Petin mun tyttöystävää viikonloppuna festareilla
Eli se tapahtui pari päivää sitten. En osaa päättää kerronko, se oli kuitenkin vaan tunteetonta känniseksiä festariteltassa. Joo, se loukkaa ja satuttaa kumppania kyllä myös mutta tarkotan, ettei mulla ole mitään tunnesidettä siihen ihmiseen enkä ikinä enää edes näe sitä naista, ei ole siis pelkoa että päätyisin paneskelemaan sen kanssa uudestaan. Meidän suhde on ollut ihan vakaalla pohjalla ja rakastan kumppaniani, haluan jatkaa suhdetta kuten ennenkin mutten tiedä mitä tehdä tän asian suhteen. Haluaisin kyllä tavallaan kertoa tyttöystävälle, mutten tiedä miten hän ottaisi asian, haluaisiko hän jopa erota, joten en ole varma voinko ottaa sitä riskiä. Mitä te tekisitte mun asemassa, ottaen huomioon sen että haluan ehdottomasti jatkaa suhdetta ja nainenkin on suhteessa onnellinen? Kadun tekoani aidosti enkä tekisi sitä jos voisin nyt jälkeenpäin vaikuttaa asiaan. Enkä varmasti aio enää uudestaan pettää. Haluaisitteko te tietää asiasta, jos on varmaa ettette kuulisi sitä ikinä mistään muualtakaan, rakastat miestäsi ja tiedät senkin rakastavan sua, suhde on muutenkin kunnossa ja tulevaisuus vaikuttaa valoisalta?
Kommentit (463)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:33"]
Ja kun te hoette noista taudeista, niin aion pitää huolen etten tartuta tyttöystävääni, eli käyn testeissä jne. -ap
[/quote]
Käytätkö sit kumia sinne testeihin asti, niihin kun ei heti voi mennä? Suuseksissä myös.
[/quote]
Kyllä, tai sitten en harrasta seksiä ollenkaan kunnes saan tulokset. -ap
[/quote]
Selitäpä yllättävä selibaatti tyttöystävällesi reilun 3 kk ajaksi. HIV voidaan todeta vasta 3 kk päästä.
[/quote]
No hiv on niin epätodennäköinen että en ala sen tuloksia odottamaan. -ap
[/quote]
Eli söit heti sanasi. Ei suhun voi ees tälläsessä asiassa luottaa, oot valmis sen epätodennäköisyyden takia riskeeraamaan tyttöystäväsi vaikka toisin väitit.
[/quote]
Huoh, mieti nyt itekin. Millä todennäköisyydellä suomalaisella naisella on hiv? Sitä paitsi on mahdollista, että kondomi oli koko ajan käytössä. No, oletetaan että sillä naisella on hiv ja kondomi katosi jossain vaiheessa. Silti, hivin tarttumisen todennäköisuus muhun on 0,0003–0,0056 (http://www.hivtukikeskus.fi/question/hiv-tartunnan-todennakoisyys/). Ja jos minä noilla todennäköisyyksillä olen saanut hivin, niin millä todennäköisyydellä tartutan sen vielä eteenpäin naiseen? :D Haloo. -ap
[/quote]
Sun omasta linkistä:
" Riski 0,0003 tarkoittaa yhtä tartuntaa 3300 yhdyntää kohti. Hiv-tartuntariskiä lisää tartuttavan henkilön virusmäärä ja esimerkiksi samanaikaiset muut seksitaudit jotka monikymmenkertaistavat tartunnanmahdollisuutta."
Kyse on riskistä, naureskele asialle ihan vapaasti. Afrikassakaan ei olisi hiv ongelmaa jos se ei tarttuisi ihmisestä toiseen.
[/quote]
Ja mistä päättelet että sillä naisella tai minulla on oikein useita tauteja? Paljon todennäköisempää ettei kummallakaan ole yhtäkään. Ja nyt ei ollakaan Afrikassa, siellä todennäköisyydet on ihan toiset kun suunnilleen kaikilla on se ja ehkäisystä tuskin edes kuultu jne. -ap
[/quote]
Voi että olet tyhmä. Suomalaisuus ei merkitse mitään, sä et voi päältä päin tietää onko hällä tauteja. Jos hän on niin helppo, klamydian mahdollisuus on ainakin suuri. Näin ne taudit juuri leviää kun kuvitellaan että se söötti naapurin tytön näköinen on varmasti puhdas taudeista.
[/quote]
Voi että kun sä itse olet tyhmä, kun et ymmärrä, että afrikkalaisella on paljon todennäköisemmin hiv ja varmasti muitakin tauteja kun suomalaisella. Se on ihan fakta. Jonkun klamydian tms nyt saa aina hoidettua. Ja olen jo sanonut että aion käydä testeissä, joten ihan turhaan yrität siinä väittää, että olettaisin söpöjen naisten olevan varmasti puhtaita. -ap
Syitä miksi kannattaa kertoa:
1) Rankaiset sillä myös itseäsi, et tule toistamaan tekoa ja opit siitä paremmin.
2) Ei tarvitse elää vainoharhaisuudessa ja pelätä jutun paljastumista.
3) Voit vielä vedota virheeseen, salailun jälkeen et.
4) Et halua valehdella petoksen päälle, jos oikeasti sitä kadut.
5) Tulet hulluksi syyllisyydestä.
6) Välität tyttöystävästä.
7) Haluat suhteen toimivan, rehellisenä.
8) Säilytät paremmin kasvosi kun kerrot heti.
9) Koska se vaan on oikea tapa, ei ole muita tapoja.
10) Sun tyttöystävä mieluummin kuulee asian sulta kuin muualta, vaingossakaan.
"Voi että kun sä itse olet tyhmä, kun et ymmärrä, että afrikkalaisella on paljon todennäköisemmin hiv ja varmasti muitakin tauteja kun suomalaisella. Se on ihan fakta. Jonkun klamydian tms nyt saa aina hoidettua. Ja olen jo sanonut että aion käydä testeissä, joten ihan turhaan yrität siinä väittää, että olettaisin söpöjen naisten olevan varmasti puhtaita. -ap
"
Olenko väittänyt kenties toisin? Sun pitää vaan ymmärtää että suomalaisellakin on riski olla se tauti.
Ja klamydia voi aiheuttaa lapsettomuutta, sinuna en asialle naureskelisi.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:09"]mistä luulet sen saavan tietää. :D -ap
[/quote]
Eipä sua kauheasti kaduta, jos hymynaamojakin pitää käyttää.
(Tosin epäilen provoksi, kuten kaikkia muitakin av:n aloituksia)
[/quote]
En käytä hymynaamoja pettämisen vuoksi, vaan teidän joidenkin naurettavien viestien takia. Ja varmaan kiva elämä sinulla, kun pitää olla niin skeptinen ettei voi mitään uskoa. -ap
No mutta eikös sitä sanota, että jos suhde on kunnossa, niin kumpikaan ei petä ja hyvään suhteesen ei mahdu kolmansia osapuolia, eikä edes kännisekoiluja.
Kovakaan känni ei kyllä ole tekosyy. Itse sammuisin ennen kuin "olisin niin kännissä että tulisin pettäneeksi puolisoa".
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:03"]
Eiköhän jokainen tunne oman suhteensa ja tiedä, miten on paras toimia.
[/quote]
Ap ei ainakaan tunnu tietävän, kun täällä asiaa ihmettelee.
Mutta kyllä, yli 3-kymppisen, jok aon ehtinyt saada lapsenkin naisystävänsä kanssa luulisi keskustelleen tällaiset asiat jo ennakkoon. Olisi ihan viisasta tietää, miten kumppani suhtautuuu pettämisiin ja mihin rajat vedetään.
117
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:27"]
"Voi että kun sä itse olet tyhmä, kun et ymmärrä, että afrikkalaisella on paljon todennäköisemmin hiv ja varmasti muitakin tauteja kun suomalaisella. Se on ihan fakta. Jonkun klamydian tms nyt saa aina hoidettua. Ja olen jo sanonut että aion käydä testeissä, joten ihan turhaan yrität siinä väittää, että olettaisin söpöjen naisten olevan varmasti puhtaita. -ap
" Olenko väittänyt kenties toisin? Sun pitää vaan ymmärtää että suomalaisellakin on riski olla se tauti. Ja klamydia voi aiheuttaa lapsettomuutta, sinuna en asialle naureskelisi.[/quote]
No sanoit, että suomalaisuus ei merkitse mitään mutta kyllä se tässä asiassa merkitsee, eli olet. Niin voi, hoitamattomana, monestiko mun pitää kertoa että aion käydä niissä testeissä? :D -ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:32"]
" Olenko väittänyt kenties toisin? Sun pitää vaan ymmärtää että suomalaisellakin on riski olla se tauti. Ja klamydia voi aiheuttaa lapsettomuutta, sinuna en asialle naureskelisi.[/quote]
No sanoit, että suomalaisuus ei merkitse mitään mutta kyllä se tässä asiassa merkitsee, eli olet. Niin voi, hoitamattomana, monestiko mun pitää kertoa että aion käydä niissä testeissä? :D -ap
[/quote]
Niin, mä ymmärsin ainakin että tarkoitettiin kun suomalaiseltakin voi sen taudin saada. Siksi se ei merkitse.
Joo, sanoit toki käyväsi mutta heti ulahdit ettet 3 kk oota kun ei sulla nyt hivii voi olla.
Sä jaksat kyllä täällä ulista todennäköisyyksistä ja haluat olla oikeassa mutta oikeassa elämässä ei menekään ihan niin. Säälittävää.
-ohis
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:16"]
Eli sinun logiikallasi ne, jotka eivät ole ikinä olleet kännissä eivät tiedä millaisia ovat oikeasti..? Edelleenkin, en aio pettää enää eikä asia paljastu myöhemminkään ainakaan kenenkään ulkopuolisen toimesta. -ap
[/quote]
Ei se ole "logiikkaa" vaan totuus. On harvoja ihmisiä, joiden käytös ei kovassakaan kännissä juuri muutu. Suurimmalla osalla muuttuu hieman ja osalla huomattavasti. Etenkin viimeisen ryhmän edustajien kannattaisi pohtia, miksi tietyt tunteet nousevat esille vasta kun itsekontrolli pettää. Siihen voi olla syitä, joiden valkeneminen johtaa tasapainoisempaan mielenterveyteen. Suosittelen.
Et aikonut pettää nytkään, ja petit. Huomaatko, että tästä seuraa ettet ole luotettava? Sekin kertoo tukahdutetuista tunteista ja motiiveista, joihin pettämisesi todennäköisesti liittyi. Jos/kun näin on, se tapahtuu kyllä helposti uudestaankin, vaikka nyt muuta väitätkin.
Viimeinen väittämäsi on puhdasta paskaa. Et voi mitenkään tietää, ketkä kaikki näkivät sinut festareilla tuon naisen seurassa (ei välttämättä kaverisi jonka kanssa olit siellä, vaan joku jonka et edes huomannut olevan siellä), mihin valokuviin olet päässyt, milloin hoitosi törmää sinuun ja naiseesi sattumalta baarissa, mitä eräänä yönä unissasi mutiset vahingossa naisesi kuullen, milloin naisesi löytää vieraita hiuksia teltasta joka sinulla oli festareilla, milloin hän huomaa muuttuneesta käytöksestäsi (jolle et voi itse mitään kun joudut varjelemaan salaisuuttasi) että jokin on vinossa, jne. jne. Paljastumistapoja on lukemattomia, enemmän kuin kukaan meistä pystyy lonkalta keksimään. Voit myös olla saanut sen HIVin ja tartuttaa sen naisellesikin. Todennäköisyys on toki pieni, mutta se ei ole nolla. Se, että todennäköisyys ei ole nolla, tarkoittaa että sinä voit olla nyt HIV-positiivinen. Huonoinkin tuuri osuu aina jonkun yksilön kohdalle, ja sinä et ole millään tavalla immuuni tälle.
Elät itsepetoksessa monilla erilaisilla tavoilla. Sinulla on vielä paljon työtä tehtävänä itsesi kanssa ennen kuin sinusta tulee luotettava, aikuinen mies. Kaikista ei tule sellaista koskaan. Edelleen: valitset itse.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:34"]
[/quote]
Niin, mä ymmärsin ainakin että tarkoitettiin kun suomalaiseltakin voi sen taudin saada. Siksi se ei merkitse.
Joo, sanoit toki käyväsi mutta heti ulahdit ettet 3 kk oota kun ei sulla nyt hivii voi olla.
Sä jaksat kyllä täällä ulista todennäköisyyksistä ja haluat olla oikeassa mutta oikeassa elämässä ei menekään ihan niin. Säälittävää.
-ohis
[/quote]
Ai suomalaisuus ei merkitse yhtään mitään? Että ihan sama paneskelenko afrikkalaisen vai suomalaisen kanssa, yhtä todennäköisesti saan hivin? Todella outoa, kun te ette suostu myöntämään että hivin saaminen suomalaiselta naiselta on hyvin, hyvin epätodennäköistä. Luulette varmaan, että hiv tarttuu 100-prosenttisen varmasti yhdynnässä. Mä olen näistä asioista näköjään paremmin perillä kuin te, vaikka muuta luulette. -ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:29"]Ja varmaan kiva elämä sinulla, kun pitää olla niin skeptinen ettei voi mitään uskoa. -ap
[/quote]
Mun elämä on oikein kivaa ja käytän siitä vain pienen ajan av:lla. Täällä en usko jankuttajien ja tyhmäksi heittäytyvien ihmisten juttuja.
Mitä enää jatkat keskustelua? Suurin osa kommentoijista on jo ilmaissut, että sinun pitäisi kertoa pettämisestäsi. Sinä et niitä mielipiteitä halua ottaa huomioon, hoet vain omaa totuuttasi, vaikka aloituksen perusteella sai vaikutelman, että halusit neuvoja. Sinulle kelpaa vain ne neuvot, jotka haluat kuulla. Tarinasi voi olla totta, mutta jankkaaja = provo.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:34"]
[/quote]
-ohis
[/quote]
Ai suomalaisuus ei merkitse yhtään mitään? Että ihan sama paneskelenko afrikkalaisen vai suomalaisen kanssa, yhtä todennäköisesti saan hivin? Todella outoa, kun te ette suostu myöntämään että hivin saaminen suomalaiselta naiselta on hyvin, hyvin epätodennäköistä. Luulette varmaan, että hiv tarttuu 100-prosenttisen varmasti yhdynnässä. Mä olen näistä asioista näköjään paremmin perillä kuin te, vaikka muuta luulette. -ap
[/quote]
Oot joo tosi hyvin perillä näistä asioista.. :DD Päivän vitsi!
Muuten naurattais, ellen itse tuntisi henkilökohtaisesti miestä joka sai HIVin yhdenillan jutusta Suomalaiselta naiselta. Kyllä suakin naurattaa siihen asti kunnes osuu kohdalle.
"Ai suomalaisuus ei merkitse yhtään mitään? Että ihan sama paneskelenko afrikkalaisen vai suomalaisen kanssa, yhtä todennäköisesti saan hivin? "
Edelleenkin, sillä ei ole helvetinkään väliä jos se hiv on tarttuakseen. Suomessa HIVtä on kantaväestöllä eniten.
Jos harrastat suojaamatonta seksiä tuntemattoman kanssa, se on aina riski ja se opetetaan jo yläasteella.
http://www.thl.fi/ttr/gen/rpt/hivsuokotim.html
Tuossa sinulle HIV tilastoa ihan kotimaisten ihmisten osalta.
Viimevuonna heteroseksistä 11 miestä on saanut HIVin. , sitä edellisenä vuonna 22.
