Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, että 5v lasta kuljetetaan rattailla päiväkotiin!

Vierailija
04.02.2008 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeamaton kierre? Ehkä, jos lapsen on se katkaistava...

Vierailija
22/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan kokemukseen, naapurin kokemukseen vai mutuun? Itse en tunne yhtäkään tervettä lasta, joka ei liikkuisi, vaikka häntä olisi pienenä, jopa 3 - 5-vuotiaana, rattaissa kuljetettukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä itsetarkoitus se kävely on tuohon aikaan aamulla?? Mieluummin vien rattailla , ettei lasten tarvi mennä hoitoon niin aikaisin kuin 6.30!!!

Totta: Järjestelykysymys, mutta minä jarjestelen mieluummin niin että meillä on yhteistä aikaa myös iltaisin (ei tarvi mennä nukkumaan vielä klo19) ja että lapsille tulee mahdollisimman lyhyt hoitopäivä.

T.22

Vierailija
24/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta ei tarvitse olla huolestunut ainakaan siitä. Eihän sitä tarvitse joka asiassa tehdä tietyn kaavan mukaan: jos lapsi nyt jonkun matkan istuu rattaissa, ei se tarkoita, että kaikki matkat istutaan rattaissa ja lapsi ei liiku kirveelläkään. Voihan sitä toimia tilanteen mukaan?

Miksi pitäisi joka matka kävellä hampaat irvessä ja tuskan hiki niskassa jännittäen, ehditäänkö ajoissa töihin? KAikilla ei ole liukuvaa työaikaa ja lasten kanssa muutenkin on epävarmuustekijöitä matkassa, mitkä voivat sotkea aikataulut.

Vierailija
25/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta skeidaa! Totta kai lapsen kanssa on hitaampaa kävellä, mutta ei nyt sentään noin paljon hitaampaa. Tietysti jos antaa lapsen kävellä ihan mitä kiertotietä tahansa ja tutkia kaiken mahdollisen reitin varrella niin yksityiskohtaisesti kuin lapsi ikinä haluaa, niin sitten voi mennä tuo tunti. Mutta kyllä tuon ikäisen " haahuilua" voi ihan hyvin rajoittaa päiväkotimatkoilla, kunhan vaan muulloin saa tutkiskella ympäristöään rauhassa.

Toisaalta 3-vuotiaan voi minusta vielä ihan hyvin viedä päiväkotiin rattaissakin. Meillä on päiväkotiin matkaa tuo 1,5 km ja autoa ei ole. Rattaita käytettiin juuri noin 3-vuotiaaksi saakka. Nyt ainoa tarhaikäinen lapsemme on jo lähes 6 v, mutta olenpa tänä talvena vetänyt hänet pari kertaa pulkalla perille - ihan vaan, koska se on lapsesta hauskaa (ja itse saan liikuntaa).

Vierailija
26/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olimme kolme ja puoli tuntia raikkaassa ulkoilmassa, vaikka sataa tihutti, päiväkotipäivinäkin yleensä ulkoilemme vielä iltaisinkin yhdessä. Päiväkodissa ollaan yleensä 2-3 tuntia ulkona, missä lapsi kuulemma on oikein liikunnallinen. Päiväunet vaan vaikuttavat iltanukahtamiseen, kuten useilla tämän ikäisillä. 3,5 vuotias ei oikein pärjää ilman päiväunia päiväkodissa, mutta sen ansiosta sitten illalla uni ei tosiaankaan tule vielä seitsemältä tai edes kahdeksaltakaan illalla. Otan vinkkejä vastaan, miten saan pirtsakan tenavan unille aikaisin, olisi oikein mukava puuhailla omiaan useampikin tunti iltaisin lapsen nukkuessa.

Joten en usko, että tässä on nyt joku liikunnan puutteesta oleva kierre päällä.

26

Vierailija
27/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä heti aamulla!

Vierailija
28/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei häntä tarvitse " koko ajan hoputtaa" . (Mitä eroa siinä muuten on, hoputtaako aamulla vai illalla?)

T. 34

Vierailija
29/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pitää herättää klo 5 aamulla, että ehtii kävellä itse vilkasliikenteisen keskustan läpi päiväkotiin. Jos ei ehdi kävellä niin autolla vienti on erittäin hyvä vaihtoehto. Kunhan et vaan vie rattailla!!! Sehän saattaisi olla jopa nopein vaihtoehto ainakin keskustassa (vrt. lasten kävely tai autolla liikennevaloissa seisominen). Sehän voisi olla luontoystävällisin vaihtoehto myös... Mutta älä herranjumala vaan vie rattailla: Ainakaan jos lapsesi on yli 1v. Hänestähän tulee laiska ja läski tai leimataan välintään vammaiseksi, jos ei itse kävele ennen klo 7 aamulla räntäsateessa!

Vierailija
30/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin todellakin nähdä itseni hinaamassa häntä pulkassa / kuskaamassa rattailla hoitoon vielä 4-5vuotiaanakin.

Olen itse ERITTÄIN aamu-uninen ja mieheni vielä pahempi, joten kaikella todennäköisyydellä lapsemmekin on aamuntorkku... En näe mitään järkeä siinä, että minun pitäisi vastahakoinen lapsi repiä sängystä aikaisemmin ylös vain siksi, että hän saa kävellä äidin kanssa tarhaan. Kyllä ne siellä tarhassa ulkoilee ja riekkuu kavereiden kanssa varmasti...

Mä en edes silloin, kun olin vastuussa vain itsestäni, saanut itseäni koskaan ajoissa sängystä ylös (en vaikka herätyskellonkin siirsin eri huoneeseen). Miten ihmeessä mä olisin ajoissa, kun pitää pieni lapsikin laittaa hoitokuntoon...

Eriasia on sitten lapsen hakeminen tarhasta... siinä kohtaa ei ole kiire, joten varmaan voi kävelläkin :)

On tilanteita ja niitä toisia tilanteita... minäkin mieluusti antaisin lapseni nukkua pidempään ja vietän hänen kanssaan sitten aikaa illalla enemmän. Tosiaan... nämä valinnat minulla vasta edessä myöhemmin...

Ps. jos nuo nukkumaanmenoajat on vain järjestelykysymyksiä, niin tulkaa joku järjestelemään tuo meidän vauva nukkumaan edes joskus ennen klo 23:30, nyt nukahtaa kellolleen tuolloin ;)

Vierailija
31/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä ei tarvitse itse asiassa hoputtaa yleensä lainkaan, koska ei ole kiire.

Vierailija
32/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aika moni vanhempi olisi oikein mielissään tuollaisesta lahjakkuudesta ja siitä vieläpä jotain valmis maksamaankin.

Vierailija
33/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

autolla hoitoon?

Vierailija
34/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostin? Kaksi perussyytä:

1) Helpottaa aamuja. Päiväkotiin ei ole kuin kilometrin verran matkaa, mutta kyllä aamua helpottaa kun voi laittaa lapset kärryihin ja pääsee nopeasti päiväkotiin. Koko matka on vilkasliikenteisen tien vartta (kävelytiellä kyllä, mutta tie todella vilkas)

2) Pääsen itsen kävelylle, kun laitan lapset rattaisiin. Toinen vaihtoehto kolmen-neljän kilometrin matkoille olisi bussi/ratikka (meidän perheessä ei ole autoa), mutta minä koen saavani hyötyliikuntaa näin.

Lapset eivät missään nimessä kävelisi näitä kolmen-neljän kilometrin lenkkejä. Päiväkotimatkat kyllä kävelisi, jos ei olisi rattaita. Mutta ratkaisu helpottaa meitä valtavasti. Varmaankin vuoden päästä myydään rattaat pois, näin ainakin oletan tässä vaiheessa.

Vierailija
35/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No varmaan yksi juttu on se, ettei totu kävelemään, hyötyliikuntaan. Eikös Suomessakin lasten ja nuorten liikalihavuus ole jo vähän ongelma? Pienestä asti kun tottuu kulkemaan kävellen, niin ei tule niin helposti niitä paino-ongelmiakaan.

Minusta se isojen lasten rattailla kuljettaminen on vain lapsen totuttamista liikkumattomuuteen...

kuljettavat ne lapset autolla hoitoon, vaikka matka olisi ideaali myös siihen että äiti saisi samalla päivän liikunta-annoksen.

Vierailija
36/36 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskasin kaksosia 4,5 -vuotiaiksi saakka ja olisin kuskannut muutaman kuukauden pitempääkin, mutta sitten rattaat hajosivat. Meillä on melko pitkä tarhamatka, ja autoa ei ole. Aikuiselta matkaan menee noin 25 minuuttia ja lasten kanssa se on enemmän. Matkustaa voimme tosin julkisillakin, mutta eri vempainten odotteluun menee sama aika kuin kävellen. Rattaat olivat ehdoton asia uhmaikäisten kanssa. Erimielisyyksiä tuli ja tulee edelleen, ja rattaiden ansiosta matkat sujuivat jotenkin. Lapset olivat hyvin väsyineitä tarhan jälkeen ja yksin heidän kanssaan kulkiessa tämä oli helpompi tapa.

Tiedän yhden perheen, joka kuskasi lapsia hyvin vanhoiksikin, jotta välttivät matkalipun oston. Tarvetta lapsen kärräämiseen ei olisi ollut, mutta luulen, että heille matkalippu oli iso investointi. Tämä taitaa kuitenkin olla harvinaisempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme