Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KOTILOT VK 6***

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Lunalla on ollut hyvä syy olla kirjoittelematta. Mutta nyt sitten entistä enemmän ;o) Aika hurjalta tuo vamma kuulostaa, toivottavasti paranee niin pian ja nopeasti kuin suinkin...

Adalat: toi oli hyvä vertaus tuo ihmisniagara. Täällä on kanssa yksi, plääh. No, nyt on alkanut vuoto jo hieman tasaantumaan, mutta aivan kauheeta. Heräsin jopa yöllä vaihtamaan sidettä, mitä en ole tehnyt sitten teini/nuoruusvuosien. Mietin kuukautiskupin ostamista ja olen lukenut kuukuppikunta.netistä kokemuksia. Onko kotiloilla kokemusta kuukupista? Olisi mahtavaa elää ilman " lorotusta" ja ei tarvitsisi miettiä öiseen aikaan ohivuotoja ;o)

Mulla kävi ihan hirmu mäihä. Täälläpäin on kunnallisella puolella yksi tosi pidetty hammaskirurgi ja päätin sitten, että josko vihdoinkin leikattaisiin tuo viimeinen viisaudenhammas pois kun lopetan imetyksen kuitenkin jossain välissä keväällä. Ajattelin, että jos tsekkausajan saisin huhti-toukokuulle. No, ajanvaraustäti kysyi puhelimessa, että pääsetkö iltapäivällä, tuli juuri peruutus...! Mikä tuuri, muuten olisi mennyt huhtikuun loppuun!! Vanhemmat, nuo pelastavat enkelit, tulivat hätiin ja pääsin lääkäriin. Iso operaatio tuosta poistosta tulee, ja sain ajan toukokuun loppuun. Jos en olisi saanut nyt tarkastusaikaa, niin hampaanpoisto olisi varmaan mennyt syksyyn... Pääsee eroon jatkuvasti tulehtuvasta ikenestä, aah!

Suunnittelen veljen vaimon kanssa Tukholman risteilyä, kohteena modeerna museet, ja Andy Warholin näyttely. Huhtikuun alkupuolella lähdetään, ja ajatuksena on, että imetystä vähennän tuohon mennessä ja sitten se loppuu... Ja palkkiona pääsen reissuun =) Eipä voi yöllä sortua imettämään kun ei ole paikalla ;o)

Hyvää ystävänpäivää kaikille!!!!

T:Anttuli

Vierailija
2/31 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunalle paranemisia.Mun pahin painajainen on et loukkaannun ite joskus jotenkin,koska meillä ei tukiverkkoo juuri ole,niin ois kyllä katastrofi=/

Mies tulee tänään(toivottavasti=)kotiin,ja on kyllä ihanaa=)Mä lähen sit ens viikolla viikonlopuksi pois tapaamaan kavereita,niin sekin on kyllä kivaa.Vaikka tiiän et pojan jättäminen tulee olemaan rankkaa.

Poika on ihan kiinni minussa,kerhossakin oltiin,niin kaikki ihmetteli et kylläpä viihtyy sylissä hyvin.Viihtyy joo..ja jos ei oo sylissä niin sit tekee tuhojaan.Oon käytännössä istunu 3päivää lattialla ja pitäny poikaa ja isompien kanssa samalla pelannut.Lapset on tykänny kun äiti touhuaa,mut koti on sen näkönen,ja kun nämä ihanuudet saanu illalla petiin,niin eipä oo ollu paljon voimia ruveta siivoomaan=)

Mut mun mielestä on nyt paras aika tuon pieninmän kanssa,kun pahimmat koliikki ja yöitkut ohi ja poika oppii koko ajan uutta.Tapailee sanoja ja on niin sulonen=)

Huomenna lapsille hoitaja,ja vietetään vähän parisuhdeaikaa,mikä tekee kanssa hyvää välillä.Mulla on välillä ihan ikävä miestä kun kumpikin painaa ympäri kämppää kerkiimättä sanoa toiselle mitään=)

Eilen just kaverille sanoin,et eihän tämä perhe-elämä aina mitään kivaa ole,perusarkee kun juostaan paikasta toiseen=)et jos 90% on tuota perushässäkkää ja 10% hauskaa niin hyvä on=)täytys yrittää nostaa tuon hauskan määrää.

En tiiä muilla mut vaikka oon kotona niin tuntuu et aika ei riitä kaikkeen..mitä sitten jos oisin töissä..aina on jollain lääkäriä,vanhempain-iltaa yms..juhlaa=)mut onhan meillä noitten allergioittenkin takia kaikkee ylimäärästä ollu ja poikien korvien.

Nyt suihkuun ja lähtään myöhemmin kerhoon ystävänpäivän viettoon.

huiskutin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunalle tsemppiä! Mulla on olkapääleikkaus edessä ja olen joutunut siirtään leikkausta jo kaksi kertaa. Käsi joutuisi olemaan 6 viikkoa kantositeessä ja sit kuntoustus päälle. En voi ajatellakaan meneväni siihen nyt kun on vaippaikäinen. Pärjään kyllä käden kanssa, kun syön särkylääkkeitä ja vältän rasitusta. Syksyllä olen sit menossa, kun saan lapsille hoitopaikan ja onhan vaavi sit jo isompi.

Mulla kanssa toi viisaudenhammas operaatio edessä. Alhaalta pitäisi leikata molemmat pois. Olen siirtänyt sitä leikkausta jo vuositolkulla, pelkään sitä niin älyttömästi. Synnyttäisin mieluummin vaikka sata lasta, kun olisin suu auki tunti tolkulla ja suu täynnä välineitä. Yksityisellä sais kyllä nukutuksen mutta maksaa älyttömästi ja ei näillä kelan rahoilla sellaisia makseta. Varasin kanssa nyt tarkistus ajan, kun kävin maanantaina siellä hammashoitajalla vaavin kanssa.

Meidän pikku neiti lähti sit eilen illalla käveleen, itse ihan ihmeissään kun pääsi kävellen liikkeelle. Konttaa kyllä vielä jos kiire jonnekin. Onhan suloisen näköistä kun vaappuu ja horjuu eteenpäin.

No nyt lähdetään luisteleen!

T:NAksu ja taapero

Vierailija
4/31 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin alkaa vuoto pikkuhiljaa osoittaa hyytymisen merkkejä, mutta kyllä sitä on kestänytkin; su-ke ihan lorotusta. Toivottavasti seuraavat ei ole näin karmeat. Mies vitsaili, että pitää äkkiä saada minut taas raskaaksi niin sitten ei tarvi taas vähään aikaan kuukautisista kärsiä. ;0D No joo, mutta nyt kyllä ajaa taloprojekti muiden haaveiden edelle.

Anttusanttu kyseli kuukupista. Minä olen sitä vakavasti harkinnut, mutta en nyt tähän hätään saanut aikaiseksi tilata. Sitten ajattelin lisäksi myös muutamia kestositeitä, koska inhoan noita muovihökötyksiä kun hiostavat ja kutittavat. Miestä ajatus kuukupista lähinnä yököttää, mutta eipähän hän sitä käytä ja huolla. Eivätkä tamponit sen mieltä ylentävämpiä ole. ;0) Mutta harkinta-asteella siis...

Voihan kökkönen sentään kun kokonaan taas unohdin mitä ihmettä minun piti kirjoittaa...No palaan taas jos se tulee mieleen...

adalat + tytöt

Vierailija
5/31 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiskutin: lohdutukseksi, kyllä meilläkin kämppä on välillä mullin mallin. Varsinkin kun Peppi on ollut kipeä ja olen nukkunut pätkissä, niin tuntuu, että voimat ja jaksaminen katoaa jonnekin. Saan yleensä nukuttua alkuyön hyvin, ja heti sen jälkeen kun Peppi on valvonut ja saantu lääkkeen niin vielä hyvinkin kolme tuntia... Epäilen ja sanoin miehellekin, että se epätietoisuus, et mikä yö saan nukkua hyvin ja milloin en, väsyttää pahemmin kuin itse unenpuute. Ja välillä on kyllä s koti niinsuntaasun, ja siivoa pitäisi kuitenkin aika energialla että pysyisi kuosissaan. Mutta olen ajatellut, että ehtii sitä sitten siivoamaan kun neiti joskus paranee =) Ei meillä kyllä lähellekään mikään sellainen koti ole kuin niissä kamalissa siivousohjelmissa! Eli puhdasta pyrin pitämään, että on vain sikin sokin. Ja kestovaippojen takia pyykkejä ei pääse kertymään. Välillä väsyttää vaippojen pesu, niitä yötä myöten usein ripustelen, mutta se antaa paljon! Se merkitsee mulle paljon, että olen saanut sen sujumaan ja mieskin vaihtaa niitä. Vaippasouvin jaksaa loppuviimeksi kuitenkin oikein hyvin, kun pohjalla on se TYYTYVÄISYYS siihen, että joku on sentään sujunut kuten villeimmissä unelmissani ajattelin =)

Adalat: Meilläkin mies on kanssa sitä kuukuppia vastaan! Mä sitten kysyin, että yököttääkö sua mun naisellisuus ja kuukautiset jotenkin hä? Jos tampooni ei yökötä niin miksi tämä, mitä? Nyt on ymmärtänyt, että MÄHÄN sitä haluan, ja voihan siinä olla vinha perä kun sitä monet kehuu. Oon kyllä saanut ratakiskosta vääntää ;o) Eli kun toissapäivänä uhkasin kuukupin vihdoin ja viimein tilata, niin ukkokulta totesi vaan, että eihän se niin kallis ole... Eli taidan sen tilata kun saan aikaiseksi =)

Mäkin kyllä synnytän enemmin kuin meen sinne viisaudenhampaan poistoon. Toisaalta, tämä lääkäri on syystäkin suosittu, tosi mukava setä. Viimeksi kun 4-v sitten leikattiin toinen alaviisuri, niin se meni tosi hyvin, kun oli niin kovat mömmöt kehissä. Et kun tuolle lääkärille pääsen, niin hyvillä mielin menen! Haluan tuon hampaan pois ennen seuraavaa raskautta, kun raskausaikana tuo ien sen hampaan ympärillä on ollut entistä kipeämpi, johtuen varmaan lisääntyneestä verenkierrosta... Siksi halu päästä siitä hampaasta eroon =)

Voi jukra, nyt lapset jo heräsivät... Kirjoittelemisiin!

Ystävänpäivänjatkot!

Vierailija
6/31 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Kovastippa on oksennustauti ollu porukan riesana. Toivottavasti rupee pian helpottamaan.

Täälä päin riehuu flunssaa ja noro-virusta. Vielä ollaan molemmilta säästytty, saas ny nähdä kuinka lopulta käy.

oltiin nyt vihdoin aten kanssa siellä lastenlääkärillä. Ei ollu mukavaa viedä noin pientä verikokeisiin :(

Mutta pääasia oli et kaikki arvot ja muut oli kunnossa. Sano vaan et tämä on teidän perheen vauva eli kasvaa niinku muutkin lapset, omaa käyräänsä. Oikein pirteä ja terhakka poika!

Jokohan ne neuvolas uskoo et meidän lapset menee omia käyriään.... isäntä kyllä uhkas mennä seuraavan kerran neuvolaan mut empä taida päästää....... taitaas toimitella vaikka mitä!

Menkoistakin täällä on keskusteltu. siis mulla alko menkat 8viikkoa synytyksestä..... Ärsyttävää ku koko ajan vuosi jotain. Mut onhan se sit helpompaa hoitaa toi ehkäsy kuntoon ku on menkat. Vaikkakin sain jo jälkitarkastuksessa pilleri reseptin jonka sai alottaa heti. Kolmannen levyn just aukasin. Tiedä sit mikä olis se paras ehkäsy.

Neljättäkin täällä jo kuumeiltiin!!!! Oon miettiny et hassu on ihmisen mieli. Siis mäkin oon jo kovasti miettiny et pitäskähän se neljäskin......isäntä puhu neljännestä synnytyssalis ku kolmas synty. sanon sille et oota nyt et edes puudutus lakkaa jaloista edellisen jäljiltä ennen ku seuraavaa suunnittelet.

Jotenki mieli on kyllä ollu kokoajan sellanen ettei meidän lapset vielä tässä oo. saas ny nähdä mikä on mieli parin vuoden päästä. ihan perään en kuitenkaan neljättä oo ajatellu.

Mut nyt pitää mennä nukkumaan et jaksaa aamulla nousta laittamaan tyttöä kouluun. sit alkaa leipomis tohinat ku tytöllä on viikonloppuna syntymäpäivä. Huh huh, hulinaa!!

72oinas ja pikkumies 3,5kk

Vierailija
7/31 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se on viikonloppu käsillä. :0)

72oinas; Hienoa, että kaikki oli kunnossa, mutta tekisikö mielesi sanoa, että " mitäs minä sanoin" seuraavalla neuvolakerralla? Hyvähän se tietty on, että tutkitaan jos jotain epäillään, mutta jos näin ulkopuolisena saan sanoa niin minusta teidän tapauksessa ei perusteita ollut sen enempää kuin meidän tyttöjenkään kasvussa. Kaiken järjen mukaan meidän kakkonenkin pitäisi nyt määrätä syyniin kun on hoikkanen. Meidän neuvolassa kyllä hyvin huomaa sen jos lääkäriksi sattuu kokeneempi tapaus tai jopa välillä lastenlääkäri: " hienosti menee, ei hätää" ja jos lääkärinä on sitten taas joku vähemmän ammattitaitoinen niin " voi voi, kun lapsi kasvaa huonosti" . Perusajatuksena tuntuu osalla olevan se, että jos lapsi ei kasva keskiarvojen mukaan niin jonkinhan TÄYTYY olla vialla. Ei sillä, että ylenkatsoisin lääkäreiden ammattikuntaa, mutta siihenkin porukkaan mahtuu monenlaista tyyppiä eikä tuo tk/neuvola valitettavasti houkuttele aina niitä parhaita ihmistenkohtaajia.

Tuosta kuukupista vielä sen verran, että yksi syy miksi se minua kiinnostaa on se sama kuin kestovaipoissa; miettikää sitä jätemäärää minkä nainen tuottaa kuukautisten aikana. Minulle on ilmeisesti iskenyt joku ihmeen vihreä herätys tai jotain. ;0D Toisaalta myös rahaa säästyy kun ei tarvitse kantaa suojia kaupasta. Minusta sekin on nimittäin yhteistä vauvan- ja naistenvaipoille, että ne ovat järjettömän suuri bisnes eikä takuulla tappiollinen. On nimittäin katteet varmasti kohdillaan molemmissa.

Taidanpa surffailla nettikauppaan tilaamaan itselleni kuukuppisen, ettei jää vaan puheasteelle. Rokeasti vaan anttusanttu perässä!! ;0)

adalat + tytöt

Vierailija
8/31 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tuo kuukuppi kanssa jotenkin kammottaa=)niin kuin joidenkin miehiä=)

Mulla kesti 2viikkoa kuukautiset kun hormoonit oli ihan sekasin imetyksestä/minipillereistä.Ensi viikolla saan normaalit pillerit ja ne sopineet hyvin aiemminkin=)Hoitaja yritti et jos pistettäs kierukka,mutta mua kammottaa sekin=/ja kun ei koskaan tiedä milloin ruvetaan yrittää seuraavaa.On kuulema parempi ehkäisyteho kierukassa,mutta ei meille mikään katastrofi jos vahinko kävisikin.Kattoo sitten joskus myöhemmin=)

Sterilisaatio on niin lopullinen ratkaisu et tuskin siihen koskaan päädytään kummankaan kohdalla=)

Oon ihan intona kun illalla lastenvahti ja päästään kaksin syömään yms juttelee rauhassa.Pistetään itse lapset nukkumaan ja lähetään sitten niin voi hyvillä mielin olla.Ja nuohan menee jo 20.00 petiin niin ei mene myöhäseksi=)On ollu niin ikävä miestä kun oli reissussaan,ja kotona jatkuva hässäkkä,niin kiva ihahn jutella rauhassa=)Sunnuntaina mennään vielä paruisuhdeiltaan(siellä lastenhoito)niin on tämä viikonloppu omistettu parisuhteelle.Ens viikonloppuna äiti sitten karkaakin omien kavereitten kanssa rellestämään=)

Aurinko paistais mut niin hirvee tuuli,ettei ulos kehtaa=/

Huiskutin kera kolmikon

Vierailija
9/31 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

adalat: Tekisi mieli ja aivan varmasti sanonkin! Kuten lääkärikin sanoi että kun on ennestään lapsia niin kyllä äiti vaistoaa jos jokin on pielessä, kun sanoin sille et itse oon ollu sillä mielellä et käynti on turha. Ei vauva voi olla niin tyytyväinen ja rauhallinen jos sillä on jokin pielessä, kyllä se sitä jotenkin ilmaisisi.

Tällä aiheutettiin vaan ihan turhaa huolta vanhemmille. Tuntu jo välillä et en osaa omaani hoitaa ollenkaan,ku tuntu et kaikki on pielessä niiden mielestä. Ja sen neuvola lääkärin on ihan turha koskaan puhua mulle että ei kasva käyrillä. Sanoin kyllä jo viimmeksi terveydenhoitajalle et teidän käyrät on perseestä!

et semmosta. Eihän aten velikään ole kun 101cm ja on joulukuus täyttäny 5v eikä sitä oo usutettu mihinkään tutkimuksiin.

tulipas höyryttyä mut kyllä helpotti :) :)

Ens viikolla on neuvola joten kattotaan nyt mitä sanovat.

72oinas

Vierailija
10/31 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan pitkään aikaan täällä sivuilla käynyt. Viimeksi olen varmaan ilmoittanut pojan syntymästä ja siitä on jo 4kk.

Aika on mennyt todella nopeasti ja poika kasvaa hurjaa vauhtia.

Kääntyy jo masulleen. Uskomatonta miten aika rientää.

Huomasin että monella jo vauvakuumetta pukkaa.=)

Pidin itseäni jo ihan tärähtäneenä kun haaveilen neljännestä, vaikka tämän piti jäädä viimeiseksi.

No ei kyllä ole vielä ajankohtaista toinen vauva. Ehkä parin vuoden päästä jos saadaan isompi asunto ja auto.

On ne vaan niin ihania kun selviää ensimmäisistä viikoista.

Meillä vihdoin vauva nukkuu yötkin niin saa itse nukkua ja jaksaa hieman paremmin.

Yrjötauti. Oli se meilläkin kylässä ja oli ihan kamala. Lapsilla kesti 4-5päivää ja meillä aikuisilla vähemmän mutta se oli ihan hirveää.

Kammottavaa ajatella että se tulisi viikon kuluttua uudelleen. Hyi.

Ruoka kyllä kohta palaa uunissa mutta terkkuja kaikille!!

Tsirppana ja poika 4kk

Vierailija
11/31 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Tsirppana kiva kuulla teidän kuulumisia!

Ja tsemppiä teille sairastajille! Meillä oli kanssa kerran vatsatauti kahteen kertaan peräkkäin ja se se oli järkkyä :(

Perjantain alkoi sitten työt. Jännitin kyl ihan kauheesti menoa, mutta hyvinhän se meni. Nyt onkin viikonloppu vapaa ja sitten taas töihin. Tytöillä menee hoidossa hyvin. Ja se on ollut kyllä tosi hienoa. On yksi murhe pois äidin sydämeltä.

Vauvaprojekti odottelee vieläkin menkkojen loppumista. Taisin käydä ilmottautumassa juu tuonne Neliapiloihin, mutta ei ole tullut oikein sinne kirjoiteltua. Täällä on helpompi puida noitakin asioita kun on tuttu porukka :)

Jassoo Huuma alkaa ja sitten Selvitytyjät.

