Sektio haavoista!
Jos on tehty hätäsektio ja haava on pysty suunnassa, ja tehdään sen jälkeen suunniteltu sektio, niin tuleeko se haava pystyyn vai vaakaan?
Kokemuksia?
Kommentit (9)
että paranin ihan tosi nopeasti!!!!!!!!!!!!!!!! Haavat eivät olleet kummallakaan kerralla yhtään kipeitä, kipulääkkeet jätin pois jo laitoksella ollessani (olin molemmissa sektioissa 3pv sairaalassa).
Liikkuminen ja nukkuminen eivät sattuneet ollenkaan.
Itselle tehtiin siisti haava tuonne pimpun yläpuolelle, ajettiin karvaa vähän pois ja noin 15-20cm oli haava mistä vaavi tuli, ei huomaa mitenkään edes kesäisin kun bikinit päällä on.
Ja toka tehtiin tähän samaan pystyviiltoon. Ei ole järkeä tehdä kahta arpea.
Toinen oli suunniteltu, ja kuulemma automaattisesti tuli taas viilto pystyyn. Oli muuten tosi siisti lopputulos, kun leikkauksessa poistivat vanhan arpikudoksen ja kursivat sitten vasta mahan kasaan!
Mulle on tehty kaksi suunniteltua sektiota ja molemmat siis pystyyn!
uusi sektio tehdään siitä vanhan arven kohdalta, sen arven suuntaisesti.
Luulen vaan että tuo pysty viilto on kipeämpi pidettävä kun vaaka, niin oisin voinu haluta päästä edes hieman " helpommalla" , kun tulis vaaka haava..
ap
Ei tosiaan haluta useampaan kohtaan arpea tehdä. Eri suuntaan tehdään vain sillon jos ensin on ollut vaakaviilto ja sitten tulee hätäsektio jolloin tehdään pystyyn. En tiedä mutta luulisin vaakaviillon olevan vähemmän kipeä. Siihen saa ainakin sulavat tikit ja suurimman kivun tämän toisen sektion jälkeen minulle ainakin aiheutti tikkien kiristyskipu.