Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KOTILOT VK 6***

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, Lunan meriselitys hyväksytty. Mutta hui kauhistus, mitä kaikkea sitä voikaan käydä ihan kotioloissa! Olet sitten aika lahjakkaasti onnistunut kaatumaan kun sääriluusta on ihan pala irronnut. Tekee pahaa ajatellakin...sen verran on itsellä kokemusta murtuneista varpaista ja repeytyneistä nivelsiteistä, että on mahtanut tehdä kipeää.

Meillä oli tänään yhdistetty 10 kk ja kakkosen 3 v neuvola. Uusimmat mitat ovat 73,5 cm ja 8780 g. Hyvin tyttö kasvaa, hieman miinuksella mennään edelleen, mutta ruoka-aikana on kyllä selvästi pitänyt puolensa. ;0) Viime yönä tyttö tahtoi taas tissitellä, joten kahteen kertaan sitä harrastettiin, mutta hereillä ollessaan ei suostu syömään. Noh ehkäpä sitten jatkan noita yöimetyksiä edelleen, jotta typy saisi maitoa riittävästi. Hapanmaitotuotteita tyttö syö mielellään, mutta nokkiksesta kelpaa ruoan kanssa vain vesi.

No, kakkonen sitten....paino vetää nykyisin -20 tietämillä. Kontrolliaikaa, kontrolliaikaa taas. Minkäs sille tekee, että tyttö kuluttaa paljon kun kuitenkin syö hyvin ja on kaikkiruokainen. Allergiatkin käytiin atooppisen ihon takia testaamassa reilu vuosi sitten ja mitään ei ollut, joten kasvakoot miten tahtoo minun puolestani.

Minullakin nämä ekat kuukautiset on ihan järkyttävät...siis kirjaimellisesti lorisemalla tulee. Saapa nähdä miten monta päivää menee ihmisniagarana.

adalat + tytöt

Vierailija
22/31 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta tulla tupsahti yllättäen tännekin. Yöllä oli satanut n. 5 cm lunta. Juuri eilen harmittelin miehelle, että taitaa tulla tylsä laskiaisreiha esikoisen kerhossa tiistaina kun ei ollut lumen häivääkään. Näin se tilanne vaan muuttu. :0) Huomenna sitten päästään todennäköisesti pulkkamäkeen.

Mua ärsyttää kun on jo kolme päivää ollut ihan sellainen tunne kuin menkat alkaisivat, mutta ei vaan. Mullahan ei ole ollut tietoakaan kuukautisista synnytyksen jälkeen, että olishan tässä kohtapuoleen jo aika. Vaikka toisaalta mitä niillä tekee kun ei mihinkään nelosprojektiin pystytä tällä hetkellä lähtemään kun se toinen projekti menee edelle. Mutta ärsyttää tuo jatkuva jomotus.

Eipä meille taas mitään uutta & ihmeellistä kuulu. Ajattelin vaan kaikille toivotella hyvää alkanutta viikkoa ja hyvää laskiaistiistaita jo etukäteen.

adalat + tytöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei uutta kuulu.Pojat yskii,ja katotaan vieläkö joku kuuri haettava=)

Mullakin kierrot ihan sekasin kun imetys loppu 2viikkoa sitten,ja oon syöny minipillereitä.Nyt sit lopetin nekin hetkeksi,ja kovasti yritän et sais pian nuo normaalit pillerit.Tuo terveysaseman linjoilla roikkuminen tuon kiljjuvan pojan kaa ei oo niin hupia=)

Poika rupes kulkee tukea vasten ja nyt sitten onkin ihan mahoton.Ei mitään järkee päässä=/Sanojakin ruvennu tulemaan=)

Oli kyllä ihana ilma -8ulkona,ja tein tunnin lenkin pojan kanssa,nyt päivän ekat kahvit ja sitten touhuu pojan kanssa=)

