Lue keskustelun säännöt.
Aloitetaan vinkki-ketju kaikille tuoreille äideille/ekaa kertaa lapsen saaville!
04.02.2008 |
Mua on alkanut hitsaamaan, kun meidän paikkakunnan terkat antaa ihan ihme neuvoja uusille äideille :(. Joten pistetäänpä nyt kasaan hyviä vinkkejä kaikille ekaa kertaa äideille tulleille tai tuleville!
Mun eka vinkkini on, että jos vauvasi ei herää syömään 4 tunnin välein, niin ei ole pakko herättää!!! Kuuntele vauvaasi, älä joidenkin terkkojen antamia outoja neuvoja tuon herättämisen suhteen (poikkeus tietysti keskoset :) ). Mun lapseni on 2kk eteenpäin nukkunut 14h yössä putkeen, enkä ole herättänyt syömään, vaikka sitä vihjailtiinkin neuvolassa.
Jatkakaa!!
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
jottei tarvi kokkailla tai olla nälissään ekoja viikkoja-kuukausia.
Pyydä apua jos mahdollista oli se sitten äiti, täti, anoppi, sisko, veli etc ja pyydä siivousapua etenkin jos sektio ja muutenkin. Muista myös alusta lähtien omaa aikaa vaikka se hetki että käyt kaupassa yksin tai pikku happihyppelyllä.
Isäkin osaa hoitaa vauvaa omalla tavalla. Anna alusta lähtien isälle omaa aikaa vauvan kanssa kahdestaan äläkä vahdi haukkana vieressä.
Muista että jokainen vaihe kestää vain hetken. Vatsavaivoja on lähes kaikilla vauvoilla ja se on ohi muutamassa kuukaudessa. Jos vauva itkee paljon kun sitä syöttää saattaa syy olla refluksissa johon on lääkitys. Eli mikään tuttipullon erilainen pää ei välttämättä auta.