Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---MARRAS -05 ---

04.02.2008 |

Laitoin uuden viikkopinon pystyyn.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea vauhdikkaasta pojasta Nialle ja koko perheelle! Mukavaa että olette päässeet jo kotiin toipumaan. Kiva kun jaksoit tulla kertomaan suuret uutiset heti tuoreeltaan. :-)

Täällä on päiväunien aika. Tosin Jesse vielä höpöttelee ja laulelee sängyssään, mutta luulisi unen pian tulevan kun oltiin aamupäivällä uimahallissa polskuttelemassa ja äsken syötiin masut täyteen ruokaa. Itse oon ainakin ihan väsy, joten punkka kutsuu. Myöhemmin lisää juttua, tulin nyt vain onnitteluvisiitille.

Vierailija
22/45 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti olette kotiin päässy, sitä toivon kyllä itsekin sitten reilun 2kk päästä.

Meillä ollu oikeen kakkapäivä tänään, tuntuu et vähän välii saa olla vaippaa vaihtamassa kun vaippa haisee ja siel on joku onneton papana...Mut pääasia et jotain tulee eikä oo ummessa.

Mut nyt karkas ajatus, jotain piti kirjoittaa mut tää olotila on taas vähän tukala, niin palataan taas paremmalla hetkellä...

CalZal rv30+5 ja Venla 2v3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Nialle ja koko perheelle!

Auringonkukalle onnittelut plussasta :)

Meillä asuu järkyttävä lapsi tällä hetkellä, tekee koko ajan pahojaan eikä usko mitään. En tiedä miten tästä huutamisen kierteestä pääsisi eroon. Olen aivan poikki. Harmittaa sitten aina itseäkin kun tulee huudettua.

Ja päiväunet vkl.. ne varmaan lopetan kohta kotona tai toinen vaihtoehto on, että herätään klo 6,30 myös vkl jotta rytmi säilyy. Ollilla vaan tapana vkl nukkua lähes klo 8 asti, ja mikäs minusta olis sen mukavampaa :) kova nukkuja kun olen.

Itsellä on työharjoittelu menossa, huomenna alkaa kolmas viikko. Vanhuspuolella töitä teen. Raskasta ei ole muu kuin aamuherätykset klo 5!

Meillä oli poika ja mies viime viikon hiihtolomalla, Olli vaan viikko sitten lauantaina oli yllättäen kuumeessa ja sitä kestikin torstaihin asti. Nyt on vielä nuhassa ja yskässä.

Olen taas sitä mieltä, että kunhan saan tämän yhden lapsosen kasvatettua aikuiseksi ja hyväksi kansalaiseksi niin se on hyvä tavoite :) Niin rankalta tuntuu juuri nyt.

Nostan vain hattua teille muille, jotka jaksatte usemman lapsen kanssa :)

Nyt muutaman koulutehtävän pariin.

Vierailija
24/45 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollin äiti, juttusi kuulosti niiiiiin tutulta. Täällä on kanssa ollut melkoinen viikonloppu. Poika ei ole suostunut nukkumaan päiväunia ja meno on ollut melko hysteerista. Hermot menee meillä kaikilla ja välillä on melkoista kilpahuutoa=( Välillä vain tuntuu, ettei millään jaksa. Poika ei usko mitään, jankuttaa ja hokee vain jotain asiaa vaikka kauan. Mikähän juttu sekin on? Aika rasittava uusi tapa... Aikansa kun häntä kieltää alkaa läpsimään eikä lopeta sitäkään vaikka mitä tekisi. Tuntuu kyllä aika toivottomalta tämä meno...

Tänään mies lopulta pakkasi pojan autoon ja lähti koko päiväksi sukuloimaan siskolleen ja isälleen. Poika oli ollut kylässä kuin enkeli. Mulle teki hyvää saada olla kotona hetki rauhassa. Miesväen tullessa illalla kotiin olin lenkillä ja poika oli alkanut kamalasti itkeä täällä kun en ollutkaan kotona. Jotain normaaleja tunteita sentään tuntee vielä... Välillä kun tuntuu että on ihan tunteeton ja ymmärtämätön.

No nyt täytyy mennä jatkamaan verhojen ompelua. Tavoitteena saada olkkarin verhot ikkunaan ennen aamua...

Manna

Vierailija
25/45 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella nopsaan olet päässyt kotiin pikkuisen kanssa.

Nimimerkillä 6 pv pojan kanssa laitoksella viettänyt

(+3pv käynnistelyä)

Vierailija
26/45 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea auringonkukalle plussasta ! ihanaa tosiaan, vauvoja ;)

Ja gerdalle jaksamista ison mahan kanssa 2v uhmiksen kanssa. Pian on sullakin nyytti sylissä. Milloinkas sulla olikaan laskettu aika ?

Meillekin on syntymässä kaveriporukkaan kesävauvoja. Kivaa kun tulee lapsille kavereita. just naureskeltiin, että no parin vuoden päästä saadaan juoda kahvit rauhassa, kun lapset leikkii keskenään ;)

Noemalle; meillä kans Elmeri tykkää kovasti yökyläilyistä mummoloissa. On mukava jättää yöylään, ku jää mielellään ja jopa joskus itsekin sitä ehdottaa, tai siis ilmoittaa, että jään mummon luokse yöksi.

Oli puhetta omista menoista. Meillä kans molemmilla on omia menoja ja ilmoitetaan vaan ajoissa kumpikin niistä. Ei nyt kuitenkaan joka illalle, mutta silloin tällöin. harvemmin päästään yhdessä, mutta onneksi niitäkin iltoja saadaan järkättyä silloin tällöin.

hyvää sunnuntain jatkoa !

-Marika

Vierailija
27/45 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hiljaista pinossa, missä kaikki ovat?

Kiitos onnitteluista! :-) Kävin tänään ultrassa, mutta ei siellä vielä hirveästi mitään näkynyt eli raskaus on ihan alussa, rv 4-5. Raskaana kuitenkin olen ja nyt vaan toiveet korkealla että kaikki menisi hyvin. Siinä mielessä hassusti pettynyt olo että olin ehtinyt haaveilla että raskaus olisi jo pidemmälläkin. Olisi tuonut ehkä vähän lisää varmuutta. Nyt kun ei vielä sikiötä näkynyt niin pelottaa tuulimunat yms. Vielä täytyy tovi odotella ennen kuin edes viitsii neuvolaan soitella. On tämä silti hyvä tämä meidän marraskuiden pino kun täältä saa vauvatartuntoja. ;-)

Mites teidän muiden viikonloppu meni? Me oltiin taas kylpylässä (Tre) kun vietettiin mun isän 60v-juhlia. Mentiin jo perjantaina töiden jälkeen ja tultiin takaisin sunnuntaina aamupäivällä. Jessellä alkoi loppua juhlakunto lauantai-iltana, sai ihan hirveitä kilareita tyhjästä, ihmettelin jo että mihin meidän Jesse on kadonnut ja kuka tuo raivopäisenä huutava poika on. Sunnuntaina kun tultiin kotiin, levottomuus ja kiukku katosi ihan silmissä. Taisi olla koti-ikävää ja rutiinien puutteen sekoittamaa mieltä. Jesse nautti kyllä suurimman osan ajasta kylpyläpuuhista ihan täysillä eli kaiken kaikkiaan synttäreiden vietto meni oikein loistavasti. Ei vaan makeaa mahan täydeltä hauskan pidon suhteenkaan. ;-) Jälkiviisaana voi sanoa että olisi kannattanut lähteä kotiin jo lauantai-illasta.

Nyt vielä pienelle lenkille ennen nukkumaan menoa... Tulkaahan rupattelemaan!

Vierailija
28/45 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista on juu. Alkaakohan tämä marrasten porukka kuivua kasaan. Itsekin ehkä vähän harvemmin kirjoittelee nyt kun ei paljoa uusia juttuja ole, saati mitenhän sitten kun vauva tulee taloon.

Alkuraskaus on jännää aikaa, tai no onhan tämä koko odotusaika, mutta alussa itsekin mietti että onkohan kaikki nyt hyvin ja ettei tulisi keskenmenoja tms. Aina sitä jotain huolen aihetta keksii jos niikseen tulee :)

Muutama viikko auringonkukka ja sit varmasti ultrassa näkyy jo enemmän. Koitahan jaksaa sinne saakka odotella.

Marica kyselit koska meille vauva syntyy. Laskettu aika on huhtikuun alussa, mutta ihan tarkkaa päivää en osaa sanoakaan kun sitä on vaihdeltu niin moneen kertaan. Papereissa on nyt 13.4, mutta en sitä kovin tarkkaan kyllä tuijota.