Mites teillä muilla,ootteko pottaa kokeillu?meillä on ollu käytössä 9kk iästä iltaisin ,ja nyt oon yrittäny pistää muutenkin,pakoteta ei jos ei halua istua,mutta melkein aina jotain tulee.Mä kuh en oo niihin kestoihin jaksanu perehtyä,niin jos saisin sitten tuolla potalla vähän vaippoja vähennettyä=)

Jotenkin tämä nuorin oppinu kaiken nopeiten,tuttia ei oo ollu ollenkaan ja pulloa ei juurikaan,juo kupista=)Jokaista oon kyllä syöttänyt PITKÄÄN,kun en oo jaksanu sitä sotkemista=)ja ei meidän 10kk kyllä lusikkaa oo paljon käytelly..

La oli poika hoidossa muutaman tunnin ja isommat isällään,niin saatiin hetki olla kaksin miehen kanssa=)

Huiskutin joka piristyi kun pääsi ulos

Vierailija
24/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vaan tänään jäädä pulkkamäki vähäiselle, ehkä tuo jälkikasvu sitten laskee minunkin puolestani =)

Pitäisi mennä valitsemaan makkariin tapetteja, vihdoin ja viimein päätettiin tehdä sille jotain, ollaanhan me tässä jo asuttu kolme vuotta niin jo on aikakin. Kaivoin kaapista kaikki verhokankaat mitä löysin ja niitä olen nyt sitten roikottanut ja miettinyt mikä miellyttäisi...kaikista mieluiten ostaisin uudet, mutta nyt kyllä järki toppuuttelee ja käskee käyttämään vanhoja alta pois. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi. Esikolla olisi koulupäivä lauantaina, ja jos lunta on niin kakkonen on aamusta iltaan pihalla ja tuosta kolmosesta kun ei vaivaa ole...niin on hyvää aikaa miettiä rauhassa mitä tekee.

Mukavaa talvista päivää kaikille ja virtuaali laskiaispullia (ne ei lihota)

JB72 3:n K:n kotiäiti

Vierailija
25/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kotona.. En oikein vieläkään osaa nauttia tästä. Eilenkin selitin Nealle että huomenna on sitten siivouspäivä meillä ja tajusinkin, että ai niin Neakin on hoidossa. Perjantaina sitten töihin. Kääk. Mut hyvn se menee (täytyy uskoa niin).

Menkat alkoi 2pv sitten. Siis ne kunnon menkat, jotka tulevat synnytyksen jälkeen. Vuodan kamalasti ja kivut sen mukaset. No jos elimistö nyt puhdistais itseään seuraavaa vauvan kasvatusta varten ;) Miehellä synttärit marraskuussa ja mulla joulukuussa että nyt jos tärppäis seuraavan 2 kierron aikana niin jompi kumpi sais " synttärilahjan" .

Nea nukkui taas viime yön meidän keskellä. Yösyönnit on taakse jäänyttä elämää, mutta nukkumisrytmi ja -paikka vielä hakusessa. Onpa tuo nukkunut omassa sängyssään, omassa huoneessaankin läpi yön. Mutta kun on niin ihana nukkua tuollaisen pikkutuhisijan vieressä :) :)

Jassoo. Jatkan huuto.net projektiani...

Hyvää alkanutta viikkoa!

AIHA

Vierailija
26/31 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi valvotti koko viime yön, ja niin se oli, että tulehdus jälleen oikeassa korvassa. Nyt sai jämäkän kuurin, jospa se olisi sitten SE kuuri joka auttaisi vähäksi aikaa.

Ihan kateeksi käy AIHAn kunnon menkat, haluaa tännekin!! Mulla oli jotain ihan ihmeellistä tiputtelua, mutta ei mitään kunnollista. Ei mitään tärppejä vielä meille, mutta olen nyt alkanut kaipaamaan normaalia kropan toimintaa, ja välillä ajatus karkaa jo imetyksen lopettamiseen =) Jatkan imetystä maalis-huhtikuun vaihteeseen, sen olen jo päättänyt. Nyt en raaski edes ajatella lopettamista kun rinsessa on niin kipeä ollut öisin, että siitä sitä lohtua (ja hiljaisuutta välillä)...

Pitäisköhän muuten laittaa seuraavan viikon aloitus kahdelle viikolle, tyyliin vkot 7&8 niin ehtisi lukemaan juttuja kauemmin? Kauhean pulskeiksi kun ei nämä meidän pinot nykyisin kasva :o/

Adalat: Onko ollut jo asunnosta tosissaan kiinnostuneita? Toivon asuntokauppatuulia sinnepäin =)

Nyt nukkumaan!

T:Anttuli

Vierailija
27/31 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä teilläkin, anttusanttu, on oikein kunnon korvakierre menossa. Sääliksi käy sekä äitiä että tytärtä. :0/

Eipä tosissaan ole kamalaa kuhinaa näissä meidän pinoissa. Johtunee varmaan siitä, että kaikilla riittää tohinaa kotona, osa on aloittanut työt ja toisaalta eipä sitä itselläkään läheskään aina ole mitään tähdellistä kertoiltavaa, joten tulee joristua niitä näitä. ;0) Kuitenkin on kiva pitää porukkaa kasassa, muuten kaikki hukkuvat bittiavaruuteen.

Asunnonmyynti on perseestä! Tai sitten meillä on käynyt ihan ihme tuuri näiden ostajaehdokkaiden kanssa; kaikilla on omat asiat siinä jamassa, etteivät mitään tarjousta voi vielä tehdä. Kiinnostuneita on ollut kuitenkin. Yhdellä pariskunnalla on kaksi asuntoa myymättä ja toisella hyvin kiinnostuneella tulevalla ex-rouvalla on kaikki asiat avioeroon ja yhteiseen taloon liittyen levällään. Itse en kyllä ihan kamalasti viitsisi asuntoja kierrellä katsomassa jos omat asiat ovat kaikkea muuta kuin siinä kunnossa, että oikeasti voi jotain tarjousta tehdä. Ihan itsensä kiusaamista olisi löytää kiva asunto, joka sitten menee nenän edestä ennenkuin saat omat asiasi järjestettyä. Kohta soitan sille mukavalle kiinteistönvälittäjäsedälle, joka kuukausi sitten heitti hyvän tarjouksen välityspalkkiosta....

Ööh...mitähän minun piti? Unohdin kun aloin paasaamaan näistä asuntokaupoista. No juu, ehkä se palaa...

adalat + tytöt

Vierailija
28/31 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHAlle tsemppiä huomiseen töihin menoon! Käypä kirjoittelemassa miten työpäivä sujui? Oletko muuten kuumeilupuolella neliapiloissa tai suurperhekuumeilijoissa? Mä jo itseni ilmoitin neliapiloihin, vaikka ei tässä vielä mitään yritystä ole ja ehkäisyä käytetään... Mutta KUUME jo oikeastaan on!

Adalat: Ajattele, millaista olisi myydä asuntoa sitten, kun olisi jo ihan pakko, eli talo olisi jo valmis... Mikä stressi! Hyvä, että nyt jo lähditte myyntipuuhiin. Itse suosittelen kyllä lämpimästi kiinteistövälittäjää. Me myytiin kahta tonttia vaikka kuinka kauan itse, mutta kiinteistövälittäjä löysi niille ostajat kolmessa viikossa! Mäkään en kyllä kiertelisi esittelyjä, jos ei olisi mahdollisuutta jättää tarjousta. Ihme porukkaa käynyt teillä, mut toivottavasti kohta tulee se yksi ja ainoa ostaja. Itse aina lohduttauduin, että onneksi ei tarvitse löytää kuin YKSI oikea ostaja =)

Mä pääsen tänään taas uimaan! Olen käynyt nyt kerran viikossa, ja kunto on jo selvästi noussut, ja paino laskenut. Vielä täytyisi 10kg pudottaa ennen seuraavaa raskautta, että ei ainakaan olisi kauheasti tuota ylipainoa. Tarkalleen haluaisin pudottaa 14kg, mutta tyydyn kyllä tuohon 10kg, koska mitä sitä ihan kireelle vetää jos kerran haluan olla raskaana vielä tämän vuoden puolella. Kääk. Tuolleen kirjoitettuna tuntuu hurjalta. Mutta ihanaa!!