Hyvät viikonlopun jatkot!

Hanna

Vierailija
12/31 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten kirjoitettua ihan oikeella nimellä.. sorry.. Siis AIHA

Vierailija
13/31 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat siis. :0P Ja ihan yhtä " ihanat" on nämä ekat menkat synnytyksen jälkeen kuin muistinkin. Aivan järkyttävät krampit alavatsassa ja suunnilleen lorisee. Aika hassua kyllä sinäänsä, että joka kerralla kuukautiset ovat alkaneet kun vauva on ollut vähän reilu 10 kk vanha. Monilla tutuilla se on vaihdellut paljonkin.

Ai että yrjö on tullut kylään Huiskuttimellekin. :0/ Olisi nyt edes se saanut jättää teidät väliin. Hyvä kuitenkin, että saitte niitä allergiatutkimuksia eteen päin. Onko teillä nyt kuinka monta ruoka-ainetta jotka sopivat? Mitenkäs teidän muut lapset; onko isommista kumpikaan allerginen?

Kiva kuulla, että AIHAlla alkoi työura hyvin. :0)

adalat + tytöt

Vierailija
14/31 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle käynyt tähän mennessä bataatti,maissi,sipuli,riisi,kaikki lihat,persikka,päärynä,mustikka,vadelma,banaani,kurkku.

Meillä on kohta ravitsemisterapeutti aika.Ja tavallinen tutteli käy niin se helpottaa paljon=)Nyt testaan huomenna tuon ruispuuron ja sit ohran ihan kotona=)

Isommilla ei ole ruoka-aineallergioita,mutta niillä eri isä niin kai geenit vaikuttaa.Mulla ja miehellä on siitepöly allergiat ja mies ei voi syödä mitään hedelmä/vihannesta raakana.Isommilla lapsilla on myös heinänuhan poikasta mut ei onnex isommin.

Meillä on kotona hautajaistunnelma,mies lähtee huomenna 4päivää työreissuun ja mun pyöritettävä koti yksin..ei kiva=(Jos oisin reissumiehen halunnut oisin sellaisen ottanut=)Eka kerran suhteen aikana tälläinen ja tunnen itseni luuseriksi kun en pysty hehkuttaa että onpas ihanaa kun pääset reissuun,ja kyllä me kotona pärjätään..oon siis huono eukko.Mies oikeesti auttaa paljon ja on reissunsa ansainnu,kyseessä on työmatka mutta onhan siellä vapaatakin.HUOH

Mutta kohta vieraita,niin täytyy raivata isommat sotkut!!

Vierailija
15/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiskutin: Ajattelin vaan, että sinulle nuo allergiahommat olisi tuttuja kun tunnut niin tyynesti ottavan asiat. Itse olisin varmaan ihan hukassa jos kuopus olisi ollut allerginen kun kahden aikaisemman kanssa tottui siihen, että suunnilleen kaikkea voi huoletta antaa vauvalle. Minulla on muuten sama " heikkous" kuin sinulla noiden miehen reissujen kanssa; kun on tottunut siihen, että mies on apuna työpäivän jälkeen niin tuntuu tosi kurjalta jos tulee joku pitempi reissu ja joutuu jäämään yksin pyörittämään arkea. Olisi kiva pystyä ihan täydestä sydmestään toivottamaan toiselle hyvää reissua, mutta kun ei pysty niin pidän sitten suuni kiinni. Tokihan minä lasten kanssa pärjään yksinkin, mutta on se aika homma vastata kaikesta yksin 24h vuorokaudessa, että hatunnosto yksinhuoltajille!

Nyt sitten vihdoin on meidän vauvakaiselle tullut ylös kakkoshampaat. Kyllä niitä taas tehtiinkin pitkään ja hartaasti. Seuraavia taas odotellessa...

Näyttää muuten pahasti nyt sitä, että meillä loppuu tissittely ihan kokonaan. En tiedä onko se nyt sitten näiden ekojen menkkojen syytä vai mitä, mutta tyttö ei ole suostunut rinnalle nyt vuorokauteen ollenkaan. Toisaalta helpotus jos se näin helposti menee, mutta toisaalta *nyyh*...

adalat + tytöt

Vierailija
16/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUkavaa viikonalkua kaikille! Terveinä ollaan onneksi oltu.

Eipä ole kyllä kivaa olla yksin lasten kanssa. Meillä ei mies ole onneksi matkatöissä. Vuorotöissä kylläkin. Iltavuorossa kun on niin silloin joutuu illalla yksin hoitaa kaikki iltahommat ja siinäkin jo työ. Kyllä tosiaan hatunnosto yksinhuoltajille. Miehen veli on eronnut ja lapset on paljon hänellä, että saahan siinä äiti sit olla useammankin viikonlopun kuussa yksin pe-su.

Imetyksen lopetus oli mullekin joku ihmeen tunnemylläkkä. Toisaalta olin helpottunut, kun ei tarvinnut vierottaa, mut toisaalta oli tosi haikea olo. Vauva-aika alkaa todella olla ohi =(. Sit tuntui, et olin pari viikkoa ihan kärttyinen ja kiukkuinen, ehkä hormonitoiminta jotenkin muuttui. Mulla ei ole menkkoja näkynyt lainkaan, kun laitettiin se kierukka jo syksyllä.

Anoppi on vinkunut vaavia nyt sitten yöhoitoon kun en enää imetä, mutta en raaski viedä. Ehkä sit tässä keväämmällä. Yönsä nukkuu tosi hyvin, heräilemättä omassa sängyssä. Olkkarissa annetaan maitoa pullosta ja sit omaan sänkyyn. Joutuu kylllä käydä useaan kertaan " kippaamassa" pitkälleen.

Neiti ottaa muutaman askeleen jo ilman tukea ja seisoo jo pitkät ajat. Tänään käytiin hammashoitajalla näyttämässä 2 hammasta ja kuulemassa saarnat mehuista ja karkeista. No eipä ole kyllä mielessä antaa niitä herkkuja 10kk ikäiselle. Neuvolaa meillä ei ole 10kk vasta sit 1v:nä.

Luna ja muut joilla oli odotusaikana niitä sokerijuttuja, joudutteko menee rasituskokeeseen uudelleen? Täällä tehdään rasituskoe 1v synnytyksen jälkeen, että sekin herkku olisi edessä.

No nyt täytyy lähteä laittaan pojille ruokaa!

T: NAksu ja poppoo

Vierailija
17/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän olin reilu vuoden yksin lasten kaa ennen kun tapasin nykyisen miehen=)joten siitäkin kokemusta.Isä otti kyllä lapsia yöksi,mutta meillä ei vieläkään mitään joka toinen vkl systeemiä,kun exän vuorotyö niin menty sen mukaan=)Mutta kylläpä välillä kaihola muistelen sitä kun sai lykättyä lapset isälleen,olivat silloin n.kerran viikos yön siellä.Muuta en kaipaa yh:na olemisesta kun tuota omaa aikaa=)

Nykyisen miehen kanssa ollaan oltu 2,5-vuotta ja ei oo ollu ennen reissusta,ja kun tuosta raukka itkien lähti matkaan(mun mies herkkis=)

niin vanno ettei lähe enää ikinä=)

Mut mä oon päättäny pitää vapaaviikonlopun tuolla pääkaupungissa,kun kuskaan nuo lapset kuun lopussa sinne isälleen ,niin jään vanhojen kamujen kanssa pitämään vähän hauskaa=)Ja shoppailla pitäisi lapsille kaikkea=)Vauva saa jäädä isälleen.Mulla erot lapsista tekee aina tiukkaa,ja itken kun eron hetki koittaa,mut sit sitä kuitenkin pystyy olemaan ilman kun alkujärkytyksestä pääsee=)

Allergioista:Oon kaikkea muuta kun rauhallinen välillä noitten pöperöitten kanssa,pojalla oli antibioottejien takia maha kipee ja syöminen huonoa,niin olin jo hysteerinen..onneksi sairaudet nyt hetkeksi toivottavasti ohi,niin pääseen tekee uusia kokeiluja=)

Mut nyt on mentävä=)

Vierailija
18/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten muillakin: vuodan kuin seula. Näitäkö sitä sitten odoteltiin 8)?

Ei voi laskea niitä aikaisempaa kahden päivän tuhruttelua menkoiksi, vaikka jos lasketaan, niin kierroksi tuli 32. Ei paha, mutta katsotaan, kuinka pitkä kierto nyt tulee. Mies hihkuu kun voidaan laskea varmoja päiviä. meinaan kyllä olla tiukkana, että ei lipsuta, kun siihen se meni viimeksi ;o)

Olen kyllä tosi poikki kun viikonloppuna oli esikoisen synttärijuhlat, ja talo täynnä porukkaa.

Nyt ei ajatus juokse, tulen taas kirjoittelemaan kun ehdin, paremmalla onnella -että muistaisin, et mitä piti kirjoittaa ;o)

Vierailija
19/31 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille ketä odotteli tätiä kylään ja se vihdoin saapui, miten voikaan olla tuollaisesta noin iloisia ihmisiä, nainen on ihmeellinen:-)

Meillä alkaa näkymään valoa tunnelin päässä tämän vatsataudin tiimoilta, ei tosin vielä ihan terveitä olla mutta paranemaan päin. Keskimmäisellä on vielä ripuli, esikosta en tiedä kun ei oo vielä tänään käyny vessassa, mutta eilen vielä oli silläkin.

Vauva sairastui tähän tautiin vasta su-aamuna, joten ei eilen oli tosi surkee päivä, mutta tänään näyttää jo hänenkin osaltaa paremmalta.

Tää oli siis kauhein oksutauti mikä meillä on ikinä ollut. Isommat pojat nukkuivat lähes 3 vuorokautta putkeen, välillä oksentaen. Ei minkäännäköistä elon merkkiä ollut moneen päivään, nyt onneksi jo parempi tilanne.

No täytyy taas mennä pyykkäämään!!!

LapaLepa kera ripuloivien lasten

Vierailija
20/31 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut pikku viive tässä siitä kun viimeksi kävin kirjoittelemassa, mutta nyt mulla on kyllä ihan HYVÄ SYY siihen... Tapahtui nimittäin niin, että kaaduin kotona tammikuun viimeinen päivä ja nilkka otti ja MURTUI, tai vielä tarkemmin itseasiassa sääriluu murtui, siitä lähti pala irti alhaalta :( Jalka leikattiin ja nyt on sitten kipsi vielä 4,5 viikkoa, kuusi viikkoa kaikenkaikkiaan. Eli syy siihen etten ole nettiin päässyt, on se että konepaholainen on meillä YLÄKERRASSA ja tänne pääsy on ollut hivenen hankalaa.. :) Kepeillä en uskaltanut rappusiin yrittää joten nyt sitten tulin sillälailla takaperin istuallani ja käsillä ja terveellä jalalla nostellen :D Kaikkeen sitä joutuukin :D

Altin hoitaminen on myöskin vähän vaikeaa, joten meillä on nyt erikoisjärjestely miehen työvuoroissa ja mun äidin kanssa. Mies tekee pelkkää iltavuoroa ja on siis aamupäivät kotona ja mun äiti tulee sitten meille heti töittensä jälkeen ja on iltaan asti kunnes Altti menee yöunille. Ihan korvaamaton apu, kun en mä pysty peppua peseen tai nosteleen yms. Nyt mä sit vaan oleilen ja katselen telkkaa ja neulon :) Äiti pesee pyykit ja tekee ruuat, hoitaa vauvan... Vähän on syyllinen olo kyllä.. ;)

En nyt kerkiä enempää kirjoitella, mut Naksu kyseli siitä rasituskokeesta. Juu, kyllä mun pitäis mennä uudestaan, en oo vaan vielä jaksanut mennä. Olis saanut käydä heti kun puoli vuotta synnytyksestä.

Luna ja Altti