Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa perusteita miksi neuvolassa pitää mennä punnitukseen ja antaa virtsanäyte?

Vierailija
05.02.2008 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissasta seurataan sokeria ja valkuaista, joten sen hyväksyn, mutta tuo jokakertainen punnitseminen on kyllä turhaa. Ja minulle ei todellakaan tullut liikaa painoa odotusaikoina, vain 6 - 8, mutta silti punnitseminen oli minusta vastenmielistä. Kyllähän turvotukset näkee ilman vaakaakin.

Minulla oli neljättä lasta odottaessani punasoluja virtsassa eikä siihen kiinnitetty mitään huomiota neuvolassa. Ihan turhaa ne on tutkia.

Vierailija
22/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

200g vaiko 600g!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydät sit reagoimaan jos on tarvetta.

tosin tulee mieleen, onko raskaaksi hankkiutuminen hyvä idea, jos mielenterveys on noin heikoissa kantimissa.

Vierailija
24/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikoissa kantimissa. Et selvästikään tiedä syn jälk masennuksesta mitään, kun noin sanot, mutta ei haittaa :)

Vierailija
25/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkiutumassa raskaaksi vaan olen raskaana, että kiitos kannustuksesta.

Vierailija
26/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se painon tulo ole mitenkään elintavoista kiinni (välttämättä), mulle tullut molemmissa raskauksissa 20kg, vaikka syönyt ihan normaalista ja harrastanut liikuntaa melkein loppuun asti. Nämä kilot kyllä lähtivätkin 5kk pois. Vaikka söin ja söin ja söin...

Vierailija
27/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkkari ei ollut yhtään huolissaan painon tulosta ja kaikki meni hyvin, en joutunut edes sokerirasitukseen. Minua kyllä kauhistutti aina vaa' alle meno ja harmitti tuo painon tulo. Mutta kun ei sille mitään voinut.

Vierailija
28/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävit neuvolassa esikoista (tai montako lasta sulla on?) odottaessa, niin luulisi, että sulla ois joku käsitys mitä siellä seurataan.

Vierailija
29/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkitarkastuksessakin piti mennä vaa' alle. Siinä vaiheessa kun ei luulisi vauvalle mitään haittaa olevan siitä, kuinka paljon äiti painaa. Mielestäni se oli selkeästi tarpeeton vaa' allakäynti ja " urkintaa" , joka ei neuvolalle kuulu. Omalla kohdallani painon kanssa ei ole ongelmia, etten tätä sillä kirjoita, mutta periaatteen asia tämä on. Ja sitä paitsi esikoisen kohdalla (eri neuvola kuin missä nyt käyn), äidin painoa ei jälkitarkastuksessa kysytty.

Vierailija
30/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsikuolleisuus suomessa on tajuttoman alhainen.

Vierailija
31/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jälkitarkastuksessakin piti mennä vaa' alle. Siinä vaiheessa kun ei luulisi vauvalle mitään haittaa olevan siitä, kuinka paljon äiti painaa. Mielestäni se oli selkeästi tarpeeton vaa' allakäynti ja " urkintaa" , joka ei neuvolalle kuulu. Omalla kohdallani painon kanssa ei ole ongelmia, etten tätä sillä kirjoita, mutta periaatteen asia tämä on. Ja sitä paitsi esikoisen kohdalla (eri neuvola kuin missä nyt käyn), äidin painoa ei jälkitarkastuksessa kysytty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi