160CM PITKÄT VAATEKOKONNE JA PAINO.
Kommentit (36)
Pitäisi ottaa huomioon myös mitat. Olen 160 cm ja 70 kg. Painoindeksin mukaan siis ylipainoinen. Mutta vaatekoko on 38 - 40 ja esim vyötärö 75 cm. Harrastan urheilua ja se ilmeisesti pitää mitat kurissa, mutta lisää (lihasten) painoa jonkin verran.
Laihduttamiseen on kyllä silti minullakin varaa muutama kilo.
Kike Elomaa on/oli lihaksikas eikä hänelläkään paino huidellut ylipainolukemissa. Olet roteva, vaikka et höttöinen olisikaan. En ole itsekään mitään höttöä ja 57 kilon lukemissani kaikkea muuta kuin ylipainoinen, jos urheilen ei tässä painoni nousisi 13 kiloa ihan vain lihaspainoa. Tuota on turha uskotella edes itselleen.
Käytän vaatekokoa 34. Kun raskauden jälkeen painoin 59 kg, vaatekokoni oli 38-40. Rakenteeltani olen siro.
Kyllä osa oikeasti ahtaa itsensä liian pieniin vaatteisiin.
Mun mielestä juuri hoikat ja pyöreät helposti aliarvioivat sen oman kokonsa, ja tunkevat itsensä siihen kokoon, mihin mahtuivat 5 kg tai 5 vuotta sitten. Pahinta on niitten vyötärörenkaiden roikkuminen farkkujen ulkopuolella.
painoa saisi ehdottomasti olla muutama kilo vähemmän, mutta vaikka urheilen 3-4 kertaa viikossa syön sitäkin enemmän :-(
Itselläni ei esimerkiksi ole koskaan ollut mitään vatsa/lannemakkaroita, jotka " liian pienistä vaatteista pursuisivat" . Kroppani ei yksinkertaisesti ole sen muotoinen... Jos paino nousee ja/tai jätän treenaamatta, suurenee takapuoli taaksepäin ja reidet vahvistuvat, ei vatsa tai lantio. ;o)
Osa pienemmän painon omaavista vastaajista vastasi kuitenkin pitävänsä suurempia vaatteita kuin minä ja se on tosiaan kropan mallista kiinni, ei niinkään painosta... On eri asia olla liikuntaa harrastamaton 56kg/161cm, kuin punttiksella säännöllisesti käyvä 61kg/161cm. :o)
Mutta samaa mieltä olen siitä, että kadulla näkee harmittavan paljon näitä " vararengaspursuilijoita" , erityisesti teinityttöjä. Pari kertaa olen tosissani miettinyt, etteikö housut satu kun niin pureutuvat vatsamakkaroiden sisään...
H&M:n vaatteissa, eivätkä kiristä mistään.
Joku kohta taas ihmettelee, joten kerron, että taustalla on vuosien punttitreeni ja rintani ovat pienet.
vaatekoko S-M, olenpa joskus ostanut L-kokoakin. 34-40 voi olla mitä tahansa tuosta haarukasta. Ja kupit on 70C-D. Lantioni on leveä, vyötärö kapea ja hartiat aika tasan lantion levyiset. En ole liikunnallinen, joten kiinteytyksen varaa kyllä on, painoni on " höttöä" .
Ikää 13/-00, olen 162cm pitkä ja painan 56kg. Vaatekokoni on paidoissa s ja housuissa 36
52kg ja vaatekoko S/36, joskus myös 34/XS tai 38/M, riippuen mallista.
60 kg, vaatekoko 36 (yläosat/mekot) tai 38 (housut/hameet).
Aika jännä kun monella kevyemmällä on sama vaatekoko, mutta toisaalta minulla on jonkin verran lihasta. Vaatteet kuitenkin istuvat päälleni eikä jää jenkkakahvoja tai muita tursotuksua.
Ikää 13/-00, olen 162cm pitkä ja painan 56kg. Vaatekokoni on paidoissa s ja housuissa 36
Mietin tosi pitkään että mitä ihmettä tuo 13/-00 tarkoittaa, mutta olet siis syntynyt vuonna 2000? Herranjumala olen vanha.
yritätte mahduttaa itsenne pieniin kokoihin (siis 42 tai 44)?? Olen tuo 56-57kiloinen eikä yllänni olevat 40-kokoa olevat vaatteet mitään säkkejä ole. Olisi todella vaikea ajatella, että 20 kiloa painavampana astuisin vain yhtä tai kahta kokoa isompiin vaatteisiin.