Viikonloppu meni nopeasti. Lauantain olin töissä, sunnuntaina käytiin katsomassa muumi jääsatua. Sunnuntai-iltana poikanen alkoi olla ihmeen väsynyt, ja sille nousikin sitten kuume.

Edelleen on kuumeessa. Kaksi yötä nukuttu tosi huonosti, viime yönä meistä kukaan ei nukkunut juuri lainkaan. Poika heräili puolen tunnin, tunnin välein itkemään ja huutamaan tuttia. Aina kun antoi tutin, heitti sen lattialle ja taas huusi tutin perään. Meni jo välillä hermotkin. Aamulla käytiin lääkärissä kun oli niin kipeän oloinen, ja tosiaan kun koko yön huusi. Korvatulehdus löytyi, onkin karhunpojan ensimmäinen. Ei ihme että yö menikin niin huonosti.

Tuttivieroitusta ei ehditty vielä aloittaa, joten siitä tuo yöllinen tuttishow ei johtunut. Ei kai osannut muuta tapaa ilmaista sitten miten kurja olo oli. Harmittaa vähän kun itse jo välillä hermostui pojalle, kun toinen on ollut kovin kipeänä. On se raskasta kuunnella koko yö huutoa ja kiukuttelua nukkumatta juuri lainkaan. Ja kun mikään mitä tekee ei auta, sekin turhauttaa.

No nyt on antibiootit, ja parempaa kuume/kipulääkettä, toivottavasti tämä yö sujuisi jo hiukan paremmin.

Kauniita unia kaikille!!

Gerda (rv 32) ja karhunpoika sairastaa

Vierailija
29/45 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paaaaaaljon Auringonkukalle plussasta! Ihania vauvauutisia tasaiseen tahtiin :) Olen kanssa molemmista lapsista ollut ekassa ultrassa ollessani n. vkolla 5, se on kyllä " kamalan" jännää aikaa..

Gerdallakin on raskaus jo noin pitkällä! Aika menee kyllä kauheeta vauhtia. Meilläkin juhlitaan parin kuukauden päästä jo Emman ykkösiä! Ja just vastahan tuo Mymmeli syntyi..

Meillä on viikko tehty remonttia hirveällä tohinalla ja vauhdilla. Mies on päivät töissä ja illat remppaamassa uutta kotia, ja mä olen sitten lasten kanssa 24h. Toistaiseksi ainakin on mennyt ihan suht kivuttomasti (kop,kop), ja tänään lapset menee mummilaan hoitoon ja pääsen kanssa hommiin :)

Nyt on lapset päikyillä ja mun pitäis taas tehdä tuota opinnäytetyötä, blaah.. Taidanpa ensin mennä syömään ja lukemaan uuden Akun :)

Vierailija
30/45 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiirehdin takaisin Sisun kanssa konttausharjoituksiin :) Onni lähti mummien kanssa hurvittelemaan ja yökylään. Ihan innoissaan oli taas. Tuntuu hyvältä, kun huomaa, että lapsi itse haluaa mennä ja ihan hihkuu onnesta :)

Minä saan vähän levättyä, kun Onni on yökylässä. Sisu on alkanut valvottaa öitä ja mamma alkaa olla vähän kalpeana.

Noema

Vierailija
31/45 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä tallessa olen. Kiitos kerta kysymästä :)

Mukavasti oleeet pinoa pitäneet pystyssä :)

Oikein kiva monien kuulumisia lukea.

Ihana helmikuun päivä. Pakkasta -11 astetta, lunta täällä on kyllä myös mukavan paljon ja aurinko paistaa. Voiko talvisää enää parempi olla?

Aamupäivästä ulkoiltiin, piti tulla jo varpaita sulattelemaan. Kyllä tuntu kylmältä, kun on niihin parin asteen pakkasiin tottunut. Ei muuta kuin lämmintä vaatetta päälle.

Mekin eilen syötiin laskiaispullia :) nam kun oli hyviä. Piti käydä illalla reippaalla sauvalenkillä, tänään on jumppailta.

Posti Pate on meilläkin yks lemppari. Ennen pikku kakkosta näkyvistä ohjelmista tykkää myös, mutta itse kakkonen ei Perttua kiinnosta.

Onnin tapaan meidänkin ukko ja neiti myös ovat sängyssä seiskan aikaan ja nopsaan nukahtavat. Aamulla heräävät 7-8. Päiväunia ei enää nukuta, paitsi minä joskus. Eli 12-13 tuntia tulee unta.

Gerdalle tsemppiä tutin vierotuspuuhiin! Paranemista pikkumiehelle! Mukavaa, että saatte isin kotiin muutakin kuin nukkumaan.

Onni taas kansaa viihdyttänyt hauskoilla jutuillaan ;)

Auringonkukalle rutkasti tärppitsemppiä! Kurjaa kyllä, että työpaikalla sillä tavalla hiillostetaan. Asioilla on tapana järjestyä, jospa tälläkin :)

Koti kaipais järkkäilyä. Kuinka kummassa tavarat aina eksyy väärille paikoille, vaikka välistä tuntuu etten muuta tee kuin kanna tavaroita paikasta toiseen. Ja keittiöllä on omituinen tapa sotkea itse itsensä.

Taidan kuitenkin nauttia ensin kupin kahvia ja ihailla kainusta ulkomaisemaa.

Voikaa hyvin!

Hilda

Vierailija
32/45 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta oli viime viikolla puhetta. Meillä Venla menee meidän kanssa ollessa iltaisin nukkumaan n.klo 21 ja herää 7-8 välillä. Päiväunet on semmoista 1,5h. Mutta jos on yökylässä mummolassa niin siellä nukutaan paljon pidemmät unet aina ja samoin hoidossa päikkärit saattaa olla jopa 3h!! Kai se aika kuluu nopeammin kun nukkuu, en oo muuta selitystä tälle keksinyt :)

Suosikkiohjelmia on paljon mutta ylitse muiden on tällä hetkellä titinalle ja jummi-jammi. Salkkareiden alkutunnari saa myös hihkasut aikaseks.

Meillä kans on aika pieni tyttö, vaikka syntyikin yli 4kg:na. 2v tarkastuksessa pituutta oli 82cm ja painoa 12kg. Mutta pieniä ollaan me vanhemmatkin.

Loma lähestyy loppuaan ja ylihuomenna pitäis palata vielä kuukaudeksi töihin ennen yhdistettyä kesäloma/äippälomaa...

Oikein hyvää viikkoa kaikille!!

Katja rv27+6 ja Venla 2v2kk

Vierailija
33/45 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse on kipeänä joten kotona ollaan ainakin tämä ja huominen päivä. Eilen oli vielä normaalisti tarhassa, mutta iltaa kohden alkoi nousta kuumetta ihan 39 saakka. Oli silti koko illan ihan älyttömän virkku ja energinen, ja saikin vähän toppuutella ettei liikaa riehu kun kuumetta oli kuitenkin aika paljon. Yöksi annoin särkylääkkeen ja nukkuikin hyvin. Aamulla heräsi yskäisenä ja nuhaisena, kuumetta 38 ja rapiat. Vain vajaa kaksi viikkoa ehti olla terveenä, silloin oli se mahatauti. Kovasti tuntuu olevan kyllä kaikenlaisia tauteja liikkeellä, tylsää.

Lunta on edelleen ihanan paljon ja vähän harmittaakin kun ei päästä nyt ulos. Tänään olisi ollut miehen työpaikan järjestämä laskiaisrieha ja sekin jää nyt sitten väliin. Harmi. Mutta eipä näille sairastumisille kai oikein mitään voi. Kunhan saisi Jessen terveeksi viikonloppuun mennessä, silloin on tarkoitus mennä Tampereen kylpylään juhlimaan mun isän 60v syntymäpäiviä.

Hauskalta kuulosti Noeman perheen " pirkko" -reissu. ;-) On se Onni kyllä kerkeeväinen poika. Hihittelin täällä kun mietin Onnia laulamassa Puuha Peteä niin että kirkko raikaa. :-)

Mamiko kyseli nukkumisista. Jesse nukkuu öisin keskimäärin 10h, päiväunia tarhassa 1.5-2h. Kotona ei aina päiväunia nuku, mutta jos nukahtaa niin uni maistuu useimmiten jopa 3-3.5h, siinä vaiheessa yleensä jo hellästi herätellään koska tuota pidemmät unet vaikuttaa jo ihan selkeästi iltanukahtamiseen.

Jessen tarhapäivän pituus on 6-7h, aamulla vien 9-9.30 ja haen kotiin neljän hujakoilla. Anoppi käy kerran viikossa hakemassa Jessen tarhasta ja silloin Jesse pääsee klo.15 pois. Hienosti viihtyy tällä hetkellä tarhassa. Aamuisin välillä kotona kapinoi " ei tarhaan, ei tarhaan, ollaan kotona vaan" , mutta hymyssä suin kuitenkin melkein aina jää. :-)

Lemppariohjelmistakin on ollut puhetta. Jesse tykkää eniten kaikesta musiikkipainotteisesta, Titi-nalle on suosittu, samoin Pikkukakkosen Huvitutti, Katinkontti. Fröbelin palikoitakin tykkää katsella ja laulaa mukana.

Gerdalle tsemppiä tuttivieroitukseen! Muakin jännitti kovasti etukäteen, mutta ihan ok kaikki meni. Tosin meillä edelleen Jesse kaipaa nukuttajaa viereen kun aikaisemmin nukahti helposti itsekseen kun oli tutti suussa. Suurimmalla osallahan täällä oli oikein hyviä kokemuksia tuttivieroituksesta, toivottavasti teilläkin menee kaikki hienosti! :-)

Manna, ikävä kun olet joutunut murehtimaan. Toivottavasti ei ole mitään syytä huoleen. Eiköhän kaikki ole ihan hyvin, nuo liikkeet saattavat hyvinkin liittyä siihen peukkuvieroitukseenkin kuten arvelitkin. Se mitä olen juttujasi lukenut, sinulla on ihan normaali, touhukas ja älykäskin pikkumies siellä. :-)

Mukavaa mahan kasvatusta kaikille raskaana oleville ja hyvää vointia! :-)

Mitä muuten kuuluu Odottelijalle?

Kivaa alkuviikkoa marraskuisille!

Auringonkukka ja kuumettaan sängyssä paranteleva höpinä-Jesse :-)

Vierailija
34/45 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on ihan oikea talvikin tämmöisenä päivänä, lunta ja pikkuisen pakkastakin:)

En ole edes hirveästi viime aikoina käynyt lukemassakaan mitä teille kuuluu, mutta toivottavasti teillä kaikilla on asiat mallillaan ja lapset terveitä!

Meillä on pikku toipilas täällä. eilen oltiin korvien putkituksessa ja kitarisaleikkauksessa poikasen kanssa. Ja reissu meni hyvin, pikkuisen on valitellut toista korvaa, mutta kipulääkkeellä rauhoittuu ja leikki jatkuu. Yö meni vähän katkonaisesti mutta eiköhän ens yö jo mene normaalisti, eli hyvin nukkuen n.12 tuntia. Itsekin kaipaisi jo unta, valvoin leikkausta edellisen yön ja viime yön eli takana pari vuorokautta lähes nukkumatta...:( Mutta pääasia on että lapsi sai avun korvaongelmaan.

Toivotaan että putket pysyy korvissa ja auttavat ettei tarvi kärsiä korvakipuja enää!

Poikanen on alkanut höpötellä selviä lauseita jo jonkin verran. Päiväunet on jäämässä pois, jos nukkuu tunnin niin se on jo paljon! Eikä siis todellakaan joka päivä nuku niitäkään. Yöunille rauhoittuu n.klo 20 ja aamulla herää 8 aikaan.

Heittäisin teille kysymyksen omasta ajasta, siis siitä jota vietätte ihan yksin. Eli kuinka usein tarvitsette sellasta ihan omaa aikaa, ilman miestä ja lapsia?

..Mä olen aikaisemmin ollut sellanen ihminen etten ole sitä juuri kaivannut, miehen kans vietetty kaksistaan aikaa kun lapset menee mummolaan, se on riittänyt mulle. Mutta nyt musta tuntuu että seinät alkaa kaatua niskaan ja haluaisin olla aivan yksin vaikka vain päivän. Miehellä on ollut paljon töitä ja juttuja jonka vuoksi oon ollu paljon lasten kans yksin, ehkä se johtuu siitä. Ja nyt mies ilmoitti että kuukauden päästä on taas sellanen ulkomaanreissu joka kestää pari päivää, periaatteessa työreissu mut ei ihan kuitenkaan. Siis olen taas pari päivää yksin. No kun ilmoitin että mäkin alan järkätä jotain reissua vain yksin,niin mies lähes loukkaantui siitä..MIKSI?! Siis miksi se on vaan niin kauheeta jos nainenkin haluaa olla yksin..Mulla on oikeus siihen missä miehelläkin.

Niin että näin..hieman purkautumista tuli, mutta tätä mä oon ihmetelly että miksi se on itsestäänselvyys että mies voi vaan ilmottaa ja lähteä, mutta mun menoista täytyy neuvotella ja mun menot määräytyy tasan sen mukaan miten mies " muka ehtii" töiden suhteen olla lasten kans pari päivää. MIten se voi olla pois töistä pari päivää omien menojen takia? Siis kun kysessä on vielä yrittäjä joka sanelee omat työnsä.

No olen ollu kotona nyt 3 vuotta ja ehkä alan olla vaan väsynyt. Pieni hengähdystauko voisi olla paikallaan tosiaan, ilman miestä ja ilman lapsia. Muuten mun mies on kyllä ihan hyvä kaikinpuolin, mutta aika itsekäs se välillä osaa olla.

Mutta nyt mua jälleen huudellaan, pikkumies on potalla odottelemassa. Sekin homma sujuu muuten jo aika kivasti, välillä jopa itse osaa ilmoittaa kun pissakin tulee! Kesällä yritetään jättää vaippa jo pois sitten kokonaan..

Mukavaa laskiasen jatkoa ja muutenkin, muistakaa vähän herkutella pullilla ja tortuilla!

Halauksin äitykkä

Vierailija
35/45 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ulkoilupäivä kyllä oli. Kummallista kyllä, että eilen aamuna oli -11 ja tänä aamuna -1. Nopeaa vaihtelua.

Hernekeittoa tein ihan itse ensimmäistä kertaa ja ihan hyvältä maistui. Puistossa hoitolapset oli saanu itse leipoa pullaa, Perttukin sai siskolta maistiaisen.

Jesselle pikapika paranemisia!

Todellakin tauteja tuntuu olevan liikenteessä. Niin maha kuin sitkeää flunssaa kera korkean kuumeen. Toistaiseksi ollaan veielä terveinä pysytty. Tosin iltapäivän jälkeen mulla on ollu maha kipee ja muutenkin huono olo, en tohtinu hernekeittoa ottaa kuin maistiaisen verran.

No jospa tämä tästä ohi menee.

Perjantaina lapset lähtee mummulaan kahden yön reissulle. Me aikuiset ollaan menossa lauantaina mun siskon miehen 30-vee pippaloihin.

Lahja on vielä erittäin hakusessa.

Tämä on toinen kerta, kun lapset menevät yhdessä yökylään. Neiti huitelee millon missäkin yökylässä, Pertulla on se toka kerta. Eiköhän tuo siskon matkassa hyvoin pärjää. Aiko nukkua siskon vieressä.

Miehen kanssa ei olla montaa kertaa kahdestaan oltu missään lasten aikana. Jotenkin ei niin oo kaivannukaan. Aina ovat suht ajoissa menneet nukkumaan, joten illasta jää aina aikaa olla yhdessä tai yksikseen. Jumpassa käyn kahtena iltana ja sauvakävelyllä muina iltoina. Viikonloppuna saatan käydä ystävällä kylässä tai kauungissa, tosin siellä käyn kyllä aika harvoin. En ole mikään shoppaaja tyyppi.

Siinäpä taitaa olla mun yksin olot. Ihan tyytyväinen olen ollut. Ja pääsen kyllä, jos haluan. Monesti mies menee illasta (ja viikonloppuisinkin) vielä lasten kanssa ulos.

Välillä tulee muilta ihmisiltä outoa kommenttia, jos on vaikka liikkellä vain toisen lapsen kanssa tai yksin. Ihmetellään kummissan missä toinen /lapset ovat, no isällään. Eikös se ole ihan luonnollista.

Toivottavasti äitykkä oma reissusi järjestyy :) Olet sen kyllä enemmän kuin ansainnut!

Minullekin alkaa tämä viiden vuoden kotiäitiys jo pikku hiljaa maistua puulta, jos nyt voi niin sanoa. Kaipaan uusia tuulia. Vaikka haikeaa on lapste tarhaan laittaa. Yhteen kouluun haen ja kattoo sitten huolitaanko mua edes sinne ja kuinka on elämän laita sitten. Miehen työt yms.

Välillä tuntuu väsyttävältä hyväillä, helliä, anteeksi antaa, silittää päätä ja sylissä kantaa. Lauluja laulaa, riisua, pukea, nukuttaa, syöttää ja satuja lukea. Kuivata nenää, pyyhkiä suuta kaikkea tätä ja paljon muuta. Onneksi kuitenkin vain josksus. Ja kyllä noiden muksujen juttuja kuuntelemalla väkisin naamalle nousee hymy, ainakin virnistys.

Elämäähän tämä vain on. Aivan mukavaa sellaista.

Hilda

Vierailija
36/45 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans Venlalla nous nyt illalla lämpö, oli jotain 38 mut yllättävän virkeä muuten. Silmistä mä sen aina ekaks huomaan ja aika itkuinen oli kans. No, hoitopaikassa on hoitajan omat lapset kuumeessa, eli tää oli ihan ajan kysymys koska se on meillä. Ehkä mun " loma" nyt sit jatkuu, kun huomen ois ollu eka päivä töitä kesäloman jälkeen mut lupasin jäädä kotiin jos tarvii.

Omasta ajasta: Venla on ehkä n. kerran kuussa mummolassa yökylässä ja silloin yleensä vietetään miehen kanssa kaksistaan aikaa. Mä käyn noissa koiranäyttelyissä ympäri Suomee ja välillä ulkomaillakin, niin se on mun omaa aikaa ja hyvin arvostettua semmoista. Joskus ois kyl kiva olla vaik vaan kotona ihan yksin, sitä en muista tapahtuneen montakaan kertaa. No, kohta kun vauva syntyy niin hetkeks saa jättää nuo reissut mut eiköhän sitä viimeistään loppukesästä taas jonnekin pääse lähtemään, jos siis koira on vielä kisakunnossa (täyttää ens kuussa 9v).

Mutta nyt täytyy jatkaa surffailua ennen kuin meen kans tuonne tytön ja miehen luo nukkuu...

CalZal ja Venla

Vierailija
37/45 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla vielä pikasesti moikkaamaan! Noista Hildan jutuista tulee kyllä aina niin hyvä mieli, osaat kirjoittaa ihan mahtavasti :)

Mulla omaa aikaa on päivällä se pieni hetki kun lapset ovat samaa aikaa päikyillä. Aika vähän arkisin missään olen ilman lapsia, enkä kovin usein vkoloppuisinkaan. Tiedän kyllä tuon oman ajan kaipuun, välillä se aina iskee ja sitten onkin pakko päästä,jos ei muualle niin edes kauppaan yksin. Ja myös tuo kuulosti tutulta, että tuo miehen lähteminen aina omiin juttuihinsa on paljon helpompaa kuin naisen.. Ja välillä ottaa nuppiin kun sitten itse johonkin lähdet niin usein soitetaan että " joko tuut?" , aargh.. Luulen silti että tuo mun lähtemiseni helpottaa sitten kun vihdoinkin saan sen ajokortin. Sitten huristelen pitkin kyliä ;)

Nyt pitää jatkaa opinnäytetyön tekoa, hyvää yötä kaikille ja palataan paremmalla ajalla :)

Vierailija
38/45 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatun äippä, värssyvihosta otin se runon pätkän hyväillä, helliä... Minulla ei runosuoni syki yhtään.

Tsemppiä Noemalle ja Mannalle ja muillekin kevyt tuotteisiin siirtyneille!

Hyvin on homma teiltä lähtenyt käyntiin.

Paranemisia kaikille sairaille!

Aatun äippä, täällä myös kortiton. No meillä ei ole edes autoa, mutta jospa minäkin sen kortin joskus saisin. On kyllä tyyris. Minulla on pyöräkuume. Halusin semmosen kivan pinkin tai limen vihreän ;))

Mukavaa päivä!

Lähdetään lasten kanssa käymään kaupungissa.

Hilda

Vierailija
39/45 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas työlästä saada flunssainen pikkuherra päiväunille, aina kun jo melkein nukahti, heräsi taas yskänpuuskaansa ja pomppasi ylös pyytämään vettä, nenän pyyhkimistä yms. On vähän puolikuntoinen olo itselläkin, en tiedä onko Jessen tauti tulossa, mutta kurkkua kaikertaa ja on jotenkin veto pois. Menenkin kohta sänkyyn lukemaan ja nukkumaan.

Äitykän pojalle pikaista toipimusta putkituksesta ja kitarisaleikkauksesta! Varmasti on ollut äidille aika raskasta, toivottavasti saat nyt levättyä. Olisit minunkin mielestäni ansainnut ehdottomasti omaa aikaa ja toivottavasti sitä saatkin, sitten jaksaa taas kummasti paremmin.