Huiskutin kyseli potalla käymisestä. Mä olen Pepin kanssa lopettanut pottailun hetkeksi. Peppi vetää itsensä ihan jäykäksi kun yritän laittaa potalle, ja ääntelee tyytymättömästi. Joten nyt pidetään taukoa. Kokeillaan taas myöhemmin uudestaan... Huomaan, että en ole yhtään niin tiukka pottailussa kuin vanhempien lasten kanssa kun Peppi käyttää kestoja. Ajattelen, että pissaile vaippoihin vaan, se nyt on sama peseekö niitä 12 vai 16 kpl:tta kun kertavaippoja käyttäessä koitti säästää niissä...

Peppi oli taas jo levoton viime yönä =( Eikö se lääke vielä auta!? No, on tässä vielä lauantaihin kuuria jäljellä. Pitäkää peukkuja!

Esikoisen sukulaissynttäreitä vietetään sunnuntaina. Jätän suolaiset tarjottavat tekemättä. Mitä sitä turhaan... Keskityn siihen mistä lapsi tykkää, eli teen itse keksit, " nokkapaloja" , kuivakakut ja kakun itse. Lastenkutsut ovat sitten viikon päästä perjantaina! Huh. Sitten Pepin 1-v kutsut vietetään varmaan pääsiäisenä. Ajatelkaa, nämä kotiloiden vauvat tulevat jo vuoden, kyllä se aika juoksee!!

Nyt on ryhdyttävä siivoamaan, että voi hyvällä omalla tunnolla lähteä uimaan...

Vierailija
29/31 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tsempit kaikille sairastelijoille ja siitä johtuen yöllä valvojille, se on karmeeta.

Mutta ei tää meiänkään tapaus voi todellista olla, viime pinossa kerroin meidän ihanasta oksennustaudista. 2,5 viikkoa sitten se alkoi ja nyt viikon verran ollaan oltu terveitä ja eilen se tuli uudelleen, siis ihan horroria.

Esikoinen alkoi viime yönä puolenyön aikoihin oksentamaan ja tuolla se makaa sängyssä kuolleena ämpäri vieressään, siis todella kauheeta jos tää tulee taas koko perheeseen. Mä en enää jaksais yhtään oksennusta siivota ja vauvalle en ainakaan toistamiseen tautia toivo, ei ollut mitään herkkua:-(

Täällä Turussa ja ainakin noiden isompien päiväkodissa toi tauti on ihan kauheena jyllännyt nyt jo pari viikkoa. Joka päivä heidän ryhmästään lähtee 1-3 lasta kotiin kun alkavat oksentamaan. Tulee ihan Nokian tapaus mieleen, et oisko täällä vedessä jotain vikaa, toivottavasti on vaan huonoa tuuria et tuli meille toisen kerran.

No eipä tässä muuta kuin korjaamaan oksennuksia ämpäristä...

AIHA:lle tsemppiä töihinmenoon, kyllä se hyvin menee, pikkuinen pärjää varmasti todella hyvin hoidossa!

LapaLepa kera oksentavien poikien

Vierailija
30/31 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

LapaLepaa ei kyllä käy kateeksi! Oksennustautia kurjempaa sairautta saa hakea. Etekin lapsiperheessä se on aivan persiistä.

Siitä pottailusta minunkin piti eilen Huiskuttimelle tarinoida. Meillä vauva ei suostu potalle ollenkaan. Ei tykkää tippaakaan istua potalla, mutta pöntölle tekee kakat lähes aina. Niin hyvin tyttö ilmoittaa kakkahädästä, että kun hänet " kakkamurinan" päästyä vie pöntölle niin sinne pusaa pötköt. Pisu tulee satunnaisesti myös, mutta siitä ei niin ilmoittele. Esikoisella aloittelin pottailua 10 kk iässä ja hän olikin sitten kokonaan kuiva 1,5 vuotiaana. Kakkonen kömpi potalle heti kun liikkeelle pääsi isosiskon esimerkin innoittamana, mutta hänellä meni kuivuuteen vähän kauemmin. Hän oli reilu 2 v. Saa nähdä miten tämä kolmonen sitten. Ainakin tuntuu hyvin hoksanneen mitä pöntöllä kuuluu tehdä ja kakka vaipassa tuntuu tyttöä yököttävän niin paljon, että jos se sinne vahingossa menee niin heti on saatava pois. Kestovaipassa se kyllä liittaantuukin niin peppuun kiinni, että en ihmettele jos inhottavalta tuntuu.

Näistä vaipoista puheenollen...tajusin eilen, että meille ei ole ostettu yhtään kertisvaippaa neljään kuukauteen. Yökestoilunkin sain pelittämään vallan mainiosti. Oikein harmittaa kun en sitä tehnyt aikaisempien kanssa vaan silloin osakestoilin. Meillä alkaa vaan nuo vaipat olla jo aina räjähtäneitä kun esikoiselle aikanaan käytettyinä niitä hommasin/sain. Alkaa ihan kirjaimellisesti hajota kohta. En tiedä pitäisikö varastoa vielä vähän uusia kun tässä vaippakuukausia on varmaan tämän kolmosenkin kanssa vielä edessä ja jos se nelonen sitten joskus hamassa tulevaisuudessa vaikka... ;0)

adalat + tytöt

Vierailija
31/31 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä ollaan lapalepa!!

Me oltiin ti perhekerhossa poikien kanssa..ja dadaa.Aloin oksentaa ihan yhtä-äkkiä illalla.Tuli vaan olo et nyt lentää.Nukuin sit ämpärin kanssa alakerrassa yön ja oksensin.Mies joutu perumaan töihin menon kun en ois voinu lapsia hoitaa,kun tuli myös kova kuume.No eiköhän ke aamu sit alkanu oksentaa kaikki muut,paitsi vauva,jolla ollu antibiootista jo 2viikkoa maha sekasin,niin en tiedä johtuuko jatkuvat kakat siitä vieläkin vai jyllääkö silläkin maha.Eilis iltaan saakka kaikki oli pää ämpärissä..kivaa=(

Kuopus jouduttiin pistää illaksi mummilleen kun ei jaksettu yksinkertasesti hoitaa kun mieskin tuli niin kipeäksi,ja tuo korkea kuume kaikille.

Tänään oli mies vielä kotona,ja olin sairaalassa kuopukselta vihdoin testaa sen kauran..korvat oli vihdoin ok=)lääkäri tarkasti ne ennen altistusta.Ja kaura-allergia myös pojalla,ens viikolla jatkan ruis testausta ja sit ohra kotona.Nyt annetaan mahan rauhoittua,kun ollu tosiaan sekaisn niistä lääkkeistä ja tuo kaura selvästi pahensi asiaa.

Ilta nyt menny oksennuspyykkiä pestäessä,välillä kun sattui lentämään ohi ämpärin=(Meillä ei tosiaan ole ollu 4-vuoteen tälläistä ja en ois nytkään toivonu,ihan hirvee tauti ja tosi nopeeta iski kaikkiin=(

Oon onnellinen kuitenkin et jaksoin sairaalaan,ja saatiin ruoka-asiat selvitettyä taas vähän eteenpäin=)

Mutta nyt pojan ruokaa muussaamaan,kattilassa kiehuu huominen eväs=)