Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette ihmisestä joka vie 4-vuotiaan lapsen autolla hoitoon,

Vierailija
04.02.2008 |

matkaa hoitopaikkaan reilu kilomrtri ja siitä töihin 2km lisää, eli hoitopaikka ihan työmatkan varrella.

Eikö 4v:n pitäisi jo pystyä tuollainen matka kävelemään, millaiseksi sohvaperunaksi hänet opetetaan kun joka aamu vaan istutetaan autoon ja menoksi? Pahimmillaan tulee samanlainen kuin äidistään, joka kulki nuo työmatkat autolla jo ennen lasta. Sääliksi käy tuollainen :(

Niin ja lisäksi autolla mennään muutkin alle 3km matkat kaupuolle, kylään, asioille jne.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vienyt hyvillä mielin lapset 2,5n kilometrin matkan hoitoon autolla. En jaksaisi nousta n. tuntia aiemmin pimeässä ylös ja pakottaa lapsia kävelemään unisina.

Mutta kun matkaa oli vain 1,5 km eikä autoa ollut käytössä vein joka aamu lapset kävelemällä hoitoon ja hain kävelemällä pois, aluksi työnsin 1 vuotiasta kärryissä ja 3,5 vuotias käveli, myöhemmin vedin joskus lapsia tai pienempää pulkassa. Ihminen tekee sen, minkä on pakko.

Vierailija
22/23 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tarkoittanutkaan että pyöräily olisi se kätevin vaihtoehto kaikissa tilanteissa. Mutta vaikea uskoa että kaikilla autoa hoito- ja työmatkoihin käyttävillä äideillä olisi työ mikä edellyttää jakkupukua ja läppäriä mukana. Ihan omasta lähipiiristä löytyy valtava määrä hoitajia jotka siis vaihtavat talon vaatteet päälle töihin tultuaan ja silti mielummin kulkevat hyvät pyöräily- kävely- tai juoksumatkat autolla. Siinä varmaan yksi syy miksi hoitotyö koetaan niin fyysisesti raskaaksi.

14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ei ole lämmintä autotallia, niin onhan sekin oma hommansa lämmittää se auto, raapata se talvella puhtaaksi ja kiinnittää kaksi lasta turvaistuimiinsa. Äh, jäisi tekemättä, siinä ajassa jo lennättäisin kainalossa ne muksut sinne kilsan päähän!

Tämä huvitti aika paljon. Autossa voipi olla lohkolämmitin, vaikka ei sitä autotallia olisikaan. Skrapaukseen menee noin 5 min (tila-autoonkin), turvaistuimeen kiinnittää parissa hujauksessa.

Minä kävelen päiväkotiin (en tosin lennätä ketään kainalossa), samaa matkaa olen suhannut myös kotona olessani vieressä olevaan kerhoon/eskariin, rattaita raijaten (lapsia yhteensä 5, joten aina on ollut kuskattaviakin). Ja voin kertoa, että matka taittuisi nopeammin autolla - vaikka skrapattavallakin. Matkaa 1km 200 metriä ;-). Kys. matkaan varataan tokaluokkalaisenkin kanssa 30 min, jotta ei tulisi, sanojasi lainaten " aina niin hirveä kiire" .

Hauskoja nämä " lennättäisin" . Kehoitan kokeilemaan lennätystä. Meillä ei ainakaan aamusta lennetä. Kävellään kylläkin.

terv, ei-autoileva äiti, jota huvittavat tälllaiset " kyllä minä tekisin" -lausunnot ihmisiltä, jotka eivät ole tehneet