Tyttöystävällä olisi jo kaksi syytä erota ilman pettämistä:
Yh-isä ja mies, joka käy iskelmäfestivaaleilla :DDDD
Voi jeesus, mikä ihana lahja naiselle :DDDDD
Pitää olla aika epätoivoinen tyttö
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:48"]
Tyttöystävällä olisi jo kaksi syytä erota ilman pettämistä:
Yh-isä ja mies, joka käy iskelmäfestivaaleilla :DDDD
Voi jeesus, mikä ihana lahja naiselle :DDDDD
Pitää olla aika epätoivoinen tyttö
[/quote]
Aika paljon enemmänkin. :D
Mies joka puhuu karvakäsistä ja pitää ihonväriä jotenkin erottavana tekijänä että se olisi pahempaa kuin suomalaisen kanssa paneminen.
Mies joka juo perseet jossain festareilla.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:16"]
Eli sinun logiikallasi ne, jotka eivät ole ikinä olleet kännissä eivät tiedä millaisia ovat oikeasti..? Edelleenkin, en aio pettää enää eikä asia paljastu myöhemminkään ainakaan kenenkään ulkopuolisen toimesta. -ap
[/quote]
Ei se ole "logiikkaa" vaan totuus. On harvoja ihmisiä, joiden käytös ei kovassakaan kännissä juuri muutu. Suurimmalla osalla muuttuu hieman ja osalla huomattavasti. Etenkin viimeisen ryhmän edustajien kannattaisi pohtia, miksi tietyt tunteet nousevat esille vasta kun itsekontrolli pettää. Siihen voi olla syitä, joiden valkeneminen johtaa tasapainoisempaan mielenterveyteen. Suosittelen.
Et aikonut pettää nytkään, ja petit. Huomaatko, että tästä seuraa ettet ole luotettava? Sekin kertoo tukahdutetuista tunteista ja motiiveista, joihin pettämisesi todennäköisesti liittyi. Jos/kun näin on, se tapahtuu kyllä helposti uudestaankin, vaikka nyt muuta väitätkin.
Viimeinen väittämäsi on puhdasta paskaa. Et voi mitenkään tietää, ketkä kaikki näkivät sinut festareilla tuon naisen seurassa (ei välttämättä kaverisi jonka kanssa olit siellä, vaan joku jonka et edes huomannut olevan siellä), mihin valokuviin olet päässyt, milloin hoitosi törmää sinuun ja naiseesi sattumalta baarissa, mitä eräänä yönä unissasi mutiset vahingossa naisesi kuullen, milloin naisesi löytää vieraita hiuksia teltasta joka sinulla oli festareilla, milloin hän huomaa muuttuneesta käytöksestäsi (jolle et voi itse mitään kun joudut varjelemaan salaisuuttasi) että jokin on vinossa, jne. jne. Paljastumistapoja on lukemattomia, enemmän kuin kukaan meistä pystyy lonkalta keksimään. Voit myös olla saanut sen HIVin ja tartuttaa sen naisellesikin. Todennäköisyys on toki pieni, mutta se ei ole nolla. Se, että todennäköisyys ei ole nolla, tarkoittaa että sinä voit olla nyt HIV-positiivinen. Huonoinkin tuuri osuu aina jonkun yksilön kohdalle, ja sinä et ole millään tavalla immuuni tälle.
Elät itsepetoksessa monilla erilaisilla tavoilla. Sinulla on vielä paljon työtä tehtävänä itsesi kanssa ennen kuin sinusta tulee luotettava, aikuinen mies. Kaikista ei tule sellaista koskaan. Edelleen: valitset itse.
[/quote]
Totuus? Musta sun ajattelutapa on aika surullinen, jos pitää vetää kännit tietääkseen millainen ihminen on oikeasti. Kyllä selvinpäin ollaan normaalitilassa ja se kertoo, millainen ihminen on. Joo, käytös muuttuu kännissä mutta juuri alkoholin takia, ei siksi, että ihmisen todellinen luonne tulisi vain silloin esiin.
Olen kyllä luotettava, voin välttää vastaavat tilanteet siten, etten vedä yhtä kovia kännejä jatkossa varsinkaan missään festareilla, baarissa tms.