Sama juttu täälläkin että mies vaan ilmoittaa omista menoistaan ja se on suurinpiirtein sillä selvä. Itse kun haluaa mennä johonkin, on aina kauhea järkkääminen. Mulla on vähän ristiriitainen asenne omien menojen suhteen. Välillä kaipaisin kovastikin irtiottoa arjesta ja perheen parissa pyörimisestä, mutta toisaalta taas en haluaisi luopua hetkestäkään. Kovin aktiivisesti ei tule siis järjestettyä omia menoja. Tyttöjen illat on tosi mukavia aina silloin tällöin ja niistä saakin rutkasti energiaa. Mitään isompia irtiottoja en ole vielä kaivannutkaan, tulee niin nopeasti Jesseä ikävä. :-)

Miehen kanssa ollaan päästy mukavan säännöllisesti kaksin syömään, leffaan tms. Anoppi asuu meitä niin lähellä ja Jesse on ihan hullaantunut mummuunsa ja toisin päin. :-) On siis todella mukava jättää heidät välillä kaksistaan ja nauttia miehen kanssa kahdenkeskisestä ajasta.

Hildalle mukavaa 30v-bileiden odottamista! :-) Toivottavasti myös uudet tuulet puhaltavat lähitulevaisuudessa haluamallasi tavalla. Viisi vuotta kotiäitinä on hieno saavutus. Itsestä tuntuu aika usein että pääsen töihin lepäämään, varsinkin nyt kun Jessellä on uhmaikä oikein kunnolla päällä. ;-)

Tylsää kun alkaa olla ulkona melko loskaista. Vaunuteltiin aamupäivällä pikapiipahdukselle neuvolaan ja kovin harmaalta näyttää taas maisema. Pulkkamäet oli vielä hienossa kunnossa ja Jesseä olisi houkuttanut peppumäki. Onneksi päästiin (ihmeen) helposti yhteisymmärrykseen että vasta sitten mäkeen kun on parantunut flunssasta. Hus pois taudit kaikilta!!!!

Vierailija
40/45 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt lueskella teidän pinoja hetkeen aikaa, joten olen vähän pihalla teidän gallupeista ja kuulumisista..

Uskomatonta kuinka 2 poikaa voi viedä kaiken ajan ???

Meillä siis vauva täyttää huomenna jo 2kk ja lauantaina on ristiäiset. Elmeri saa veljekseen Laurin ( Lauri Leevi Hermanni).

On alkanu arki jo rullaamaan pikkuhiljaa. Aamuisin herätään klo 6 koko poppoo. Mies on lähteny töihin ja vauva ottaa torkkuja tai nukkuu klo 9 asti. Elmeri kattoo pikku kakkosen ja syödään aamupalaa. Sit lähdetäänkin ulos ja puistoon ja tullaan takas ennen 11. Ruoka ja vauvakin herää vaunuista siihen aikaan. Elmeri taas menee päiväunille.. harmi kun en ole saanut pojille vielä samaa päikkärirytmiä.. ja sitä rataa iltaan saakka. Aika haipakkaa on koko päivä. Ja päivät menee uskomattoman nopeesti.

Elmeri on aloittanut liikuntaleikkikoulun 1krt/vkossa. Tykkää valtavasti olla siellä. Ja lauantaisin käydään edelleen vauvauinnissa ja pian pääsee vauvakin mukaan.

Elmeri ei oo sairastellu juuri mitään koko syksyn ja talven aikana. Kaksi kertaa ollut kuumeessa 1 päivän, siinä sairastelut. Onneksi, niin vauvakin on säästynyt. Vauvalle otetaan Rotavirusrokote.

Kovasti on uhmaa meilläkin ja kaikki on ei ei ja minä minä. Vauvalle onneksi on kiltti. Mutta äidin hermoja koittelee.. toinen huutaa toista ja toinen toista..huoh.

Tässä nyt suunnitellaan mökkilomaa vierumäelle toukokuuksi ja kylpylälomaa heinäkuuksi, lasten kanssa tietenkin. Jotain pientä mukavaa reissua myös pääsiäiseksi. Ihanaa päästä välillä pois kotiympyröistä.

Nyt vauveli itkeskelee, joten pitää lopetella.

Hyviä vointeja lapsille ja äideille !

t. Marika, Elmeri ja Lauri