi on etelän loskille ihan viho viimeinen juttu!!! Siitä kun ei lähe lika ees tahranpoistoaineella ja harjalla hinkkaamalla! Topattua haalaria kun on aika työlästä pestä koko ajan! Tuo oli tosiaan viimeinen kirkas mattapintainen housu/haalarin alaosa, mikä meille tulee! Sama ongelma oli kyllä viime vuoden ticketin välikausihaalareissakin. Niihinkin sai pesuainetta hinkata kauttaaltaan ennen pesua ja silti lopputulos oli vähän niin ja näin. Jos ostaisi mustat housut ja kirkkaan takin? Tai sitten tummansinisen (jonka joku ehkä näki ticketin keväässä) :)

Vierailija
4/9 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee melkein mitkä tahrat vaan irti jopa rasva tahrat irtosi ticketin housuista. Poika söi housuissa kiinalaista ruokaa ja ajattelin et ei lähde ikinä puhtaaksi, mutta lähti ;)

Vierailija
5/9 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytän pitkää kieltä tavallisten kauppojen tahranpoistoaineille.....

Sappisaippua se joka poistaa liki tahran kuin tahran ;) Antaa vaikuttaa ööö..vartin ja sit koneeseen ja johan lähtee ;) Toki tämäkin makuasia..

Itse saan sillä pois: " pinttyneet" kuratahrat vaaleanpunaisista ja vaaleansinisista reimatecin haalareista irti ja samoin ticketin oranssista talvitakista lähteneet tahrat hihoista aina veke.

Veri valumat, autosta saadut rasvatahrat, ruohon, voikukankin sitkeän hankaamisen jälkeen jne..

.. että kannattaa ostaa ja kokeilla :-)

Toiset tykkää käyttä palasaippuaa ja toiset nestemäistä, itse liputan nesteen puolelle.

Vierailija
6/9 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..heti on yhden käytön jäljiltä likaisen näköinen ja nyt tuntuu, että pinttymät jää pesussakin.

Yllätys sen sijaan on ollut Molon kirkkaan vihreä haalari, värinä luulisi olevan yhtä herkkä kuin oranssin Ticketin, mutta siihenpä ei lika tartukaan. Juuri pesin tämän talven ensimmäisen kerran, vaikka kaikenlaisilla kurakeleillä käytetty, vieläkin mietin vähän onko pesu tarpeen. Siis, todellakin on kuin pinnassa olisi joku likaahylkivä käsittely, jos kuraa jää pintaan, se karisee kuivumisen myötä pois.

Vierailija
7/9 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuota välillä käyttänyt, mutta syksyllä laitoin sitä vaaleanpunaiseen Reimateciin ja tulos oli samea kohta siinä mihin sitä hinkkasin. Sen jälkeen en ole sappisaippuaa hinkannut mihinkään. Meillä on kyllä sitä niin palana kuin nestemäisenäkin...pitää varmaan uskaltautua kokeilemaan taas sitäkin.

Arielin nestemäinen on ollut viimeisen raskauden jäljiltä pannassa, kun olin oksentaa koko ajan sen hajusta ;) Siis kaikki sillä pestyt vaatteetkin piti pestä uudelleen ennen käyttöä, kun olin tekemässä kuolemaa sen hajun kanssa.

Vierailija
8/9 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti kokemusta ticketin taman talven oranssista toppahaalarista, mutta viime kevaana meilla oli ticketin lime vk-haalari ja enaa ikina en toista sellaista osta. Se piti aina pesta kayton jalkeen jos halusi etta lika edes haalistuu siita. Laitoin pesuainetta suoraan likaisiin kohtiin, mutta silti ei kunnolla lahtenyt puhtaaksi. Tana talvena ollut kaytossa Molon haalari, jonka kangas myos sellaista mattapintaista, mutta siihen ei tunnu tarttuvan lika ollenkaan, en ole pessyt sita viela kertaakaan tana talvena.

Vierailija
9/9 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut sappisaippuaa Ruohonjuuresta Helsingistä. Saippuaa voi varmaan muutenkin olla luontaistuotekaupoissa, kestovaippoja myyvissä nettikaupoissa jne.

Tässä linkki Ruohonjuuren nettikauppaan:

http://www.iloinenmaapallo.fi/ruohonjuuri/product_info.php?cPath=62_65&…

Ja tuosta Ticketin haalarista: Meillä oli viime keväänä ja syksynä Ticketin turkoosi mattapintainen haalari, ja itse olen jo luovuttanut. Polviin tarttui ruskeaa likaa, joka ei kunnolla lähtenyt edes koneessa, saati sitten suihkuttamalla. Olen kokeillut laittaa pesuainetta suoraan tahralle, tahranpoistoainetta, suihkuttamista tuoreeltaan, muistaakseni tuota sappisaippuaa, harjaa, pesusientä jne. Sitten taas kaikki pesut, harjalla hankaamiset ym. ovat jo kuluttaneet haalarin polvia.

Ensi kerralla meille tulee joku tummempi ja liukaspintaisempi haalari, vaikka käytämmekin tuota Ticketiä nyt vielä niin kauan kuin se mahtuu.