Niin, en voi tietää ketkä kaikki meidät näkivät, mutta siellä teltassa ei taatusti ollut muita. Vaikka jotkut tutut olisivatkin nähneet meidät, niin eivät he ole nähneet mitään pettämistä eikä valokuvissakaan sitä näy. En mä muiden ihmisten tai kameran edessä seksiä harrastanut tai edes pussaillut... Se nainen asuu ihan toisella puolella Suomea ja tuskin me edes tunnistettaisiin toisiamme, eli ei pelkoa että törmäisimme baarissa tms. En puhu ikinä unissani ja vaikka puhuisinkin, ei unisia hourailuja pitäisi ottaa tosissaan. Se teltta oli naisen. Vaikka tyttöystävä huomaisi muuttuneen käytöksen, ei hän voi päätellä saati varmaksi tietää että se johtuu pettämisestä. Ja tuo hiv-juttu on jo käsitelty. En elä itsepetoksessa ja olen jo aikuinen ja luotettavakin. -ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:29"]Ja varmaan kiva elämä sinulla, kun pitää olla niin skeptinen ettei voi mitään uskoa. -ap
[/quote]
Mun elämä on oikein kivaa ja käytän siitä vain pienen ajan av:lla. Täällä en usko jankuttajien ja tyhmäksi heittäytyvien ihmisten juttuja.
Mitä enää jatkat keskustelua? Suurin osa kommentoijista on jo ilmaissut, että sinun pitäisi kertoa pettämisestäsi. Sinä et niitä mielipiteitä halua ottaa huomioon, hoet vain omaa totuuttasi, vaikka aloituksen perusteella sai vaikutelman, että halusit neuvoja. Sinulle kelpaa vain ne neuvot, jotka haluat kuulla. Tarinasi voi olla totta, mutta jankkaaja = provo.
[/quote]
Ei vaan jankkaaja = haluaa puolustaa itseään ja omia näkemyksiään. Ja lisäksi joidenkin viestit on niin naurettavia, että pakkohan niihin on puuttua. Mulle kelpaa kaikenlaiset neuvot ja otan jokaisen neuvon huomioon jos ne on asiallisia ja liittyy aiheeseen, nuo hiv-jauhamiset jne on ihan turhia. -ap
Mä en haluaisi tietää, jos mieheni olisi varma ettei pettäisi enää koskaan.
Olen todella onnellinen nyt ja tiedän etten pystyisi antamaan pettämistä anteeksi, joten en haluaisi tietää ja rikkoa tätä kaikkea, joka ollaan miehen kanssa rakennettu.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 19:46"]
"Ai suomalaisuus ei merkitse yhtään mitään? Että ihan sama paneskelenko afrikkalaisen vai suomalaisen kanssa, yhtä todennäköisesti saan hivin? "
Edelleenkin, sillä ei ole helvetinkään väliä jos se hiv on tarttuakseen. Suomessa HIVtä on kantaväestöllä eniten.
Jos harrastat suojaamatonta seksiä tuntemattoman kanssa, se on aina riski ja se opetetaan jo yläasteella.
http://www.thl.fi/ttr/gen/rpt/hivsuokotim.html
Tuossa sinulle HIV tilastoa ihan kotimaisten ihmisten osalta.
Viimevuonna heteroseksistä 11 miestä on saanut HIVin. , sitä edellisenä vuonna 22.
[/quote]
Silti todennäköisyys on häviävän pieni. Kuten olen jo sanonut, hiv-positiiviselta naiselta miehelle se on 0,0003–0,0056. Mutta en jaksaisi enää jauhaa tästä hiv-asiasta, eli jos haluatte niin voidaan sopia, että mulla on hiv, klamydia ja ties mitä muuta ja että tartutan ne vielä tyttöystäväänkin. -ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 18:09"]mistä luulet sen saavan tietää. :D -ap
[/quote]
Eipä sua kauheasti kaduta, jos hymynaamojakin pitää käyttää.
(Tosin epäilen provoksi, kuten kaikkia muitakin av:n aloituksia)