Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereella asuvat akateemiset - miten ihmeessä löydätte töitä??

Vierailija
04.02.2008 |

Alkaa olla pinna kireällä. Muutettiin Tampereelle ja nyt työn saanti täältä tuntuu olevan kiven alla. Olen hakenut avoimia paikkoja, lähettänyt avoimia hakemuksia, mutta ei. Pakko vissiin muuttaa takaisin pk-seudulle, kun ei töitä löydy. Harmittaa. Ollaan oltu täällä viime kesästä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuitenkin miehen hyvä työpaikka täällä ja perheemme omakotitalo. Harkitsen itse jopa yrittäjyyttä, jos ei ala töitä löytyä.

Vierailija
2/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskaradion kautta olen työllistynyt tähän mennessä. Teknisellä puolella työskentelen. Jatka sitkeästi, tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en voi väittää etsineeni mitenkään aktiivisesti. Mutta mitään ei näkynyt joten perustin oman yrityksen ja olen nyt unelmieni hommassa ja oma pomoni. Yrityksellä on alkanut mennä todella lujaa joten innolla odotan mihin tämä vielä johtaa. Laajeneminen on mahdollista kesän korvilla ja sitten sitä otetaan uusia askelia taas... :o)

T oman elämänsä toimitusjohtaja

Vierailija
4/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koetan kestää muitakin ei-niin kivoja olosuhteita : (

Ja Tampere on pk-seudun ohella se vetovoimaisin kasvukeskus, ainakin asuntojen hintojen perusteella. Työtarjonta on vaan vähän toista luokkaa.

Vierailija
5/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yrittäjyydestä kiinnostunut nro 2

Vierailija
6/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:lle kysymys: minkäalan firma sinulla on? Ei tarvitse kertoa firman nimeä mutta miltä alalta? Miten olet kerännyt itsellesi asiakaspiirin?

AP

Vierailija
7/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös koulutuspalveluita, joilla onkin kysyntää kiitettävästi.

T se yrittäjä

Vierailija
8/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi viime aikoina on puskaradion kautta tullut muutama uusi asiakas.

T4

Vierailija
9/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 2

Vierailija
10/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta en edes oikein keksi mitään hyvää liikeideaa. Koulutukseni on hallinnollinen. Hallinnollisista tehtävistä on kokemustakin, samoin projektipäällikkönä toimimisesta. Täytyy nyt vaan yrittää vielä hetki. Syksyllä takaisin pk-seudulle, jos töitä ei ala löytyä.

AP

Vierailija
11/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon humanistisella alalla ja oman alan työpaikka löytyi helposti harjoittelupaikan kautta. Monet opiskelukaverit ovat kyllä muuttaneet Helsinkiin.

Vierailija
12/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuvittelin tyhmänä, että muutaman vuoden työkokemuksellakin jotain saisi. Vaan olinpa väärässä.

AP

Vierailija
13/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkintoni on yhteiskuntatieteellinen.

AP

Vierailija
14/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopullisia päätöksiä en ole vielä kuitenkaan tehnyt.

Vierailija
15/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulle kaikki haluaa, parempien liksojen, mielenkiintoisempien piirien ja hienompien asuinalueiden takia.

t. Tampereelta Helsinkiin aikoinaan muuttanut DI

Vierailija
16/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti Helsingin parempien liksojen, Tampereen halvempien asuntojen ja työmatkakulujen verovähennysoikeuden vuoksi. Pendolinolla matka kestää puolitoista tuntia, saman verran kuin pääkaupunkiseudun kehyskunnista ruuhka-aikana autolla. Lapsen synnyttyä en tosin ehkä raaski tehdä niin pitkiä työpäiviä :-(

Vierailija
17/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain viran kymmenisen vuotta sitten. Alalleni ei taida tänä vuonna tulla yhtään virkaa avoimeksi :-(

Vierailija
18/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen Tampereen yliopistossa tänne toiselta paikkakunnalta muuttaneena. Olen viihtynyt kaupungissa ja suunnitellut jääväni tänne valmistumisen jälkeen 1-2 vuoden päästä. Olisin luullut, että työllistymisnäkymät olisivat hyvät Tampereella. Helsinkiin en haluaisi lähteä.

Vierailija
19/36 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa tuttavapiirin perusteella, että kouluttamattomilla se vasta vaikeaa onkin löytää töitä. ja tämä työllistymisongelma koskee siis lähes kaikkia aloja. Ehkä lääkäreillä ja insinööreillä alkaa olla täystyöllisyys? Tosin ei ollut vielä muutama vuosi sitten jolloin insinöörituttaviani muutti pois Tampereelta kun ei töitä yksinkertaisesti ollut.

Vierailija:

pilipalikoulutus?

Vierailija
20/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pääkaupunkiseudulle kaikki haluaa, parempien liksojen, mielenkiintoisempien piirien ja hienompien asuinalueiden takia.

t. Tampereelta Helsinkiin aikoinaan muuttanut DI

Minun alallani (olen KTM) on oikeastaan pakko muuttaa Hkiin, se on kuitenkin Suomessa rahamaailman ja liike-elämän keskus, ei siitä mihinkään pääse. Kiinnostavimmat ihmiset ja työpaikat löytyy täältä.